W klasie drugiej nadszedł czas na naukę umiejętności związanych z zegarem. Jednym przychodzi to łatwiej, innym trudniej, jednak wszystkie dzieci muszą po prostu poćwiczyć wykonując różnorodne ćwiczenia i nie tylko na papierze. Praca związana z zegarem to niełatwy temat zwłaszcza dla 7, 8-latków, ale takie wyzwania to coś dla uczniów klasy 2a, którzy chętnie uczą się wykorzystując animacje np.: http://www.scholaris.pl/resources/run/id/49808, interaktywne zegary np.: http://www.teacherled.com/resources/clockspin/clockspinload.html, ćwiczenia i gry interaktywne np. http://www.yummy.pl/children/pl/game/pl/zegary, http://grydladzieci.edu.pl/zamyslone_wzgorze/lamiglowki/ustaw_zegar.htmloraz aplikacje mobilne. Pomocne jest także np.: bingo zegarowe, domino, mata z zegarem, manipulowanie zegarami papierowymi, gry planszowe i zabawy. 26 stycznia wychowawczyni klasy p. Elżbieta Dars do zegarowej gry planszowej zaproponowała wykorzystanie aplikacji „Kostki 2D”, która bardzo podobała się dzieciom, a do podziału na grupy użyto Class Dojo. Dzięki aplikacji „Clock Learning” każdy miał swój własny zegar do ćwiczeń. Skupienie i emocje malowały się na twarzach. Aplikacja usprawniła pracę, pomogła w utrwalaniu wiadomości oraz w ćwiczeniu praktycznych umiejętności posługiwania się zegarem. Pozwoliła zaobserwować uczniom kompatybilność wskazówki godzinowej z minutową. Dzięki temu drugoklasiści uczyli się w prawidłowy sposób oznaczać podane godziny na zegarach. Towarzyszył im również zegar odmierzający czas do ukończenia zadania http://www.online-stopwatch.com/rocket-timer/full-screen/. Różnorodne ćwiczenia powodują, że dzieci bardzo aktywnie uczestniczą w zajęciach, są zmotywowane i świetnie się bawią, a przede wszystkim uczą się przez zabawę.