Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

19 grudnia 2024 r. odbyło się rozstrzygniecie konkursu na „ Najładniejszą Ozdobę Świąteczną z Wybranego Kraju Unii Europejskiej” organizowanego przez Szkolny Klub Europejski „Ósemka.

Komisja konkursowa dokonała oceny prac i wyłoniła następujących laureatów.

 

Kategoria klasy I - III

I miejsce: Helena Wasyjczuk I b
                Ksawery Stelski I d

II miejsce: Tymon Kryń I b
                 Maja Szerszeń I c

III miejsce: Hanna Estko I d
                  Nikodem Kowalski I d

Wyróżnienia: Maja Walker II c
                     Damian Walker I b


Kategoria klasy IV - VIII

I miejsce: Weronika Majdan VI b

II miejsce: Hubert Czapski VI c
                Zuzanna Łydzińska IV b

III miejsce: Zofia Blicharz VI c

Dziękujemy za zaangażowanie i czas poświęcony na wykonanie przepięknych ozdób.

Photo6

Uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego "Ósemka" aktywnie włączyli się w przygotowanie świątecznych atrakcji, które przybliżyły społeczności szkolnej tradycje Bożego Narodzenia w różnych częściach świata.

W holu szkoły pojawiły się gazetki tematyczne, które w ciekawy sposób prezentowały:

  • Zwyczaje bożonarodzeniowe w Europie i na świecie,
  • Postać Świętego Mikołaja w różnych kulturach.

Dodatkowo, uczniowie przygotowali prezentacje multimedialne ukazujące świąteczne tradycje w krajach Unii Europejskiej. Prezentacje te były dostępne od 16 grudnia 2024 r. na wirtualnej gazetce szkolnej, co umożliwiło szerszy dostęp do materiałów uczniom, rodzicom i wszystkim pracownikom szkoły.

Dzięki zaangażowaniu członków Klubu "Ósemka" społeczność szkolna mogła lepiej poznać różnorodność tradycji bożonarodzeniowych, co sprzyjało budowaniu atmosfery otwartości i szacunku dla innych kultur.

Międzynarodowy Dzień Praw Człowieka, obchodzony 10 grudnia, został w szkole zorganizowany w wyjątkowy sposób, by podkreślić znaczenie praw człowieka i dziecka. Wydarzenie przygotowane przez Szkolny Klub Europejski „Ósemka” we współpracy z Rzecznikiem Praw Ucznia, obejmowało różnorodne atrakcje i aktywności.

Uczniowie przyszli tego dnia ubrani na niebiesko, symbolizując solidarność i wsparcie dla praw człowieka.
W holu szkoły zaprezentowano prace plastyczne uczniów, które ukazywały różne aspekty praw człowieka. Prace wykonali uczniowie klas nauczania zintegrowanego oraz klas starszych. Na wirtualnej gazetce szkolnej przez cały dzień uczniowie mogli obejrzeć przygotowaną prezentację na temat praw człowieka.
Na przerwach międzylekcyjnych na przygotowanym w holu szkoły stanowisku dzieci, które napisały swoje prawa i uzasadniły, dlaczego są dla nich ważne, otrzymywały niebieskie baloniki jako symbol ich zaangażowania.
Wydarzeniu towarzyszyła oprawa muzyczna, w tym piosenki o prawach człowieka i dziecka, które stworzyły wyjątkową atmosferę.
Tego dnia nauczyciele poświęcili lekcje wychowawcze na rozmowy o prawach człowieka, ich znaczeniu oraz sposobach ich ochrony.

Całe wydarzenie miało na celu podniesienie świadomości wśród uczniów na temat praw człowieka, a także zaangażowanie ich w aktywne promowanie tych wartości. Była to okazja do refleksji i wspólnego działania w duchu solidarności i wzajemnego szacunku.

Photo1

10 grudnia odbyły się wybory zarządu Szkolnego Klubu Europejskiego „Ósemka”. Członkowie klubu w demokratycznym głosowaniu wybrali osoby, które będą pełnić kluczowe funkcje w organizacji. Nowo wybrany zarząd przedstawia się następująco:

  • Lider: Natalia Krzewska (klasa VI c)
  • Zastępca lidera: Weronika Woźniak (klasa VII c)
  • Sekretarz: Filip Tapałaj (klasa VI c)
  • Skarbnik: Hubert Berniker (klasa VI c)

Nowy zarząd przejmie odpowiedzialność za organizację działań klubu, koordynację projektów oraz współpracę z członkami klubu i społecznością szkolną.
Gratulujemy wybranym i życzymy powodzenia w realizacji ambitnych inicjatyw!

Photo1

Konkurs!!!

Zainspiruj premiera!


Weź udział w wyjątkowym konkursie z okazji Prezydencji Polski w Radzie Unii Europejskiej i wygraj zaproszenie na Galę otwarcia polskiej Prezydencji!

 

Zgłaszanie prac do 16 grudnia 2024 r.

 

Szczegóły konkursu w regulaminie.

Regulamin-Zainspiruj Premiera-konkurs.pdf

  

Wykonaj ozdobę świąteczną inspirowaną tradycjami jednego z krajów Unii Europejskiej i zgłoś ją do konkursu.

Zgłaszanie prac do 18 grudnia 2024 r. (do godz. 12:00) do opiekunów Szkolnego Klubu Europejskiego „Ósemka”.
Wygraj atrakcyjne nagrody!

Szczegóły konkursu w regulaminie.

Regulamin Konkursu na Najładniejszą Ozdobę Świąteczną z Wybranego Kraju Unii Europejskiej.pdf

Szkolny Klub Europejski „Ósemka”zainaugurował swoją działalność zorganizowaniem 20 listopada 2024 r. Europejskiego Dnia Zdrowego Jedzenia i Gotowania.
Celem wydarzenia jest promowanie zdrowego jedzenia wśród najmłodszych, dobrych nawyków żywieniowych, spożywania regularnych posiłków i informowanie o konsekwencjach złej diety.
Członkowie Klubu przygotowali w holu szkoły tablicę informacyjną z piramidą żywnienia, pytania o zasady zdrowego odżywiania się i składniki odżywcze spożywanych produktów oraz stoisko z owocami. Klubowicze wybrali owoce jako produkty obfitujące w wartości odżywcze: enzymy, sole mineralne, błonnik, antyoksydanty.
Wszyscy uczniowie, nauczyciele i pracownicy szkoły mogli poczęstować się wybranym owocem, po udzieleniu poprawnej odpowiedzi na wylosowane pytanie.
Stoisko cieszyło się dużym zainteresowaniem.
Wierzymy, że akcja przyczyni się do zmian na lepsze w nawykach żywieniowych uczniów i skłoni ich do uwzględniania w swojej diecie większej ilości owoców.

Photo7

STATUT
SZKOLNEGO KLUBU EUROPEJSKIEGO
w Szkole Podstawowej nr 8 im. Bolesława Zygmunta Wirskiego w Chełmie

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE.
1. Klub nosi nazwę Szkolny Klub Europejski „Ósemka”.
2. Działalność Klubu opiera się na pracy społecznej ogółu członków.
3. Klub europejski powołuje się na czas nieokreślony.
4. Siedziba Klubu znajduje się w Szkole Podstawowej nr 8 w Chełmie, ul. Połaniecka 10.
5. Klub może współpracować z innymi organizacjami oraz być członkiem innych organizacji krajowych i zagranicznych, których cele zbliżone są z celami działalności Klubu.

II. CELE KLUBU I SPOSOBY ICH REALIZACJI
1. Cele Szkolnego Klubu Europejskiego:
- uzyskanie przez członków klubu jak największej wiedzy o państwach Europy, ich geografii, historii, tradycji, kulturze i wzajemnych stosunkach;
- propagowanie idei integracji europejskiej w szkole i poza nią;
- pogłębienie wiedzy o swoim regionie;
- upowszechnienie historycznego i współczesnego udziału Polski i Polaków w pomnażaniu dorobku cywilizacyjnego Europy;
- propagowanie nauki języków obcych oraz ich praktyczne wykorzystanie;
- przygotowanie społeczności szkolnej do życia i pracy w zjednoczonej Europie;
- rozwijanie wzajemnej tolerancji i szacunku;
- kształtowanie u członków Klubu poczucia odpowiedzialności za pokój, obronę praw człowieka, ochronę spuścizny kulturowej.

2. Klub realizuje swoje cele poprzez:
- gromadzenie, segregowanie i aktualizacje dostępnych informacji o państwach Unii Europejskiej;
- prezentowanie kultury i codziennej rzeczywistości obywateli w różnych krajach europejskich, promowanie kultury;
- organizowanie wydarzeń kulturalnych i konkursów o krajach Unii Europejskiej;
- organizowanie wizyt – wymiany między klubami;
- opracowanie własnych materiałów informacyjnych i edukacyjnych;
- propagowanie inicjatyw służących rozwojowi demokracji, integracji europejskiej, tolerancji, poszanowania środowiska naturalnego.

III. CZŁONKOWIE – ICH PRAWA I OBOWIĄZKI.
1. Członkiem Szkolnego Klubu Europejskiego może zostać każdy uczeń Szkoły Podstawowej nr 8 w Chełmie, który:
- jest zainteresowany celami Klubu,
- chce pogłębiać swoją wiedzę i rozwijać swoje zainteresowania,
- uzyskał zgodę rodziców/opiekunów prawnych.
2. Członkostwo jest nieodpłatne, dobrowolne.
3. Klub nie ma określonej maksymalnej i minimalnej liczby członków.
4. Członek Klubu ma prawo do:
- uczestniczenia w pracach i posiedzeniach Klubu;
- zgłaszania wniosków i propozycji do władz Klubu.
5. Członek Klubu ma obowiązek przestrzegać postanowień Statutu oraz uchwał władz Klubu, w tym: brać aktywny udział w działaniach Klubu, regularnie uczestniczyć w spotkaniach Klubu, wywiązywać się z powierzonych mu zadań, propagować idee Klubu.
6. Skreślenie z listy członków może nastąpić jeśli członek:
- nie spełnia wymagań statutowych;
- narusza obowiązki statutowe;
- działa na szkodę Klubu.
7. Za ogólną działalność i rozwój Klubu odpowiedzialni są opiekunowie Klubu wskazani przez dyrektora szkoły.

IV. STRUKTURA ORGANIZACYJNA.
1. Władzami Klubu są:
- Rada Klubu,
- Opiekunowie.
2. Kadencja władz Klubu trwa od 1 roku do 2 lat (w miarę potrzeb), a ich wyboru dokonują członkowie Klubu w głosowaniu tajnym, zwykłą większością głosów w obecności co najmniej 50% członków.
3. Rada składa się z co najmniej 3 członków:
- Lidera;
- Zastępcy;
- Sekretarza.

V. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
1. Klub działa w czasie roku szkolnego.
2. Klub dysponuje miejscem spotkań i własnym logo. Dodatkowo ma prawo korzystać z logo szkoły.
3. Działania Klubu są dokumentowane na stronie internetowej szkoły.
4. Dyrekcja szkoły ma głos decydujący we wszystkich decyzjach i działaniach Klubu.