Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Mamy już za sobą trzeci miesiąc pracy z programem Mega Misji fundacji Orange Mega, w świetlicy szkolnej, w którym nasi uczniowie podnoszą swoje kompetencje informacyjne, medialne i cyfrowe. Zajęcia prowadzone są w formie przyjaznej zabawy w cyfrowe laboratorium, w którym dzieci pomagają animowanym bohaterom złapać niesfornego Psotnika. Ucząc się przy tym ważnych zasad młodego internauty. Wychowawcy świetlicy prowadzą zajęcia z dziećmi. Chętni uczniowie, biorą w nich udział realizując kolejne zadania z programu MegaMisji pozwalające nabywać nowe kompetencje.
W listopadzie realizowany obszar to Język mediów. Dzieci poznały formy komunikatów medialnych. W dyskusji dzieci doskonale wypowiedziały się o cechach programów rozrywkowych i informacyjnych. Potrafiły podać przykłady takich programów. Najwięcej radości sprawiła ta część zajęć, w której uczniowie w grupach starali się przygotować krótkie scenki przedstawiające typ programu telewizyjnego. Zadanie wynikające z kolejnej misji staraliśmy się zrealizować w oparciu o scenariusz: ”Myślę, że … - o wyrażaniu swoich opinii”. Zajęcia przybliżyły dzieciom pojęcia „audiobook”, które potrafiły bezbłędnie zinterpretować, jak również wyrażania „opinia” „fakt”. Pomogliśmy Julce i Kubie w odrobieniu pracy domowej, ucząc się jednocześnie kulturalnie formułować swoje opinie, przy tym starając się nie oceniać innych gustu. Wszyscy zgodnie przyznali, że należy miło wyrażać swoją opinię i trzeba uszanować cudzą. Ciekawą cześć zajęcia stanowiło wysłuchanie fragmentu bajki „Calineczka” Hansa Christiana Andersena i podjęcie działania w grupach nad stworzeniem autorskiego komiksu. Po skończeniu pracy wszyscy twórcy podpisali się jako autorzy tego komiksu.
Wesołe zadanie do wypełnienia w misji z obszaru: Język mediów: to: „Zabawa w chowanego z Psotnikiem , Julką i Kubą”. Zadanie zapowiadało się na emocjonujące…i takie było.
Dzieci bez problemu poradziły sobie z pierwszym zadaniem - na podstawie podanych tekstów poszczególne grupy przekazały te same informacje w krótkiej wiadomości, a następnie dodały odpowiednie emotikony. Okazało się, że świetliczaki dobrze znają buźki z minami ponieważ często je stosują pisząc sms do wybranego odbiorcy. Dużą radość sprawiła dzieciom zabawa w pantomimę czyli inscenizowanie scenek – w których pozostali mieli zgadnąć, co aktorzy chcieli im przekazać. Widać, że uczniowie świetnie się bawią przy takim rodzaju zabaw i chętniej uczestniczą w zajęciach. Przedstawienie bez słów tj. zabawa zaproponowana przez Jukę i Kubę w „Emo – zgadywanki” była super!!! Zajęcia podsumowane zostały pogadanką, podczas której zwrócono uwagę na to, że emotikony są jedynie dodatkiem do komunikatu, który zawsze powinien być formułowany w sposób nie tylko zrozumiały, ale i kulturalny. To dzięki wykonaniu tych kolejnych zadań nasza świetlica wzbogaciła się o kolejna nagrodę tablet marki Kruger Matz. Serdecznie dziękujemy za udział w dotychczasowych zajęciach naszym świetliczakom z edukacji wczesnoszkolnej. To dzięki ich aktywności i zaangażowaniu możemy się cieszyć wspaniałymi narodami z których chętnie korzystamy podczas zajęć. W grudniu realizować będziemy obszar czwarty Prawo.
Zapraszamy wszystkich do obejrzenia naszych relacji z działań na stronie głównej platformy programu MegaMisja pod adresem: https://platforma.megamisja.pl/glowna wyszukując świetlicę naszej szkoły. Można również dotrzeć ze strony www.zso8chelm.pl/index.php klikając bezpośrednio grafikę #MegaMisja znajdującą się po prawej stronie. Tymczasem zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z naszych zajęć.

  • DSC00173
  • DSC00452
  • DSC00523
  • DSC00182
  • DSC00456
  • DSC00205
  • DSC00510
  • DSC00516
  • DSC00305
  • DSC00435
  • DSC00229
  • DSC00278
  • DSC00494
  • DSC00512
  • DSC00481
  • DSC00490
  • DSC00233
  • DSC00517
  • DSC00507
  • DSC00265
  • DSC00491
  • DSC00309