Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Czy samodzielna praca daje takie same rezultaty jak zespołowa? Czego możemy się nauczyć współpracując? Co sprzyja dobrej współpracy i prowadzi do sukcesu? Na te i inne pytania próbowali odpowiedzieć uczniowie na zajęciach prowadzonych przez p. Elżbietę Kaczyńską w ramach programu Kompetencje na szóstkę. Dzieci zapoznały się z zagadnieniem współpracy biorąc udział w zabawie drużynowej ”Kto pierwszy ten lepszy”, gdzie istotą było wspólne działanie w celu zwycięstwa. Główną atrakcją podczas lekcji było skonstruowanie „jajkodromu”. Tylko jednej grupie udało się stworzyć „jajkodrom”, który pozwolił jajku przetrwać upadek. Ćwiczenie to pokazało uczniom jakie są efekty wspólnej pracy. Uczniowie obejrzeli również film opowiadający o tym, jakie role możemy pełnić w grupie, w drodze dyskusji i wspólnych uzgodnień wymienili pozytywne strony współpracy oraz role, które pojawiły się podczas wspólnej pracy w ich grupie. Na koniec wszyscy zgodnie stwierdzili, że współpraca jest umiejętnością, tak jak pisanie czy czytanie. Żeby dobrze współpracować należy się tego nauczyć i jak najczęściej korzystać z okazji do pracy zespołowej.

  • IMG_9895
  • IMG_9894
  • IMG_9887
  • IMG_9892
  • IMG_9889
  • IMG_9886
  • IMG_9887_Fotor1
  • IMG_9893
  • IMG_9908_Fotor2
  • Collage_Fotor
  • Collage_Fotor1
  • IMG_9890