INNOWACJE pedagogiczne w roku szkolnym 2022/2023
Autor/realizator Tytuł innowacji |
Okres realizacji |
Adresaci innowacji |
Założenia innowacji |
Elżbieta Rybak “Odkrywanie przez działanie” |
09.2022 05.2023 |
klasa 1c |
|
Elżbieta Dras “Razem przez świat” |
15.09.2022 15.06.2023 |
klasa 1a |
Innowacja jest podróżą od domu rodzinnego poprzez klasę, szkołę, swoją miejscowość, ojczysty kraj, aż do Europy. Głównym założeniem innowacji jest budowanie pozytywnych więzi z innymi ludźmi poprzez wszechstronny rozwój osobowości, który pomoże nie tylko w zrozumieniu siebie i innych, ale także w poznawaniu świata i jego kultury. Cele ogólne:
|
Justyna Prystupa ,,Małymi krokami w świat historii” |
15.09.2022 31.05.2023 |
klasa 1 b |
|
Honorata Szanecka/ Jolanta Rozwód “Czytam z klasą - Lekturki spod chmurki - edycja IV - podróżowanie przez czytanie” |
03.10 2022r. - 31.05.2023 r. |
klasa 3a |
Innowacja opiera się na niestandardowym sposobie pracy z lekturą. Poprzez atrakcyjne zadania projektowe, uczniowie włączą się w wiele innowacyjnych działań z tekstem. Czwarta edycja projektu, zaprojektowana na rok szkoły 2022/2023, polega na skorelowaniu czytania danej lektury ze zgłębianiem wiedzy na temat wybranych krajów na kuli ziemskiej, o których będzie mowa w czytanym tekście, ich piękna, różnorodności, kultury i tradycji. Ponadto uczniowie nauczą się pakowania bagażu podróżnego, postępowania w przypadku zgubienia się, a także pisania i wysyłania pocztówek lub listów. |
Anna Chochół W przyjaźni z własnym kręgosłupem |
14.09.2022r - 31.05.2023r |
klasa VI c |
Istotą innowacji jest przeciwdziałanie wadom postawy, kształtowanie poprawnych nawyków ruchowych oraz przygotowanie do świadomego przybierania pozycji skorygowanej poprzez gry i zabawy ruchowe. Z roku na rok problem wad postawy nasila się, powodem jest rozwijająca się komputeryzacja i komunikacja medialna oraz brak wspólnego czasu dzieci i rodziców na rozwijanie potrzeb ruchowych dziecka. Długie przesiadywanie ograniczające ruch, szkodliwie oddziałuje na układ nerwowy, kostny, krążenia – jest przyczyną wielu nieprawidłowości w zachowaniu się i rozwoju dziecka. Uwzględnione gry i zabawy nie tylko mają za zadanie ukształtowanie fizyczne dziecka, ale również mają pomagać w utożsamianiu się z grupą oraz rozwijają osobowość i twórczy charakter. |
Alicja Wojcieszuk Matematyka i gimnastyka to umysłu sprawdzian. |
1.10.2020r. 15.06.2023r. |
klasa III b |
Matematyka ma ogromny wpływ na funkcjonowanie człowieka we współczesnym świecie. To dziedzina wiedzy, której znaczenie wciąż rośnie. Wiele zawodów jest powiązanych ściśle z matematyką. Rozwijanie sprawności umysłowych, posługiwanie się wiedzą w praktyce, rozwiązywanie problemów w sposób twórczy lub odtwórczy stanowi istotę przedmiotu jakim jest matematyka. Natomiast, ruch i zabawa nie czyni dziecka sprawnym, ale i mądrzejszym. Przez niego następuje odkrywanie uzdolnień i talentów. Założeniem innowacji jest rozwijanie zainteresowań matematycznych w połączeniu z zabawą, ruchem oraz szeroko pojętą aktywnością fizyczną dziecka. |
Nauczyciele wychowania fizycznego Nauka i doskonalenie pływania |
14.09.2022r.- 24.06.2023 |
Klasy I -VIII |
Innowacja skierowana do wszystkich uczniów Szkoły Podstawowej nr 8 w Chełmie i dotyczy rozszerzenia treści zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla I i II etapu edukacyjnego. Materiał obejmuje różnorodne formy aktywności ruchowej w środowisku wodnym. Innowacja obejmuje uczniów klas I – VIII w wymiarze 1 godziny lekcyjnej tygodniowo w każdej klasie, a jego celem jest nauka i doskonalenie pływania. Innowacja będzie przeprowadzona podczas zajęć wychowania fizycznego na krytej pływalni Szkoły Podstawowej nr 8 w Chełmie. Nauka prawidłowej techniki pływania stylów pływackich, skoków do wody czy nawrotów będzie odbywać się poprzez zabawę i doskonalenie poznanych elementów, podczas której uczniowie będą mieli możliwość pokonywać swoje słabości oraz zdobywać wyznaczone cele. |
Joanna Wicha
|
1.09.2022 r - 31.05.2022 r. |
klasa 1d |
Głównym celem wprowadzanej innowacji jest rozwijanie u uczniów uniwersalnych kompetencji, takich jak: logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, czy umiejętność pracy zespołowej w sposób najbardziej przyjazny uczniom najmłodszych klas: w zabawie, w ruchu, poprzez doświadczanie i eksperymentowanie. Kompetencje te będą rozwijane w połączeniu z różną tematyką zajęć, uwzględniając przy tym kalendarz wydarzeń szkolnych i zmieniające się pory roku. Podstaw programowania dzieci będą uczyć się w połączeniu z muzyką, plastyką, zajęciami teatralnymi, przyrodą, gimnastyką czy zajęciami językowymi (Edukacja STEAM). Podczas wprowadzania innowacji uczestnicy zajęć będą pracować z wykorzystaniem maty do kodowania oraz innych nowoczesnych narzędzi dydaktycznych, odchodząc od typowej pracy stolikowej i „papierowej edukacji”. Innowacja to łamanie sztywnych schematów myślenia, wychodzenie poza utarte ramy i strefę komfortu, tym bardziej taki sposób nauczania ma duży potencjał dydaktyczny. |
Arkadiusz Borowiec, Marzena Stadnik, Agnieszka Szczepanik Przepis na patriotyzm |
15.09.22 r. - 31.05.23 r. |
IV-VIII |
Udział w zajęciach warsztatowych, spotkaniach z ludźmi kultury, polityki i religii. Zorganizowanie konkursu o tematyce obywatelskiej. Współpraca z instytucjami i środowiskiem lokalnym w celu bliższego poznania kultury, tradycji, dziedzictwa regionu i kraju oraz funkcjonowania najważniejszych instytucji państwowych i samorządowych. |
Marzena Boćwińska Klasa 4K - widoczne myślenie na lekcjach języka polskiego |
1.10.2022 - 16.06.2022 |
klasa 4a klasa 6c |
Cel główny: Zwiększenie możliwości poznawczych i intelektualnych uczniów poprzez tworzenie bezpiecznych warunków, w których uczenie się jest wynikiem myślenia, a procesy edukacyjne oparte są na partnerstwie, dialogu i rozwoju kompetencji. Cele szczegółowe :
|
Marzena Boćwińska Klasa 4K – nowoczesne technologie na lekcjach języka polskiego |
1.10.2022 - 16.06.2023 |
klasa 8d |
Cel główny: Wykorzystanie nowych technologii we wzbogacaniu doświadczeń edukacyjnych uczniów, rozwijaniu ich krytycznego i twórczego myślenia oraz samodzielności w uczeniu się. Cele szczegółowe :
|
Monika Lenart “Liczę z Abakusem - arytmetyka mentalna” |
16.09.2022-16. 06.2023 |
klasa 4c |
Cele innowacji: Celem głównym innowacji jest wspomaganie rozwoju umysłowego i rozwijanie aktywności twórczej, ćwiczenie skupienia i koncentracji uwagi z wykorzystaniem i stworzeniem specjalnych sytuacji matematycznych, które będą pozwalały dzieciom chętnie podejmować i z zadowoleniem wykonywać zadania problemowe. Cele szczegółowe:
|
Berenika Zdunek Angielski YESt FUNtastyczny |
01.10.2022 r. 23.06.2023 r. |
klasa 2b |
Cele innowacji - ogólne:
Cele innowacji - szczegółowe:
|
Piotr Turewicz “Młodzieżowy Organizator Sportu” |
21.09.-31.12.2022 |
klasy 7-8 |
Adresatami innowacji są uczniowie klas 7 i 8 .Innowacja realizowana będzie w ramach zajęć pozalekcyjnych w grupie międzyoddziałowej liczącej 15 uczniów. W innowacji oprócz treści zawartych w podstawie programowej z wychowania fizycznego dla nauczania w szkole podstawowej znajdują się dodatkowe, specjalistyczne informacje z zakresu wiadomości i umiejętności których opanowanie pozwoli uczestnikom na poszerzenie wiedzy jak i praktycznych zdolności z obszaru sportu i rekreacji dzieci i młodzieży. Niniejsza innowacja ma na celu zachęcenie i zmobilizowanie młodzieży do podjęcia działalności na rzecz upowszechniania aktywności fizycznej wśród młodzieży. |