Aby wzbudzić w uczniach chęć do doskonalenia działań matematycznych wychowawczyni klasy 2a (p. Elżbieta Dras) zaproponowała swoim podopiecznym wykorzystanie świetnej aplikacji - gry dla dwóch osób - Math Duel. 6 kwietnia, podczas zajęć z edukacji matematycznej, dzieci bawiły się i przy okazji ćwiczyły działania pamięciowe. Testowanie matematycznej aplikacji sprawiło im ogromną radość. Najpierw grali samodzielnie, a potem w parach, gdyż gra ma dwa ekrany z identycznymi przykładami i gracze wybierali właściwe wyniki działań. Dzięki możliwości równoczesnej gry dwóch osób (uczeń + uczeń lub nauczyciel + uczeń) aktywność dzieci została pobudzona. Uczniowie uwielbiają grać w taki sposób. Możliwość rywalizacji i stałej kontroli swoich postępów motywuje ich do podejmowania wysiłku obliczania działań. Zaletą tej aplikacji jest to, że można dostosować stopień trudności zadań do poszczególnych uczniów i wybierać działania, które chcemy poćwiczyć (dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie). Wybieramy poziom trudności z czterech możliwych: łatwy, średni, trudny i bardzo trudny. Na początek, aby poznać zasady gry, drugoklasiści zaczęli od łatwego poziomu, ale szybko przełączyli aplikację Math Duel na wyższy poziom. Zwyciężały osoby, które jako pierwsze zdobyły 10 punktów. W grze liczy się czas. Kto pierwszy wskaże prawidłową odpowiedź, ten otrzymuje jeden punkt, ale za wskazanie błędnej wartości punkt zostaje odejmowany. To świetna gra dla dzieci i dorosłych, można nauczyć się szybkiego liczenia. Dzięki Math Duel lekcja matematyki była bardzo ciekawa i wzbudziła motywację do współzawodnictwa oraz podnoszenia umiejętności matematycznych. Dzieci świetnie się bawiły, prowadziły pojedynki matematyczne, ćwiczyły umiejętność liczenia w obrębie czterech działań, wybierały sobie poziom gry, mogły zmienić osobę z pary do zabawy i lekcja upłynęła bardzo szybko.