Kolejny obszar, który poznaliśmy w MegaMisji to – Mobilne bezpieczeństwo:
W czerwcu Zadanie 1, z którym doskonale poradzili sobie uczestnicy programu brzmiało: „Upublicznić, czy uwiecznić – co zrobić z wizerunkiem Psotnika? Poznaliśmy różnicę pomiędzy upublicznieniem a uwiecznieniem wizerunku. Wszystkim bardzo podobał się pomysł z Międzyszkolnym Konkursem Filmowym. Po zapoznaniu się z regulaminem konkursu, wypełniliśmy nasze zgłoszenia. Dzieci pracowały nad wyborem tematu filmu. Jako, że w naszej świetlicy realizowaliśmy tematykę: „Czytam bo lubię – książka moim przyjacielem” wiec zaproponowaliśmy film o bibliotece i książce. Powstały urocze plakaty promujące film. Podczas dyskusji wspólnie ustaliliśmy, że nie możemy bez zgody rodziców upublicznić naszego filmu a więc jest potrzebna zgoda rodziców, ponadto dowiedzieliśmy się o różnicy pomiędzy zrobieniem zdjęcia, nakręceniem filmu a upublicznieniem tych treści. Udało nam się wskazać proste przykłady upublicznienia wizerunku. Teraz już wiemy, że każdy ma prawo decydować o publikacji swojego wizerunku i swojego utworu. Zadanie 2 „Świat aplikacji”. Wiemy już, co to są aplikacje i jak bardzo są nam pomocne. Zapamiętaliśmy również, że instalowane w urządzeniach mobilnych aplikacje mogą okazać się niebezpieczne i należy o tym wiedzieć. Bardzo podobała nam się zabawa w odszyfrowanie hasła: APLIKACE. Po skończonych zajęciach wszyscy chętni mogli korzystać z wgranych na naszych tabletach darmowych aplikacji m.in.: ”Karmię swoje ryby”, „Śpiewanki”, „Cudowny las”. Obsługa aplikacji i to dla nas rzecz łatwa!:) W Zadaniu 3 „Psotnik buja w obłokach” Poznaliśmy co to jest „Chmurne archiwum”; Co to jest chmura internetowa? Do czego może być nam przydatna taka chmura? Co możemy do niej włożyć? Wszystkim uczestnikom bardzo się podobało wizualizowanie w postaci prostych rysunków plików elektronicznych i umieszczenie ich w chmurze. Pięknie wyglądają w niej: zdjęcia, filmiki, audiobooki, ebooki, muzyka, pliki tekstowe, gry,etc. Rozmawialiśmy o plusach i minusach tj. poznaliśmy wady i zalety takiej chmury internetowej. Uznaliśmy, że takie miejsce – na chmurze dla naszego Psotnika i dla różnorodnych plików elektronicznych jest bezpieczne i przyjemne. Umówiliśmy się na następne zajęcie by móc dokładnie przyjrzeć i wybrać te najciekawsze pliki, zdjęcia filmiki z naszych spotkań MegaMisyjnych w minionym roku szkolnym, a potem stworzyć nasze chmurne archiwum. Wiedza, którą zdobyły „Świetliki” dzisiaj na zajęciach posłuży wszystkim w przyszłości. Dzięki niej do chmurnych obłoków będą mogli zajrzeć także rodzice, dziadkowie, koleżanki i koledzy. Bardzooooooooooooooooooooooo podobają nam się takie zajęcia. Zadanie 4: „Psotnik cyfrowym detektywem” pozwoliło dzieciom przyjąć role detektywa. Zabawa w świetną grę detektywistyczną nauczyła naszych „Świetlików” rozpoznania prawdziwych bohaterów od oszustów. Dzieci porównały otrzymane informacje i sprawdziły czy to prawdziwa osoba, czy oszust? W części zajęcia dotyczącej istnienia różnicy pomiędzy byciem anonimowym a podszywaniem się pod kogoś nauczyliśmy się co oznacza: „anonimowość Wspólnie stworzyliśmy listę sytuacji kiedy trzeba być anonimowym a kiedy nie możemy pozostać anonimowi. Nasz ulubieniec Psotnik – nazwany przez nas Figlusiem wspaniale radzi sobie w Internecie jako cyfrowy detektyw. My również nabyliśmy kolejne umiejętności bycia bezpiecznym w sieci poprzez zachowywanie czujności i ostrożności. Zadanie: sprawdzenie się w nowej pracy Psotnika zostało wykonane. Pozdrawiamy wszystkich MegaMisejczyków!!!