Najlepszym sposobem zaspokojenia naturalnej ciekawości dziecka są zabawy badawcze i eksperymenty. Zabawy te stanowią podstawę wielokierunkowego rozwoju, a ich głównych celem jest rozbudzenie ciekawości otaczającego świata, uczenie dzieci prowadzenia obserwacji i samodzielnego wyciągania wniosków. Działalność badawcza wywiera korzystny wpływ na różne sfery rozwoju dziecka, m.in. sferę aktywności twórczej. Dziecko, podejmując zabawę badawczą, staje przed określonym problemem, którego rozwiązanie jest bezpośrednim celem samej zabawy.
W ubiegłym tygodniu, realizując temat: „Mydlane eksperymenty”, uczniowie mieli okazję przeprowadzenia doświadczeń z mydłem i wodą. Poznali historię mydła, a podczas zajęć na świeżym powietrzu puszczali mydlane bańki. W domu mieli okazję przeprowadzić eksperyment bańka w bańce. Doping rodziców, dobra zabawa wraz z rodzeństwem pozwoliły wyzwolić w umyśle dziecka nowe operacje umysłowe, takie jak: analiza, synteza, porównywanie i uogólnianie. Przy okazji dzieci rozwijały wytrwałość, koncentrację uwagi i spostrzegawczość. Dają one im okazję do odkrywania i zgłębiania fascynującego świata przyrody i techniki, niosą ze sobą ładunek pozytywnych emocji, co wspiera proces uczenia się. Uczniowie odkryli, że powietrze istnieje, chociaż nie można go zobaczyć, powietrze można zamknąć w określonej przestrzeni, czyli bańce mydlanej.