W Europejskim Tygodniu Kodowania na zajęciach z kodowania w klasie 1a, prowadzonych przez wychowawczynię p. Elżbietę Dras, musiał pojawić się charakterystyczny pomarańczowy kot. Uczniowie poznali jednego z najbardziej znanych kotów na świecie i dowiedzieli się o programie Scratch, o tym w jaki sposób mogą uczyć się dzięki niemu programowania. Poznali określenie „duszek”, funkcjonalności aplikacji Scratch Junior i sposób tworzenia skryptów. Przygotowali w aplikacji specjalną Code Weekową okolicznościową animację. Pierwszoklasiści bardzo polubili aplikację Scratch Junior. W dwuosobowych zespołach wykonali kolejne zadanie z nietypowym kotkiem – trasą dla robota Ozobot. Wypełnili trasę barwą, uzupełnili ją o kody w taki sposób, żeby robot wjechał na kontury kota, a następnie stale się po nim poruszał. Dzieci narysowały dookoła kota rzeczy, które chciałyby w przyszłości zaprogramować. Zajęcia zakończyły się jazdą testową robota, która jak zwykle wzbudziła entuzjazm.