Druga połowa maja w klasie patronackiej programu eTwinning upłynęła pod znakiem intensywnych i twórczych działań w ramach projektu „Mathematical Faces of Art”. Uczniowie zanurzyli się w fascynujący świat kolorów, poznawali tajniki barw podstawowych, pochodnych, zimnych i ciepłych. Dzięki różnorodnym ćwiczeniom interaktywnym oraz eksperymentom odkrywali, jak kolory wpływają na zmysły i jak się ze sobą łączą.
Wspólnie przeczytali elektroniczną książkę stworzoną przez partnerów projektowych, następnie samodzielnie napisali zakończenie opowieści o życiu w zamku, a sztuczna inteligencja wygenerowała propozycje ilustracji na podstawie opisów dzieci. Zainspirowani obrazem „Zamek i słońce” Paula Klee, zbudowali własne zamki z kolorowych kubeczków i klocków, dając upust swojej wyobraźni i kreatywności.
22 maja uczniowie uczestniczyli w wyjątkowym wydarzeniu – międzynarodowym festiwalu piosenki projektowej online. Każdy kraj partnerski zaprezentował swoją piosenkę – teksty zostały opracowane przez nauczycieli, a melodia skomponowana przez sztuczną inteligencję. Najbardziej spodobała się im piosenka włoska, choć świetnie bawili się przy wszystkich utworach – włoskim, litewskim, tureckim i gruzińskim. Z radością zaśpiewali również własną piosenkę na żywo podczas spotkania:🎵 Nasza piosenka – wersja 1, Nasza piosenka – wersja 2. Podczas spotkania partnerzy obejrzeli również film podsumowujący najciekawsze momenty projektu, który przypomniał, ile radości, kreatywności i międzynarodowej współpracy przyniosły wspólne działania.
Na zakończenie miesiąca uczniowie klasy 3a wykonali portrety w stylu Picassa, wcielając się w rolę „małych Picassów” i udowadniając, że matematyka i sztuka mogą iść w parze.
To był niezwykle barwny, inspirujący i radosny czas – pełen nauki, zabawy oraz międzynarodowej współpracy!