Uczniowie kl. III b poznawali zasady programowania. Pani Katarzyna Kalita, nauczyciel bibliotekarz z Biblioteki Pedagogicznej w Chełmie (Centrum Zastosowań TIK) przyniosła ze sobą niecodziennych gości: Gąsienicę i Dasha. To współczesne roboty, które za pomocą zabawy uczą zasad programowania. Gąsienica Code-a-Pillar składa się z ośmiu osobnych segmentów, które mogą być łączone ze sobą w dowolnej kolejności. Każdy z nich odpowiada kolejnym etapom ruchu wykonywanym przez gąsienicę (jazda na wprost, skręty, obrót, dźwięk itp.). Poszczególne elementy są oznaczone innym kolorem oraz graficznym symbolem ruchu, za który odpowiadają. Kolejność ich połączenia tworzy całą sekwencję, wyznaczając sposób, w jaki będzie się poruszała cała gąsienica. Dash to robot, którego musimy zaprogramować sami, za pomocą smartfona. Może reagować na głos, odnajdować przedmioty, tańczyć i śpiewać. Robot ma charakter edukacyjny, ponieważ poprzez zabawę z robotem dzieci wchodzą w świat programowania (tworzenie zdarzeń, algorytmów, budowanie sekwencji i pętli, i wiele innych). A dlaczego warto uczyć się programowania od najmłodszych lat? Otóż programowanie kształci umiejętność logicznego myślenia i zdolność do rozwiązywania problemów. Jest jak pieczenie ciasta bez korzystania z przepisu – polega na korzystaniu z własnych i cudzych doświadczeń, aby wykonać ciąg działań prowadzących do satysfakcjonującego rezultatu. Uczy zarządzania zespołem – wymaga precyzyjnego formułowania własnych myśli oraz jasnego określenia celu. Przypomina grę w szachy – uczy ogólnych zasad myślenia i poszukiwania optymalnych rozwiązań pojawiających się problemów.
Warsztaty zorganizowały p. Elżbieta Kaczyńska i p. Aneta Kowalewska.