Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Żeby rozmiłować dziecko w sztuce, nauczyć patrzeć na obrazy i zachęcić do rysowania, trzeba pokazywać mu dzieła i mobilizować do odtwarzania, do inspirowania się techniką danego artysty. Każde dziecko, które podejmuje wyzwanie, jest artystą. Uczniowie klasy 1a zmierzyli się z twórczością P. Picassa. Nie używali szablonów, tworzyli. Efekt? Nie spodziewaliśmy się tak dobrych obrazów wykonanych kredkami przez siedmiolatków. 
Pablo Picasso był wielkim twórcą, który dał początek kubizmowi. Kubizm sprawił, że przedmioty czy postacie stawały się zgeometryzowane, czyli wpisane w kształt sześcianu (kostki, kwadratu), a następnie rozbite na mniejsze elementy. W pracach korzystano z przeróżnych figur geometrycznych. Obraz był wręcz nafaszerowany matematyką ubraną w kształty i kolory zaprezentowane w jednej płaszczyźnie. Realizując projekt eTwinning “Math is Art, Art is Math”, uczniowie oderwali się od rzeczywistych kształtów twarzy i wykonali kubistyczne portrety godne P. Picasso. 

  • Photo1
  • Photo2