Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

W ramach projektu „Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje?" Fundacji Uniwersytet Dzieci w Klasie uczniowie kl. 1a uczestniczyli w zajęciach „Jak uczyć się koncentracji uwagi?”, prowadzonych przez wychowawczynię p. Elżbietę Dras. Obejrzeli film, w którym psycholog opowiadała o tym, co wpływa na koncentrację uwagi. Wspólnie omówili, jak emocje takie jak strach, radość, gniew, mogą przeszkadzać w wykonaniu zadania i jakie mogą być konsekwencje niewystarczającego skupienia się na zadaniu w szkole, w pracy, podczas jazdy samochodem. Wysłuchali tekstu pt. „Jak poradzić sobie z niełatwym zadaniem?” i wyciągnęli wnioski. Trenowali koncentrację uwagi – zmysł wzroku (szukali różnic na obrazkach), zmysł dotyku (z zamkniętymi oczami ulepili z plasteliny bałwanka), zmysł słuchu (wysłuchali nagrania z odgłosami klaksonu i dźwiękiem karetki pogotowia oraz policzyli, ile razy w czasie nagrania usłyszeli oba dźwięki). Na podsumowanie omówili planszę „Wygraj z niełatwym zadaniem” - instrukcję odpowiadającą na pytanie „Jak poradzić sobie z trudnym zadaniem?”, która pozwoliła dzieciom zwrócić uwagę na ich myśli, emocje i wyobrażenia, kiedy będą próbowały poradzić sobie z zadaniem wymagającym koncentracji i skupienia.

1