Jednym z końcowych zadań zrealizowanych przez uczniów klasy 3a z klasowego kalendarza wielkanocnego było obejrzenie prezentacji o budowie jaj i zwierzętach jajorodnych. W wyniku plastycznej aktywności dzieci pojawiły się w ich sali ptaki z jajkami w gniazdach https://www.youtube.com/watch?v=09YR_OsOPd4. Inspirowani przez wychowawczynię i dzięki uprzejmości szkolnego informatyka p. Przemka Rogalskiego trzecioklasiści stawiali pierwsze kroki w środowisku Scratch. Tak jak starsi projektowi koledzy utworzyli kartki, życzenia i animacje wielkanocne dla partnerów. W ciągu jednej godziny lekcyjnej powstały ciekawe projekty, np.: https://scratch.mit.edu/projects/299484105/, https://scratch.mit.edu/projects/299484129/, https://scratch.mit.edu/projects/299484122/, https://scratch.mit.edu/projects/299484127/, https://scratch.mit.edu/projects/299484106/, https://scratch.mit.edu/projects/299484094/, https://scratch.mit.edu/projects/299484087/, https://scratch.mit.edu/projects/299484113/. Jak na pierwszy raz uczniowie poradzili sobie wspaniale. Pomogły doświadczenia związane np. z programowaniem w Scratchu Juniorze i Ozoblockly. Wychowawczyni klasy umieściła oryginalne projekty uczniowskie dotyczące tematyki świąt we wspólnym studio Scratch utworzonym z myślą o starszych partnerach z klas IV-VI. Studio to widoczny efekt współpracy, komunikacji uczniów i wspólnej nauki, gdyż partnerzy zostawiają sobie komentarze i tworzą remiksy. Podopieczni p. Elżbiety Dras programowali także trasy dla Ozobota tak, aby pozbierał jak najwięcej pisanek. Nauczyli się grać na fletach piosenkę pt. „Kurki trzy”. Korzystając z tabletów i smartfonów sprawnie wypełnili ankietę ewaluacyjną projektu eTwinning „Jajko z niespodzianką”. Spośród różnych aktywności w trakcie projektu wybrali te, które najbardziej im się podobały. To były pracowite i pełne niespodzianek dni.