Nasza szkoła aktywnie reaguje na dynamicznie zmieniające się wyzwania edukacyjne, włączając w swoje działania narzędzia wspomagane sztuczną inteligencją. Przykładem takich aktywności jest zaangażowanie uczniów z klasy 2a, którzy wielokrotnie mieli okazję korzystać z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji. W ramach międzynarodowych projektów eTwinning, koordynatorzy nie tylko wprowadzają elementy sztucznej inteligencji, ale również uczą uczniów bezpiecznego i efektywnego korzystania z nowoczesnych technologii. Ostatnio, w projekcie BioKids, uczniowie rozmawiali z AI na temat kwestii: „Jakie wynalazki stworzyli naukowcy, inspirując się meduzami?” oraz „W jakim stopniu meduzy są powiązane ze spadochronami?”. Poprzez różnorodne narzędzia, uczniowie opisywali swoje marzenia związane ze spadochronami, tworzyli wizualizacje oraz litery z motywem spadochronu. Następnie, własnoręcznie wykonane modele spadochronów testowali na szkolnym placu zabaw i w szkole, ciesząc się z każdej chwili eksperymentowania. Dzięki takim innowacyjnym podejściom, nie tylko rozwijamy kreatywność i umiejętności technologiczne naszych uczniów, ale również przygotowujemy ich do świata, gdzie sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę.
Od meduzy do spadochronu - to jedno z zadań w międzynarodowym projekcie eTwinning BioKids, realizowanym przez uczniów klasy 2a. Drugoklasiści przeszli kolejne etapy zadania,począwszy od zgłębiania wiedzy o meduzach, poprzez oglądanie filmów, aż po tworzenie własnych animacji przy użyciu narzędzia wspomaganego sztuczną inteligencją. Podczas tworzenia animacji drugoklasiści dali się ponieść kreatywności, nadając swoim rysunkom różnorodne ruchy – od tańca po boksowanie i bieganie. Proces ożywiania własnych dzieł nie tylko sprawił radość ich autorom, ale także okazał się doskonałą zabawą.