Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Klasa 1a kanapki i koktajle ma,
bo o zdrowie bardzo dba.
 
Uczniowie klasy 1a samodzielnie wykonywali w pracowni kulinarnej zdrowe kanapki i przekąski. W nagrodę za ciężką pracę każdy z nich mógł skomponować swój autorski smak koktajlu owocowo-warzywnego. Mniam, na zdrowie.

Photo1
 

W ramach realizacji zadań świetlicowych uczniowie klasy 1c zastanawiali się, „Co można zrobić z warzyw i owoców?”

Podczas zajęć w pracowni kulinarnej dzieci wykonywały przepyszne sałatki z wykorzystaniem owoców, warzyw oraz innych ulubionych produktów spożywczych. Poznały i stosowały zasady higienicznego przygotowywania i kulturalnego spożywania posiłków. Dowiedziały się, że warzywa i owoce są skarbnicą witamin oraz innych substancji niezbędnych dla zdrowia. Wymieniały się wiedzą i doświadczeniem na temat przetworów oraz innych sposobów przechowywania owoców i warzyw. Spożywając ulubione sałatki poznawały różne smaki i przepisy. Wspólna degustacja przyniosła wszystkim wiele radości i satysfakcji.

Podsumowaniem zadania było stworzenie, w formie pracy grupowej, mapy myśli – „Co można zrobić z warzyw i owoców?”

Photo6

Uczniowie klasy 2c przez cały tydzień realizowali działania z zakresu zdrowego odżywiania.
Wszyscy uczniowie, perfekcyjnie opanowali umiejętność recytacji wiersza J. Brzechwy pt. „Na straganie”, wzbogacając swoje wykonanie własnoręcznie wykonanymi sylwetami warzyw.
Wykorzystując nabyta wiedzę drugoklasiści, okładali zdrowy jadłospis i tworzyli własne przepisy na zdrowy posiłek. Chętni uczniowie wykonali dodatkowo owocowe jeżyki. Zwieńczeniem tych działań były zajęcia praktyczne, w pracowni kulinarnej, podczas których powstały unikalne i przepyszne sałatki owocowe.

photo1

Jedzenie może być zdrowe i może być też pięknym obrazkiem. Udowodnili to uczniowie kl. VI. W ramach realizacji podstawy programowej z techniki przygotowywali projekt, związany z jedzeniem i zdrowym odżywianiem - „Talerz pełen zdrowia”.

Food art to technika, której celem jest przygotowanie atrakcyjnej wizualnie kompozycji wykonanej z produktów spożywczych. To proces przygotowywania poszczególnych produktów, to wycinanie i układanie kompozycji na talerzu.

Jemy również oczami – bardziej niż nam się wydaje, a jedzenie to uczta dla wszystkich zmysłów. To też świetny sposób na kreatywne spędzanie czasu, relaks i rozwijanie swojej pasji.

Serdecznie gratulujemy pomysłów i „jedzeniowych” kreacji.

Efekty działań zostały utrwalone na fotografiach.

Opiekunem projektu była p. Aneta Kowalewska.

photo1

30 kwietnia w naszej szkole już po raz kolejny Samorząd Uczniowski zorganizował Dzień Zdrowego Odżywiania. Przewodnicząca SU, Jagoda Fic, wspólnie z pięcioma koleżankami z klas 5b, 7b i 7c przygotowywały kolorowe kanapki pełne witamin. W czasie przerw wszyscy uczniowie naszej szkoły mieli okazję spróbować wyrobów w ramach tej akcji. Kolorowe i zdrowe kanapki bardzo wszystkim smakowały i w mgnieniu oka znikały z talerzy.

Z inicjatywy pani Marzeny Mazurek chętni uczniowie z klas IV - VIII mieli również okazję przygotować plakaty propagujące ideę właściwego odżywiania i zdrowego stylu życia. Nie spodziewaliśmy się aż tylu wspaniałych prac na bardzo wysokim poziomie artystycznym. W maju najlepsze plakaty zostaną nagrodzone. Mamy nadzieję, że takie akcje pozytywnie wpłyną na podejmowanie świadomych decyzji żywieniowych przez naszych uczniów.

Photo24

Coraz bliżej święta… czas więc na pieczenie świątecznych pierników. 19 grudnia uczniowie klasy 3b zgodnie z tradycją upiekli pyszne. Dzieci uczestniczyły w wyrabianiu ciasta i wykrawaniu wybranych kształtów pierników. Najpierw odpowiednio się przygotowały dbając o czyste ręce oraz zakładając fartuszki. Poznały też składniki i sposób wykonania ciasta, potrzebne przybory kuchenne a także zasady bezpieczeństwa.
Następnie słodkie ciasteczka piekły się w kuchni szkolnego „Laboratorium Przyszłości”

Już następnego dnia, podczas klasowej wigilii, dzieci przystąpiły do ich dekorowania swoich wypieków lukowymi pisakami i barwnymi posypkami. Zabawa była doskonała, a pierniczki wyszły przepiękne. Po udekorowaniu dzieci miały okazję skosztować swojego dzieła. Takie działania sprawiły dzieciom wiele miłych i atrakcyjnych przeżyć.


Spadł śnieg, więc uczniowie klasy 2a w ramach programu Laboratoria Przyszłości, stworzyli śnieżynki, używając do tego długopisów 3D. Zadanie nie było proste, bo delikatne płatki śniegu wymagają dużo cierpliwości i precyzji, a wielu uczniów po raz pierwszy korzystało z długopisów 3D. Jednak okazało się, że nie jest to takie trudne. Powstały piękne dekoracje zimowo-świąteczne.

Photo2

15 listopada 2023 r. Samorząd Uczniowski zorganizował w szkole dyskotekę dla klas IV – VIII. Zabawie tanecznej przy muzyce towarzyszyło wiele atrakcji.
Były wróżby andrzejkowe, kiermasz ciast oraz konkurs na najoryginalniejsze dyskotekowe przebranie. Zwycięzcy konkursu otrzymali atrakcyjne nagrody, a wszyscy uczniowie, którzy się przebrali, drobne upominki.
Samorząd Uczniowski dziękuje wszystkim, którzy przyczynili się do stworzenia atmosfery udanej zabawy tego wieczoru – nauczycielom, wychowawcom i rodzicom. 
https://fotoshare.co/e/fdAqr8b7gN2lSTWkKdXvo

Photo116

Zajęcia kulinarne są wyjątkową okazją do odkrywania nowych smaków, poznawania zapachów i eksperymentowania z naturalnymi składnikami używanymi na co dzień w kuchni. Uczniowie klasy 1b rozmawiając o ogrodzie i sadzie zdobywali wiedzę o owocach i warzywach. Poznali ich wpływ na zdrowie, ciekawostki o witaminach, zdrowej żywności i odpowiednim stylu życia. Wspólnie przygotowali szaszłyki owocowe.

Klasa I b w pracowni kulinarnej robi szaszłyki z owoców. Na zdjęciach dziewczynka i chłopcy przygotowują zdrowe smakołyki.

Uczniowie klasy 2c w pracowni komputerowej podczas zajęć z Panem Pawłem Kudybą skorzystali z nowych technologii. Wykorzystując okulary VR, które zostały zakupione dzięki inicjatywie Ministerstwa Edukacji i Nauki „Laboratoria Przyszłości”, dzieci przeniosły się w rzeczywistość na drugi koniec świata. Zakładając te okulary, były w Afryce i oglądały żyrafy z bliska. Podczas zajęć walczyły ze swoim strachem i stresem próbując przejść, np. mostem zwodzonym. Dzieci mogły także relaksować się pływając z rybami. Wykorzystały zdobytą wiedzę podczas  rozpoznawania roślin i zwierząt oceanu. Zajęcia zwiększyły zaangażowanie uczniów i chęć nabywania nowych treści, a tego właśnie dzieci mają się nauczyć, dzięki tej nowej technologii. Warsztaty dostarczyły drugoklasistom niezapomnianych wrażeń. Z pewnością jeszcze niejednokrotnie powtórzymy te niezwykłe doświadczenia.


17 października w naszej szkole został zaprezentowany montaż słowno-muzyczny z okazji XXIII Dnia Papieskiego, który w tym roku obchodzony był pod hasłem „Święty Jan Paweł II. Cywilizacja Życia”. Uczniowi ubrani w rożne kolory, charakterystyczne dla każdego kontynentu, przypomnieli podróże Ojca Świętego po świecie a także śpiewali pieśni związane z tematyką Dnia Papieskiego.

Często zadajemy sobie pytania: O co chodzi w życiu? Jak być szczęśliwym? Po co się uczymy, podróżujemy, zdobywamy wiedzę, zawieramy nowe przyjaźnie, spełniamy marzenia? Odpowiedzi na te trudne pytania udzielał Święty Jan Paweł II. Papież Polak mocno podkreślał, że życie polega na spotkaniu z drugim człowiekiem, na miłości i dawaniu dobra. 

Jan Paweł II odbył 104 pielgrzymki. Odwiedził 129 krajów, w tym 36 krajów europejskich. Polskę odwiedził 8 razy.

Podczas wszystkich podróży zagranicznych przebył ponad 1 650 900 km, co odpowiada ponad 30-krotnemu okrążeniu Ziemi wokół równika i trzykrotnej odległości między Ziemią a Księżycem. 

Często odwiedzał kraje, którym groziła wojna. Ludzie witali Papieża jako obrońcę praw człowieka i narodów.

W swoich homiliach nawoływał do pokoju i budowania wspólnej przyszłości. Apelował o pomoc najbiedniejszym i chorym.  

Ojciec Święty często mówił o szacunku do innych religii, dlatego zdarzało się, że odprawiał nabożeństwa razem z Żydami, muzułmanami czy buddystami. W 1986 roku wyznawcy wszystkich religii na świecie modlili się razem o pokój.

Każda chwila jest cenna. Uczymy się tego codziennie, a wojna w Ukrainie czy Izraelu przypomina nam o tym jeszcze mocniej. Święty Jan Paweł II nie tylko podczas swoich pielgrzymek, ale przez cały swój pontyfikat uważał, że dobro i wolność i życie zawsze zwyciężą.  

Prawda, Miłość i Wolność to trzy wartości, bez których nasze życie jest pozbawione kolorów. Nie możemy być szczęśliwi, kiedy żyjemy w kłamstwie, nie możemy być szczęśliwi, gdy nie kochamy i nie jesteśmy kochani, nie możemy być szczęśliwi, jeśli żyjemy w niewoli.  

Jan Paweł II jako propagator  „Cywilizacji życia” uczył nas, aby troszczyć się o Prawdę, pielęgnować i trenować naszą Miłość oraz walczyć o Wolność.  

Photo11

Zobaczyć Mur Chiński lub Dubaj, przyjrzeć się, jak bije ludzkie serce, odbyć podróż na Marsa, czy też przenieść się w tropikalny świat dzikich zwierząt nurkując z rekinami. Czy to science-fiction? Nie, takie zajęcia w naszej szkole. Prowadzący lekcję p. Paweł Kudyba omówił podstawowe zasady bezpieczeństwa podczas używania okularów VR i zaprezentował sposób ich obsługi. Wizualizacje miejsc, trójwymiarowe obiekty i złożone struktury stały się dostępne na wyciągnięcie ręki. To wszystko dzięki goglom VR przeniosło uczniów klasy 2a w zupełnie inny wymiar. Wirtualna rzeczywistość zachwyciła dzieci i dostarczyła im niezapomnianych doświadczeń.


Uczniowie klasy 1c zaopatrzeni w fartuszki, akcesoria kuchenne i owoce przystąpili do pracy w szkolnej pracowni kulinarnej. Dzieci chętnie pracowały nad przygotowaniem zdrowego deseru owocowego, pamiętając o higienie i bezpieczeństwie. Powstały kolorowe kompozycje z ulubionych owoców w pysznej oprawie. Uczniowie mieli okazję czerpać radość z samodzielnie wykonanej pracy, a także nabrać nieco sprawności w samodzielnym przygotowaniu posiłku.

Photo18

14.06.2023 r. w Szkole Podstawowej nr 8 im. Bolesława Zygmunta Wirskiego studentki trzeciego roku pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej PANS w Chełmie, w ramach śródrocznych praktyk zawodowych, przeprowadziły zajęcia oraz warsztaty czekoladowe w klasie 1 c. Na początku zajęć studentki przedstawiły krótką prezentację: skąd pochodzi czekolada, czym rożni się w smaku ziarno kakaowca a kakao w proszku oraz o procesie produkcji. Wyjaśniły różnicę między różnymi rodzajami czekolady. Po teoretycznym wprowadzeniu nadszedł czas na praktyczną część warsztatów. Każdy otrzymał swoje stanowisko pracy w szkolnej pracowni kulinarnej, na którym znajdowały się wszystkie potrzebne składniki i narzędzia. Pani Agnieszka omówiła krok po kroku proces tworzenia czekolady, zaczynając od rozpuszczania czekolady bazowej, dodawania aromatów i innych dodatków, aż do ostatecznego formowania czekoladowych kształtów. Uczestnicy mieli okazje wypróbować różnych technik dekorowania czekolady, takich jak temperowanie, nadawanie kształtu przy użyciu foremek, a także ręczne dekorowanie za pomocą specjalnych narzędzi. Uczniowie byli zachwyceni rezultatem swojej pracy. Podczas trwania warsztatów panowała przyjazna atmosfera, a dzieci miały możliwość wymiany doświadczeń i pomocy sobie nawzajem. Warsztaty z robienia czekolady świetną okazją do nabycia wiedzy i nowych umiejętności, także stanowiły doskonałą formę relaksu i zabawy oraz przyniosły ogromną radość i satysfakcję. Była to niezapomniana i smakowita przygoda, która zostanie na długo w pamięci wszystkich uczestników. Zajęcia odbyły się pod kierunkiem wychowawczyni Elżbiety Rybak i nauczyciela PANS Pani Agnieszki Grabowskiej.


31 maja br. Szkoła Podstawowa nr 8 w Chełmie świętowała 40 – lecie istnienia. Jubileuszowe uroczystości rozpoczęły się Mszą św. w kościele pw. Chrystusa Odkupiciela celebrowaną przez ks. bp Adama Baba. Po nabożeństwie, w budynku placówki, odbyła się część oficjalna. Podczas jubileuszowych uroczystości posadzono cztery dęby, odsłonięto pamiątkową tablicę oraz wmurowano kapsułę czasu.
W obchodach uczestniczyło mnóstwo gości: parlamentarzyści, samorządowcy z Chełma i regionu, przedstawiciele placówek oświatowych, absolwenci, byli i obecni nauczyciele, uczniowie oraz rodzice. Były piękne przemówienia, mnóstwo życzeń oraz niecodzienna akademia z występami artystycznymi uczniów i absolwentów szkoły. Goście mieli okazję zwiedzić szkołę oraz wpisać się do pamiątkowej księgi. To był dzień pełen wspomnień i wzruszeń.

Kolaż zdjęć z Jubileuszu 40-lecia Szkoły Podstawowej nr 8 w Chełmie.

Kiedy się śmieje dziecko, śmieje się cały świat”.

 

1 czerwca – tak jak wskazuje kartka w kalendarzu - w Szkole Podstawowej nr 8 w Chełmie odbył się po raz kolejny festyn z okazji Dnia Dziecka. Ten dzień jest bardzo lubiany w szkole przez wszystkie dzieci, gdyż nie ma wtedy tradycyjnych lekcji w ławkach, a jest zabawa na świeżym powietrzu i wspólne świętowanie.
Podczas festynu, który miał formę szkolnego pikniku, nie zabrakło różnorodnych atrakcji. Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się dmuchane zjeżdżalnie, place zabaw do skakania czy też symulator „Byk”. Nauczyciele wychowania fizycznego przeprowadzili różnorodne gry i zabawy sportowe. Dzieci miały okazję spróbować własnych sił w łamigłówkach intelektualnych, zagrać w gry planszowe, zabawić się z chustą animacyjną. Ogromną frajdę, zwłaszcza tym najmłodszym, sprawiły rysunki na twarzach, skręcanie balonów, malowanie kredą, fotobudka oraz duże bańki mydlane. Humory jeszcze bardziej poprawiła degustacja serków, popcornu czy waty cukrowej.
Dzień minął w miłej i serdecznej atmosferze.

Kolaż zdjęć przedstawiających atrakcje podczas Dnia Dziecka w Szkole Podstawowej nr 8.

Piękna i wspaniale wyposażona szkolna pracownia kulinarna zachęca dzieci do nauki gotowania i poznawania zasad zdrowego odżywiania się. Uczniowie klasy 1d przygotowali wiosenne zdrowe śniadanie. Przepiękne, samodzielnie wykonane kanapeczki zachęcały do zjadania warzyw. Posiłek wykonany własnymi rękami smakuje zdecydowanie lepiej!

Grupa uczniów w pracowni techniczno – kulinarnej przygotowuje potrawy.

.Marzenia się spełniają, a inwestowanie w wiedzę zawsze przynosi największe zyski

 

W dniu 28 marca 2023 r. odbyło się w naszej szkole uroczyste otwarcie pracowni "Laboratoria Przyszłości", podczas którego uczniowie pod opieką swoich nauczycieli prezentowali działanie nowoczesnych pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu. W uroczystości wzięło udział wielu znamienitych gości, m. in.:

  • Pani  Anna Dąbrowska - Banaszek - Poseł na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej 
  • Pani Anna Pańczyk - Dyrektor Biura Poselskiego Pani Beaty Mazurek w imieniu Poseł do Parlamentu Europejskiego Pani Beaty Mazurek
  • Pan profesor Józef Zając - Senator Rzeczypospolitej Polskiej
  • Pan Jakub Banaszek - Prezydent Miasta Chełm 
  • Pani Irena Machowicz Radna Rady Miasta Chełm
  • Pani Agnieszka Walewska - Maksymiuk - Dyrektor Departamentu Oświaty Urzędu Miasta Chełm
  • Pani Eliza Orzeszko - Wizytator Kuratorium Oświaty w Lublinie Delegatura w Chełmie
  • Pani Bożena Stasiak - Dyrektor Centrum Integracji w Chełmie 
  • Pani Monika Fic - Przewodnicząca Rady Rodziców w Szkole Podstawowej nr 8 w Chełmie 

„Laboratoria Przyszłości” to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Szkoła Podstawowa nr 8 im. Bolesława Zygmunta Wirskiego w Chełmie na realizację tego zadania otrzymała kwotę 179 000 złotych.

Uroczystość rozpoczęła Pani Dyrektor Beata Tomaszczuk, serdecznie witając zaproszonych gości. W swoim przemówieniu przedstawiła cele i założenia rządowego programu "Laboratoria Przyszłości". Następnie uczniowie i nauczyciele zaprezentowali efekty przystąpienia do programu:

  1. Pracownia informatyczna  - Helena Okoń

Wyposażenie szkoły w drukarki 3d, drony, okulary VR (wijar) oraz w najwyższej klasy oprogramowanie stanowi możliwość realizacji podstawy programowej  w atrakcyjny, inspirujący i angażujący sposób.

  1. Pracownia audiowizualna – p. Piotr Mazur

Aparat cyfrowy, kamera, gimbal, oświetlenie, bezprzewodowe mikrofony, mikser dźwięku – ten profesjonalny sprzęt to podstawa pracowni audiowizualnej, która pozwoli uczniom na dokumentowanie i prezentację własnych osiągnięć, ale również umożliwi kształcenie umiejętności interpersonalnych. Już teraz można podziwiać pierwsze efekty ich pracy na zdobiących ściany pracowni zdjęciach.

  1. Pracownia psychologiczna - Julia Łuć

Dzięki środkom z programu Laboratoria Przyszłości powstała pracownia do pracy z dziećmi wymagającymi wsparcia specjalistów. Zakupiony sprzęt pomoże im doskonalić i rozwijać umiejętności tak, by każdy uczeń wyszedł z zajęć spełniony i zadowolony.

  1. Pracownia biologiczna – p. Karolina Nadolska-Tatys

Dzięki programowi Laboratoria Przyszłości została doposażona pracownia biologiczna  w najnowszej generacji mikroskopy, a wśród nich optyczny, który umożliwia oglądanie preparatów przez kilka osób jednocześnie. Uzyskany obraz wyświetlany jest bowiem na monitorze komputera i tablicy, można go dodatkowo nagrywać oraz zapisywać.

  1. Pracownia techniczno-kulinarna - Lena Szmul

W szkole utworzono pracownię techniczno-kulinarną, która została wyposażona w sprzęt kuchenny. Nauka obsługi podstawowych sprzętów AGD oraz korzystanie z przepisów kulinarnych, odmierzanie gramatur, łączenie ze sobą składników to dla niektórych pierwszy krok na drodze zawodowej, a dla wszystkich kształtowanie przydatnych umiejętności życiowych. Pracownia kulinarna umożliwia naukę gotowania i przyrządzania potraw oraz doskonalenie umiejętności planowania pełnowartościowych posiłków.

Następnie zaproszeni goście przystąpili do uroczystego przecięcia wstęgi,  a tym samym oficjalnego otwarcia pracowni techniczno-kulinarnej. W dalszej części uroczystości najmłodsi uczniowie naszej szkoły z klasy I b zaprezentowali część artystyczną, którą przygotowała pani Justyna Prystupa.

W dalszej części wydarzenia zaproszeni goście obejrzeli nowo powstałe pracownie oraz zajęcia odbywające się w „Laboratoriach Przyszłości”, podczas których zaprezentowano działanie nowoczesnych pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu.

Organizacją uroczystego otwarcia pracowni Laboratoria Przyszłości zajęły się koordynatorki: Elżbieta Rybak, Agata Wojtasiuk, Anna Radziszewska-Smutniak.

Pani Dyrektor oraz zaproszeni goście z podziękowaniami i upominkami.

Zdjęcie przedstawia plakat symbolizujący tworzenie Laboratoriów Przyszłości w Szkole Podstawowej nr 8 w Chełmie.

Zdjęcie przedstawia plakat dotyczący tworzenia laboratoriów przyszłości przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z govtech Polska.

Laboratoria Przyszłości to program skierowany do szkół podstawowych, którego celem jest kształtowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów.

Miło jest nam poinformować, że nasza szkoła otrzymała środki na realizację programu Laboratorium Przyszłości, dzięki którym uczniowie będą mogli rozwijać kreatywne myślenie, umiejętność obsługi nowoczesnych narzędzi technologicznych oraz zdolności konstrukcyjne.

Laboratoria Przyszłości to nowoczesny sprzęt, który uatrakcyjni zajęcia, pozwoli uczniom rozwijać swoje zainteresowania w ramach  obowiązkowych zajęć edukacyjnych, jak również zajęć pozalekcyjnych i innych formach rozwijania umiejętności.

Nasza szkoła otrzymała olbrzymie wsparcie w kwocie 179 100,00 zł, które przeznaczyliśmy na zakup sprzętu do prowadzenia zajęć z biologii, techniki, robotyki, zajęć kulinarnych, dziennikarskich oraz na zakup sprzętu audio-video.

Informacje na temat realizacji tego projektu będą umieszczane na stronie internetowej naszej szkoły.

Zachęcamy do obejrzenia promocyjnych filmików o Laboratoriach Przyszłości: https://youtu.be/bY7JTuDc6D0

Więcej informacji na temat tego projektu znajduje się na stroniehttps://www.gov.pl/web/laboratoria/

Plakat dotyczący wyposażenia laboratoriów przyszłości oraz cech i umiejętności w nich kształtowanych, które są przydatne na rynku pracy.

 

Uczniowie klasy 1a w wyjątkowy sposób uczcili 40. urodziny naszej Szkoły. Wykorzystali sprzęt z pracowni kulinarnej pozyskany z funduszy programu “Laboratoria Przyszłości”. Pierwszoklasiści przygotowali koktajle z ekologicznych owoców. Każde dziecko według swoich upodobań dobierało składniki do wykonania napoju. Taki orzeźwiający toast uczniowie wznieśli z wielką radością, a pyszny, zdrowy i kolorowy poranek, dodał wszystkim energii na cały dzień.
Wszystkiego najlepszego nasza Szkoło!


Uczniowie klasy 3a w tym roku postanowili powitać wiosnę przygotowując smakowite przekąski. Zaopatrzeni w zdrowe i pyszne produkty, wśród których było dużo świeżych warzyw, przystąpili do pracy w nowoczesnej pracowni kulinarnej. Dzieci ochoczo pracowały, pamiętając o higienie i bezpieczeństwie oraz zasadach zdrowego odżywiania. Powstały kolorowe i zdrowe wiosenne przekąski, które zostały ze smakiem zjedzone po zakończeniu zajęć. Takie wiosenne śniadanka zrobione samodzielnie są najpyszniejsze!

Zdjęcie przedstawia uczniów  w pracowni kulinarnej, siedzących przy stolikach wraz z przygotowanymi  przez siebie kanapkami.

9 marca 2023 r. uczennice klasy 8e w ramach realizacji podstawy programowej, która obejmuje m. in. temat żywienia i przygotowywania posiłków, zamieniły w tym dniu klasę języka angielskiego na pracownię techniczną. Dziewczęta przyniosły składniki, z których w grupach dwuosobowych  przygotowały potrawy. Pod nadzorem nauczyciela języka angielskiego - p. Ewy Praduń, skorzystały z zaplecza technicznego pracowni, ponieważ niezbędne okazały się miksery, garnki, patelnie, gofrownice, sztućce i wiele innych akcesoriów kuchennych. Finalnie powstały, takie potrawy jak: naleśniki, spaghetti, mufinki czy też nadziewane jajka. Uczennice w języku angielskim zrelacjonowały poszczególne etapy przygotowania potraw odpowiednim słownictwem adekwatnym do danego posiłku, czym utrwaliły wcześniej poznany zasób leksykalny, a następnie skonsumowały swoje przysmaki.

Zdjęcie przedstawia uczennicę w zielonym fartuchu podczas zajęć kulinarnych.

W naszej szkole mamy wiele wspaniałych miejsc, w których uczniowie zdobywają i utrwalają swoją wiedzę. Uczniowie kasy 3A pod opieką pani Jolanty Rozwód i pana Pawła Kudyby odbyli wspaniałą podróż z wykorzystaniem okularów VR. Odwiedzili miejsca znane nam wszystkim, ale tak odległe, że nie zawsze możemy je zobaczyć osobiście. Dzięki nowoczesnej technologii VR dostępnej w naszej placówce, każdy może spełnić swoje marzenia o niezwykłych podróżach i nie tylko.

Grupa uczniów w pracowni informatycznej w czasie lekcji z okularami VR.