Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Uczniowie klasy 3c dowiedzieli się, jak woda krąży w przyrodzie i poznawali zjawisko powstawania chmur, obejrzeli film edukacyjny oraz makietę dydaktyczną. Podczas lekcji wykonali doświadczenie przedstawiające obieg wody w przyrodzie. W grupach przeprowadzili eksperyment „deszczowa chmura”, do którego wykorzystali: piankę do golenia, słoiki, barwniki oraz pipety. Do około 2/3 wysokości słoika uczniowie nalewali wodę. Resztę słoika zapełnili pianką do golenia, w ten sposób powstała chmurka. Przy pomocy pipety zakraplali barwniki na piankę do golenia, czynność powtarzali kilka razy. Po kilku chwilach obserwowali, co się działo w słoikach, w jaki sposób barwniki mieszały się z wodą. Aby lepiej zapamiętać podstawowe rodzaje chmur, wykonali pracę plastyczną, następnie podczas wycieczki z okienkiem rozpoznawali chmury, które pojawiły się na niebie. Dzieci lubią eksperymenty, dlatego warto to wykorzystać i je przeprowadzać. Dzięki tej zabawie każdy zapamięta, jak woda krąży w przyrodzie i stworzy swoją własną chmurkę, z której będzie padał deszcz.

Photo1