Na poprzednich zajęciach nasi uczniowie zostali zaznajomieni z aplikacją ScratchJr. Odkryliśmy jej bardziej zaawansowane funkcjonalności. Przypomnieliśmy sobie jakie mini-programy napisaliśmy na ostatnich zajęciach. Były to animacje „Wirtualne akwarium” i „Przewodnik po szkole”. W zabawie z rozsypanką różnych klocków z ScratchJr dzieci znakomicie poradziły sobie z zadaniem połączenia w pary: klocka i jego objaśnienia. Naszą pracę napisania prostej gry rozpoczęliśmy od ustalenia, jakie będzie ona miała elementy. Ustalono, że wybrana postać będzie łapała spadające z nieba przedmioty. W momencie, gdy nasza postać (wróżka) złapie spadająca gwiazdkę, to ona zniknie. Uczniowie samodzielnie przystąpili do przygotowania sceny i postaci do programowania, pracowali w parach wg następujących kroków: usunąć duszka-kotka i dodać duszka-głównego bohatera naszej gry, dodać drugiego duszka będzie to przedmiot, który spada z nieba, wybrać tło do sceny, zatytułować grę.
Po przygotowaniu wszystkich elementów naszej gry mogliśmy przejść do programowania. Wszyscy pracowali tworząc odpowiednie skrypty. Po skończeniu uczniowie prezentowali swoje projekty. Gry udały się wszystkim wyśmienicie. Na dzisiejszych zajęciach nauczyliśmy się tworzyć zależności miedzy duszkami, np. tak by gracz mógł nimi sterować. Nabyliśmy umiejętność tworzenia zależności między „duszkami” występującymi w grze.
Czekamy na kolejne zadania z programowaniem!