Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Dnia 7 listopada 2024 r. w naszej szkole odbył się Dzień Grecki – wyjątkowe wydarzenie, które zgromadziło uczniów, nauczycieli oraz zaproszonych gości, aby wspólnie celebrować zakończenie projektu „Mobilność edukacyjna bez granic”. Mieliśmy zaszczyt gościć panią Małgorzatę Pomykałę, reprezentującą wiceprezydent Dorotę Cieślik oraz panią Monikę Koc, która podczas wyjazdu pełniła rolę pilota.

Projekt „Mobilność edukacyjna bez granic” pozwolił uczniom klas siódmych i ósmych na niezwykłe doświadczenia w Grecji. Była to szansa nie tylko na rozwój językowy – doskonalenie języka angielskiego i podstaw greckiego – lecz także na przełamanie bariery językowej, co sprzyjało bliższej integracji z grecką społecznością. Dzięki projektowi nasi uczniowie mieli okazję poznać bogactwo greckiej kultury, historii i tradycji.

Uroczystość otworzyła Pani Dyrektor Beata Tomaszczuk, witając zgromadzonych gości. Zaprezentowany został film z wyjazdu, który przeniósł uczestników w słoneczne zakątki Grecji, przypominając o niezapomnianych chwilach, jakie przeżyli nasi uczniowie. Kolejnym punktem programu był energiczny taniec zorba – symbol radości życia i greckiej energii. Wykonali go uczniowie uczestniczący w projekcie.

Pani Monika Koc poprowadziła również krótką lekcję języka greckiego, wprowadzając zgromadzonych w podstawowe zwroty, a uczniowie przedstawili prezentację na temat starożytnych greckich bogów.

Nie zabrakło także konkursowych emocji! W szkolnym konkursie „Grecja bez tajemnic” wzięło udział 40 uczniów klas 4-8.

Oto nagrodzeni i wyróżnieni uczniowie. 

I miejsce ex aequo: Julia Łuć z kl. 6c i Zofia Blicharz z kl. 6c

II miejsce ex aequo: Oliwia Wójcicka z kl. 6b i Karolina Adamiec z kl. 6c

III miejsce ex aequo: Inga Tracichleb z kl. 5c i Antoni Urbański z kl. 6b

Nagrody zwycięzcom wręczyła Pani Dyrektor Beata Tomaszczuk oraz zaproszeni goście.

Uczniowie projektu otrzymali także certyfikaty uczestnictwa, świadczące o ich zaangażowaniu i chęci odkrywania świata.

Na zakończenie zaproszono wszystkich do degustacji sałatki greckiej, która idealnie oddawała smak i aromat Grecji, przywołując wspomnienia z naszej edukacyjnej podróży. Udział w projekcie nie tylko umocnił naszą więź z grecką kulturą, ale i zainspirował do dalszego odkrywania świata i rozwijania pasji.

Dziękujemy wszystkim za obecność i współtworzenie tego niezwykłego dnia!

Photo14

29 października b.r. Samorząd Uczniowski zorganizował dla uczniów klas 4 - 8 konkurs kulturoznawczy „Grecja bez tajemnic”. Uczestnicy mieli okazję sprawdzić swoją wiedzę w zakresie geografii, historii, mitologii oraz innych ciekawostek związanych z Grecją.
Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem – wzięło w nim udział około 40 osób.
Wyniki konkursu zostaną ogłoszone podczas Dnia Greckiego, który odbędzie się 7 listopada.
Już teraz z niecierpliwością czekamy na rozstrzygnięcie i serdecznie gratulujemy wszystkim
uczestnikom!
Photo7

Dwunasty dzień rozpoczął się wczesnym rankiem, gdy wyruszyliśmy w drogę powrotną do Polski. Czekała nas blisko 30-godzinna podróż, jednak nikt nie narzekał – w autokarze panowała radosna atmosfera. Wspólne rozmowy, dzielenie się wrażeniami z całego wyjazdu i śpiewanie umilały nam czas. To był idealny moment, by przypomnieć sobie wszystkie wspaniałe chwile, które przeżyliśmy w Grecji – od wizyt w Meteory, Skiatos i zamku w Platamonas, po integracyjne zajęcia z greckimi uczniami i wspólne gotowanie tradycyjnych potraw.

Podczas podróży mieliśmy również czas na podsumowanie całego projektu. „Mobilność edukacyjna bez granic” okazała się nie tylko okazją do rozwoju kompetencji językowych, matematycznych i technologicznych, ale także doskonałą możliwością do poznania greckiej kultury, nawiązania nowych przyjaźni oraz rozwinięcia umiejętności współpracy. Wspólne wyzwania i działania sprawiły, że wracamy do Polski bogatsi o niezwykłe doświadczenia i wspomnienia, które na długo pozostaną w naszych sercach.

Wieczór w autokarze był czasem podsumowań, śmiechu i podziękowań – dla naszych kolegów, nauczycieli i organizatorów, którzy wspierali nas na każdym kroku tej niesamowitej podróży. Mimo że żal opuszczać Grecję, jesteśmy wdzięczni za każdy dzień pełen nowych doświadczeń i wyzwań. Wracamy do naszej kochanej Polski pełni wrażeń, wspomnień i z mnóstwem cennych umiejętności, które z pewnością wykorzystamy w przyszłości!

photo6

Jedenasty dzień projektu rozpoczął się od wizyty w greckiej szkole partnerskiej, gdzie odbyły się zajęcia mające na celu przybliżenie nam historii regionu oraz tradycyjnych potraw lokalnych. Atmosfera była niezwykle serdeczna, a greccy uczniowie przywitali nas z otwartością i entuzjazmem. Wspólnie z nimi uczyliśmy się tradycyjnych greckich tańców, co dostarczyło nam mnóstwo radości i pozwoliło zbliżyć się do lokalnej kultury. Po tańcach rozegraliśmy towarzyskie mecze koszykówki i siatkówki, które były doskonałą okazją do integracji i zdrowej rywalizacji.

Jednym z najbardziej wzruszających momentów dnia było zobaczenie, że własnoręcznie wykonane przez naszych uczniów obrazki przedstawiające zabytki Chełma zostały zawieszone na ścianach odwiedzanej szkoły. Był to dla nas wielki zaszczyt i dowód na to, jak ciepło zostaliśmy przyjęci przez greckich gospodarzy.

Po wizycie w szkole, uczniowie uczestniczyli w kolejnej aktywności – tworzyli wakacyjną mapę Polski. Na specjalnie stworzonej witrynie zamieszczali zdjęcia z różnych miejsc naszego kraju, które odwiedzili podczas wakacji. W ten sposób chcieliśmy pokazać naszym greckim rówieśnikom piękno Polski i zaprezentować różnorodność naszego kraju.

Ponadto, uczniowie pracowali nad stworzeniem multimedialnej prezentacji przedstawiającej najciekawsze miejsca w Polsce. Prezentacja stanowiła doskonałą okazję do pogłębienia wiedzy o naszej ojczyźnie i dzielenia się nią z zagranicznymi partnerami.

Wieczorem spotkaliśmy się z naszymi partnerami ze szkoły w Odrzywole, aby wspólnie podsumować projekt. Był to czas, aby podziękować sobie nawzajem za wspaniałą współpracę, a także wyrazić wdzięczność wszystkim współorganizatorom naszego projektu, w tym naszej Pani Pilot Monice, która wspierała nas przez cały czas, pomagając tworzyć niezapomniane wspomnienia.

Czas pożegnać się z greckim słońcem i zacząć pakować walizki, bo już wkrótce wyruszymy w drogę powrotną do naszej kochanej Polski. Wracamy pełni wrażeń, wspomnień i nowych doświadczeń, które na długo pozostaną w naszej pamięci!

photo13

Dzisiejszy dzień był pełen intensywnych aktywności i wrażeń! Rozpoczęliśmy od nauki języka greckiego, gdzie w grupach pracowaliśmy nad przygotowywaniem fiszek z nowo poznanym słownictwem i podstawowymi zwrotami. Dzięki temu ćwiczeniu nie tylko pogłębiliśmy naszą znajomość języka, ale również rozwijaliśmy umiejętność pracy zespołowej. Nauczyliśmy się przydatnych zwrotów, które pomogą nam w codziennych sytuacjach, takich jak powitania, pytania o drogę czy zamawianie jedzenia. Wspólna praca nad fiszkami przyniosła wiele satysfakcji i pozwoliła nam lepiej zrozumieć grecką kulturę.

Kolejną ekscytującą częścią dnia była wizyta w hotelowej kuchni, gdzie mieliśmy okazję nauczyć się, jak przygotowywać tradycyjne greckie potrawy – sałatkę grecką oraz sos tzatziki. Pod czujnym okiem szefa kuchni, który z pasją pokazał nam krok po kroku proces tworzenia tych dań, przygotowaliśmy potrawy, które później trafiły na stół hotelowych gości. Emocje, jakie towarzyszyły temu doświadczeniu, były niesamowite! Duma z własnoręcznie przygotowanych dań oraz radość z nauki nowych umiejętności kulinarnych zintegrowały nas jeszcze bardziej. Było to wspaniałe połączenie nauki z zabawą i okazja do odkrycia tajników greckiej kuchni.

Efekty dzisiejszych działań były bardzo satysfakcjonujące – nie tylko poszerzyliśmy naszą znajomość języka greckiego, ale także zdobyliśmy nowe umiejętności kulinarne. Było to niezwykle cenne doświadczenie, które na długo pozostanie w naszej pamięci!

photo1

Dzień rozpoczęliśmy od wizyty w szkole w Leptokarii, gdzie zostaliśmy bardzo ciepło i serdecznie przyjęci. Greccy uczniowie powitali nas z ogromną radością i entuzjazmem, byli bardzo ciekawi, kim jesteśmy i skąd pochodzimy. Podczas spotkania mieliśmy okazję zaprezentować historię naszego miasta – Chełma, jego herbu oraz legendę z nim związaną. Opowiedzieliśmy również o najważniejszych zabytkach naszego miasta, przekazaliśmy pozdrowienia od Chełmian i zaprosiliśmy greckich uczniów na wirtualny spacer po naszej szkole. Spotkanie było pełne wzajemnego zainteresowania i otwartości.

Popołudnie przyniosło kolejną okazję do usmiechu – świętowaliśmy urodziny trójki uczestników naszego projektu! Niespodzianka się udała, a wspólne świętowanie i zabawa były przednie. Atmosfera była radosna, pełna śmiechu i wspólnej zabawy, co jeszcze bardziej zacieśniło więzi między nami.

To był kolejny wspaniały dzień pełen nowych doświadczeń i niezapomnianych chwil!

photo5

Dzień rozpoczęliśmy od emocjonującej gry terenowej, którą sami zaplanowaliśmy! Razem z uczniami szkoły w Odrzywole rozwiązywaliśmy zadania, które rozwijały nasze umiejętności matematyczne i analityczne myślenie, a przy tym poszerzały nasze kompetencje językowe. Była to świetna okazja do integracji i współpracy, a wspólne działanie i wzajemne wsparcie pozwoliły nam osiągnąć fantastyczne rezultaty. Rywalizacja odbywała się w przyjaznej atmosferze, pełnej radości i pozytywnej energii.

Po południu wyruszyliśmy na kolejną przygodę – odwiedziliśmy ruiny średniowiecznego zamku w Platamonas. Tam mieliśmy okazję obejrzeć wyjątkowe przedstawienie poświęcone kulturze antycznej i mitologii greckiej. Spektakl przeniósł nas w czasy starożytne, gdzie mogliśmy lepiej zrozumieć mitologiczne postaci i wydarzenia, które miały ogromny wpływ na grecką kulturę. Ruiny zamku, w połączeniu z opowieściami o bogach i herosach, stworzyły magiczną atmosferę, która na długo pozostanie w naszej pamięci.

Ten dzień był pełen nowych doświadczeń, które wzbogaciły naszą wiedzę i umiejętności. Z niecierpliwością czekamy na kolejne przygody i niezapomniane chwile w ramach naszego projektu!

photo7

Dzień rozpoczął się jeszcze przed wschodem słońca. Wyruszyliśmy bardzo wcześnie rano, by dotrzeć do portu i wyruszyć w rejs na wyspę Skiatos. Z okien autokaru mogliśmy podziwiać piękny wschód słońca, a w promieniach porannego światła złociły się gaje oliwne i pola bawełny, które mijaliśmy po drodze. Podróż umilały nam wykłady Pani Pilot, która opowiadała nam mity związane z mijanymi okolicami. Poznaliśmy wiele fascynujących postaci i stworzeń starożytnej Grecji, co wzbogaciło naszą wiedzę o mitologii.

Po ponad dwóch godzinach rejsu, który upłynął w fantastycznej atmosferze naszym oczom ukazała się malownicza wyspa Skiatos. Spacerowaliśmy jej urokliwymi uliczkami, podziwiając lokalną architekturę, a następnie zjedliśmy przepyszny obiad, delektując się regionalnymi potrawami. Mieliśmy także niebywałą okazję obserwować startujące i lądujące na Skiatos samoloty. Lotnisko na wyspie wymaga od pilotów ogromnych umiejętności, ze względu na swoje niewielkie rozmiary i bliskość wody, co było niezwykłym widokiem dla uczestników.

Po zwiedzaniu wyspy popłynęliśmy na urokliwą plażę Koukounaries, słynącą z krystalicznie czystej wody i pięknego, mieniącego się w słońcu piasku. Piękno plaży wynika z obecności kryształków miki, które odbijają światło słoneczne, tworząc niesamowity efekt wizualny. W drodze powrotnej mieliśmy niesamowite szczęście spotkać ławicę delfinów, które płynęły tuż obok naszego statku. Ich widok wywołał ogromną radość wśród uczestnikow rejsu i uczynił naszą podróż jeszcze bardziej wyjątkową.

Efekty dzisiejszej wyprawy były wielowymiarowe. Poza zwiedzaniem i poznawaniem nowych miejsc, uczestnicy projektu mieli okazję do integracji, rozwijania swoich umiejętności interpersonalnych oraz poszerzania wiedzy o mitologii greckiej i kulturze wysp greckich. Rejs i zwiedzanie wyspy Skiatos wzbogaciły nasze doświadczenia kulturowe, pozwoliły na lepsze zrozumienie różnorodności regionu oraz dostarczyły niezapomnianych wrażeń.

photo6

Dzień rozpoczął się deszczowo, jednak mimo niepogody, wyruszyliśmy w trasę prowadzącą do greckich Meteorów. Po dotarciu na miejsce, widok nas oczarował – ogromne skały sięgające nieba z malowniczo usytuowanymi klasztorami robiły niesamowite wrażenie. Meteory, czyli masywne formacje skalne, na których wznoszą się klasztory, to jeden z najważniejszych i najbardziej rozpoznawalnych kompleksów monastycznych w Grecji, zbudowany w XIV wieku.

Odwiedziliśmy pracownię pisania ikon, gdzie mieliśmy okazję poznać techniki tworzenia tych religijnych dzieł sztuki, a następnie zwiedziliśmy klasztor Warlaama – jeden z sześciu zachowanych do dziś klasztorów Meteory. Klasztor ten, założony w 1350 roku przez mnicha Warlaama, jest pełen historycznych skarbów, w tym rękopisów i relikwii. To niezwykłe miejsce, zbudowane na szczycie skały, stanowi przykład wytrwałości i pobożności mnichów, którzy przez wieki pokonywali trudności, aby zbudować i utrzymać te święte przestrzenie.

Wycieczka przyniosła wiele efektów – przede wszystkim wzbogaciliśmy naszą wiedzę o historii i kulturze Grecji, a także mieliśmy szansę na osobiste doświadczenie duchowego i artystycznego dziedzictwa tego regionu. Widok majestatycznych Meteorów wywołał u nas podziw i refleksję nad osiągnięciami ludzkiej wytrwałości. Dzień ten, mimo początkowo deszczowej aury, dostarczył nam wielu niezapomnianych wrażeń i inspiracji.

photo5

Dzisiejszy dzień był bardzo aktywny i pozwolił nam poszerzyć wiedzę z różnorodnych dziedzin. Od rana pracowaliśmy nad tematem cyberbezpieczeństwa. Omówiliśmy zasady bezpiecznego korzystania z Internetu, a uczestnicy projektu wspólnie stworzyli mapę myśli, która zawierała informacje na temat hejtu. Przypomnieliśmy sobie również pojęcia związane z cyberbezpieczeństwem i cyberprzemocą, zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Było to niezwykle wartościowe, gdyż dostarczyło nam nie tylko wiedzy teoretycznej, ale także praktycznych narzędzi, które pozwolą nam unikać zagrożeń w sieci i świadomie korzystać z Internetu.

Popołudnie przyniosło kolejne inspirujące doświadczenia. Odwiedziliśmy Olympus Geological History Museum, gdzie mieliśmy okazję wysłuchać fascynującego wykładu na temat geologii Grecji i greckich wysp. Poznaliśmy nie tylko procesy geologiczne, które ukształtowały ten region, ale również dowiedzieliśmy się, jak wiele elementów mitologii greckiej opiera się na symbolice związanej z naturą i historią tego terenu. Niezwykle interesujący był również wątek z zakresu astronomii, który pokazał nam, jak starożytne cywilizacje wykorzystywały wiedzę o kosmosie, co wzbudziło nasze zainteresowanie tym obszarem nauki i zainspirowało do samodzielnych obserwacji.

Podczas wizyty w muzeum mieliśmy także przyjemność obdarować wykładowcę naszym regionalnym symbolem geologicznym – kredą pochodzącą z Podziemi Chełmskich. Ten gest sprawił obdarowanemu wiele radości i zainspirował go do dalszych poszukiwań w zakresie geologii naszego regionu, co pozwoliło na wymianę wiedzy i doświadczeń między naszymi krajami.

Wiedza przekazana przez pracownika muzeum zrobiła na nas ogromne wrażenie, a jego pasja zainspirowała nas do dalszych poszukiwań i pogłębiania własnych zainteresowań. Ten dzień nie tylko wzbogacił nas intelektualnie, ale także pozwolił nam lepiej zrozumieć, jak różne nauki mogą się przenikać i wpływać na naszą kulturę oraz historię.

Zakończyliśmy dzień pełni nowych doświadczeń i motywacji do dalszego rozwoju. Z niecierpliwością czekamy na kolejne dni projektu, które z pewnością przyniosą jeszcze więcej okazji do nauki, zdobywania nowych umiejętności i budowania pewności siebie!

photo1

W ramach projektu uczniowie realizują wiele działań mających na celu udokumentowanie naszych poczynań. Przygotowywali dzis dedykowaną zakładkę elektroniczną, w której prowadzona jest kronika projektu, umożliwiając każdemu śledzenie jego postępów. W pracowni komputerowej opracowaliśmy teksty i materiały promujące, które publikowane będą na stronie internetowej szkoły oraz na szkolnym Facebooku.
Dodatkowo, zebrane materiały oraz zdjęcia z wycieczek i wyjść są wykorzystywane do tworzenia papierowej wersji kroniki, która stanowi cenną pamiątkę z realizacji projektu. Uczniowie analizują, obrabiają i przetwarzają dane zebrane podczas zajęć, co pozwala im finalizować cały proces dokumentacji.

Realizacja naszego projektu to nie tylko nauka, ale także kreatywna współpraca i rozwój nowych umiejętności! Poznając historię Grecji przekonaliśmy się, że są takie miejsca, w których wystarczy pobyć dosłownie chwilę, by od razu poddać się ich czarowi. Tak było i dzisiaj, gdy udaliśmy się do Palois Pantaleimonos (czyli Starego Panteleimonu), niewielkiej miejscowości położonej ponad Riwierą Olimpijską - 700 m n.p.m. Uznawanej za najpiękniejsze miejsce w masywie Olimpu. Do Palaios Pantaleimanos wiedzie malownicza, kręta droga. Spacerowaliśmy tam wąskimi, brukowanymi uliczkami pomiędzy kamiennymi domami usytuowanymi na górskich zboczach. Obecnie swoim wyglądem miejsce to przypomina urzekające muzeum na świeżym powietrzu, w którym czas się zatrzymał. Centralnym punktem naszego spaceru był plac ukryty w cieniu rozłożystych platanów. Nieopodal tryskało źródełko z wodą o uzdrawiających właściwościach. Pantaleimon oczarował nas swoimi widokami. Podziwialiśmy majestatyczne szczyty górkie i zacierającą się granicę pomiędzy niebem a morzem.

photo2

photo3

Dzień rozpoczęliśmy od wizyty w malowniczym wąwozie w Litochoro. Spacer wzdłuż wąwozu, choć wymagający, okazał się niesamowitym doświadczeniem, które zwieńczyło dotarcie do wodospadu Zeusa i łaźni Afrodyty. Niestety, z powodu tegorocznej suszy, wodospad niemal całkowicie wysechł, co uwydatniło zmieniający się krajobraz regionu. Podczas wędrówki mieliśmy możliwość obserwacji struktur geologicznych, które powstały w wyniku erozyjnej działalności rzeki.

Popołudnie spędziliśmy na plaży, gdzie uczestnicy projektu relaksowali się, korzystając z kąpieli w morzu oraz wspólnego plażowania. To była doskonała okazja do integracji i odpoczynku.

Wieczorem nastąpiło podsumowanie miejskiej gry targowej, która nie tylko dostarczyła wiele emocji, ale również pozwoliła uczestnikom zdobyć nowe kompetencje. Poza rozwinięciem umiejętności cyfrowych, szczególnie w zakresie aplikacji takich jak Kahoot, uczniowie mieli okazję otworzyć się na kulturę i społeczność mieszkańców Grecji. Dzięki wspólnym aktywnościom integracyjnym, realizując grę targową, uczestnicy mogli nawiązać kontakty z lokalnymi mieszkańcami, co wzbogaciło ich doświadczenia kulturowe i społeczne.
Dodatkowo, bezpośredni kontakt z rodowitymi Grekami oraz przełamanie bariery językowej znacząco wpłynęły na rozwój umiejętności interpersonalnych uczestników. Każdy dzień staje się okazją do podnoszenia kwalifikacji językowych młodzieży uczestniczącej w projekcie, a także wzmacniania ich samooceny, co jest nieocenionym doświadczeniem w dalszym rozwoju osobistym.

Nasze pierwsze wyzwanie - gra terenowa na lokalnym targu. Razem ze szkołą z Odrzywołu zostaliśmy podzieleni na 10 grup liczących po 6 osób. Osiem zadań otrzymaliśmy na telefon - czas wykonania 2 godziny. Dokumentowanie wykonanych zadań w postaci zdjęć i filmików rozwinie nasze umiejętności informatyczne. Wyzwanie to pretekst do przełamania naszych barier językowych i kolejna okazja do zgłębienia wiedzy o kulturze Grecji podczas bezpośredniego kontaktu z lokalną społecznością. Słońce, plaża, kąpiel - to pełnia szczęścia. Dodatkowo integrujemy się z uczniami ze szkoły z Odrzywołu. A przy okazji śpiewać karaoke każdy może przy morzu.
photo7

Rozpoczynamy przygodę. Po 30-godzinnej podróży autokarem przez piękne kraje: Słowację, Węgry, Serbię, Macedonię Północną dotarliśmy do celu, czyli miejscowości Leptokari w Grecji. Nasza fantastyczna podróż choć długa, upłynęła nam bardzo szybko. Podziwialiśmy wspaniałe krajobrazy i różnorodną infrastrukturę przemierzanych państw. Czas umilały nam wspólne rozmowy, śpiewy i opowieści na temat kultury i historii starożytnej Grecji. Po przyjeździe do hotelu Dafni Plus rozpakowaliśmy nasze bagaże i zjedliśmy wyśmienity obiad grecki. Następnie uczestniczyliśmy w spotkaniu organizacyjnym prowadzonym przez panią pilot, która przekazała nam najważniejsze informacje dotyczące naszego pobytu w hotelu oraz harmonogram codziennych zajęć. Chwilę później po raz pierwszy ujrzeliśmy kamienistą plażę i przepiękne lazurowe Morze Egejskie. Odwiedziliśmy także stragany z pamiątkami.
Jutro przed nami wizyta na lokalnym targu i gra terenowa. Co jeszcze, to się okaże… Już nie możemy się doczekać!
photo15

To już dziś ???????? rozpoczęła się nasza Grecka przygoda. ???????????? Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 8 im. Bolesława Zygmunta Wirskiego w Chełmie zrekrutowani do projektu “Mobilność edukacyjna bez granic” w ramach programu 2023 Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FRES) współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus dla uczniów klas siódmych i ósmych Nr projektu: 2023-1-PL01- KA122-SCH-000149186 opuścili już Niedźwiedzi Gród żegnając rodziców i przyjaciół. Grecka przygoda potrwa od 29.09. do 12.10.2024 r. W ramach programu poznają swoich rówieśników ze szkoły w Leotokaria. ????????????️ Wspólnie realizując przedsięwzięcia w zakresie komunikacji i najnowszych technologii, uczniowie poznają tradycję, kulturę i historię Grecji.????????????️ Na bieżąco będziemy relacjonować naszą podróż ???? i pobyt w przepięknej krainie Platona ????????.

photo6

Dnia 26 i 27 września odbyły się zajęcia językowe dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 8 im. Bolesława Zygmunta Wirskiego w Chełmie uczestniczących w projekcie „Mobilność edukacyjna bez granic” w ramach programu 2023 Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FRES) współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus dla uczniów klas siódmych i ósmych Nr projektu: 2023-1-PL01-KA122-SCH-000149186. Uczniowie biorący udział w projekcie zostali podzieleni na grupy, a podczas zajęć rozwijali umiejętność mówienia o sobie w języku angielskim, przedstawiali wcześniej przygotowane prezentacje oraz odgrywali scenki sytuacyjne, które będą mieli okazję wykorzystać w praktyce.
Dnia 26 września pedagog szkolny, pani Wioletta Mazur przeprowadziła z uczniami zajęcia pt. ,,Bez stresu w nieznane. Podczas spotkania uczniowie rozmawiali o swoich obawach związanych z wyjazdem do Grecji. Uczniowie mieli okazję przypomnieć sobie zasady bezpieczeństwa, w szczególności podczas pobytu nad wodą. Dyskutowano na temat różnic kulturowych oraz tego jak wypada, a jak nie wypada zachowywać się w obcym kraju. Pani pedagog poruszyła również temat wzajemnego szacunku oraz o lęku przed rozstaniem z bliskimi. Uczniowie zostali zapewnieni, że przez cały czas trwania wyjazdu będą mogli liczyć na wsparcie opiekunów.

photo5

W dniach 24 i 26 września 2024 r. odbyły się spotkania kulturoznawcze uczniów Szkoły Podstawowej nr 8 im. Bolesława Zygmunta Wirskiego w Chełmie zrekrutowanych do projektu “Mobilność edukacyjna bez granic” w ramach programu 2023 Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FRES) współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus dla uczniów klas siódmych i ósmych Nr projektu: 2023-1-PL01-KA122-SCH-000149186
Na spotkaniach zostały przedstawione założenia, cele, planowane mobilności, zasady realizacji projektu uwzględniające zasadę równości i otwartości oraz tradycji, kultury i historii Grecji.

photo4

W dniu 25 września 2024 r. w Szkole Podstawowej nr 8 im. Bolesława Zygmunta Wirskiego w Chełmie odbyło się spotkanie organizacyjne dla rodziców oraz uczniom klas siódmych i ósmych zrekrutowanych do projektu „Mobilność edukacyjna bez granic” w ramach programu 2023 Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FRES). Projekt ten jest współfinansowany ze środków publicznych Funduszu Społecznego Plus, a jego celem jest edukacja mobilna uczniów, rozwijanie umiejętności językowych oraz umiejętność międzykulturowych. Numer projektu: 2023-1-PL01-KA122-SCH-000149186.
Podczas spotkania rodziców i uczniów szczegółowo zapoznano się z regulaminem wyjazdu, który został przedstawiony i omówiony przez koordynatorów projektu. W regulaminie zawarto informacje dotyczące zasad bezpieczeństwa, harmonogramu podróży oraz oczekiwanych zachowań podczas mobilności. Po omówieniu regulaminu, uczniowie oraz ich opiekunowie podpisali dokument, akceptując jego postanowienia.
Kolejną kwestie stanowiło omówienie logistyki podróży. Przedstawiono plan wyjazdu, w tym daty, miejsca zbiorki, a także trasy, które zostaną  pokonane. Omówiono również zasady dotyczące żywienia, wyżywienia oraz opieki nad młodzieżą podczas trwania wyjazdu.
Koordynatorzy projektu podkreślili także znaczenie realizacji celów mobilnych, takich jak rozwój uczniów w zakresie współpracy międzynarodowej, nabywania nowych umiejętności oraz poszerzania wiedzy na temat innych kultur i języków.

photo4

Szkoła Podstawowa nr 8 im. Bolesława Zygmunta Wirskiego w Chełmie bierze udział w programie edukacyjnym w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego+, Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, realizowanego na zasadach Programu Erasms+ Nr projektu 2023-1-PL01-KA122-SCH-000149186.

W ramach projektu 30 uczniów z klas siódmych i ósmych wraz z opiekunami będzie miało okazję poznać swoich rówieśników z Grecji. Przygotowując się do tej wspaniałej przygody Dyrektor Szkoły Pani Beata Tomaszczuk wraz z Panią Anną Gieletą uczestniczyła w dniach 4-7 września 2024 r. w wizycie studyjnej w Grecji w miejscowości Leptokarya.

Podczas pobytu Panie zapoznały się z bazą lokalową w Hotel Dafni Plus Leptokarya, gdzie uczniowie chełmskiej ósemki będą przebywać przez dwa tygodnie w terminie od 29 września do 12 października 2024 r. Uczestniczyły w wycieczce na Stary Pantelejmon i Meteory zorganizowanej dla przedstawicieli szkół biorących udział w projekcie. Poznały okolice i kulturę regionu oraz szkołę partnerską. Omówiły założone w projekcie cele. Opracowali wraz z koordynatorami projektu dokładny program  pobytu uczniów w Grecji, który w formie multimedialnej zostanie zaprezentowany uczniom i rodzicom przed wyjazdem. 

photo1

Nasza szkoła po raz pierwszy w historii weźmie udział w ramach Pojektu Mobilność edukacyjna bez granic realizowanego w ramach akcji KA1 Zagraniczna Mobilność Uczniów i Kadry Szkolnej w ramach programu 2023 Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2023-2027 (FRSE), dzięki któremu 30 uczniów obecnych klas 6 i 7 będzie miało okazję poznać swoich rówieśników z ojczyzny Homera.
Wszystkim zakwalifikowanym w pierwszej turze serdecznie gratulujemy. A osoby z list rezerwowych niech nie tracą nadziei, gdyż do września wiele jeszcze zdarzyć się może.