Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Jak nie dać się złapać w sieć Internetu? Uczniowie kl. 8 b ukończyli projekt edukacyjny

W bieżącym roku szkolnym klasa 8b pod opieką wychowawczyni Anety Kowalewskiej brała udział w projekcie edukacyjnym „Ja w Internecie. Jak dbać o swoje bezpieczeństwo w sieci?”. Był to projekt realizowany w ramach Programu Uniwersytet Dzieci w Klasie, który został objęty honorowym patronatem Ministra Edukacji i Nauki na rok szkolny 2021/2022. Ministerstwo doceniło najważniejsze cele przedsięwzięcia, jakimi są kształtowanie naukowego myślenia i rozwijanie umiejętności skutecznego działania u uczniów, a także rozwijanie postawy przedsiębiorczej i kompetencji emocjonalnych.
Podczas zajęć uczniowie poznali podstawowe mechanizmy odpowiedzialne za nasze zachowanie w Internecie. Nauczyli się, jak reagować, jeśli są ofiarą lub świadkiem cyberprzemocy.
Poznali różnicę pomiędzy hejtem a konstruktywną krytyką i dowiedzieli się, jak dbać o swój wizerunek w Internecie.
Uczniowie trenowali pracę zespołową, rozwinęli swoją asertywność oraz poznali ćwiczenia, które pomagają zadbać o równowagę emocjonalną.

W ramach projektu nauczyciel wraz z klasą zrealizował następujące zajęcia:

  • Jak dbać o równowagę emocjonalną?
  • Czego może mnie nauczyć krytyka?
  • Skąd moc cyberprzemocy?
  • Kto jest sprawcą cyberprzemocy?
  • Skąd się bierze agresja w sieci?
  • Co może zrobić świadek cyberprzemocy?
  • Jak sobie radzić z agresją w sieci?
  • Jak zadbać o swój wizerunek w sieci?
  • Jak reagować na cyberprzemoc?
  • Czy Internet może być źródłem wykluczenia?
  • Photo2
  • Photo1
  • Photo3

Zgrywalizowana lekcja - Ósemkowy Dzień Nowych Technologii w Edukacji 2022. Realizujemy I moduł projektu edukacyjnego „Godność, wolność i niepodległość”. Realizujemy II moduł projektu edukacyjnego „Godność, wolność i niepodległość. Dziedzictwo kulturowe Jana Pawła II”. Korzystamy z internetowych zasobów Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Uczeń:

  • potrafi wyszukać w Internecie potrzebne informacje,
  • rozwija kompetencje cyfrowe do uczenia się, pracy i udziału w społeczeństwie,
  • poznaje zasoby Internetu pod kątem rozwoju osobistego i rozwijania zainteresowań,
  • używa technologii informacyjnej do kreatywności w realizacji celów osobistych,
  • odpowiedzialnie używa oprogramowania i informacji zamieszczanych w sieci internetowej,
  • promuje postawy patriotyczne.

Portal edukacyjny: https://niepodlegla.men.gov.pl/#/missions

  • Nowatorskie narzędzie dydaktyczne wprowadza dzieci i młodzież w kulturę własnego narodu, promuje historię Polski, utrwala zagadnienia związane z najważniejszymi dla każdego Polaka wydarzeniami i postaciami historycznymi, promuje i kształtuje systemy wartości ukierunkowane na kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich.

Gra edukacyjna składa się z 18 misji (zadań dla ucznia), które swoją tematyką nawiązują do biografii Jana Pawła II i są zgodne z podstawą programową kształcenia ogólnego.

  • Photo2
  • Photo7
  • Photo3
  • Photo4
  • Photo5
  • Photo1
  • Photo8
  • Photo6