Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Uczniowie kl. 2a bardzo lubią pracować z kodami QR, gdyż wychowawczyni p. Elżbieta Dras niekiedy ukrywa w nich zadania, informacje, a czasem za pomocą kodów przenosi ich do różnych ciekawych miejsc np. stron, filmików. W maju drugoklasiści rozmawiali o budowie roślin i kwiatów, roli barw, zapachu kwiatów, pyłku kwiatowym w procesie zwabiania owadów i zapylania oraz omówili kolejne etapy powstawania owocu. Wykonywali ćwiczenia interaktywne, a 18 maja pierwszy raz mieli do czynienia z kodami do pokolorowania. Pierwsze zadanie polegało na domalowaniu kodu QR, gdyż był on niepełny, zawierał puste pola do zamalowania. Magia polegała na tym, że aby prawidłowo odczytać zakodowaną treść, należało skończyć kolorować kod – odpowiednie puste krateczki wypełnione literami. Pomyłka skutkowała brakiem odczytania kodu. Zatem w skupieniu i z uwagą uczniowie przystąpili do QR kolorowanki. W nagrodę gotowy kod zaprowadził dzieci do filmiku na YouTube wykonanego za pomocą animacji poklatkowej pt. „Jak rozwijają się kwiaty?". Następnie znów należało pokolorować kody, ale tym razem, żeby zamalować odpowiednie pola, należało najpierw wykonać trzy zadania matematyczne, w których odpowiedziami były liczby znajdujące się na kodzie QR. Należało je wszystkie odnaleźć i zakolorować. Oczywiście uczniowie znali rozwiązania i każdy poprawnie zamalował swój kod QR. Dzieci były niezwykle skupione, bo jedna pomyłka i kod będzie błędny. Po zakolorowaniu wszystkich odnalezionych liczb uczniowie skanowali kod i otrzymywali informację zwrotną: „Jestem z Ciebie dumna!”. Ostatnie zadanie było najtrudniejsze, gdyż wychowawczyni klasy do kodu QR stworzyła test sprawdzający wiedzę uczniów z przyrody i matematyki. Po prawidłowym wykonaniu 8 zadań, zamalowaniu i zeskanowaniu kodu drugoklasiści odczytali kolejną informację zwrotną, która brzmiała: „Należy Ci się dyplom!” Zabawa była przednia. Przyroda i matematyka może być nie tylko nauką, ale i zabawą. Malowanie kodów to dwa w jednym: cyfrowa aktywność połączona z aktywnością analogową z nutą aktywności artystycznej. Praktycznie do wykorzystania na każdym etapie edukacji i na każdym przedmiocie.

  • img_20180518_093151
  • img_20180518_091959
  • img_20180518_090607
  • img_20180518_092826
  • img_20180518_110703
  • img_20180423_101222
  • img_20180518_101316
  • img_20180518_110729
  • img_20180518_100605
  • img_20180518_092915
  • img_20180518_101303
  • img_20180518_093127
  • img_20180518_101358
  • img_20180518_090628
  • img_20180518_092842
  • img_20180423_102039