21 lutego uczniowie klasy Ib wraz z wychowawcą klasy – panią Wiolettą Lewczuk – mieli okazję programować z robotem Ozobot Evo. Najpierw uczniowie zapoznali się z najważniejszymi zasadami rysowania tras, takimi jak: odpowiednia grubość linii, nasycenie barwą, czarny fragment trasy przed i po kodzie oraz ze znaczeniem wybranych sekwencji kolorystycznych. Następnie stworzyli w grupach małe trasy z puzzli zawierających kody odpowiedzialne za poszczególne polecenia jakie ma wykonać robot. Musieli się tu wykazać nie tylko kreatywnością, ale także logicznym myśleniem, żeby robot mógł bez przeszkód pokonać wyznaczoną przez nich drogę. Na koniec otrzymali karty pracy z trasą dla robota w kształcie paśnika dla zwierząt, którą musieli uzupełnić o kody z uwzględnieniem pewnych warunków. Zajęcia były nie tylko ciekawą lekcją, ale i fajną zabawą, a dzięki nawiązanej współpracy wychowawcy klasy ze świetlicą uczniowie chętnie przyjdą na kolejne zajęcia z programowania tym razem z gry edukacyjnej ScottieGo!
Lekcje koleżeńską poprowadziła pani Wioletta Mazur.