Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

W bieżącym roku szkolnym klasa 8b pod opieką wychowawczyni Anety Kowalewskiej brała udział w projekcie edukacyjnym „Ja w Internecie. Jak dbać o swoje bezpieczeństwo w sieci?”. Był to projekt realizowany w ramach Programu Uniwersytet Dzieci w Klasie, który został objęty honorowym patronatem Ministra Edukacji i Nauki na rok szkolny 2021/2022. Ministerstwo doceniło najważniejsze cele przedsięwzięcia, jakimi są kształtowanie naukowego myślenia i rozwijanie umiejętności skutecznego działania u uczniów, a także rozwijanie postawy przedsiębiorczej i kompetencji emocjonalnych.
Podczas zajęć uczniowie poznali podstawowe mechanizmy odpowiedzialne za nasze zachowanie w Internecie. Nauczyli się, jak reagować, jeśli są ofiarą lub świadkiem cyberprzemocy.
Poznali różnicę pomiędzy hejtem a konstruktywną krytyką i dowiedzieli się, jak dbać o swój wizerunek w Internecie.
Uczniowie trenowali pracę zespołową, rozwinęli swoją asertywność oraz poznali ćwiczenia, które pomagają zadbać o równowagę emocjonalną.

W ramach projektu nauczyciel wraz z klasą zrealizował następujące zajęcia:

  • Jak dbać o równowagę emocjonalną?
  • Czego może mnie nauczyć krytyka?
  • Skąd moc cyberprzemocy?
  • Kto jest sprawcą cyberprzemocy?
  • Skąd się bierze agresja w sieci?
  • Co może zrobić świadek cyberprzemocy?
  • Jak sobie radzić z agresją w sieci?
  • Jak zadbać o swój wizerunek w sieci?
  • Jak reagować na cyberprzemoc?
  • Czy Internet może być źródłem wykluczenia?
  • Photo2
  • Photo1
  • Photo3