Psycholog szkolny - Szkoła Podstawowa nr 8 w Chełmie
Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

PSYCHOLOG SZKOLNY

p. Marcin Kwieciński

 

Godziny pracy psychologa szkolnego

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

8:15-12:00 13:00-16:00 8:00-12:00  -------------  -------------

 

Zadania psychologa szkolnego:

  • Rozpoznawanie potencjalnych możliwości oraz indywidualnych potrzeb ucznia i umożliwianie ich zaspokojenia.
  • Prowadzenie badań i działań diagnostycznych, dotyczących uczniów, w tym, diagnozowanie potencjalnych możliwości oraz wspieranie mocnych stron ucznia.
  • Wspieranie ucznia z wybitnymi uzdolnieniami - organizacja indywidualnego toku nauki.
  • Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu wspierania rozwoju ucznia, określenia odpowiednich form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym działań profilaktycznych, mediacyjnych, interwencyjnych wobec uczniów, rodziców nauczycieli.
  • Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
  • Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy wychowawczej w środowisku szkolnym i pozaszkolnym ucznia.
  • Wspieranie rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.
  • Umożliwianie rozwijania umiejętności wychowawczych rodziców i nauczycieli.


Psycholog spotyka się z uczniami zwykle wtedy, gdy:

  • zastanawiają się nad tym jak budować właściwe relacje koleżeńskie w społeczności szkolnej,
  • oni sami lub inne osoby społeczności szkolnej nie przestrzegają ustalonych zasad,
  • mają trudności w nauce, w kontaktach z innymi ludźmi,
  • mają problemy emocjonalne i osobowościowe: lękliwość, nieśmiałość, nadpobudliwość, zahamowania, napady gniewu, trudności z wyrażaniem swoich emocji, niską samoocenę,
  • powtarzają się u nich objawy somatyczne: bóle głowy, bóle brzucha, zaburzenia snu,
  • są zestresowani,
  • niewłaściwie się zachowują: są agresywni, często wchodzą w konflikty, lekceważą polecenia, obowiązujące normy itp.,
  • doświadczają sytuacji traumatycznych,
  • potrzebują pomocy materialnej,
  • cokolwiek mogłoby zagrażać ich życiu, zdrowiu, bezpieczeństwu,
  • kieruje ich na rozmowę nauczyciel (interwencje),
  • cieszą się swoimi sukcesami – tymi szkolnymi i „życiowymi”,
  • są zainteresowani rozwojem własnego potencjału,
  • przygotowują się do prezentacji podczas zajęć szkolnych, spotkań, występów,
  • nie wiedzą, kogo mają zapytać o daną sprawę lub kogo prosić o pomoc,
  • chcą porozmawiać o tym, co ich denerwuje,
  • w każdej innej sprawie.