Za nami kolejne spotkanie z programowania. Nasze Świetliczaki próbowały stworzyć swoją pierwszą prostą grę w języku Scratch, w jego wersji przeglądarkowej. Celem zajęć: „Wyprawa w Scratchowy Kosmos” było aby uczeń z pomocą nauczyciela potrafił założyć swoje konto na platformie www.scratch.mit.edu, umiał stworzyć prostą animację związaną z ruchem, nauczył się korzystać z pętli i zmiennych. Dowiedzieliśmy się, że teraz będziemy mogli na każdym komputerze z dostępem do internetu otwierać nasze wcześniej stworzone projekty i gry. Kiedy już każdy z nas założył swoje konto indywidualne kolejnym krokiem było stworzenie gry – animacji, której akcja rozgrywała się w kosmosie. Wstawiliśmy tła, wybraliśmy duszki, nauczyliśmy się zmniejszać i powiększać postacie itp. Udało się nam wprawdzie po trudach wprowadzić zmienną czasową. Na koniec zapisywaliśmy swoje projekty i na pewno pokażemy je swoim rodzicom. To były wymagające zajęcia! Angażowały nas do myślenia, ale warto było! Po tych zajęciach możemy powracać do swoich projektów po zalogowaniu się na jakimkolwiek komputerze, a także komunikować się z innymi programującymi dziećmi z całego świata. Wszystkim podobają się zajęcia z programowania. Z niecierpliwością oczekujemy kolejnego spotkania z Julką Kubą i Adą, by nauczyć się kolejnych rzeczy w programie Scratch i móc zostać #SuperKoderem!:)