Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

W związku z Rokiem Praw Dziecka uczniowie klas III poznali swoje prawa, rozmawiali o ważnych problemach. Wiedzą już, że mają m. in. prawo do życia w godnych warunkach, do nauki, zabawy, szczęścia.
Na zajęciach z wychowawcą p. Marianną Niemczuk uczniowie kl. III a tworzyli wspólnie mapę mentalną – Pociąg wartości. Uczniowie oglądali też prezentację multimedialną i zdjęcia przedstawiające wybrane działania organizacji UNICEF. Poznali strukturę tej organizacji, jej założenia i formy pomocy. Wiedzą, że ta organizacja przestrzega praw dzieci na całym świecie i otrzymała za swoją działalność Pokojową Nagrodę Nobla. Uczestniczyli w rozmowie kierowanej na temat międzynarodowej organizacji na rzecz dzieci znajdujących się w trudnej sytuacji i projektowali plakat informujący o działalności UNICEF.
W klasie III b – wychowawca p. Iwona Buczek - w ramach działań realizowanych w ROKU PRAW Dziecka przeprowadzono zajęcia w oparciu o materiały otrzymane z UNICEF na temat: Mam Prawa. Szczegółowe działania to:
1. Uczniowie zapoznali się z Prawami Dziecka opisanymi w Konwencji Praw Dziecka
2. Przeprowadzono dyskusję na temat respektowania Praw Dziecka w naszym kraju, rodzinie i klasie, oceniając również swoje zachowanie pod kątem respektowania praw kolegów w klasie inspirowani treścią opowiadań „Dominik odpowiada na listy”.
3. Zmodyfikowano nasz klasowy KODEKS ZACHOWANIA dopisując do niego punkt: „Ja mam prawo, Ty masz prawo, My mamy prawa-Działamy tak, aby nie ograniczać praw innych ludzi”
4. Poznano działania UNICEF związane z ochroną i respektowaniem praw dzieci na świecie.
5. Otrzymane materiały - „ Konwencja dla dzieci” oraz „ Twoje prawa - Dominik odpowiada na listy” - przesłano drogą elektroniczną rodzicom klasy, aby mogli zapoznać się z nimi wspólnie z dzieckiem.
6. Wspólnie czytano książkę pani Martyny Wojciechowskiej pod tytułem „ Dzieciaki Świata”, poznając sytuacje naszych rówieśników w innych krajach.
7. Dla wszystkich dzieci na Świecie, które są w trudnej sytuacji, ponieważ ich prawa nie są przestrzegane – namalowano tęcze, które zilustrują nasz apel do dorosłych o propagowanie idei - Ja mam prawa, Ty masz prawa – My mamy prawa.
Gratulujemy!
Uczniowie klasy III d z wychowawcą p. Anna Radlińską realizowali cykl zajęć dotyczących zagadnień związanych z prawami i obowiązkami dzieci. Uczniowie dowiedzieli się o działaniach międzynarodowej organizacji UNICEF , która pomaga dzieciom znajdującym się w trudnej sytuacji. Poznali polskich Ambasadorów Dobrej Woli, którzy wykorzystują swój talent i sławę, by walczyć o prawa najmłodszych. 
Obejrzeli film o Konwencji praw dziecka i dowiedzieli się że wszystkie dzieci niezależnie od koloru skóry czy miejsca zamieszkania mają prawo do zdrowia, edukacji, równości, ochrony przed przemocą.
Dzieci układały prośby o przestrzeganie ważnych wartości i zapisywali je na kolorowych listkach, a następnie zdobili nimi Drzewko pokoju. Wykonali plakaty pt. „Znam swoje prawa – znam swoje obowiązki.”

To już kolejne szkolne działania związane z Rokiem Praw Dziecka!

  • 20180529_095535
  • 20180529_092252
  • 20180529_092349
  • IMG_20180605_120103
  • 20180529_092110
  • 20180529_092324
  • P1000985
  • 20180529_095518
  • 20180529_092223
  • 20180529_092103
  • 20180529_092053