Uczniowie klasy patronackiej biorącej udział w programie eTwinning zakończyli realizację międzynarodowego projektu „Mathematical Faces of Art”. Czerwiec był czasem podsumowań oraz twórczych działań. Uczniowie wykonali ostatnią pracę plastyczną – tym razem dowolną, inspirowaną kolorami ciepłymi lub zimnymi.
Rozwiązali również zadania ze słownika projektowego oraz współtworzyli drugi słownik, w którym nagrali poznane w trakcie projektu słowa w języku polskim i angielskim. Dzięki temu poznali także ich odpowiedniki w językach partnerów i utrwalili wymowę oraz pisownię w języku angielskim.
W trakcie zajęć uczniowie obejrzeli film prezentujący najciekawsze momenty projektu, wyłonione wspólnie przez partnerów z różnych krajów. Film można obejrzeć tutaj: https://youtu.be/3jgCMG9Enks?si=be3OQwjn82qNBCQZ. Następnie sprawdzili swoją wiedzę, biorąc udział w interaktywnej grze przygotowanej na platformie Nearpod. Zwieńczeniem zajęć było wypełnienie ankiet ewaluacyjnych, które pozwoliły uczniom podsumować zdobyte doświadczenia i podzielić się refleksjami. Projekt dostarczył im wielu inspiracji, rozwinął kompetencje językowe, matematyczne oraz artystyczne i był doskonałą okazją do współpracy w międzynarodowym zespole.
Z radością informujemy, że w związku z dużym entuzjazmem uczniów oraz bardzo pozytywnym odbiorem zajęć, planowane jest utworzenie kolejnej klasy patronackiej programu eTwinning w nadchodzącym roku szkolnym. To ogromna satysfakcja widzieć, że taka forma nauki angażuje uczniów i przynosi wymierne efekty edukacyjne.
Druga połowa maja w klasie patronackiej programu eTwinning upłynęła pod znakiem intensywnych i twórczych działań w ramach projektu „Mathematical Faces of Art”. Uczniowie zanurzyli się w fascynujący świat kolorów, poznawali tajniki barw podstawowych, pochodnych, zimnych i ciepłych. Dzięki różnorodnym ćwiczeniom interaktywnym oraz eksperymentom odkrywali, jak kolory wpływają na zmysły i jak się ze sobą łączą.
Wspólnie przeczytali elektroniczną książkę stworzoną przez partnerów projektowych, następnie samodzielnie napisali zakończenie opowieści o życiu w zamku, a sztuczna inteligencja wygenerowała propozycje ilustracji na podstawie opisów dzieci. Zainspirowani obrazem „Zamek i słońce” Paula Klee, zbudowali własne zamki z kolorowych kubeczków i klocków, dając upust swojej wyobraźni i kreatywności.
22 maja uczniowie uczestniczyli w wyjątkowym wydarzeniu – międzynarodowym festiwalu piosenki projektowej online. Każdy kraj partnerski zaprezentował swoją piosenkę – teksty zostały opracowane przez nauczycieli, a melodia skomponowana przez sztuczną inteligencję. Najbardziej spodobała się im piosenka włoska, choć świetnie bawili się przy wszystkich utworach – włoskim, litewskim, tureckim i gruzińskim. Z radością zaśpiewali również własną piosenkę na żywo podczas spotkania:🎵 Nasza piosenka – wersja 1, Nasza piosenka – wersja 2. Podczas spotkania partnerzy obejrzeli również film podsumowujący najciekawsze momenty projektu, który przypomniał, ile radości, kreatywności i międzynarodowej współpracy przyniosły wspólne działania.
Na zakończenie miesiąca uczniowie klasy 3a wykonali portrety w stylu Picassa, wcielając się w rolę „małych Picassów” i udowadniając, że matematyka i sztuka mogą iść w parze.
To był niezwykle barwny, inspirujący i radosny czas – pełen nauki, zabawy oraz międzynarodowej współpracy!
Krajowe Biuro eTwinning w Polsce serdecznie zaprasza nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych na bezpłatne szkolenia prezentujące zarówno narzędzia programu eTwinning, możliwości i korzyści wynikające z realizacji projektów, jak i liczne, popularne i efektywne narzędzia TIK przydatne w pracy nauczyciela oraz innowacyjne metody pracy z uczniami.
Uczestnicy każdej z form szkoleniowych otrzymują bezpłatnie imienne certyfikaty.
Szczegółowe informacje o każdym z wydarzeń na stronie etwinning.pl
Aktualna oferta szkoleniowa programu eTwinning
Źródło: https://kuratorium.lublin.pl/index.php?akc=akt&op=szcz&id=14112
W okresie między majówką a egzaminami ósmoklasistów, uczniowie na zajęciach eTwinning ponownie zanurzyli się w świat wyobraźni i sztucznej inteligencji. Tym razem tworzyli zamki marzeń – wygenerowane przez AI budowle w ciepłych lub zimnych barwach, które zachwycały pomysłowością i klimatem. Opisując swoje wymarzone twierdze, otrzymywali niemal natychmiast wizualizacje – każda inna, każda wyjątkowa. Możliwość zobaczenia własnej wersji zamku cieszyła się ogromnym zainteresowaniem, a sztuczna inteligencja zaskakująco dobrze odpowiadała na oczekiwania uczniów.
Następnie uczniowie zamienili się w małych artystów, inspirowanych twórczością Pabla Picassa. Poznali sylwetkę słynnego malarza i jego niezwykłe dzieła, a potem… w ruch poszły kostki do gry! Siedem rzutów decydowało o kształcie poszczególnych elementów twarzy – nosa, ust, oczu – a powstałe w ten sposób portrety to prawdziwe perełki kubizmu. Śmiech, sztuka i szczypta szaleństwa, czyli nauka i zabawa w jednym!
Na tym jednak nie koniec – uczniowie wzięli udział w międzynarodowej współpracy pt. Picasso w duecie. W parach z tureckimi rówieśnikami stworzyli wspólne portrety: jedna połowa powstała w naszej szkole, druga – w Turcji. Efekty? Zdumiewające! Dodatkowo, w zespołach międzynarodowych powstał plakat projektu Mathematical Faces of Art – każdy z partnerów dodał do niego swój własny, niepowtarzalny element.
Zajęcia eTwinning udowadniają, że można się uczyć bez podręczników i ćwiczeń – za to z ogromną dawką kreatywności, śmiechu i międzynarodowej współpracy. Uczniowie są zachwyceni – i trudno im się dziwić!
Pod koniec kwietnia klasa 3a intensywnie działała w ramach dwóch międzynarodowych projektów eTwinning: „The Magic of STEAM” oraz „Mathematical Faces of Art”. To był czas pełen kreatywności, współpracy i radości z nauki!
W projekcie „The Magic of STEAM”:
- Wspólnie z partnerami stworzyliśmy grę edukacyjną na platformie Nearpod. Gra, opracowana na podstawie wspólnej prezentacji, była świetną zabawą i okazją do nauki – uczniowie z entuzjazmem rywalizowali z partnerami projektowymi.
- Wraz z partnerami przygotowaliśmy prezentację „Magiczne momenty projektu”, która podsumowała nasze zaangażowanie, kreatywność i wzruszające chwile. Została ona zaprezentowana w formie filmu podczas międzynarodowego spotkania na żywo https://www.canva.com/design/DAGjJTiMDC4/2wV2Rrg-MWhTRaNqoCqS7A/watch.
- Wspólnie świętowaliśmy 20-lecie programu eTwinning, przygotowując okolicznościowe życzenia i zdjęcia, które zostały zamieszczone w specjalnej, wspólnej prezentacji.
W projekcie „Mathematical Faces of Art”:
- Zrealizowaliśmy zadanie „Nasze niezwykłe zamki”, inspirowane twórczością Paula Klee – rysowaliśmy zamki, rozwijając wyobraźnię i kreatywność.
- Układaliśmy puzzle przedstawiające zamki stworzone przez naszych projektowych partnerów.
- Wzięliśmy udział w zadaniu zespołowym „Malujmy razem – Zamek w zimnych barwach”. Naszą część nr 12, pokolorowaną przez Hanię, dodaliśmy do wspólnego obrazu w Canvie. W efekcie powstały dwa piękne dzieła: Zamek w ciepłych kolorach i Zamek w zimnych kolorach.
To był twórczy i pełen pozytywnych emocji czas! Jesteśmy dumni z naszych uczniów i ich zaangażowania w projekty międzynarodowe.
8 kwietnia 2025 r. uczniowie klasy 3a wraz z częścią partnerów projektu eTwinning „Magia STEAM” wzięli udział w wyjątkowym wydarzeniu – wspólnym celebrowaniu 20-lecia programu eTwinning. Była to doskonała okazja do spotkania na żywo, dzielenia się wspomnieniami i radościami z pracy nad projektem realizowanym od początku roku szkolnego.
Pozostali partnerzy projektowi uczcili tę rocznicę w innych terminach, dostosowanych do planów zajęć swoich klas. Wszyscy jednak – niezależnie od daty – solidnie przygotowali się do świętowania. Powstały barwne plakaty okolicznościowe, udekorowano sale lekcyjne, a uczniowie zadbali o stroje i gadżety w barwach eTwinningu, tworząc wyjątkowy klimat wydarzenia.
Podczas spotkania wspólnie zaśpiewano piosenkę projektową oraz obejrzano film prezentujący najciekawsze momenty projektu „Magia STEAM”. To był piękny czas wspomnień, uśmiechu i integracji – pełen pozytywnych emocji i radości ze wspólnego działania.
Cieszymy się, że mogliśmy być częścią tej wyjątkowej, europejskiej inicjatywy. Sto lat, eTwinning!
Uczniowie uczęszczający do świetlicy w Szkole Podstawowej nr 8 w Chełmie wraz z koordynatorem projektu Celiną Skibińską biorą udział w:
Mój pierwszy projekt eTwinning z Ambasadorem: "Moja mała ojczyzna".
Celem projektu jest zaangażowanie uczniów w poznawanie swojej najbliższej okolicy i rozwijanie umiejętności plastycznych, cyfrowych oraz społecznych. Uczniowie zbadają okolicę, w której mieszkają, dotrą do ciekawych osób, poszerzą swoją wiedzę odnośnie szeroko pojętych tradycji lokalnych, a więc nie tylko pogłębią wiedzę o swoim regionie, ale również zrozumieją, jak ważne jest dbanie o zdrowie i bezpieczeństwo w kontekście lokalnym.
Pod koniec listopada do naszej szkoły dotarła przesyłka z Krajowego Biura eTwinning. W paczce znajdowały się: flaga eTwinningu, pamiątkowa tabliczka ścienna oraz list gratulacyjny skierowany do pani dyrektor Beaty Tomaszczuk i koordynatorki Klasy Patronackiej.
Przesyłka ta jest wyróżnieniem dla naszej szkoły za prowadzenie Klasy Patronackiej eTwinning, którą w tym roku szkolnym jest klasa 3a. Uczniowie tej klasy z zaangażowaniem uczestniczą w cotygodniowych zajęciach, odkrywając magię STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka, matematyka) w ramach międzynarodowego projektu edukacyjnego.
Flaga i tabliczka eTwinningu dumnie zdobią naszą szkołę jako symbol naszego zaangażowania w innowacyjną edukację oraz współpracę z rówieśnikami z całej Europy.
Nasza szkoła po raz kolejny znalazła się na europejskiej mapie EU Code Week! W październiku uczniowie klasy 3a – Klasy Patronackiej eTwinning – wzięli udział w Europejskim Tygodniu Kodowania. To oddolna inicjatywa, która w interesujący sposób promuje programowanie i umiejętności cyfrowe. Trzecioklasiści z powodzeniem ukończyli wyzwanie Code Week 4 All, realizowane w ramach międzynarodowego projektu eTwinning „The Magic of STEAM.”
Uczniowie poznali tajniki kodu binarnego i każdy z nich stworzył swoją unikalną binarną bransoletkę z inicjałami, łącząc w ten sposób matematykę, informatykę i sztukę. Każdy koralik symbolizował cyfrę „0” lub „1”, co pomogło lepiej zrozumieć działanie systemu binarnego. Do kodowania wykorzystano także klocki Korbo. Kod binarny tak bardzo zainteresował uczniów, że zakodowali w tym systemie również swoje imiona – zarówno w zeszytach, jak i na wirtualnej macie.
Dzięki takim aktywnościom uczniowie nie tylko świetnie się bawili, ale także rozwijali umiejętności programistyczne oraz logiczne myślenie, które są kluczowe we współczesnym cyfrowym świecie.
Z radością informujemy, że w bieżącym roku szkolnym nasza szkoła dołączyła do grona Klas Patronackich eTwinning! Dzięki temu w klasie 3a realizowany jest przedmiot eTwinning, który wprowadza uczniów w świat nowoczesnej edukacji, międzynarodowej współpracy i kreatywnego korzystania z narzędzi TIK.
Jesteśmy szczególnie dumni, ponieważ klasa 3a jest jedyną Klasą Patronacką w województwie lubelskim, a jedynie 10 z 52 Klas Patronackich w Polsce to oddziały 1-3.
Pełna lista Klas Patronackich na rok szkolny 2024/2025 dostępna jest pod linkiem: https://etwinning.pl/aktualnosci/klasy-patronackie-2024-2025?fbclid=IwY2xjawF2RSRleHRuA2FlbQIxMAABHbz-VZJLFbJJihL050sedQ6Sir7_rT3B-VJ3Ms0KRb2oIBx37A2oFLKlnw_aem_JQlg7jSsgNesOhoNOe9Aqw
Początek nowego roku szkolnego dopiero za nami, a uczniowie klasy 3a nadal zbierają owoce programu eTwinning, realizowanego w roku szkolnym 2023/2024. W okresie wakacyjnym zostali uhonorowani dwiema Krajowymi Odznakami Jakości za swoje zaangażowanie w międzynarodowe projekty „BioKids” oraz „FUN DAYS AT SCHOOL”.
To wspaniałe osiągnięcie potwierdza ich kreatywność, umiejętność współpracy i zdolność do efektywnej pracy w międzynarodowym zespole!
Dużymi krokami kończy się rok szkolny 2023/2024, dlatego czas na kolejne podsumowania. W tym roku mieliśmy przyjemność uczestniczyć w ogólnopolskim projekcie eTwinning „Zakodowane pisanki”. Projekt ten miał na celu wspieranie rozwoju umiejętności myślowych, logicznych i matematycznych, poszerzanie świadomości ekologicznej oraz wiedzy na temat środowiska wokół nas. Dodatkowo, umożliwiał poznawanie tradycji związanych z pisankami. W ramach projektu uczniowie rysowali, co może powstać z jajka, budowali wielkie pisanki z różnych materiałów, przeprowadzali eksperymenty z jajkami, umieszczali w pisankach zakodowane życzenia, „zakodowali wiosnę” oraz realizowali wiele innych kreatywnych działań. Od założycielki projektu, ambasadorki eTwinning ze Szkoły Podstawowej nr 10 w Tarnobrzegu, otrzymaliśmy certyfikat i upominki dla uczniów klasy 2a, którzy zaangażowali się w projekt z ogromnym entuzjazmem. Czekamy na kolejne inspirujące projekty w nowym roku szkolnym!
W dniu 9 maja obchodzimy Dzień eTwinningu. Uczniowie klasy 2a wraz z partnerami międzynarodowego projektu Fun Days at School świętowali tę wyjątkową okazję. Razem tworzą cyfrowe produkty, a jednym z rezultatów wspaniałej współpracy jest plakat, na którym umieścili naszą szkołę. Cieszymy się, że jesteśmy częścią europejskiej społeczności eTwinning!
Lekcją podsumowującą, ćwiczeniami sprawdzającymi i grą w języku angielskim na platformie Nearpod uczniowie klasy 2a zakończyli działania w projekcie eTwinning Math and Art Together. Drugoklasiści rozwinęli kreatywność i różne umiejętności. Dużo nauczyli się, poznali dzieła W. Kandinskiego, G. Klimta, K. Haringa i T. Makowskiego, a zdobytą wiedzę sprawdzili wykonując różne zadania interaktywne oraz rywalizując z partnerami podczas gry w programie Nearpod, co jest zawsze bardzo angażujące i emocjonujące. To nauka poprzez zabawę. Uczniowie zagrali trzy razy, za każdym razem z lepszym wynikiem i w ten sposób zajęli wszystkie miejsca na podium. Drugoklasiści przez sześć miesięcy współpracowali z trzydziestoma partnerami z Polski, Turcji, Litwy, Gruzji, Grecji, Rumunii, Włoch i Chorwacji.
Projekt bardzo przypadł uczniom do gustu. Zadania projektowe budziły u dzieci ciekawość i chęć do działania. Powstało wiele produktów końcowych, a jednym z efektów projektu jest kolaż, który utworzono na podstawie rysunków uczniów, powstałych w trakcie trwania projektu.
1 marca spotkali się online partnerzy międzynarodowego projektu eTwinning BioKids. Było to drugie spotkanie projektowe uczniów i dwudziestu ośmiu nauczycieli z Polski, Turcji, Gruzji, Chorwacji i Portugalii. Tym razem każdy z partnerów przeprowadził na żywo eksperyment z rozkwitającymi kwiatami, w których ukryta została wiadomość. Było to udane webinarium, które cechowała ciekawość, zaangażowanie, zabawa i nauka. Projekt realizują uczniowie klasy 2a.
W czerwcu bieżącego roku zostały przyznane Europejskie Odznaki Jakości za projekty eTwinning. Miło nam poinformować, że na tej liście znalazła się Szkoła Podstawowa nr 8 w Chełmie i otrzymała aż trzy te zaszczytne wyróżnienia za wspaniałą pracę w projektach eTwinning: "DEEP ART", “Happy Kids With STEAM”, “Nature in Art”. To wielki sukces naszej szkoły. W roku szkolnym 2021/2022 uczniowie klasy 3a pod kierunkiem wychowawczyni - p. Elżbiety Dras pracowali nad projektami, które realizowane były we współpracy z wieloma szkołami z Turcji, Włoch, Litwy, Gruzji, Chorwacji, Macedonii Północnej, Rumunii, Malty, Serbii, Mołdawii, Grecji i Polski. Europejska Odznaka Jakości przyznawana jest przez Centralne Biuro Programu eTwinning nauczycielom działającym w partnerstwach, którzy wcześniej zdobyli Krajową Odznakę eTwinning i których projekty uznawane są za wybitne z europejskiego punktu widzenia. Przyznane certyfikaty potwierdzają wysoką jakość naszej projektowej twórczości i są niezmiernie miłym ukoronowaniem naszych wysiłków.
Co to był za wieczór...
Nagrody wręczone, wspaniałe działania uhonorowane, najnowsze inicjatywy zaprezentowane, a to wszystko w pięknej oprawie muzycznej.
Raz jeszcze serdecznie gratulujemy wszystkim laureatom, koordynatorom projektów, zaangażowanym uczniom i szkołom, które wspierają innowacyjne działania.
Ceremonia wręczenia nagród eTwinning 2023
Uczniowie klasy 1a dowiedzieli się, czym jest perspektywa i rysowali dzielnice wymyślonego miasta eTwinning inspirowane obrazami zawartymi wprezentacji “Miasto w oczach artystów”. Z każdej pracy, wykonanej przez partnerów projektu eTwinning “Math is Art, Art is Math”, został wycięty jeden obiekt i w ten sposób stworzono dzielnice miasta eTwinning. Prace naszych najmłodszych uczniów znalazły się w jednej z propozycji wspólnego obrazu "Miasto eTwinning". Koordynatorką projektu jest wychowawczyni klasy p. Elżbieta Dras.
Krajowe Biuro eTwinning w Warszawie ogłosiło wyniki ogólnopolskiego konkursu eTwinning. Z przyjemnością informujemy, że projekt “Nature in Art” realizowany w ubiegłym roku szkolnym przez uczniów obecnych klas IV pod opieką p. Elżbiety Dras znalazł się na liście laureatów konkursu “Nasz projekt eTwinning 2023” https://etwinning.pl/aktualnosci/laureaci-konkursu-nasz-projekt-etwinning-2023. Ogólnopolski konkurs „Nasz projekt eTwinning”, organizowany co roku przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji, jest skierowany do nauczycieli wszystkich przedmiotów, dyrektorów, bibliotekarzy oraz innych pracowników pedagogicznych przedszkoli i szkół. Jego celem jest upowszechnienie najlepszych międzynarodowych projektów eTwinning, zrealizowanych z udziałem polskich nauczycieli – przedsięwzięć, które pomagają pozytywnie zmieniać polską (i europejską) edukację. Opisy nagrodzonych projektów będą sukcesywnie publikowane w galerii Ciekawe projekty. Ceremonia rozdania nagród odbędzie się w czerwcu, w Warszawie i będzie transmitowana na żywo na kanale YouTube eTwinning Polska oraz Facebook eTwinning.
Uczniowie klasy 1a wspólnie z partnerami projektu eTwinning “Math is Art, Art is Math” realizują kolejne zadania. Wykonują pierwszą pracę zespołową - obrazy w stylu Paula Klee. Każdy zespół otrzymał jedną część obrazu. Międzynarodowa drużyna zadaniowa, w której znaleźli się nasi mali uczniowie, przedstawia obraz w barwach ciepłych. Pierwszoklasiści wykonali także różne inne prace w kolorach ciepłych i zimnych. Wypełniając ankietę online głosowali na plakaty projektowe opracowane przez nauczycieli. Wraz z kolegami z Europy ćwiczą instrumentację ciała i świetnie bawią się. Opiekunem projektu jest wychowawczyni klasy p. Elżbieta Dras.
Miło nam poinformować, że otrzymaliśmy gratulacje za wyróżnienie nauczyciela naszej szkoły Krajowymi Odznakami Jakości eTwinning za realizację w ubiegłym roku szkolnym czterech międzynarodowych projektów eTwinning: DEEP ART, No Problem, HAPPY KIDS WITH STEAM, Nature in Art. Na tę okoliczność pani dyrektor Beata Tomaszuk otrzymała list gratulacyjny z Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji w Warszawie.
eTwinning jest niezwykle elastycznym programem. To nauczyciele decydują o datach rozpoczęcia i zakończenia projektu, jego tematyce, podejmowanych działaniach i wykorzystywanych narzędziach. Innowacyjny projekt eTwinning “Happy Kids With STEAM”, który klasa 3a zrealizowała pod kierunkiem wychowawczyni pani Elżbiety Dras, został doceniony i otrzymał Krajową Odznakę Jakości - KLIK. Na tę odznakę zapracowali także rodzice, którzy wspierali swoje dzieci we wszystkich działaniach oraz niesamowity zespół rewelacyjnych partnerów z dziesięciu krajów. Całoroczny projekt wspierał nabywanie kompetencji w dziedzinie nauk przyrodniczych, technologii, inżynierii, matematyki i sztuki (STEAM) z uwzględnieniem ich powiązania z kreatywnością i innowacyjnością.
eTwinning to program Unii Europejskiej umożliwiający tysiącom nauczycieli sponad czterdziestu krajów nowoczesną współpracę online z wykorzystaniem najnowszych technologii. Uczniowie klasy 3a zakończyli pracę w międzynarodowych projektach eTwinning. W ramach projektu “Deep Art” trzecioklasiści, wraz z partnerami, w czasie rzeczywistym tworzyli wiosenny zakropkowany obrazek na wirtualnej tablicy, co wychowawczyni klasy udokumentowała w formie filmu - KLIK. Pracowali także nad wspólnym plakatem i przygotowali niestandardową literę do zbiorowego napisu z okazji Dnia eTwinningu przypadającego 9 maja - KLIK. Ostatnie seminarium internetowe nauczycieli i spotkanie na czacie odbyło się 5 maja, a 6 maja uczniowie po raz ostatni komunikowali się na czacie. To był super projekt. Trzecioklasiści świetnie się bawili i zdobyli wspaniałe doświadczenia.
Uczniowie klasy 3a pod opieką wychowawczyni przez trzy lata pięknie pracowali w wielu projektach eTwinning. Razem wykonali świetną robotę i osiągnęli tak wiele!
Uczniowie klasy 3a wykonali ostatnie zadania w międzynarodowym projekcie eTwinning “Haapy Kids With STEAM”. Pracowali nad projektowym akrostychem i nagrali zdanie zaproponowane przez przez wychowawczynię klasy - KLIK. Uczestniczyli w finałowym webinarze i grali w grę edukacyjną - challenge w Kahoot. Gra była dostępna przez kilka dni, więc trzecioklasiści grali podczas długiego weekendu majowego. Podejmowali wyzwania, grali po kilka razy i poprawiali swoje wyniki, gdyż w grze także czas się liczył. Gra w języku angielskim dotyczyła projektu i zdobytych wiadomości o kosmosie. Uczniowie wykonali kolejne prace do ilustrowanego słownika STEAM - KLIK. Na zakończenie projektu wypełnili ankiety ewaluacyjne, a wychowawczyni klasy przygotowała wirtualną wystawę projektową - KLIK. Był to przydatny projekt, który zwiększył zainteresowanie uczniów nauką STEAM poprzez angażujące i zabawne zajęcia.
Uczniowie klasy 3a pod kierunkiem wychowawczyni p. Elżbiety Dras otrzymali Krajową Odznakę Jakości za pracę w międzynarodowym projekcie eTwinning “Nature in Art” - Odznaczone projekty - KLIK. Od początku roku szkolnego podjęli liczne wyzwania. We współpracy z partnerami zrealizowali bardzo dużo działań projektowych i powstało wiele wspólnych produktów końcowych. Pod koniec kwietnia zakończyli pisanie i ilustrowanie grupowej, autorskiej książki elektronicznej opowiadającej o przygodach motyla, który uciekł z obrazu - KLIK. Na zakończenie projektu wypełniali ankiety ewaluacyjne przygotowane, jak wszystkie zadania, w języku angielskim. Bardzo się cieszymy, że po wysłaniu formularza aplikacyjnego Krajowe Biuro eTwinning w Warszawie dokonało szybkiej ewaluacji i doceniło naszą pracę.
W marcu uczniowie kl. 3a wspólnie z partnerami rocznego projektu eTwinning “Happy Kids With STEAM” napisali książkę pt. "Mam marzenie" - KLIK. Skomponowali część opowieści o kosmicznych przygodach Alicji. Dla uczniów było to ciekawe doświadczenie i duża satysfakcja. Pracowali również nad projektowym słownikiem STEAM. Zilustrowali wybrane pojęcia oraz wykonali prace przestrzenne. 16 marca podczas spotkania online trzecioklasiści zaprezentowali doświadczenie swoim zagranicznym i krajowym kolegom. Dzieci były bardzo zadowolone przeprowadzając na żywo eksperyment z kwitnieniem kwiatów na wodzie. Było to miłe wydarzenie w ramach wspólnego świętowania Tygodnia Nauki. Projekt współtworzą nauczyciele z kilkunastu krajów, współpracują i regularnie spotykają się. 10 marca opiekunowie projektu komunikowali się na czacie, a 24 marca spotkali się online. Niebawem kolejna relacja z innych działań projektowych podjętych przez uczniów pod opieką wychowawczyni p. Elżbiety Dras.
Matematyka jest ważna. Używamy jej w prawdziwym życiu i dlatego 41 nauczycieli z 10 państw, tworząc projekt eTwinning ,,No Problem”, wspólnie dąży do tego, aby uczniowie nie bali się lekcji matematyki i polubili je. 17 września 2021. odbyło się pierwsze spotkanie opiekunów projektu. Wychowawczyni klasy 3a przygotowała wstęp do projektu, plakat i logo, a podopieczni p. Elżbiety Dras zrealizowali już pierwsze zadania projektowe. Przygotowali się do spotkania z partnerami i wspólnej gry Boom w języku angielskim. Zilustrowali wyznaczony numer 17 i napis BOOM (w języku angielskim i tureckim) oraz wybrali najciekawsze propozycje do wspólnego filmiku. Zagrali w grę (tym razem tylko w zakresie 25) utrwalając wielokrotności liczby 5. Nikt nie odpadł z gry. Gra bardzo podobała się dzieciom i są gotowi do międzynarodowej rozgrywki.
Matematyka jest ważna. Używamy jej w prawdziwym życiu i dlatego 41 nauczycieli z 10 państw, tworząc projekt eTwinning ,,No Problem”, wspólnie dąży do tego, aby uczniowie nie bali się lekcji matematyki i polubili je. 17 września 2021. odbyło się pierwsze spotkanie opiekunów projektu. Wychowawczyni klasy 3a przygotowała wstęp do projektu, plakat i logo, a podopieczni p. Elżbiety Dras zrealizowali już pierwsze zadania projektowe. Przygotowali się do spotkania z partnerami i wspólnej gry Boom w języku angielskim. Zilustrowali wyznaczony numer 17 i napis BOOM (w języku angielskim i tureckim) oraz wybrali najciekawsze propozycje do wspólnego filmiku. Zagrali w grę (tym razem tylko w zakresie 25) utrwalając wielokrotności liczby 5. Nikt nie odpadł z gry. Gra bardzo podobała się dzieciom i są gotowi do międzynarodowej rozgrywki.
Sztuka wywołuje uczucia, sprawia przyjemność i czyni człowieka lepszym. Projekt ,,Nature in Art” łączy dwa tematy: przyrodę i sztukę. Na przestrzeni dziejów artyści byli pod wpływem natury. To właśnie ona była źródłem inspiracji. Założeniem projektu jest poznanie twórców dzieł, których tematem przewodnim jest natura (Gustav Klimt, Piet Mondrian, Wassily Kandinsky, Salvador Dali, Vincent Van Gogh, Claude Monet).
Uczniowie klasy 3a stworzą własne, niepowtarzalne prace inspirowane twórczością tych artystów. Trzecioklasiści podjęli już działania projektowe. Pracowali z mapą i dowiedzieli się, z jakich krajów pochodzą partnerzy. Poznali Vincenta van Gogha, jego dzieła i różne techniki plastyczne umożliwiające stworzenie prac inspirowanych „Słonecznikami” tego słynnego malarza. Opiekun projektu P. Elżbieta Dras przygotowała m.in. plakat, logo i wstęp do projektu, a to dopiero początek rocznej pracy.
Sztuka wywołuje uczucia, sprawia przyjemność i czyni człowieka lepszym. Projekt ,,Nature in Art” łączy dwa tematy: przyrodę i sztukę. Na przestrzeni dziejów artyści byli pod wpływem natury. To właśnie ona była źródłem inspiracji. Założeniem projektu jest poznanie twórców dzieł, których tematem przewodnim jest natura (Gustav Klimt, Piet Mondrian, Wassily Kandinsky, Salvador Dali, Vincent Van Gogh, Claude Monet).
Uczniowie klasy 3a stworzą własne, niepowtarzalne prace inspirowane twórczością tych artystów. Trzecioklasiści podjęli już działania projektowe. Pracowali z mapą i dowiedzieli się, z jakich krajów pochodzą partnerzy. Poznali Vincenta van Gogha, jego dzieła i różne techniki plastyczne umożliwiające stworzenie prac inspirowanych „Słonecznikami” tego słynnego malarza. Opiekun projektu P. Elżbieta Dras przygotowała m.in. plakat, logo i wstęp do projektu, a to dopiero początek rocznej pracy.
Uczniowie klasy 3a wraz z nastaniem nowego roku szkolnego rozpoczęli projekt matematyczny eTwinning, w formie gamifikacji ,,Tajemnice zamku Królowej Matematyki”. To projekt, którego głównym założeniem jest zainteresowanie “królową nauk” oraz podniesienie kompetencji matematycznych poprzez zabawę. Zadania wplecione są w baśniową fabułę. Trzecioklasiści rozpoczęli prace projektowe od wysłuchania przesłania Królowej Matematyki i po przeanalizowaniu mapy ruszyli na matematyczną wyprawę. Rozszyfrowali kod ze wskazówką jak dojść do zamku, a w drodze wykonali pierwsze zadanie - odkodowali rysunek i utrwalili kierunki geograficzne. Kiedy odkryli zagadkę, niektórym tak się spodobało, że puścili wodze fantazji i np. dorysowywali okna w zamku, kolorowali go. Na mapie wyprawy natrafili na zadanie wspólne dla wszystkich klas i sprawdzili, jakie wzory można ułożyć z podanych kafelków. Najpiękniejszy dywanik będzie prezentem dla Królowej Matematyki. Projekt niezwykle zaciekawił uczniów, toteż nie mogli oprzeć się pokusie i weszli do zamku. Niezwykle interesują się tym, co kryje się w poszczególnych pomieszczeniach i chętnie odkrywają tajemnice zamku Królowej Matematyki.
W obecnym roku szkolnym klasa 2a zrealizowała pięć projektów eTwinning, w tym dwa międzynarodowe w języku zrozumiałym dla wszystkich partnerów, czyli w języku angielskim. Drugoklasiści wszystkie projekty zakończyli sukcesem. Zdobyli w tym roku szkolnym Europejską Odznakę Jakości i pięć Krajowych Odznak Jakości. W pierwszym dniu wakacji Krajowe Biuro eTwinning w Polsce nagrodziło uczniów i wychowawczynię klasy p. Elżbietę Dras za wspaniałą kilkumiesięczną współpracę z partnerami z Turcji, Cypru i Polski w projekcie „Bee Happy”. Cieszymy się, że kolejny raz nasza szkoła znalazła się na liście nagrodzonych w kraju https://etwinning.pl/odznaki-jakosci/ i w województwie lubelskim https://etwinning.pl/wojewodztwo-lubelskie/. Projekt dostarczył dzieciom wielu wrażeń i dodatkowych informacji o pszczołach i ich życiu. Poprzez naukę i zabawę stali się wolontariuszami tworzącymi społeczną kampanię na rzecz ochrony pszczół. Projekty eTwinning tworzą sami nauczyciele, którzy wypracowują autorskie materiały, a podjęte działania dokumentują na platformie eTwinning i wszystko poddawane jest ewaluacji. Współpraca ze szkołami europejskimi przyczynia się do zaspokajania naturalnej ciekawości świata, odkrywania swoich zainteresowań i kształtuje umiejętność pracy w zespole, nie tylko uczniów, ale także grona pedagogicznego. Gratulujemy kreatywności, innowacyjności, pracowitości i wytrwałości oraz życzymy powodzenia w realizacji kolejnych wyzwań.
Nasza szkoła już kolejny rok z rzędu pracuje w oparciu o projekty eTwinning, bo właśnie te metody od kilku lat uznawane są jako modelowe, godne naśladowania w nauczaniu w XXI wieku. Dodatkowo sprawiają uczniom wiele satysfakcji i radości. Wymiana doświadczeń i współpraca z zaangażowanymi nauczycielami w eTwinning pozwala na planowanie i prowadzenie zajęć według najwyżej ocenianych standardów europejskich. Program eTwinning zapewnia wszechstronny rozwój i zaangażowanie w proces nauczania każdego ucznia, a nauczycielom umożliwia stałą aktualizację wiedzy, zdobywanie informacji na temat nowoczesnych narzędzi i materiałów.
W tym roku szkolnym klasa 2a zrealizowała i realizuje kilka projektów eTwinning o różnej tematyce, w tym jeden międzynarodowy. Uczniowie uczą się między innymi kodować i programować. Podpatrują rówieśników z innych krajów. Nabywają nowe umiejętności, a wszystko to w projekcie Encoded for fun, którego opiekunem jest wychowawczyni klasy p. Elżbieta Dras. W grudniu został rozstrzygnięty konkurs na logo projektu. Miło nam, że najwięcej głosów zdobyła propozycja autorstwa naszej uczennicy Julii Łuć. To zwycięskie logo oficjalne reprezentuje projekt i widnieje na portalu eTwinning. W grudniu kl. 2a brała także udział w Godzinie Kodowania (Hour of Code). To jedna z największych inicjatyw edukacyjnych na świecie i w tym roku szkolnym przypadła na 7-13 grudnia. Powstało wspólne projektowe studio - Godzina Kodowania STUDIO. Wychowawczyni klasy umieściła tam animacje związane z Bożym Narodzeniem wykonane przez uczniów w Scratch. Jest to super współpraca, gdyż projekty można remiksować i komentować. W ramach projektu nauczyciele tworzą własne zadania dla uczniów, np.: jesienne kodowanie, Kodujemy, Świąteczne zadanie i kodowanie, Puzzle, Zrób bałwanka, które stanowią wspólną projektową bazę autorskich materiałów pedagogicznych.
Nasza szkoła otrzymała kolejną prestiżową Krajową Odznakę Jakości za realizację projektu „Kierunek bezpieczeństwo", a działania z nim związane prowadzone były w ramach programu eTwinning zainicjowanego przez Komisję Europejską pod nadzorem Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji w Polsce. Wychowawczyni klasy 2a p. Elżbieta Dras aplikowała o Odznakę, gdyż praca w ramach projektu osiągnęła określony poziom. Projekt spełniał wszystkie wymagania i został poddany ocenie pod kątem pięciu kryteriów merytorycznych. Ogólnopolski projekt zakładał podniesienie świadomości uczniów w zakresie szeroko rozumianego bezpieczeństwa. Realizacja tematyki odbywała się w obrębie wszystkich obszarów edukacji poprzez rozmaite aktywności uczniów. W projekcie udział wzięło 28 klas 1-3 z całej Polski. Czym jest bezpieczeństwo? Kiedy czujemy się bezpieczni? Jak dbać o swoje bezpieczeństwo - nie tylko w czasie pandemii? Jak budować dobre i bezpieczne relacje w klasie? Na te i wiele innych pytań uczniowie wspólnie szukali odpowiedzi. Trzy miesiące owocnej pracy i współpracy pozwoliły uczniom klasy 2a odnieść sukces. Bardzo się cieszymy, że Krajowe Biuro eTwinning doceniło naszą pracę, a ważnym rezultatem projektu jest kolejny wzrost prestiżu szkoły na poziomie krajowym i międzynarodowym. Lista nagrodzonych w kraju znajduje się na polskim portalu eTwinning LINK i w województwie lubelskim LINK
Uczniowie klasy 2a znają rudego kota Scratcha oraz jego młodszego brata - Scratcha Juniora, który zachęca dzieci do wspólnej zabawy w kodowanie. Podczas kształcenia na odległość poznali nowe możliwości drzemiące w tym języku i tworzyli proste animacje. Układali z kolorowych bloczków kody i świetnie się bawili. Rysowanie nowych duszków, nagrywanie swojego głosu i wprawianie bohaterów w ruch to ich ulubione zajęcia. Drugoklasiści wspaniale współpracują zdalnie, komunikują się, prezentują swoje prace i pomagają sobie podczas zajęć online. Zainspirowani przez wychowawczynię p. Elżbietę Dras skupili się głównie na wykonaniu animacji pt. „Kasztanki” – kolejnego zadania w ramach międzynarodowego projektu eTwinning „Encoded for fun”.
Dla uczniów kl. 2a to już drugi Dzień Kropki. W tym roku także wspólnie świętują ten dzień z partnerami projektu eTwinnig „Łącz kropki!”. Drugoklasiści historię Vashti znają, ale chętnie i w tym roku film o niej oglądali. Rozmawiali o swoich talentach, pasjach, zainteresowaniach, marzeniach, które umieścili w kropkach. Powstała wspólna książka o talentach partnerów projektu: . Czytali wiersz "W Kropkowicach", wykonali rysunek do wybranych wersów i są współautorami książeczki o tej niezwykłej krainie . Malowali kropki na ekranie. Kodowali i odkodowywali różne zadania z kropką w roli głównej. Uczestniczyli w spotkaniu klas online i wspólnej zabawie w zagadki z kropką. Wspaniałe dni kreatywności, radości i dobrej zabawy jeszcze trwają. Wkrótce kolejna relacja z działań projektowych pod opieką wychowawczyni klasy. Certyfikat:
10 lutego br. uczniowie klasy 1a z wychowawczynią spotkali się kolejny raz na żywo i po lekcjach z partnerskimi szkołami realizującymi projekt eTwinning „Little seekers”. Połączyli się z partnerami z Tarnobrzega i z Aten. Pierwszoklasiści byli podekscytowani. Pomocny okazał się nauczyciel języka angielskiego ze szkoły w Tarnobrzegu. Dziękujemy partnerom za filmik ze spotkania. Z przyjemnością spotkamy się ponownie. Było to bardzo miłe spotkanie i jednocześnie kolejny dowód dla uczniów na to, że trzeba uczyć się języka angielskiego.
Krajowe Biuro eTwinning w Polsce przyznało Krajową Odznakę Jakości eTwinning Quality Label uczniom klasy 1a i wychowawczyni p. Elżbiecie Dras za zrealizowany w bieżącym roku szkolnym projekt „Zagrajmy w kropki, czyli Dot Day 19”. Celem przyznawania Krajowej Odznaki Jakości jest wyróżnienie nauczycieli i szkół, których działania w ramach eTwinning reprezentują wysoki poziom. Dla nauczycieli jest to uznanie ich pracy, dla uczniów to większa motywacja do prowadzenia zaplanowanych działań, a dla szkoły - publiczne potwierdzenie zaangażowania i dążenia do jakości oraz otwartość na współpracę europejską. Więcej o odznakach jakości na stronie: http://www.etwinning.pl/odznaki-jakosci/.
Uczniowie kl. 1a przystąpili do międzynarodowego projektu eTwinning „Little seekers”. Uczestnicy projektu pochodzą z 5 krajów: Malty, Turcji, Rumunii, Grecji i Polski. Projekt ma na celu zaangażowanie wszystkich uczestników do podjęcia działań w dziedzinie STEM. Podczas zajęć uczniowie zdobędą wiedzę i doświadczenie matematyczne w ciekawy sposób. Będą wykonywać obliczenia, tworzyć proste konstrukcje i budować modele. Wykorzystają narzędzia do programowania i roboty do nauki. Działania STEM będą prowadzone na różnych przedmiotach szkolnych. Wszyscy uczestnicy wezmą udział w obchodach Dnia Bezpiecznego Internetu. Zaangażowane państwa realizowały wspólne wyzwania w ramach Code Week 4 All. Niektórzy uczestnicy projektu zGrecji i z Polski (w tym 2 wydarzenia wychowawczyni klasy p. Elżbiety Dras) połączyli swoje wydarzenia w celu zdobycia Certyfikatu Doskonałości Tygodnia Kodowania. Nasza szkoła zrealizowała aż 22 Code Weekowe wyzwania i przyczyniła się do sukcesu Polski, która uplasowała się na II miejscu.
Ceryfikat eTwinning:
https://live.etwinning.net/files/desktop/pdf/certificate/project/etw_certificate_197423_pl.pdf
Linki do wydarzeń Code Week 4 All:
https://codeweek.eu/view/273837/zabawy-z-ozobotem,
https://codeweek.eu/view/273792/programowanie-w-scratchu-juniorze.
Uczniowie kl. 1a zrealizowali ostatnie zadania w projekcie eTwinning „Zagrajmy w kropki, czyli Dot Day 19”. Autorzy projektu postawili w tym roku na różne odmiany gamifikacji. Pierwszoklasiści odpowiedzieli na pytania, właściwie domalowali kod QR, zeskanowali i odczytali zakodowaną wiadomość od Vashti, która brzmiała: Każdy ma talent i kropka! Wypełnili ankietę on-line. Wybierali aktywności, które najbardziej przypadły im do gustu. Wychowawczyni klasy p. Elżbieta Dras przygotowała prezentację podsumowującą podjęte działania: https://view.genial.ly/5d8e2f654adc6a0f54083b4a/presentation-projekt-dot-19. To był wspaniały czas poznawania partnerów, działań… Za rok kolejne kropkowe wyzwania.
Uczniowie kl. 1a zrealizowali jedne z ostatnich zadań w projekcie eTwinning „Zagrajmy w kropki, czyli Dot Day 19”. Układali domino tradycyjne i z kodami QR oraz wykonali prace plastyczne na temat „Kropki w przyrodzie”. Utworzyli animacje z kropkami: https://youtu.be/XIk8dYHhXZU, https://youtu.be/rVvDoW78Tow. Pierwszoklasiści odkrywają i rozwijają swoje talenty.
Jedno z zadań projektu eTwinning „Jajko z niespodzianką” realizowanego przez uczniów klasy 3a polegało na przygotowaniu kartek wielkanocnych z życzeniami dla partnerów. Podopieczni p. Elżbiety Dras opracowali je na tabletach i smartfonach. Pracowali indywidualnie, w parach lub trójkach. Niektórzy wykonali nawet więcej niż jedną kartkę. Takie wyzwania to nie problem dla tabletowej klasy.
Uczniowie klasy 3a realizują nowy projekt eTwinning „Jajko z niespodzianką” i każdego dnia czekają na nich różne niespodzianki. Prezentacja wykonana przez wychowawczynię klasy p. Elżbietę Dras wyjaśnia założenia projektu. Oglądaliśmy fotografie i poznaliśmy klasy partnerskie. Szukaliśmy na mapie Polski miejscowości, z których pochodzą. Określaliśmy kierunki na mapie i odległości, kto mieszka najbliżej oraz najdalej od nas. Spotkaliśmy się on-line z parterami ze Słupska, Olsztyna i Bogatyni. Głosowaliśmy na logo projektu. Wszystkie zadania wykonywaliśmy z przyjemnością.
Z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet uczniowie klas szóstych naszej szkoły oraz uczniowie z krajów europejskich (m.in. z Litwy, Rumunii, Hiszpanii, Francji, Bośni i Hercegowiny, Chorwacji oraz Litwy) ponad miesiąc pracowali nad prezentacjami przedstawiającymi sylwetki słynnych kobiet, które odniosły sukces na różnych płaszczyznach. Każda szkoła mogła wybrać maksymalnie 3 wybitne postacie kobiet oraz opisać ich drogę do sukcesu i osiągnięcia, wykorzystując narzędzia, jak Biteable, Prezi, Vennage, Writecomics lub stworzyć prezentację w PowerPoint https://padlet.com/asli_asli_293/2q8c2hrvt0u8. W ramach projektu nauczyciele byli zobowiązani do pokazania swoim uczniom prezentacji stworzonych przez uczniów z innych krajów w celu szerzenia wiedzy na temat słynnych kobiet, które przyczyniły się do rozwoju kultury, nauki, sportu itp .Oprócz poznania ciekawych osobowości uczniowie mieli okazję doskonalić pisanie i czytanie w języku angielskim, a także doskonalić umiejętności TIK. Pomysłodawcą i inicjatorem projektu była nauczycielka języka angielskiego - p. Magdalena Zosiuk.
Uczniowie klasy 3a zrealizowali kolejne zadania projektowe. Trzecioklasiści trenowali umysł rozwiązując matematyczne łamigłówki z jajkami w roli głównej, przygotowane przez wychowawczynię p. Elżbietę Dras i innych nauczycieli z Polski. Wykonali zadanie „Wyturlaj zająca”. Wyturlali, narysowali i pokolorowali zające. Poznali Jajko Kolumba – nietypowy tangram. Kolorowali szablon Jaja Kolumba, następnie wycinali elementy i układali ciekawe wzory. Wszystkie zadania sprawiły uczniom wiele radości.
Uczniowie klasy 3a z wychowawczynią p. Elżbietą Dras realizując projekt eTwinning „Jajko z niespodzianką” wykonali kolejne zadania i zostali wprowadzeni w tematykę świąt wielkanocnych. Opracowali dwie propozycje logo projektu, testowali zadania, które sami zaproponowali i wykonali zadania przygotowane przez partnerów ze szkół w Polsce. W interesujący sposób utrwalili tabliczkę mnożenia, dokonywali obliczeń, układali interaktywne puzzle, rozwiązywali wielkanocne zadania tekstowe i rozpoznawali części mowy. To nauka przez zabawę i działanie. Relacja z realizacji kolejnych wyzwań już niebawem.
Uczniowie kl. 3a z wychowawczynią p. Elżbietą Dras przystąpili do matematycznego projektu eTwinning „Jajko z niespodzianką” dotyczącego tradycji obchodów świąt wielkanocnych. Nauczyciele przygotowują zadania matematyczne, powstaje zbiór pomysłów i zadań, a uczniowie podejmują różne działania w ramach przedmiotów szkolnych i doskonalą kompetencje matematyczne.
CERTYFIKAT:
https://live.etwinning.net/files/desktop/pdf/certificate/project/etw_certificate_187792_pl.pdf
MAPA SZKÓŁ UCZESTNICZĄCYCH W PROJEKCIE:
https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1HSSWG2t3LcfHfPdhJi1ryT8zozQd0TFI&ll=52.460598083944554%2C19.811888250000038&z=6
PREZENTACJA PARTNERÓW:
https://padlet.com/dorode/a9vdln3yqhb6
CHMURA Z IMIONAMI UCZNIÓW KLASY 3A:
https://wordart.com/b9gm8j8mqu73/word-art%205
AWATAR kl. 3a:
HTTP://TINYURL.COM/Y8F2WEJY
NASZE PIERWSZE ZADANIA MATEMATYCZNE DLA PARTNERÓW:
https://learningapps.org/6724820
https://learningapps.org/display?v=p3xxetqqk19
NASZE INTERAKTYWNE PUZZLE DLA PARTNERÓW:
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=249461a1a3d3&fbclid=IwAR1H569WhzkyXMqgxL5rtWAYkInZehjf2EWg_9KKCXwmWin92VZ_O0SWsdw
Uczniowie naszej szkoły wykonali kolejne zadanie w międzynarodowym projekcie "Hands-On Activities for All". Uczniom z różnych krajów zaprezentowali swoje prace wykonane na lekcjach języka angielskiego. Tym razem klasa Vd zaprojektowała ubiory na różne okazje, np.: przyjęcie urodzinowe, bal karnawałowy, wesele, strój sportowy i opisała je w języku angielskim. Realizatorem projektu jest nauczyciel języka angielskiego p. Magdalena Zosiuk.
Uczniowie z klasy 3a wspólnie z wychowawczynią p. Elżbietą Dras uczestniczyli w projekcie eTwinning „Poprzez Niepodległą". W trakcie realizacji projektu nawiązywali znajomości oraz współpracę z partnerskimi szkołami. Dzięki udziałowi w projekcie brali udział w interesujących zajęciach edukacyjnych, a zdobytą wiedzę i doświadczenia wykorzystają w przyszłości. Efektem ogólnopolskiej współpracy wielu szkół są opracowane przez nauczycieli materiały udostępnione na platformie Twin Space projektu eTwinning. Bardzo dziękujemy naszym partnerom za wspaniałą współpracę. To był wspaniały czas!
Prace uczniów klasy VIIb (nauczyciel p. Magdalena Zosiuk) to kolejne zadanie w ramach międzynarodowego projektu eTwinning Hands-on Activities for All. Tematem plakatów były ulubione filmy. Autorzy rysunków opisali fabułę, postacie i aktorów odtwarzających role filmowych bohaterów. Poprzez nawiązanie do zainteresowań uczniowie uczą się chętniej i skuteczniej.
Uczniowie kl. 3a z wychowawczynią oraz innymi nauczycielami i uczniami ze 100 miejscowości w Polsce są członkami projektu eTwinning „Poprzez Niepodległą”, którego jednym ze wspólnych zadań było utworzenie prezentacji dotyczącej bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z zasobów Internetu. Powstała prezentacja została zapisana w postaci pliku firmowego: https://www.youtube.com/watch?v=_LoYJSnlL6E
Ponadto w listopadzie trzecioklasiści stworzyli quiz związany ze Świętem Niepodległości: https://learningapps.org/5793321
Zadanie grudniowe polegało na opracowaniu wirtualnego przewodnika „Poprzez Niepodległą” w postaci wycieczki po mapie naszego kraju. W projekcie biorą udział szkoły ze wszystkich 16 województw i reprezentant każdego województwa przygotował film z podróży po szkolnych obchodach rocznicy Odzyskania Niepodległości w miejscowościach projektowych (po jednym zdjęciu). Przewodnik „Poprzez Niepodległą” w naszym województwie przygotowała wychowawczyni klasy 3a p. Elżbieta Dras: https://www.pictramap.com/app/view?p=b53df5.
Uczniowie Ósemki po raz kolejny biorą udział w międzynarodowym projekcie eTwinning. Tym razem jest to Hands On activities for All. Założeniem projektu jest pokazanie, że dzieci uczą się w szczególności przez doświadczanie i działalność manualną. Poprzez zaangażowanie i odnoszenie zdobytej wiedzy do życia codziennego uczniowie uczą się szybciej, a nauka jest nie tylko obowiązkiem, lecz również zabawą. Projekt jest też wspaniałą okazją dla nauczycieli, którzy mogą dzielić się doświadczeniem zawodowym i różnymi metodami pracy. Oprócz naszej szkoły biorą w nim udział placówki z Turcji, Hiszpanii, Portugalii, Jordanii, Włoch, Rumunii, Albanii i Macedonii. Klasa 2a podczas lekcji języka angielskiego uczyła się wyrażeń dotyczących utrzymania higieny i zdrowia, następnie wykonała znaki z hasłami jak dbać o czystość na co dzień. Realizatorem projektu jest nauczyciel języka angielskiego p. Magdalena Zosiuk.
Uczniowie klas VIa i VIc w ramach międzynarodowego projektu eTwinning "Let's start our friendship with a Christmas card!" samodzielnie wykonali kartki świąteczne i napisali listy w języku angielskim do swoich rówieśników w Grecji. Wszystko po to, aby zawrzeć nowe znajomości i poznać kulturę oraz zwyczaje obcego kraju. W swoich listach pisali o sobie, swojej rodzinie, zainteresowaniach, a także o polskich tradycjach bożonarodzeniowych. Teraz z niecierpliwością czekaja na kartki i listy z Grecji. Zdjęcia poniżej przedstawiają uczniów biorących udział w projekcie oraz ich prace. Koordynatorem projektu jest p. Magdalena Zosiuk.
Uczniowe klas VIa i VIc rozpoczęli pracę w międzynarodowym projekcie "Let's start our friendship with a Christmas card!" na platformie eTwinning. Celem projektu jest nawiązanie znajomości z uczniami szkół podstawowych w krajach europejskich porzez wysłanie konkretnym osobom kartek światecznych z życzeniami oraz listów, w których opiszą siebie, swoje zainteresowania, rodzinę, a także tradycje związane z obchodami Świąt Bożego Narodzenia w Polsce. Korespondencja prowadzona jest w języku angielskim. Nasi uczniowie otrzymają w zamian kartki i listy od swoich rówieśników z innych krajów - Grecji, Włoch i Hiszpanii ... Każdy uczestnik projektu zna już imię swojego przyszłego korespondenta i własnoręcznie wykonuje kartkę. Kartki i listy będą wysłane tradycyjną pocztą.
Udział w projekcie jest wspaniałą okazją, aby doskonalić umiejętność redagowania listów, rozwijać słownictwo, a także pokonywać barierę językową. Uczniowie mogą wykazać się znajomością języka angielskiego i mieć satysfakcję, że potrafią porozumieć się w tym języku. Być może przyjaźnie zawarte podczas tego przedsięwzięcia nie będą tylko chwilowymi znajomościami, lecz staną się początkiem ciekawej przygody, jaką jest poznawanie ludzi innych kultur oraz miejsc, z których pochodzą. Opiekunem projektu jest p.Magdalena Zosiuk.
W październiku uczniowie kl. 3a zrealizowali kolejne zadanie pn. „Poprzez Niepodległą” z projektu eTwinning. Wspólnie z partnerami ze szkół w Polsce głosowali i wybrali logo projektu. Zrobili zdjęcia i zebrali informacje o ciekawych miejscach naszego miasta. Opracowali wirtualny przewodnik po Chełmie, w postaci filmu: http://bitly.pl/lmCOA W ten sposób członkowie projektu tworzą na padlecie przewodnik po miejscowościach w Polsce: http://bitly.pl/KH2AE Opiekun projektu - wychowawczyni klasy p. Elżbieta Dras ze zdjęć wykonanych przez uczniów zrobiła książeczki elektroniczne: http://bitly.pl/vqnsj, http://bitly.pl/1N1e6, http://bitly.pl/q6dwl
Jednocześnie trzecioklasiści promowali bezpieczne wykorzystywanie zasobów internetowych oraz współtworzyli poradnik „Bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów dostępnych w sieci” (tak jak każdy z partnerów projektowych opracowali jeden slajd wspólnej prezentacji). W następnych miesiącach kolejne projektowe wyzwania, zwłaszcza że partnerzy to starsza grupa wiekowa (od 12 do 15 lat).
Uczniowie kl. 3a inspirowani przez wychowawczynię p. Elżbietą Dras realizują przez pięć miesięcy projekt eTwinning „Poprzez Niepodległą”. Celem projektu jest m.in: zdobycie wiedzy na temat niepodległości Polski, przypomnienie faktów historycznie związanych z drogą Polaków do niepodległości, kształtowanie postawy patriotycznej, uwrażliwienie na piękno naszego kraju, przyrost wiedzy i umiejętności z zakresu korzystania z zasobów dostępnych w internecie, dzielenie się wiedzą za pośrednictwem nowoczesnych technologii TIK, wzrost kompetencji informacyjno - komunikacyjnych uczniów i nauczycieli. We wrześniu zamieściliśmy naszą szkołę na mapie uczestników projektu, we wspólnym dokumencie googl podaliśmy adres naszej placówki (bazę adresów partnerskich szkół wykorzystamy do wysyłania kartek), przedstawiliśmy naszą szkołę, uczestniczyliśmy w powitalnej wideokonferencji, opracowaliśmy logo projektu.
CERTYFIKAT https://live.etwinning.net/files/desktop/pdf/certificate/project/etw_certificate_174244_pl.pdf
PADLET https://padlet.com/mazbo/5of18tqn4w0j
Uczniowie z klasy 3a wspólnie z wychowawczynią p. Elżbietą Dras uczestniczyli w projekcie eTwinning „Dot Day, czyli Kropka 2018". Głównym celem projektu było pokazanie, że każdy człowiek potrafi być kreatywny, a zwykła kropka może sprawić, iż odkryje w sobie niezwykłe pokłady twórczej inwencji. W trakcie Tygodnia Kreatywności uczniowie nawiązywali znajomości oraz współpracę z rówieśnikami partnerskich szkół. Dzięki udziałowi w projekcie brali udział w interesujących wydarzeniach i ciekawych zajęciach edukacyjnych. Zdobytą wiedzę i doświadczenia na pewno wykorzystają w przyszłości. Efektem ogólnopolskiej współpracy stu szkół są opracowane przez nauczycieli materiały udostępnione na platformie Twin Space projektu eTwinning (100 lat wolności - 100 nauczycieli - 100 pomysłów płynących z kreatywności). Poniżej certyfikat projektu i kilka przykładów podjętych działań.
CERTYFIKAT PROJEKTU: https://live.etwinning.net/files/desktop/pdf/certificate/project/etw_certificate_173433_pl.pdf
KRONIKA DOT DAY 2018: https://www.storyjumper.com/book/index/58220755/5b800561942e1
KROPKOWE DZIAŁANIA: https://padlet.com/PaniKowalska/KROPKA2018, https://padlet.com/jestesmyb/voio4xcdx00n
FILM: https://youtu.be/hCDnwCWJa3M
ŻYCZENIA, PODZIĘKOWANIA DLA VASHTI OD UCZNIÓW KL. 3A:
https://youtu.be/qmVKpeBSSNM, http://tinyurl.com/y7qqguq8,
https://voicespice.com/Player.aspx?c=p&h=72F4E9FC&j=9B1F3
https://voicespice.com/Player.aspx?c=p&h=BB2F2534&j=9B205
https://vocaroo.com/i/s0GJ03uPyCo6
GNIEZNO + CHEŁM: Kropa w kropkę takie same pary
https://www.bookwidgets.com/play/t:2NrFasBYwsKjmV2rvlod3ft2rcTpuesOiuS3GM86vJZLRTRUR0I=
CHEŁM + GORLICE: Instrukcja powstała na potrzeby gry partnerskiej
https://www.storyjumper.com/book/index/58853065/5ba15cf5f32c4
Układamy wspólnie utworzone puzzle:
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=35e781e41b84
WROCŁAW + GNIEZNO + CHEŁM + BIAŁYSTOK + RUNOWO - książeczka z pracami uczniów:
https://www.storyjumper.com/book/index/58762755/5b9ba43c178f8
CHEŁM + WROCŁAW: Układamy memory z prac uczniów.
https://learningapps.org/5520906
CHEŁM + WROCŁAW: Quiz o "Kropce"
https://learningapps.org/display?v=pwxvi2qs518