Tak brzmiał tytuł projektu dotyczącego twórczości Astrid Lindgren, w którym uczestniczyło ośmioro uczniów z klas trzecich i czwartych szkoły podstawowej. Byli to uczniowie należący do Klubu Czytelnika skupiającego się przy szkolnej bibliotece. Okazjonalnie przyłączali się również uczniowie spoza klubu np. podczas projekcji filmów lub głośnego czytania utworów. Projekt zaczęliśmy realizować w grudniu 2017 r., a zakończyliśmy w kwietniu 2018 r. Projekt był również odpowiedzią na konkurs organizowany przez Wydawnictwo Zakamarki oraz Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu z okazji przypadającej w 2017 roku 110 rocznicy urodzin.
Najważniejszym celem projektu „Przygoda z Astrid” było poznanie twórczości pisarki oraz wartości jakie jej przyświecały w życiu i podczas pisania utworów.
Dzieci poznawały książki Astrid Lindgren czytając je samodzielnie w domu. Fragmenty niektórych utworów czytaliśmy wspólnie na zajęciach. Dzieci dzieliły się swoimi odczuciami związanymi z treścią lektur oraz postępowaniem bohaterów. Prezentowały przeczytane książki metodą booktalking. Wybierały swoje ulubione. Najbardziej podobały się im „Dzieci z Bullerbyn”, „Pippi Pończoszanka” oraz „Ronja, córka zbójnika”. Czytali głośno fragmenty książek uznane przez nich za najciekawsze.
W bibliotece odbywały się również projekcje filmów opartych na książkach Astrid Lindgren („Dzieci z Bullerbyn”, „Nowe przygody dzieci z Bullerbyn”, „Ronja, córka zbójnika”, „Madika z Czerwcowego Wzgórza”). Dzieci miały możliwość porównania obu form wypowiedzi: książki i filmu.
W ramach projektu uczniowie wykonywali lapbooki zawierające informacje o twórczości szwedzkiej pisarki oraz ciekawostki z jej życia.
Wybierali ciekawe cytaty z książek, tworzyli rysunki, układali teksty. Powstała w ten sposób książeczka zawierająca dziecięce ilustracje, zabawne lub wzruszające cytaty oraz wybrane opowiadania twórcze, których bohaterami są postacie z książek autorki.
Dzięki udziałowi w projekcie uczniowie nie tylko poznali życie i twórczość Astrid Lindgren, ale również rozwinęli umiejętność poprawnego, pięknego pisania i wypowiadania się, wyobraźnię i kreatywność oraz poprawili technikę czytania. Projekt był dużą zachętą do spędzenia wolnego czasu w świecie książek.