Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Każdy przedmiot stworzony przez projektanta ma swoją historię - zazwyczaj zaczyna się ona tam, gdzie jest jakaś potrzeba, kłopot, niewygoda lub brak. Przedmioty zaprojektowane są w taki sposób, aby ułatwiały, bądź uprzyjemniały nam życie. O tym, jak powstają przedmioty, skąd się biorą, kto decyduje o ich wyglądzie rozmawiali uczniowie na zajęciach prowadzonych przez p. Elżbietę Kaczyńską w ramach realizacji programu „Kompetencje na szóstkę”. Dzieci zwróciły uwagę na otaczające je przedmioty i używając swojej wiedzy i wyobraźni próbowały opowiedzieć historię ich powstania. Zauważyły, że każdy przedmiot musiał zostać dobrze przemyślany, a także że zaprojektowania i wyprodukowania wymagał również materiał i poszczególne części. Uświadomiły sobie, że przedmiot nie tylko ma “wyglądać”, ale przede wszystkim zaspokoić potrzeby jego użytkownika. Następnie przystąpiły do części badawczej, której celem było rozszerzenie wiedzy na temat oświetlenia stosowanego w pomieszczeniach. Uczniowie przyglądali się lampom w klasie, na korytarzach, w gabinecie stomatologicznym. Po tym ćwiczeniu poznali oczekiwania klienta, który zamówił u nich projekt. Szukali inspiracji w książkach, internecie, materiałach plastycznych, krajobrazie za oknem, itp. Warunek był jeden nie wolno kopiować prac innych! I w końcu dzieci mogły się wykazać swoja niezwykłą kreatywnością, czytelnia zamieniła się w studio projektowe. Uczniowie pracując w grupach stworzyli Tablice Inspiracji i przystąpili do głównego zadania, zbudowania prototypów abażurów do lamp wiszących, przy wykorzystaniu prostych i ogólnodostępnych materiałów. Po wykonaniu projektów, każdy zespół nadał nazwę swojej lampie i zaprezentował swój projekt pozostałym uczniom oraz opowiedział, czym kierował się projektując abażur, a także podzielił się doświadczeniami wynikającymi ze wspólnej pracy.

  • img_0112
  • img_0135
  • img_0124_fotor
  • img_0117
  • img_0107
  • collage_fotor5
  • img_0123_fotor
  • img_0122_fotor
  • img_0121_fotor
  • collage_fotor4
  • collage_fotor1
  • img_0118_fotor