Nasze ostatnie spotkanie z MegaMisją rozpoczęliśmy od obejrzenia filmiku, w którym Ada, Julka i Kuba przygotowują się do napisania programu, który ma powstrzymać cyberprzestępców z grupy FANG. Przed przystąpieniem pracy ustaliliśmy „Kodeks Kodera”, zapisując zasady, które będą obowiązywały podczas nauki programowania. W zajęciach wykorzystaliśmy tablety, które otrzymaliśmy w ramach udziału w programie MegaMisja dla świetlic szkolnych. Pracowaliśmy w grupach. Przygodę rozpoczęliśmy od zapoznania dzieci z aplikacją ScratchJr. Każdy z uczniów już wie co to jest: duszek, panel duszków, dodawanie i wybór duszka, scena, zmiana tła sceny, miejsce do pisania kodu. Podczas pracy z programem zostały wyjaśnione możliwości i sposoby pisania skryptów. Był czas na samodzielne tworzenie własnych krótkich historyjek - animacji. A potem nasze „Świetliki” zaczęły programować. Udało nam się stworzyć program, który jest wirtualną wycieczką po naszej szkole. Jest to animacja, w której występuje jeden duszek i trzy szkolne tła, tj. klasa, biblioteka i sala gimnastyczna. Nasi uczestnicy zajęć opanowali umiejętność tworzenia historii w aplikacji ScratchJr i dodawania tekstu. Stworzone przez nich projekty pozostały zapisane na tabletach i mogą do nich wrócić na następnych zajęciach. Wszystkim gratulujemy napisania pierwszych skryptów, programów komputerowych. Czekamy na kolejne zadanie w MegaMisji!