Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Aby umilić czas oczekiwania na święta, postanowiliśmy zrealizować z naszymi Świetliczakami kolejne wyzwanie w ramach ogólnopolskiego programu Uczymy Dzieci Programować. Na początek stworzyliśmy piękny kalendarz adwentowy odliczający czas pozostały do świąt. W kalendarzu ukryte zostały zadania dla naszych Świetliczaków zaproponowane przez EduSense. Aby jednak odczytać ukryte w nim zadanie potrzebny jest skaner kodów QR. Nie tylko Świetliczakom podoba się kalendarz, inni uczniowie klas starszych także sprawdzali z zaciekawieniem, co tam jest ukryte. Pierwszy tydzień zadań za nami. Omówiliśmy już tematykę Mikołajkową oraz tę związaną z obchodami Barbórki. Tworzyliśmy różne trasy z wykorzystaniem różnorodnych kodów. Pojawiła się na przykład trasa w kształcie worka Świętego Mikołaja czy czapki górnika. Poznaliśmy także nowe kody, jak „szukaj linii na wprost”, „szukaj linii z prawej strony”, „szukaj linii z lewej strony”. Przy programowaniu musieliśmy pamiętać o spełnieniu określonych warunków, aby nasz Ozobot dotarł do wyznaczonego miejsca. Pracowaliśmy także z aplikacją PuzzleAR oraz puzzlami AR zawierające znaczniki, które po zeskanowaniu ukazują na ekranie urządzenia mobilnego przestrzenny obraz. To był pożytecznie spędzony czas z nowymi technologiami. Zajęcia prowadzi pani Wioletta Mazur.

01

25 listopada obchodzimy Dzień Pluszowego Misia. Dzieci w świetlicy szkolnej dobrze znają to święto i chętnie biorą udział w zajęciach z nim związanych. Nasze Świetliczaki poznały historię niezwykłej maskotki - pluszowego misia. Przyniosły także w tym dniu własne pluszaki, aby opowiedzieć o nich koleżankom i kolegom. Każdy z misiów był inny, różniły się wielkością i kolorem. Każdy pluszak miał oryginalne imię. Dzieci z chęcią wykonały pracę plastyczną pod tytułem „Mój ulubiony miś”. Powstała również piękna gazetka ścienna związana z tym świętem.

IMG 20191128 124034

W związku ze zbliżającą się rocznicą odzyskania przez Polskę niepodległości, w świetlicy wykonaliśmy różne działania związane z obchodami tego święta. Wysłuchaliśmy wierszy „Leć orle biały”, „Wódz”, „Piosenka żołnierska”. Przypomnieliśmy sobie również „Katechizm polskiego dziecka”. Utrwaliliśmy najważniejsze fakty historyczne oraz najistotniejsze rzeczy związane z naszym krajem – stolicę, najdłuższą rzekę, województwa itp. Słuchaliśmy pieśni i melodii żołnierskich oraz piosenki „Co to jest niepodległość?”, w której w przystępny sposób zostały zawarte fakty historyczne. Nie zabrakło także łamigłówek, w przypadku których, mimo trudnego tematu, chętnych do rozwiązywania nie brakowało. Związane to było z nową formą pracy, bowiem każdy po rozwiązaniu miał możliwość sprawdzenia odpowiedzi dzięki zeskanowaniu kodów QR. Ta aktywność bardzo się uczniom podobała. Wykonywali również prace plastyczne – kredki i farby poszły w ruch i tworzyliśmy piękne symbole narodowe. Na zakończenie tego tygodnia, gdy Świetliczaki miały już głowy pełne wiedzy, pani Wioletta Mazur przygotowała dla naszych dzieci „Escape room”, czyli pokój zagadek. Grupa uczniów miała do wykonania 7 zadań związanych z obchodzonym świętem i aby wyjść z pokoju zagadek musieli znaleźć klucz do otwarcia drzwi, było nim hasło „11 listopada 1918 r.”. W ramach zadań koniecznych do odgadnięcia hasła dzieci wykonały eksperyment „Flaga w słoiku”, puzzle „Godło Polski”, odsłuchali hymn Polski, odgadywali polskie smaki, odczytywali kod obrazkowy, wykonali zadanie „Lustereczko powiedz przecie…” oraz przyczepiali wąsy Józefowi Piłsudskiemu. Escape room był naprawdę bardzo ciekawym podsumowaniem całego tygodnia, w którym świętowaliśmy 101 rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości.

er 01

6 listopada w świetlicy szkolnej odbyły się zajęcia edukacyjne pod hasłem „Pomagamy zwierzętom z chełmskiego schroniska”. W spotkaniu wzięła udział pani Katarzyna, która na co dzień pracuje w chełmskim schronisku dla zwierząt. Jest ona technikiem weterynarii i opowiedziała naszym uczniom o swojej pracy, ale także o losie porzuconych zwierząt. Zachęcała również do adopcji bezdomnych psów i kotów. Wcześniej dzieci z naszej świetlicy zbierały karmę dla zwierząt, która została przekazana do schroniska. Uczniowie, którzy aktywnie włączyli się do zbiórki otrzymali drobne upominki. Zajęcia zorganizowali wychowawcy świetlicy.

s 01

31 października br. ogłoszono listę szkół wyróżnionych prestiżową Europejską Odznaką Jakości 2019 za realizację projektów eTwinning. W całej Europie nagrodzono 1288 projektów, w Polsce wyróżnionych projektów było 239, w Chełmie – 2. W tym zaszczytnym gronie znalazła się również nasza szkoła! W zeszłym roku szkolnym Świetliczaki, pod opieką pani Wioletty Mazur, realizowały międzynarodowy projekt „Kodowanie ze Scottie Go!” i to właśnie on zasłużył na uznanie Krajowego Biura eTwinning Polska – które przyznało nam Krajową Odznakę Jakości – oraz Centralnego Biura eTwinning. Gratulujemy!

etwinning certyfikat euro

Świetliczaki wykonały piękne komiksy na konkurs organizowany przez Wojewódzką Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Lublinie w ramach obchodów 100-lecia Służb Sanitarnych w Polsce. Tematem konkursu było podniesienie wiedzy na temat profilaktyki zdrowotnej, kształtowanie postaw prozdrowotnych wśród uczniów oraz wzbudzenie zainteresowania uczniów działalnością Państwowej Inspekcji Sanitarnej na rzecz zdrowia publicznego. 
Wśród 224 nadesłanych prac były 4 nasze komiksy, z czego dwa zostały nagrodzone:
Julia Oliwiak z klasy IIa zajęła II miejsce,
Lena Tryksza z klasy IIa zdobyła wyróżnienie.
Uczniów do konkursu przygotowała pani Wioletta Mazur. Gratulujemy zwycięzcom!!!

komiks 02

Za nami drugi tydzień programowania w ramach społecznej inicjatywy Code Week. Tym razem na zajęciach pracowaliśmy na platformie scratch.mit.edu. Poznaliśmy środowisko programu Scratch, tworzyliśmy nowe duszki, tło, dodawaliśmy tekst, a dzięki poznanym bloczkom, odpowiedzialnym m.in. za ruch, bohaterowie naszych prac mogli się poruszać, co sprawiło, że udało nam się stworzyć proste gry animacyjne. Przypomnieliśmy sobie dyscypliny sportowe oraz rozmawialiśmy o tym, jak ważny jest ruch w naszym życiu, wykonując trasy dla robota związane z tym tematem. Wykonaliśmy krótkie przedstawienie ulubionych bajek i baśni, a nasz robot wcielał się w ich głównych bohaterów. Najciekawsza jednak była praca z nowymi puzzlami AR, które udało nam się wygrać w jednym z zadań w ramach ogólnopolskiego programu Uczymy Dzieci Programować. Rozszerzona rzeczywistość, którą mogliśmy zobaczyć dzięki puzzlom i aplikacji pochłonęła nas do reszty. Na zakończenie zagraliśmy w grę z naszym robotem. Pierwszaki miały za zadanie odpowiadać na pytania z różnych kategorii wylosowanych przez robota. Ćwiczyliśmy nie tylko umiejętności matematyczne, lecz także polonistyczne. To był bardzo pracowity tydzień.
Zajęcia prowadziła pani Wioletta Mazur.

CW 01

Za nami kolejny tydzień eksperymentów w ramach Klubu Młodego Odkrywcy. Doświadczamy, uczymy się, odkrywamy… jednym słowem dużo się dzieje. Tym razem na zajęciach budowaliśmy wieżę z otrzymanych produktów: makaronu, plasteliny i taśmy klejącej. Każdy dostał taką samą ilość produktów i miał wykonać wieżę, która musiała się utrzymać przez co najmniej 10 sekund. Nie było to łatwe, bowiem wymagało cierpliwości, współpracy oraz kreatywności ze strony uczestników, jednakże wszystkim udało się to doskonale. Wykonaliśmy także doświadczenie z tańczącymi rodzynkami i wiemy już dlaczego woda gazowana powoduje ich unoszenie. Dowiedzieliśmy się także jak zrobić własne bańki mydlane za pomocą „machiny” zbudowanej ze słomki i balona oraz poznaliśmy nowy sposób nadmuchiwania balonu. Poznawanie świata jest wspaniałe. Nauka poprzez zabawę bardzo nam się podoba.
Zajęcia przygotowały panie Wioletta Mazur i Małgorzata Kosmala.

KMO 01

Świetliczaki po raz kolejny wzięły udział w społecznej inicjatywie Code Week. W tym roku postanowiliśmy uczyć się programowania przez dwa tygodnie, jednocześnie biorąc udział w wyzwaniach konkursowych zaproponowanych przez firmę Edusense i ogólnopolski program Uczymy Dzieci Programować. Świetliczaki chętnie pracują z robotem Ozobot Evo i aktywnie uczestniczą w takich przedsięwzięciach. W pierwszym tygodniu omówiliśmy historię obchodów Code Week, szukaliśmy kodów w codziennych czynnościach, szyfrowaliśmy wiadomości, tworzyliśmy zakodowaną orkiestrę oraz zakodowane obrazy. W tych zadaniach rozwijaliśmy nie tylko umiejętności programistyczne, lecz także grafomotorykę, kreatywność, pracę w grupach, logiczne i algorytmiczne myślenie. W świat kodowania Świetliczaków zabiera pani Wioletta Mazur.

CW 01

W świetlicy w minionym tygodniu rozmawialiśmy o bezpieczeństwie i zasadach ruchu drogowego W szczególności przypomnieliśmy sobie, jak bezpiecznie przechodzić przez jezdnię. W tym celu wybraliśmy się do położonego nieopodal szkoły parku miejskiego z balonikami w trzech kolorach: żółtym, zielonym i czerwonym. Miały one symbolizować sygnalizację świetlną. Najpierw odbyły się zajęcia teoretyczne, omówiliśmy najważniejsze zasady. Następnie nadszedł czas na zabawę edukacyjną, w której trzej uczniowie odpowiadali za światła występujące przy przejściu, natomiast pozostali musieli przejść przez „przejście” zachowując zasady bezpieczeństwa. Po teorii przyszedł czas na praktykę, więc udaliśmy się na prawdziwe przejście dla pieszych, aby sprawdzić, czy udało nam się wszystko dobrze zapamiętać. Zajęcia przygotowały panie: Elżbieta Dąbrowska i Wioletta Mazur.

bezp 05

Po raz kolejny obchodziliśmy w świetlicy Międzynarodowy Dzień Kropki. Nasi uczniowie dobrze znają historię dziewczynki o imieniu Vashti i tradycję obchodów tego dnia. Przypomnieliśmy sobie jeszcze raz tę wspaniałą opowieść o odkrywaniu własnego talentu. Dzieci zagrały także w grę, w której mieli za zadanie wyszukać kropki ukryte w salach świetlicowych. Pod każdą kropką kryła się zagadka, której rozwiązanie stanowiło element do utworzenia hasła. Uczniom udało się dowiedzieć, że chodzi o hasło „Dzień Kropki”. Biorący udział w zabawie otrzymali medal Mistrzów Kropkowania. W ramach obchodów tego święta wykonaliśmy zadanie w ramach ogólnopolskiego programu Uczymy Dzieci Programować. Polegające na tym, że uczniowie tworzyli trasę dla robota Ozobot w formie łańcuszka, przy którym – w kółeczkach – znajdowały się ich talenty, a więc wszystko to, co potrafią robić. Każdy uczeń opowiedział o nich swoim kolegom. To była super zabawa. Zajęcia zorganizowała i poprowadziła pani Wioletta Mazur.

krop 06

Świetliczaki zdobyły wyróżnienie w ogólnopolskim konkursie plastycznym organizowanym przez Zespół Szkół Usługowo-Ekonomicznych w Żychlinie. Nagrodzone uczennice to Natalia Wawrzyniak oraz Weronika Rejman z klasy II b. Gratulujemy!!!
Dziewczynki do konkursu przygotowały: p. Agnieszka Skubisz, p. Wioletta Mazur, p. Joanna Wicha.

received 418047888783981

W konkursie miejskim pt.: "Bezpieczne wakacje" organizowanym przez Młodzieżowy Dom Kultury w Chełmie oraz Policję z Chełma nasze prace zostały po raz kolejny docenione. Natalka Wawrzyniak uczennica klasy II b otrzymała wyróżnienie - opiekunowie: p. Agnieszka Skubisz, p. Wioletta Mazur oraz p. Joanna Wicha i uczennica Zuzanna Głowacka klasa VII - opiekun p. Ewa Słomczyńska. Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

IMG 20190607 131936

 

Uczniowie klas pierwszych uczęszczający do świetlicy szkolnej w ramach zajęć dodatkowych brali udział w innowacji „Książka – wrota do kultury krajów Europy”, jednocześnie realizując projekt rozpowszechniający czytelnictwo wśród dzieci młodszych „Nasza Mała Biblioteka”, którego organizatorem jest wydawnictwo Ezop. Na ostatnich zajęciach dokonaliśmy podsumowania naszych działań i przypomnieliśmy sobie, czego się w ich czasie nauczyliśmy, sprawdziliśmy, czy pamiętamy jakie poznaliśmy kraje europejskie, ich kulturę oraz literaturę. Zajęcia bardzo się uczniom podobały, każda książka, którą omówiliśmy była inna i inspirowała nas do różnych aktywności. Świetliczaki aktywnie brały udział w zajęciach, rozwiązywały zadania w „Łamigłówkach Literackich” oraz wykonywały zadania konkursowe, które były nagradzane przez organizatorów projektu i doceniane przez Wydawnictwo. Na zakończenie uczniowie otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz symboliczne nagrody.
Zajęcia prowadziły p. Wioletta Mazur i p. Elżbieta Kaczyńska

zp 01

16 maja br. w świetlicy Szkoły Podstawowej nr 8 w Chełmie odbyły się zajęcia czytelnicze w związku z obchodami Tygodnia Bibliotek. Pani Joanna Sochal, p. Barbara Żółkiewska i p. Jolanta Ogórek z Biblioteki Pedagogicznej w Chełmie specjalnie dla naszych uczniów klas I-III przedstawiły bajkę pod tytułem „Kicia Kocia w bibliotece”. Następnie uczniowie opowiadali o swoich zwierzątkach – kotkach, dzielili się spostrzeżeniami na temat opieki nad swoimi pupilami. Na koniec dzieci wykonały ekologiczne prace plastyczne z gazety zatytułowane „Portret kotka”, które zostały zawieszone na tablicy świetlicowej. Zajęcia zorganizowały p. Joanna Grzesiak i p. Wioletta Mazur.

kk 01

W środę w świetlicy odbyły się wyjątkowe zajęcia dla rodziców przeprowadzone przez uczniów. Zadania z jakimi mieli zmierzyć się rodzice były nie lada wyzwaniem. Pierwszym punktem było ułożenie napisu "Mama" z puzzli dla robota Ozobota. Następnie rodzice musieli dopasować wycięte serca do całości. Kolejnym punktem naszych zajęć była praca z tabletem - skanowanie kodów QR i odczytanie hasła: "Kochamy Was". Przedostatnim zadaniem było ułożenie wieży z kubków za pomocą sznureczków. Na koniec rodzice kodowali na dywanie, wyznaczali trasę przejścia do mety. Świetnie wszyscy sobie poradzili z zadaniami i w nagrodę każdy rodzic otrzymał przygotowany przez uczniów upominek. Zajęcia zorganizowały: p. Agnieszka Skubisz i p. Wioletta Mazur.

img 20190529 153210

Po raz kolejny uczniowie Ósemki zajęli wysokie lokaty w konkursie dedykowanym uczniom miejskich szkół podstawowych. Tym razem był to konkurs plastyczny pod hasłem "Portret mojej Mamy" organizowany przez Niepubliczną Szkołę Podstawową Nr 2 w Chełmie. 
Uczniowie naszej szkoły zajęli następujące miejsca:
I miejsce - Julia Oliwiak (Ia) - opiekunowie p. Agnieszka Skubisz, p. Wioletta Mazur
III miejsce - Michalina Ciupina (IIb) - opiekun p. Jolanta Rozwód
IIII miejsce Emilia Bekasiewicz (IIIa) - opiekunowie p. Agnieszka Skubisz, p. Wioletta Mazur
Wyróżnienia:
Kamil Zań (Ia), Nikola Charuk (Ia), Lena Trykasz (Ia) - opiekunowie p. Agnieszka Skubisz, p. Wioletta Mazur.
Paweł Sado (Ia) - opiekun p. Iwona Molin
Amelia Klajnert (Ic) - opiekun p. Marianna Niemczuk
Zuzanna Tokarska (IIa) - opiekun p. Bożena Dziewulska
Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

img 20190529 100210

Świetlicę szkolną odwiedził niezwykły gość, pan Przemysław Zugaj - ratownik medyczny i funkcjonariusz Straży Granicznej. Pan Przemek przybliżył dzieciom specyfikę trudnych, ale bardzo ważnych zawodów, jakie reprezentuje. Świetliczaki miały okazję zobaczyć także sprzęt wykorzystywany do ratowania ludzkiego życia. Nauczyły się, jak ułożyć poszkodowaną osobę w pozycji bezpiecznej i jak przeprowadzić resuscytację oddechowo - krążeniową. Dzieci miały wiele pytań do gościa, na które chętnie i fachowo odpowiadał. 
Serdecznie dziękujemy za wizytę i naukę zasad udzielania pierwszej pomocy!
Inicjatorkami spotkania były: p. Joanna Wicha, p. Wioletta Mazur, p. Agnieszka Skubisz.

img 20190520 114617

W ramach innowacji pedagogicznej "Eksperymentuję, doświadczam, nowych wrażeń sobie dostarczam" Świetliczaki odkrywały najmniejsze skarby przyrody poprzez patrzenie przez lupę. Oglądaliśmy z bliska jak wygląda kora drzew, kwiaty oraz różne owady zamieszkałe w trawie. Zajęcia przeprowadziły p. Agnieszka Skubisz i p. Joanna Wicha.

20190509 132001

Podczas kolejnym zajęć prowadzonych w ramach innowacji pedagogicznej p. Agnieszka Skubisz i p. Joanna Wicha zaprezentowały dzieciom czym jest kleksografia. Świetliczaki eksperymentowały poprzez zabawy z tuszem i kartką papieru. Była to świetna rozrywka, a zarazem ćwiczenie logopedyczno - oddechowe. Dzieci na kartkach rozdmuchiwały tusz przez plastikowe słomki i tworzyły fantastyczne stwory. Wytwory dziecięcej wyobraźni uwieczniono w galerii prac.

img 20190508 132820

Uczniowie naszej szkoły, a w szczególności klasa 1a i świetlica szkolna, biorą udział w ogólnopolskim programie edukacyjnym Uczymy Dzieci Programować organizowanym przez EduSense. Realizujemy zadania z trzeciej już edycji programu, w którym pojawiają się dodatkowe wyzwania. Tym razem nasze zaangażowanie i wysiłki zostały nagrodzone nie tylko radością dzieci z udziału w ciekawych zajęciach, lecz także bardzo miłą niespodzianką. Za wykonane zadanie, jako jedna z nielicznych placówek w całym kraju, otrzymaliśmy drewniane puzzle do robota Ozobot. Cieszymy się bardzo. W nasze ręce trafił również pamiątkowy dyplom 😊 Zajęcia prowadzi p. Wioletta Mazur.

Dyplom UDP

W ramach realizowanej innowacji czytelniczej „Książka - wrota do kultury krajów Europy” na ostatnich zajęciach poznawaliśmy Estonię. Sprawdzaliśmy na mapie położenie tego państwa, dowiedzieliśmy się, jak wygląda flaga Estonii, jak nazywa się jej stolica, jakie są największe rzeki i czy ma dostęp do morza. Oglądaliśmy w internecie także zdjęcia najciekawszych zabytków, wyszukiwaliśmy jakie dania są charakterystyczne dla tego kraju oraz poznaliśmy niezwykły zwyczaj o tym, że Estończycy organizują zawody noszenia żon. Wysłuchaliśmy również estońskich pieśni. Następnie czytaliśmy książki „Biały jak śnieg i czarny jak węgiel” autorstwa Hili Rand.
Historia opowiada o tym, jak „dwa koty, Amadeusz i Ludwik, otrzymują odpowiedzialne zadanie – mają pilnować domu pod nieobecność właścicieli. Codziennie, gdy zegar wybija kolejne godziny, przed domem dzieją się ciekawe i ważne rzeczy.”
Naszym uczniom książka przypadła do gustu, po lekturze od razu zajęliśmy się rozwiązywaniem zadań w naszych „Łamigłówkach Literackich”. Na zakończenie otworzyliśmy przesyłkę z Wydawnictwa Ezop z nagrodami dla uczestników zajęć za nadesłane w marcu prace.
Zajęcia prowadziły: p. Elżbieta Kaczyńska, p. Wioletta Mazur i p. Ewa Słomczyńska.

i 01

W ramach innowacji pedagogicznej eksperymentowaliśmy z naszymi zmysłami węchu, smaku i dotyku. Uczniowie mieli za zadanie z zakrytymi oczami rozpoznać owoce, warzywa oraz przyprawy. To zadanie okazało się nie lada wyzwaniem dla dzieci. Tylko jednej uczennicy udało się odgadnąć wszystkie smakołyki. Na koniec eksperymentu wszyscy mogli posmakować niespodzianek na talerzach. Zajęcia przeprowadziły p. Agnieszka Skubisz i p. Joanna Wicha.

20190426 120930

W piątek 26 kwietnia br. w naszej świetlicy odbyło się spotkanie z pielęgniarką szkolną. Pani pielęgniarka omówiła zasady dbania o higienę osobistą i wpływ zdrowego odżywiania na nasze samopoczucie. Uczniowie dowiedzieli się, jakie choroby mogą wystąpić, jeśli nie dba się o higienę. Każdy miał możliwość zadawania pytań. Spotkanie zorganizowały p. Agnieszka Skubisz i p. Wioletta Mazur.

20190426 125931

W naszej świetlicy uczniowie przez ubiegły tydzień wykonywali różne zadania związane z nowymi technologiami, biorąc tym samym udział w konkursowym wyzwaniu organizowanym w ramach ogólnopolskiego programu edukacyjnego Uczymy Dzieci Programować. Projektowaliśmy funkcjonalne aplikacje, które może kiedyś pojawią się w naszych telefonach, projektowaliśmy własne telefony i tablety. Graliśmy w wiosenną grę planszową, w której wykorzystane były kody QR. Utrwalaliśmy słownictwo związane z wiosną i znane przysłowia dzięki wirtualnej macie. Dowiedzieliśmy się, jak fajne mogą być puzzle dzięki rozszerzonej rzeczywistości z aplikacją puzzleAR. Tworzyliśmy także piękne kolaże i plakaty, dzięki aplikacji Pic Collage. To był udany tydzień, a uczniowie dzięki niemu dowiedzieli się nowych inspirujących je rzeczy.

tt 03

Świetlica szkolna wzięła udział w akcji charytatywnej dla Kombatantów organizowanej przez Szkolne Koło Caritas. Nasze świetliczaki przygotowały kartki z życzeniami świątecznymi dla podkreślenia, że my również pamiętamy. Organizatorami zajęć były: p. Agnieszka Skubisz, p. Wioletta Mazur oraz p. Joanna Wicha.

20190325 104802

W ramach innowacji pedagogicznej o tematyce eksperymentowania w świetlicy szkolnej odbyły się warsztaty dotyczące hodowli roślin i opieki nad nimi. Naszym zadaniem była obserwacja i analiza zmian zachodzących w roślinach w różnych okresach ich rozwoju. Badaliśmy, ile centymetrów urosły rośliny i stwierdziliśmy, że najwyższa była fasola, a najwolniej rosną kiełki słonecznika. Wyznaczyliśmy dyżurnych odpowiedzialnych za pielęgnację roślin. Z niecierpliwością czekamy na degustację zdrowych potraw z wykorzystaniem wyhodowanych przez nas roślinek. Zajęcia prowadziły: p. Agnieszka Skubisz i p. Joanna Wicha.

20190328 090645

Podczas zajęć świetlicowych nie tylko się bawimy, ale również rozwijamy umiejętności matematyczne, logiczne myślenie i spostrzegawczość. Uczymy się współpracy w grupach. W turnieju matematycznym dzieci miały za zadanie wykazać się wiedzą, umiejętnością liczenia, koncentracją uwagi. Zadania konkursowe polegały na układaniu memory, przyporządkowywaniu elementów wg podanych warunków oraz układaniu puzzli. Poszerzaliśmy wiedzę przyrodniczą, rozpoznawaliśmy gatunki drzew, wskazywaliśmy zwierzęta i ich potomstwo. Świetliczaki świetnie sobie poradzili z zadaniami. Zajęcia przygotowała p. Agnieszka Skubisz oraz p. Wioletta Mazur.

20190322 134856

W naszej świetlicy w ramach innowacji pedagogicznej rozpoczęliśmy hodowlę roślin. Posadziliśmy fasolę, rzeżuchę, cebulę oraz ziarenka słonecznika.
W najbliższych dniach będziemy obserwować, jak rośliny rosną i co się z nimi dzieje. Ustaliliśmy listę świetliczaków odpowiedzialnych za dbanie o roślinki. Zajęcia zorganizowały p. Agnieszka Skubisz, p. Joanna Wicha oraz p. Wioletta Mazur.

20190321 125151

Z okazji Dnia Wiosny świetliczaki wzięły udział w podchodach. Dzieci wykonywały zadania ukryte w kopertach - były to zagadki wiosenne, ćwiczenia gimnastyczne, puzzle jak również śpiewanie piosenek. Na podsumowanie zajęć uczestnicy zostali udekorowani medalami wiosennymi. Zajęcia zorganizowały p. Wioletta Mazur, p. Agnieszka Skubisz, p. Joanna Wicha.

20190321 130800

Dzięki uprzejmości firmy BeCREO Technologies znaleźliśmy się w niewielkim gronie szkół, które mają możliwość sprawdzenia nowej wersji gry „Scottie Go! Labirynt”. Gra edukacyjna dopiero od niedawna jest na rynku, a świetliczaki - pod okiem p. Wioli Mazur - już mogły sprawdzić, jak wyglądają nowe przygody głównego bohatera gry uczącej podstaw programowania. Nasi uczniowie są zachwyceni :)

collage 2019 03 21 09 29 14

W świetlicy szkolnej odbyły się kolejne zajęcia w ramach innowacji "Eksperymentuję, doświadczam nowych wrażeń sobie dostarczam". Tym razem zajęcia przybrały formę relaksacyjną, ponieważ dotyczyły zrobienia masy plastycznej wg przepisu. Dzieci bardzo chętnie ustalały proporcje produktów potrzebnych do przygotowania ciasta. Najciekawszym fragmentem zajęć było lepienie figurek według własnych pomysłów. Zajęcia prowadziły autorki innowacji, p. Agnieszka Skubisz i p. Joanna Wicha.

20190314 132041

W świetlicy szkolnej p. Joanna Wicha i p. Agnieszka Skubisz prowadziły kolejne zajęcia z cyklu "Eksperymentuję, doświadczam, nowych wrażeń sobie dostarczam". Tym razem dzieci poznawały zasady działania elektryczności oraz samodzielnie budowały obwody elektryczne i programowały proste urządzenia, takie jak wiatraczek czy lampka. Na zakończenie zajęć świetliczaki miały okazję badać różne preparaty pod mikroskopem. Dzieci szczególnie zainteresowało skrzydło muchy...

img 20190306 130919

Świetlica szkolna przystąpiła do projektu "Dzień godności”pod hasłem "Empatia wychodzi na dobre". Przeprowadzone zajęcia uświadomiły dzieciom, że każdy z nas przeżywa różne emocje, pozytywne i negatywne. Dowiedzialy się, że trzeba się wykazywać zrozumieniem dla uczuć innych, a także pomagać sobie nawzajem w trudnych chwilach. Zajęcia przeprowadziły: p. Joanna Wicha, p. Wioletta Mazur, p. Agnieszka Skubisz.

img 20190208 123110

Na zajęciach z innowacji pedagogicznej „Książka – wrota do kultury krajów Europy” odbyliśmy podróż do nowego kraju jakim jest Łotwa. Najpierw sprawdziliśmy w atlasie, gdzie znajduje się to państwo, z kim sąsiaduje, jakie rzeki przez nie przepływają. Poznaliśmy największe miasta i stolicę Łotwy, tamtejszy język i walutę. Dowiedzieliśmy się także, jakie dania tradycyjne przygotowuje się w tym kraju i co króluje na stołach łotewskich. Następnie zapoznaliśmy się z treścią nowej książki Martinsa Zutisa „Niedokonane odkrycie”, której „główny bohater Karol Darwiński – badacz przyrody – zauważa na swoim zaśnieżonym podwórku ślady nieznanego jednonożnego stworzenia. Czyżby to był skoczkowąż albo lunatykująca papuga? Podekscytowany Darwiński rusza tropem tajemniczego stwora i zaskoczony obserwuje, jak śladów stóp ciągle przybywa… i przybywa…” Nasi uczniowie towarzyszyli Karolowi w próbach rozwiązania tej zabawnej zagadki. Po lekturze rozwiązywaliśmy zadania w „Łamigłówkach Literackich”. Zajęcia w ramach innowacji prowadzą panie Wioletta Mazur, Elżbieta Kaczyńska i Ewa Słomczyńska.

no 01

15 marca obchodzimy europejski „MATH GAME DAY”. Jest to akcja promująca naukę matematyki. Uczniowie z całej Europy rywalizują ze sobą w rozgrywkach matematycznych poprzez specjalną aplikację, rozwiązując między sobą zadania z takich działań jak: dodawanie, odejmowanie i mnożenie w różnych zakresach. Nasi uczniowie chętnie sprawdzili swoje umiejętności matematyczne ze swoimi kolegami ze świetlicy. Nie było to łatwe zadanie, gdyż trzeba było wykonać zadanie w określonym czasie. Ale chętnych do obliczeń matematycznych nie brakowało, a głowy parowały wręcz od wysiłku umysłowego. Będziemy ćwiczyć matematykę chętniej dzięki nowej aplikacji 😊

math game day

Świetliczaki 1 marca zorganizowały niespodziankę dla Pań ze szkolnej biblioteki. Obchodziliśmy tego dnia Międzynarodowe Święto Przytulania Bibliotekarzy. Świetliczaki zaprosiły Panie bibliotekarki, aby móc je uściskać ... Panie były pozytywnie zaskoczone, a uściskom nie było końca ...

4

Na zajęciach zorganizowanych w ramach innowacji pedagogicznej uczniowie dowiedzieli się, czy "Meduza" wykonana z woreczka foliowego może pływać w butelce, czy też od razu zatonie ... Dzieci odkryły również co się stanie, kiedy połączy się kawę z olejem i doda odrobinę soli ... Zajęcia z elsperymentami prowadziła p. Agnieszka Skubisz.

52951165 355172645081851 6383472642069889024 n

W świetlicy szkolnej 27 lutego 2019 r. zorganizowano zajęcia sportowe. Uczestnicy zawodów mieli za zadanie wykonać skoki na skakance, przejść przez tunel, kozłować piłkę oraz przejść przez szarfę. Wszyscy zawodnicy świetnie sobie poradzili z tymi zadaniami. Uśmiech i pozytywna energia dopisywały dzieciom. Zajęcia prowadziły: p. Alicja Wojcieszuk, p. Agnieszka Skubisz, p. Wioletta Mazur.

52736390 857528747930028 2498083662323515392 n

Na zajęciach dodatkowych z programowania prowadzonych przez panią Wiolettę Mazur uczniowie podjęli temat różnych dyscyplin sportowych. Rozmawialiśmy o tym, jak ważny dla naszego zdrowia jest ruch i który jego rodzaj uczniowie preferują. Następnie za pomocą skanera kodów QR wykonaliśmy kolejne zadanie. W przygotowanych wcześniej kolorowych kodach QR kryła się zagadka odnośnie sportów, którą mogliśmy odczytać tylko po zeskanowaniu go w aplikacji. Uczniowie po zapoznaniu się z zagadką mieli ją dopasować do obrazka z nią związanego. Rozmawialiśmy o tym, gdzie można spotkać takie kody i co mogą oznaczać. Uczniom zadanie się bardzo podobało i na pewno jeszcze skorzystamy z tej aplikacji. Podczas zajęć kodowaliśmy także trasę dla robota Ozobot EVO, w taki sposób, żeby prowadziła obok wybranych przez nich dyscyplin i uwzględniała zmienne tempo poruszania się robota.

kqr 01

Kolejne zajęcia w ramach innowacji "Eksperymentuje, doświadczam, nowych wrażeń sobie dostarczam" pokazały dzieciom jak w prosty sposób możemy zrobić ze skeetelsow tęczę. Udowodniły także, w jaki sposób płyn do mycia naczyń usuwa brud. Dzieci dowiedziały się również, że kukurydza nie służy tylko do produkcji popcornu. Na przykładzie nurka Kartezjusza Pani Agnieszka udowodniła im, że nie zawsze wszystko musi zatonąć. Zajęcia przeprowadzily p. Joanna Wicha i p. Agnieszka Skubisz.

img 20190206 131810

Przed feriami zimowymi w świetlicy szkolnej odbył się finał Turnieju Dobble. Każda z trzech finalistek miała za zadanie zagrać w tę przesympatyczną grę z wicedyrektor panią Małgorzatą Sawicką. Dziewczynki, a także p. Małgosia grały doskonale. I miejsce zajęła Zosia Sobczyk, II Weronika Rejman, a III Dominika Wicha. Turniej przygotowały: p. Agnieszka Skubisz, p. Joanna Wicha, p. Wioletta Mazur.

img 20190208 140216

Dnia 1 lutego 2019 r. w świetlicy szkolnej odbyła się uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka. Zaproszeni goście przybyli, aby zobaczyć występ swoich wnuków. Wśród śpiewów, wierszy, tańców czas upłynął bardzo miło. Talenty zaprezentowane przez dzieci wywołały wzruszenie wśród seniorów. Na zakończenie zaproszono gości na słodki poczęstunek oraz obdarowano własnoręcznie wykonanymi upominkami. Babcie i dziadkowie żyjcie nam sto lat! Uroczystość przygotowały: p. Wioletta Mazur, p. Agnieszka Skubisz, p. Joanna Wicha i p. Anna Radlińska.

img 3014

W miniony poniedziałek w naszej świetlicy odbyły się warsztaty robótek ręcznych. Były to wyjątkowe zajęcia, bo uczyły nas bardzo fajne panie – Elżbieta Kaczyńska oraz Elżbieta Adamczuk, która chętnie odwiedziła naszych Świetliczaków mimo, iż jest już na emeryturze. Uczniowie uwielbiają takie zajęcia, więc chętnie się uczyły nowej umiejętności. Jedne załapały w mig, o co chodzi w szydełkowaniu, innym zajęło to trochę dłużej, ale też się udało. Nauczyliśmy się robić słupki, a nieco zdolniejsi załapali także i półsłupki. Pani Ela Adamczuk zrobiła dla naszych uczestników zajęć piękne serduszka, które po własnoręcznym wykonaniu przez uczniów do nich sznureczków miały posłużyć jako zakładki do książek. Już nie możemy się doczekać kolejnych zajęć z robótek ręcznych, na które pani Ela obiecała wkrótce przybyć. Spotkanie zorganizowały panie Wiola Mazur, Agnieszka Skubisz i Joanna Wicha.

s 01

Klasa 1a na zajęciach dodatkowych prowadzonych przez panią Wiolettę Mazur rozpoczęła już III edycję ogólnopolskiego programu edukacyjnego Uczymy Dzieci Programować. W ramach zajęć rozmawialiśmy na temat tego, czym jest internet, do czego służy i jak z niego mądrze korzystać. Odkodowywaliśmy na zajęciach obrazki przy pomocy podanych koordynatów. Tworzyliśmy następnie trasę dla robota Ozobot Evo, która prowadziła do narysowanych przez uczniów pozytywnych zachowań związanych z korzystania z internetu, omijając przy tym rysunki z zagrożeniami wynikającymi z korzystania z zasobów dostępnych w sieci. To było bardzo pouczające spotkanie, które – mamy nadzieję – zaowocuje w przyszłości.

1

 

W świetlicy szkolnej dzieci przypomniały sobie bajkę o Kopciuszku. Następnie dobrały się w czteroosobowe drużyny, które w szkolnej bibliotece szukały ukrytego pantofelka Kopciuszka. Wygrała drużyna, która najszybciej odnalazła złoty pantofelek. Czas poszukiwania pantofelka wyniósł 10 sekund. Zwycięskie drużyny otrzymały nagrody. Zajęcia prowadzili wychowawcy świetlicy.

20190206 124712

5 lutego obchodzimy Dzień Bezpiecznego Internetu. Jest to akcja społeczna, której celem jest inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajomienie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa online oraz promocja pozytywnego wykorzystywania internetu. Jej ideą jest podkreślanie siły współdziałania w dbaniu o cyfrowe bezpieczeństwo, zarówno na poziomie międzynarodowym, jak również lokalnym, łącząc zaangażowanie wielu instytucji, ale także rodziny, czyli najbliższego otoczenia dziecka.

W naszej świetlicy w miniony czwartek odbyły się zajęcia edukacyjne związane z tą inicjatywą. Zajęcia przeprowadziły panie z Biblioteki Pedagogicznej w Chełmie. Nasi uczniowie rozmawiali na temat internetowych komunikatorów, wyjaśniali pojęcia typu wirus, haker, hejt. Poznali zagrożenia wynikające z korzystanie z internetu. Obejrzeli bajki edukacyjne „Owce w sieci”. Na zajęciach wykonali także komputerowe łamigłówki, wymyślali krótkie historyjki do podanych obrazków, a na koniec kolorowali rysunki związane z bezpieczeństwem korzystania z sieci.

Spotkanie zorganizowały panie: Wioletta Mazur, Agnieszka Skubisz i Joanna Wicha.

bi 01

Czy wiecie, że 31 stycznia obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Przytulania? Nasze świetliczaki o tym się dowiedziały na zajęciach z innowacji czytelniczej „Książka – wrota do kultury krajów Europy”. W ramach zajęć poznaliśmy kolejną książkę polskiego autora Przemysława Wechterowicza „Proszę mnie przytulić”.

Czy wiecie, jaki jest najlepszy sposób na udany dzień?

Pewnego dnia Tata Niedźwiedź zdradził w sekrecie Niedźwiadkowi, że wystarczy się mocno do kogoś przytulić, a świat stanie się piękniejszy. I tak zaczęła się niezwykła przygoda ojca i syna. Wędrują razem przez las i przytulają każdego, kogo spotkają na swojej drodze – malutką Gąsienicę, wielką Anakondę, a nawet Myśliwego ze strzelbą w dłoni...

Pełna humoru a zarazem wzruszająca opowieść o tym, że jeden mały, ale płynący z głębi serca gest, może zmienić bardzo wiele w życiu każdego z nas. Nie wierzycie? Przekonajcie się sami czytając tę piękną opowieść.

Świetliczakom przypadła do gusta ta lektura. Wykonaliśmy kilka ciekawych zadań związanych z jej treścią w naszych „Łamigłówkach Literackich”. Rozmawialiśmy na temat sytuacji, kiedy się przytulamy, jak zwierzęta z opowieści reagowały na uściski. Numerowaliśmy ilustracje wg kolejności opisanych w książce wydarzeń. Była zabawa ruchowa, w której zwierzęta leśne zapadają w sen zimowy. Pojawiła się także przestawianka literowa, odszukiwanie różnić na obrazkach czy test sprawdzający naszą pamięć z treści lektury. To były udane zajęcia.

Spotkanie przygotowały panie: Wioletta Mazur, Elżbieta Kaczyńska i Ewa Słomczyńska.

pmp 01

Świetliczaki w ramach innowacji „Książka – wrota to kultury krajów Europy” wykonały dwie prace twórcze na podstawie omówionej książki „Jajko czy kura?” P. Wechterowicza. Pierwsze zadanie polegało na stworzeniu przyjaciół naszego głównego bohatera pana Kurczakowskiego. Najpierw wycięliśmy odpowiednie kształty z wytłaczanek po jajkach, następnie malowaliśmy je na żółto, a na koniec przyklejaliśmy z kolorowego papieru ogon, uszy, nogi, oczy i dziób i tak powstały nam piękne kurczaki, które „nie wyszły z jajka”. Drugim zadaniem było wykonanie pracy konkursowej. Uczniowie mieli najpierw narysować, a następnie napisać zagadkę o wybranym przez siebie zwierzątku. Powstały, jak zawsze, piękne prace. Nasze poprzednie prace konkursowe zostały już pozytywnie ocenione i świetliczaki otrzymają za nie nagrody od Wydawnictwa EZOP. Gratulujemy i mamy nadzieję, że i tym razem uda się zdobyć wyróżnienie.
Zajęcia prowadzą panie: Wioleta Mazur, Elżbieta Kaczyńska i Ewa Słomczyńska.

zoz 01

Dzisiejszego dnia na zajęciach z eksperymentowania własnoręcznie wyprodukowaliśmy sztuczny śnieg. Każde dziecko miało za zadanie z dwóch składników (pianki i sody) wyczarować śnieg. To było trudne zadanie, ponieważ nie każdemu eksperyment powiódł się... Drugą atrakcją zajęć był wybuchający wulkan, który sprawił wiele radości uczniom. Lawa wyciekająca z wulkanu wywołała wśród dzieci zaskoczenie i zdumienie. Zajęcia przygotowały p. Agnieszka Skubisz i p. Joanna Wicha, w ramach prowadzonej innowacji.

20190130 143655

Nasze kochane świetliczaki chętnie uczestniczą w zajęciach z programu MegaMisja. Wykonanie poszczególnych zadań okazuje się fascynującą przygodą. Wkraczamy w nowe obszary wiedzy, zdobywając różne umiejętności. Na kilku ostatnich zajęciach omawialiśmy język mediów. Poznaliśmy w tym czasie różne środki przekazu, wskazywaliśmy czym się różnią od siebie np. książka od audiobooka. Uczyliśmy się przekładać prostą treść na inną formę przekazu. Tworzyliśmy komiks do bajki „Calineczka”. Poznaliśmy formy komunikatów medialnych w programach informacyjnych i rozrywkowych. Odróżnialiśmy opinie od faktów. Wysłuchaliśmy też fragmentu audiobooka Marka Twaina „Przygody Tomka Sawyera”.
Zajęcia prowadzą panie: Wioletta Mazur i Joanna Wicha.

jm 01

W naszej świetlicy odbyły się kolejne zajęcia w ramach innowacji "Eksperymentuję, doświadczam - nowych wrażeń sobie dostarczam". Tym razem sprawdzaliśmy, co jest cięższe woda czy olej. Co się stanie, kiedy połączymy te dwie substancje? Dlaczego olej unosi się na wodzie? A co się stanie, kiedy dodamy do tego barwnik, albo tabletkę musującą? Aby tego się dowiedzieć wykonaliśmy eksperymenty: "Deszczowa chmura", "Kolorowy deszcze" oraz "Bąbelkowa lawa".

20190123 125025

Świetliczaki po raz kolejny wykazały się wielkimi serduszkami. Dzieci wykonały kartki urodzinowe z okazji 6 urodzin dla chorej dziewczynki o imieniu Marika. Dziewczynka marzy o tym, aby w ważnym dla niej dniu dostać życzenia od dzieci z całej Polski. Świetlica szkolna stara się brać aktywny udział w takich wydarzeniach. Marice życzymy przede wszystkim dużo zdrowia. Akcje zorganizowały wychowawczynie świetlicy: p. Joanna Wicha, p. Wioletta Mazur, p. Agnieszka Skubisz i p. Emilia Wełna.

IMG 20190111 150713

W naszej świetlicy odbyły się pierwsze zajęcia z innowacji pedagogicznej pt. "Eksperymentuję, doświadczam - nowych wrażeń sobie dostarczam". Na zajęciach mówiliśmy o właściwościach wody, stanach skupienia, napięciu powierzchniowym. Dzieci w prosty i przystępny sposób dowiedziały się wielu ciekawych rzeczy. Przeprowadziliśmy doświadczenia z zimą i gorącą wodą. Zmierzyliśmy, ile monet zmieści się w pojemniku całkowicie wypełnionym wodą. Zajęcia bardzo podobały się uczniom i chętnie asystowali przy eksperymentach. Zajęcia przygotowały: p. Joanna Wicha i p. Agnieszka Skubisz.

20190109 132725

Świetliczaki w ramach innowacji czytelniczej „Książka – wrota do kultury krajów Europy” wykonały kolejne prace konkursowe. Tym razem po przeczytaniu książki „Ugotuj mi bajkę” musieli wymyśleć swoje przepisy na udaną bajkę. Nie było to łatwe zadanie, bo jaka ta bajka miała być? Miała się kończyć dobrze, czy źle? Jakich składników użyć, aby była fajna? Może trochę grozy, może magii… Wszystko zależało od wyobraźni naszych uczniów, a tej im nie brakuje. No i się zaczęło gotowanie, garnek wrzał. Co im z tego powstało, czy bajki były ciekawe, kto stał się ich bohaterem – sami zobaczcie!

ub 01

Czas w świetlicy zawsze miło nam płynie, ale nie tylko poprzez relaks na piankowych klockach czy zabawę po lekcjach. Ciągle uczymy się nowych, pożytecznych rzeczy, uczestnicząc w różnorodnych zajęciach, jakie tu się odbywają. Na zajęciach z MegaMisji poznawaliśmy ostatnio różnice między zjawiskami pochodzącymi ze „świata fikcji” i „świata realnego”, wykonując przy tym określone zadania.
Jacy są nasi bohaterowie z bajek, gier czy filmów, a jacy jesteśmy my? Czy potrafimy robić te same rzeczy i mamy podobne umiejętności? Uczniowie porównywali właśnie świat fikcji ze światem rzeczywistym, odpowiadając m.in. na powyższe pytania, opisując siebie i swoich ulubionych bohaterów oraz tworząc nowe, nietuzinkowe postaci.
Pomogliśmy także naszym znajomym MegaMisyjnym bliźniakom rozwiązać kolejny problem. Nasze kompetencje z zakresu edukacji cyfrowej zwiększają się z każdym spotkaniem.

mega 01

Na zajęciach z innowacji czytelniczej „Książka – wrota do kultury krajów Europy” zapoznaliśmy się z książką polskiego autora Przemysława Wechterowicza „Jajko czy kura?” oraz rozwiązywaliśmy „Łamigłówki Literackie” do lektury.
Co było pierwsze: jajko czy kura? Oczywiście, że jajko, no przecież kura sama się nie wykluła. Zaraz. Ale skąd wzięło się jajko? Przecież ktoś je musiał znieść. Kura. Kura była pierwsza. Chwila. Kura pierwsza? Kury wylęgają się z jajek. Czyli jednak jajko. Tak. Nie. Żeby było jajko musi być kura. A żeby była kura musi być… jajko? Odpowiedzi na to filozoficzne pytanie szukali nasi uczniowie wraz z głównym bohaterem, czy im się udało. Jak myślicie?
Zajęcia prowadzą panie: Elżbieta Kaczyńska, Wioletta Mazur oraz Ewa Słomczyńska.

jajko czy kura 01

W grudniu Świetliczaki wzięły udział w konkursie " Najpiękniejsza ozdoba choinkowa" organizowanym przez Młodzieżowy Dom Kultury w Chełmie. Uczniowie wykonali dużo pięknych ekologicznych ozdób. Nasze prace można podziwiać na choince na placu przy Szopce. W tworzeniu prac pomagały p. Agnieszka Skubisz, p. Wioletta Mazur, p. Joanna Wicha, p. Alicja Wojcieszuk oraz p. Anna Radlińska.

20190103 131009

Nasza świetlica jest jak zawsze pięknie udekorowana przez prace naszych uczniów, które zdobią sale oraz korytarz. Dzięki temu robi się u nas magicznie. A do tego cały tydzień słuchaliśmy pięknych kolęd i pastorałek, co jeszcze bardziej wprawiło nas w świąteczny czas. Na zakończenie tego roku kalendarzowego nie mogło też zabraknąć tego, co sprawia naszym Świetliczakom nie lada frajdę, czyli zajęcia z robotem. Tym razem wykorzystaliśmy go, żeby przypomnieć sobie najważniejsze symbole Bożego Narodzenia. Tworzyliśmy przeróżne trasy, z wieloma kombinacjami kodów. To była świetna zabawa, a jednocześnie nauka – „zakodowaliśmy się” już na święta.
Życzymy wszystkim dzieciakom odpoczynku i zdrowych, wesołych świąt 😊

zś 01

W grudniu w naszej szkole odbył się konkurs plastyczny dla klas I–III szkoły podstawowej. Zadaniem uczniów było wykonanie kartek świątecznych wybraną przez siebie techniką plastyczną. Powstało bardzo dużo pięknych prac, dlatego komisja konkursowa miała nie lada wyzwanie. Po burzliwej naradzie uznała, że oprócz laureatów będą osoby wyróżnione.

I miejsce: Nikola Charuk (kl. Ia)

II miejsce: Tomasz Oleszczyński (kl. Ia)

III miejsce: Zuzanna Grądek (kl. Ia)

Wyróżnienia otrzymali: Emilia Bekasiewicz (kl. IIIa), Kinga Buczma (kl. Ia), Zuzanna Tokarska (kl. IIa), Oliwia Michalczuk (kl. IIc).

Organizatorami konkursu były nauczycielki świetlicy: Wioletta Mazur, Agnieszka Skubisz oraz Joanna Wicha.

bk 03

Za nami kolejne zajęcia z innowacji czytelniczej „Książka – wrota do kultury krajów Europy”, na których dzieci poznały naprawdę ciekawą, zaskakującą historię. Bohaterem książeczki jest króliczek Serduszko, który nie przepada za jedzeniem. Mama dwoi się i troi, żeby ugotować coś, co mu posmakuje - niestety bezskutecznie. Pewnego dnia pyta go w końcu, co ma mu ugotować, a nasz mały bohater odpowiada: Ugotuj mi bajkę! Autorką książki jest Majda Koren, a ilustracje wykonała Agata Dudek. Czy mamusi Serduszka uda się w końcu ugotować taką bajkę, żeby posmakowała niejadkowi? I czy codzienne bajki wpłyną na apetyt małego króliczka? Co to znaczy być kapryśnym? Jakie są składniki dobrej i złej bajki? O tym dyskutowaliśmy po wysłuchaniu całej historii. Były też poszukiwania znaczenia słowa kapryśny w słowniku języka polskiego, wyszukiwanie synonimów, kulinarne ciekawostki, rozsypanki i gotowanie własnej zupki. Dzieciom opowieść się bardzo podobała, zgodnie stwierdziły, że była zaskakująca, zabawna i naprawdę po jej lekturze sami mieli ochotę przekąsić jakąś „bajkę". Zajęcia z uczniami przeprowadziły: p. Wioletta Mazur, p. Elżbieta Kaczyńska, i p. Ewa Słomczyńska.

20181213 115754

Zakończyliśmy cykl spotkań z panią Małgorzatą Duchnicką, pracownikiem Chełmskiej Biblioteki Publicznej. Na ostatnich zajęciach uczniowie podczas zajęć w świetlicy poznawali roboty, które tworzy się z klocków Lego. Każdy ze świetliczaków mógł się dowiedzieć, jak funkcjonują roboty. Pani Małgosia wytłumaczyła uczniom, jak na co dzień każdy z nas korzysta z robotów elektronicznych, którymi np. są telefony czy komputery. Dzięki zajęciom dzieci wiele się nauczyły i dowiedziały. Organizatorkami spotkań były p. Wiola Mazur i p. Agnieszka Skubisz.

20181206 132607

Świetliczaki brały udział w kolejnej „Godzinie Kodowania”. Tym razem na zajęciach poznaliśmy aplikację do programowania „Bit by Bit”, która również bardzo się spodobała naszym dzieciom. Tworzyliśmy mikołajkową trasę dla Ozobota Evo, na której testowaliśmy kod „szukaj linii po prawej”, „szukaj linii po lewej”. Nie zabrakło też tworzenia tras z drewnianych puzzli dla robota, z których powstała piękna „Mikołajowa wioska”. W świetlicy świetnie się bawimy i odkrywamy nowe rzeczy 😊

tg 04

Nasze Świetliczaki dobrze wiedzą co oznacza data 6 grudnia – cały rok czekają na ten dzień, a później opowiadają nam, jakie prezenty otrzymali w tym dniu od św. Mikołaja. Każdy w tym dniu miał zadowoloną minkę. Na zajęciach świetlicowych przypomnieliśmy sobie tradycję obchodzenia tego święta i porozmawialiśmy też o tym, jak wygląda to święto w innych krajach, jaki tam Mikołaj odwiedza grzeczne dzieci. Świetliczaki otrzymały od wychowawców świetlicy z tej okazji słodki upominek z tej okazji, jednak najfajniejszą niespodzianką było pojawienie się wyjątkowego gościa – był to św. Mikołaj, w rolę którego wcielił się pan dyrektor Piotr Turewicz. Otrzymaliśmy duże pudło przeróżnych gier za co bardzo dziękujemy. Dzieci świetnie się przy nich bawią.

mś 02

„Godzina Kodowania” (The Hour of Code) organizowana w ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej jest największą inicjatywą edukacyjną na świecie trwającą od 3 do 9 grudnia. Jej cel to zachęcenie do poznania programowania i rozpoczęcia jego nauki. Świetliczaki rozpoczęły już swoją przygodę z „Godziną Kodowania”, która u nas trwała zdecydowanie więcej niż 60 minut 😊 Na zajęciach uczniowie rozpoczęli od znanej im gry Scottie Go! Następnie programowali w nowej, bardzo wciągającej aplikacji Lightbot Hour. Wyzwania realizujemy w oparciu o ogólnopolski program „Uczymy Dzieci Programować”, a opiekunem działań Świetliczaków w sferze programowania i kodowania jest pani Wioletta Mazur.

gk 01

W piątek 23 listopada br. dzieci w świetlicy szkolnej obchodziły Święto Pluszowego Misia. Świetliczaki przyniosły swoje ulubione Przytulanki, z którymi miło spędziły popołudnie. Dzieci dowiedziały się, że historia pluszowego misia zaczyna się już w 1902 roku, kiedy to ówczesny prezydent Stanów Zjednoczonych, będąc na polowaniu, uratował młodego niedźwiadka. Ta historia została uwieczniona na rysunku i dała początek do wykonania kilku zabawek przedstawiających misia. Zabawki cieszyły się ogromnym zainteresowaniem najmłodszych. I tak od stu lat misie towarzyszą dzieciom na całym świecie, dodają im otuchy, pocieszają, są towarzyszami wielu dziecięcych zabaw.
Z okazji Święta Pluszowego Misia uczniowie słuchali też wierszy, uczyli się rymowanek, przy których świetnie się bawili. Odbyła się również degustacja miodu, która dostarczyła wiele radości, a przysmak niedźwiadków smakował wszystkim dzieciom.

20181123 122126

23 listopada br. w Bibliotece Pedagogicznej w Chełmie odbyło się podsumowanie konkursu ekologicznego "Drugie życie śmieci" organizowanego przez Młodzieżowy Dom Kultury. W kategorii klas I-III laureatką została Emilka Dembska, uczennica klasy II b. Dziewczynka wykonała rzeźbę "Ekologicznego konia". Do konkursu przygotowały ją p. Agnieszka Skubisz i p. Wioletta Mazur.

46887678 1984463838512862 2629204375305715712 n

22 listopada br. naszą świetlicę odwiedziła pani Małgorzata Duchnicka z Chełmskiej Biblioteki Publicznej. Pani Małgosia przeniosła świetliczaki w świat lektury o "Niesamowitych przygodach dziesięciu skarpetek". Świetliczaki mogły zobaczyć różne rodzaje skarpetek i wymyśleć do jednej wybranej swoją historię. Następnie uczniowie projektowali swoje wymarzone skarpetki oraz opowiadali o nich. Spotkanie zorganizowały p.Agnieszka Skubisz i p. Wioletta Mazur.

 20181122 130830

W naszej świetlicy na zajęciach z MegaMisji ćwiczymy różne kompetencje z edukacji medialnej, informacyjnej i cyfrowej. Dzięki programowi uczniowie zdobywają dużo cennych informacji, bawiąc się przy tym wspaniale. Na ostatnich dwóch spotkaniach dużo się działo. Uczniowie dowiedzieli się, że w mediach można znaleźć informacje prawdziwe i fałszywe, że źródła dzielą się na wiarygodne i niewiarygodne oraz z kim i w jaki sposób porozmawiać o wiarygodności tych źródeł. Później, tworząc zielnik Profesora Florka, nauczyliśmy się, jak porządkować i klasyfikować napływające do nas informacje. Wyszukiwaliśmy wspólne cechy porządkowanych obiektów, grupowaliśmy informacje w zbiory i nadawaliśmy im nazwy ułatwiające późniejsze wyszukiwanie, wyodrębnialiśmy podzbiory i dowiedzieliśmy się, jak można je oznaczyć. Był to niezwykle produktywnie spędzony czas.

mm 01

Świetliczaki po raz kolejny pokazały jak bardzo lubią pomagać innym. W tym roku ponownie wzięliśmy udział w akcji charytatywnej organizowanej przez Marzycielską Pocztę: marzycielskapoczta.pl, która jest objęta honorowym patronatem Minister Edukacji Narodowej. Jest to akcja, która polega na wysyłaniu tradycyjnych listów i kartek do chorych dzieci z całej Polski. Nasi uczniowie stali się wspaniałymi wolontariuszami.
Tym razem adresatką życzeń była 12-letnia Wiktoria. Uczniowie poznali historię dziewczynki z informacji wydrukowanych ze strony Marzycielskiej Poczty. Dowiedzieli się również, co dolega ich nieco starszej koleżance. Następnie z wielką ochotą przystąpili do tworzenia pięknych laurek, w których zamieścili nie tylko życzenia dla Wiktorii, ale również z radością opisali swoje zainteresowania, mając nadzieję, że tych kilka słów przyniesie adresatce nieco uśmiechu :)
Akcję zorganizowały p. Agnieszka Skubisz i p. Wioletta Mazur.

kw 01