Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

17 kwietnia br. aż 43 uczniów naszej szkoły przystąpiło do ogólnopolskiego konkursu języka angielskiego The Big Challenge. Trzy sesje konkursowe na czterech poziomach zaawansowania trwały po 45 minut i odbyły się całkowicie w formule online. Uczniowie klas IV-VIII zmagali się z zadaniami testującymi umiejętności formułowania reakcji językowych, rozumienia wypowiedzi ustnych i pisemnych oraz zagadnieniami kulturoznawczymi. Z niecierpliwością czekamy na wyniki.

Grupa czwartoklasistów z Panią Dyrektor i nauczycielem języka angielskiego w sali komputerowej.

Pracownia artysty, zwana też atelier (w języku francuskim atelier oznacza pracownię, warsztat), to miejsce szczególne, w którym artysta tworzy dzieła. Jak wygląda warsztat pracy malarza? Co to są sztalugi i jakie są ich rodzaje? Jaki wybrać pędzel? Odpowiedzi na te i inne pytania dotyczące malarstwa uczniowie z klasy 1 c uzyskali na zajęciach „W pracowni malarza” prowadzonych przez p. Monikę Wolszczak w pracowni Stowarzyszenia „Pasja”. Dzieci miały okazję zobaczyć w rzeczywistości wyposażenie pracowni oraz przybory plastyczne, m.in. sztalugę, palety, podobrazia, pędzle, farby olejne. Dowiedziały się, jak powstaje obraz krok po kroku. Swoich sił spróbowały na lekcji, tworząc obraz. Uczniowie przekonali się, jak można niewielkim nakładem pracy udoskonalić rysunki, które wykonują. To była niezwykła lekcja, która rozbudziła zainteresowanie plastyką i udowodniła, że malować może każdy.


Wielkanocny konkurs na najpiękniejszy stroik już rozstrzygnięty. Celem przedsięwzięcia było promowanie aktywności twórczej, rozwijanie kreatywności oraz pielęgnowanie tradycji wielkanocnych.

Laureatkami konkursu zostały ucz.: Nadia Zakrzewska - klasa I c oraz Katarzyna Kozieł - klasa I a.

Gratulujemy!

Organizatorkami konkursu były Panie: Eliza Pietruk i Anna Marciniak-Marek. Stroiki zostały przekazane na kiermasz organizowany przez Szkolne Koło Caritas.

Laureatka konkursu z dyplomem i koszykiem nagród.

Laureatka konkursu z dyplomem i koszykiem nagród.

Jubileusz 40 – lecia naszej szkoły stał się okazją do zorganizowania międzynarodowego konkursu plastycznego “Sport to zdrowie”. Na konkurs wpłynęło 96 prac z 30 oddziałów, z 3 państw (Polska, Turcja, Gruzja). Znalazła się też jedna praca dziecka pochodzącego z Ukrainy. Konkurs zorganizowała p. Elżbieta Dras i wszystkie prace uczestników zamieściła w prezentacji: http://bitly.pl/lzq3Z. Po zakończeniu obrad jury wyniki konkursu zostaną opublikowane na stronie internetowej naszej szkoły.

Kwiecień to miesiąc świadomości autyzmu. Uczniowie klasy 1d postanowili wesprzeć osoby w spektrum, przychodząc 4 kwietnia do szkoły ubrani na niebiesko. Dzięki filmom edukacyjnym poznali Marię i Jasia, którym autyzm towarzyszy na co dzień. Wychowawczyni w prosty sposób wyjaśniła dzieciom, na czym polega autyzm i z jakimi problemami dzieci z zaburzeniami w spektrum autyzmu zmagają się w szkole, w domu, na podwórku. Na zakończenie uczniowie wykonali piękne niebieskie motyle, które są symbolem osób autystycznych.

Grupa uczniów ubranych na niebiesko trzyma w rękach rysunki niebieskich motyli.

Piękna i wspaniale wyposażona szkolna pracownia kulinarna zachęca dzieci do nauki gotowania i poznawania zasad zdrowego odżywiania się. Uczniowie klasy 1d przygotowali wiosenne zdrowe śniadanie. Przepiękne, samodzielnie wykonane kanapeczki zachęcały do zjadania warzyw. Posiłek wykonany własnymi rękami smakuje zdecydowanie lepiej!

Grupa uczniów w pracowni techniczno – kulinarnej przygotowuje potrawy.

25 marca 2023 roku w murach II Liceum Ogólnokształcącego w Chełmie odbył się XXII Diecezjalny Przegląd Pieśni i Poezji Religijnej i Patriotycznej. Głównym celem konkursu było propagowanie wartości chrześcijańskich i patriotycznych wśród dzieci i młodzieży. Patronat nad nim  sprawował Wydziału do Spraw Wychowania Katolickiego Archidiecezji Lubelskiej oraz Parafia pw. św. Kazimierza w Chełmie. Miło nam poinformować, że wszyscy uczniowie naszej szkoły, którzy brali udział w zmaganiach konkursowych zostali nagrodzeni. Pierwsze miejsce w kategorii muzycznej, klas 4-6 wyśpiewał - Cyprian Wasyjczuk z klasy 4 C, drugie miejsce Blanka Pudło z klasy 6 B a wyróżnienie – Jan Litwin z klasy 5 A. Również w kategorii – recytacja na podium stanęła uczennica naszej szkoły – Julia Łuć z klasy 4 C, która zajęła drugie miejsce. Uczniów wpierały Panie: Maria Sas Mirecka, Beata Reps, Anna Smutniak i Elżbieta Rybak. Bardzo cieszymy się z sukcesów Cypriana, Blanki, Julii i Janka.  Życzymy im kolejnych!

Czworo laureatów przeglądu pieśni i poezji religijnej i patriotycznej.

Uczennica klasy 4 b Weronika Majdan, pod kierunkiem nauczyciela Agnieszki Szczepanik, zdobyła wyróżnienie w XXIX konkursie „Palmy i Pisanki – polskie tradycje wielkanocne”, organizowanym przez Młodzieżowy Dom Kultury w Chełmie. Rywalizacja konkursowa cieszyła się dużym zainteresowaniem: nadesłano 338 prac z 35 szkół i placówek z Chełma oraz powiatu chełmskiego. Podsumowanie konkursu i wręczenie nagród oraz otwarcie wystawy pokonkursowej odbyło się 30 marca w Galerii na Górce w Młodzieżowym Domu Kultury.
Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

Zdjęcie przedstawia dziewczynkę i innych laureatów konkursu w czasie odbioru nagród.

Logo Fundacji Pomocy Humanitarnej Redemptoris Missio.

Życzenia wielkanocne i zdjęcie murzyńskich dzieci.

 

DRODZY PRZYJACIELE FUNDACJI

Święta Zmartwychwstania Pańskiego to czas szczególny,
czas, w którym ŻYCIE zwycięża nad śmiercią,
a zwątpienie i smutek ustępują miejsca radości.

Niech przeżycie Świąt Wielkanocnych przyniesie nam nadzieję,
która nie gaśnie mimo przeciwności.
Niech pokój nastanie wszędzie tam, gdzie trwają wojny!
Niech dobro czynione bezinteresownie zaowocuje w obdarowywanych.
Odpowiedzmy miłością na nieskończoną MIŁOŚĆ,
która przeszła przez krzyż i niewyobrażalne cierpienie,
abyśmy mogli żyć wiecznie…

 Zdjęcie Prezes Zarządu Fundacji Pomocy Humanitarnej Redemptoris Missio.

31 marca w świetlicy szkolnej odbyły się szkolne eliminacje do konkursu recytatorskiego pt. „Mój dziecięcy świat”. W rywalizacji wzięło udział dziesięcioro uczniów, którzy zaprezentowali wybrane przez siebie utwory. Celem konkursu jest rozbudzanie wrażliwości na piękno poezji oraz podkreślanie znaczenia wykorzystywania literatury w kształtowaniu osobowości dziecka.
W kategorii I - dzieci przedszkolne i uczniowie klas I zwyciężyła - Hanna Kamińska z klasy Ia (wychowawca p. Elżbieta Dras).
W kategorii II - uczniowie klas II i III, zwyciężyła Maja Kuśniewska z klasy IIIa (wychowawca p. Jolanta Rozwód).
Uczennice niebawem zaprezentują się w kolejnym etapie konkursu. Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów. Organizatorami szkolnego etapu konkursu były Pani Eliza Pietruk oraz Pani Anna Marciniak-Marek.

Grupa dzieci z dyplomami za konkurs recytatorski.

MDK w Chełmie, jak co roku zorganizował XXIX konkurs plastyczny „Palmy i Pisanki – polskie tradycje wielkanocne”. Na konkurs nadesłano 338 prac z 35 szkół i przedszkoli z Chełma i powiatu chełmskiego. Wśród wyróżnionych i laureatów znaleźli się uczniowie naszej szkoły:

KATEGORIA PISANKI klasy I-III

Wyróżnienie

Mateusz Seniuk – nauczyciel Jolanta Rozwód

Emilia Majkutewicz – nauczyciel Iwona Molin

Amelia Grabińska – nauczyciel Iwona Molin

Wiktoria Rudy- nauczyciel Wioletta Lewczuk

Gabriel Wróblewski – nauczyciel Wioletta Lewczuk

Sandra Kister – nauczyciel Joanna Wicha

Lena Pawłowska – nauczyciel Marianna Niemczuk

Franciszek Kijańczuk – nauczyciel Justyna Prystupa

KATEGORIA PALMY klasy I-III

Nagroda

Grzegorz Saputa – nauczyciel Elżbieta Rybak

Gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów!

Laureat konkursu „Palmy i pisanki” z dyplomem i nagrodą.

Od listopada do marca Samorząd Uczniowski prowadził zbiórkę monet dla Towarzystwa Nasz Dom. Z uzyskanych środków finansowana jest pomoc rzeczowa dla dzieci w całej Polsce, wsparcie psychologiczne, programy stypendialne oraz specjalistyczna opieka całodobowa. Dziękujemy wszystkim uczniom, rodzicom, nauczycielom i pracownikom szkoły za wsparcie tej ważnej akcji. Zebraliśmy prawie 50 kg monet, które musieliśmy spakować aż do 5 pudełek. Mały Samorząd Uczniowski zebrał 486 zł 37 groszy, a klasy 4-8 - 213 zł 34 grosze, co daje łączną kwotę prawie 700 złotych. Cieszymy się, że możemy na Was liczyć.

Pieniądze zebrane w akcji „Góra grosza” i plakat przedsięwzięcia.

30 marca 2023 r. odbyło się spotkanie uczniów z kilku krajów europejskich realizujących projekt eTwinning “Math is Art, Art is Math”, podczas którego każdy z partnerów przeprowadził na żywo eksperyment z rozkwitającymi kwiatami. To doświadczenie jest idealne na wiosnę. Przyroda budzi się do życia, kwiaty intensywnie zaczynają kwitnąć. Czy kwiaty z papieru, włożone do wody mogą naprawdę rozkwitnąć? Sprawdziliśmy. Nasze kwiaty zakwitły i pojawiły się ukryte w nich litery, które utworzą nazwę projektu. Eksperyment jest bardzo prosty w wykonaniu. Wystarczy miseczka z wodą i wycięte papierowe kwiatki. Płatki kwiatka zaginamy do środka. Muszą być tak zamknięte, aby poszczególne płatki nie blokowały się. Kładziemy kwiaty na wodę, a już po chwili możemy obserwować, jak płatki kwiatka się rozwijają. Papier składa się głównie z włókien roślinnych, w których znajdują się kapilary. Kapilary są to cieniutkie rurki, dzięki którym w roślinach woda może być transportowana nawet na wysokość powyżej 10 metrów. Po włożeniu papieru do wody, wskutek sił działających w kapilarach na cząsteczki wody, papier pęcznieje. To dzięki temu zjawisku nasze kwiaty rozkwitły tak, jak zwiędnięte kwiaty po włożeniu do wody. Dzięki temu możliwy jest transport wody do korony drzew, a także przepływ krwi przez nasze naczynia włosowate. Z powodu tego zjawiska nasiąkają również nasze ubrania. Uczniowie klasy 1a wyciągnęli także inne wnioski. Lepiej nie używać kartek technicznych, gdyż im cieńsza kartka, tym kwiatek lepiej i szybciej otwiera swoje płatki. Zdarzyło się, że kwiatek nie rozkwitł do końca, ponieważ woda dostała się do kilku płatków i je do siebie skleiła.
26 marca spotkali się nauczyciele realizujący projekt. To ostatnie spotkania uczestników, gdyż projekt powoli dobiega końca. 

<

.Marzenia się spełniają, a inwestowanie w wiedzę zawsze przynosi największe zyski

 

W dniu 28 marca 2023 r. odbyło się w naszej szkole uroczyste otwarcie pracowni "Laboratoria Przyszłości", podczas którego uczniowie pod opieką swoich nauczycieli prezentowali działanie nowoczesnych pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu. W uroczystości wzięło udział wielu znamienitych gości, m. in.:

  • Pani  Anna Dąbrowska - Banaszek - Poseł na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej 
  • Pani Anna Pańczyk - Dyrektor Biura Poselskiego Pani Beaty Mazurek w imieniu Poseł do Parlamentu Europejskiego Pani Beaty Mazurek
  • Pan profesor Józef Zając - Senator Rzeczypospolitej Polskiej
  • Pan Jakub Banaszek - Prezydent Miasta Chełm 
  • Pani Irena Machowicz Radna Rady Miasta Chełm
  • Pani Agnieszka Walewska - Maksymiuk - Dyrektor Departamentu Oświaty Urzędu Miasta Chełm
  • Pani Eliza Orzeszko - Wizytator Kuratorium Oświaty w Lublinie Delegatura w Chełmie
  • Pani Bożena Stasiak - Dyrektor Centrum Integracji w Chełmie 
  • Pani Monika Fic - Przewodnicząca Rady Rodziców w Szkole Podstawowej nr 8 w Chełmie 

„Laboratoria Przyszłości” to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Szkoła Podstawowa nr 8 im. Bolesława Zygmunta Wirskiego w Chełmie na realizację tego zadania otrzymała kwotę 179 000 złotych.

Uroczystość rozpoczęła Pani Dyrektor Beata Tomaszczuk, serdecznie witając zaproszonych gości. W swoim przemówieniu przedstawiła cele i założenia rządowego programu "Laboratoria Przyszłości". Następnie uczniowie i nauczyciele zaprezentowali efekty przystąpienia do programu:

  1. Pracownia informatyczna  - Helena Okoń

Wyposażenie szkoły w drukarki 3d, drony, okulary VR (wijar) oraz w najwyższej klasy oprogramowanie stanowi możliwość realizacji podstawy programowej  w atrakcyjny, inspirujący i angażujący sposób.

  1. Pracownia audiowizualna – p. Piotr Mazur

Aparat cyfrowy, kamera, gimbal, oświetlenie, bezprzewodowe mikrofony, mikser dźwięku – ten profesjonalny sprzęt to podstawa pracowni audiowizualnej, która pozwoli uczniom na dokumentowanie i prezentację własnych osiągnięć, ale również umożliwi kształcenie umiejętności interpersonalnych. Już teraz można podziwiać pierwsze efekty ich pracy na zdobiących ściany pracowni zdjęciach.

  1. Pracownia psychologiczna - Julia Łuć

Dzięki środkom z programu Laboratoria Przyszłości powstała pracownia do pracy z dziećmi wymagającymi wsparcia specjalistów. Zakupiony sprzęt pomoże im doskonalić i rozwijać umiejętności tak, by każdy uczeń wyszedł z zajęć spełniony i zadowolony.

  1. Pracownia biologiczna – p. Karolina Nadolska-Tatys

Dzięki programowi Laboratoria Przyszłości została doposażona pracownia biologiczna  w najnowszej generacji mikroskopy, a wśród nich optyczny, który umożliwia oglądanie preparatów przez kilka osób jednocześnie. Uzyskany obraz wyświetlany jest bowiem na monitorze komputera i tablicy, można go dodatkowo nagrywać oraz zapisywać.

  1. Pracownia techniczno-kulinarna - Lena Szmul

W szkole utworzono pracownię techniczno-kulinarną, która została wyposażona w sprzęt kuchenny. Nauka obsługi podstawowych sprzętów AGD oraz korzystanie z przepisów kulinarnych, odmierzanie gramatur, łączenie ze sobą składników to dla niektórych pierwszy krok na drodze zawodowej, a dla wszystkich kształtowanie przydatnych umiejętności życiowych. Pracownia kulinarna umożliwia naukę gotowania i przyrządzania potraw oraz doskonalenie umiejętności planowania pełnowartościowych posiłków.

Następnie zaproszeni goście przystąpili do uroczystego przecięcia wstęgi,  a tym samym oficjalnego otwarcia pracowni techniczno-kulinarnej. W dalszej części uroczystości najmłodsi uczniowie naszej szkoły z klasy I b zaprezentowali część artystyczną, którą przygotowała pani Justyna Prystupa.

W dalszej części wydarzenia zaproszeni goście obejrzeli nowo powstałe pracownie oraz zajęcia odbywające się w „Laboratoriach Przyszłości”, podczas których zaprezentowano działanie nowoczesnych pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu.

Organizacją uroczystego otwarcia pracowni Laboratoria Przyszłości zajęły się koordynatorki: Elżbieta Rybak, Agata Wojtasiuk, Anna Radziszewska-Smutniak.

Pani Dyrektor oraz zaproszeni goście z podziękowaniami i upominkami.

Zdjęcie przedstawia plakat symbolizujący tworzenie Laboratoriów Przyszłości w Szkole Podstawowej nr 8 w Chełmie.

Zdjęcie przedstawia plakat dotyczący tworzenia laboratoriów przyszłości przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z govtech Polska.

Laboratoria Przyszłości to program skierowany do szkół podstawowych, którego celem jest kształtowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów.

Miło jest nam poinformować, że nasza szkoła otrzymała środki na realizację programu Laboratorium Przyszłości, dzięki którym uczniowie będą mogli rozwijać kreatywne myślenie, umiejętność obsługi nowoczesnych narzędzi technologicznych oraz zdolności konstrukcyjne.

Laboratoria Przyszłości to nowoczesny sprzęt, który uatrakcyjni zajęcia, pozwoli uczniom rozwijać swoje zainteresowania w ramach  obowiązkowych zajęć edukacyjnych, jak również zajęć pozalekcyjnych i innych formach rozwijania umiejętności.

Nasza szkoła otrzymała olbrzymie wsparcie w kwocie 179 100,00 zł, które przeznaczyliśmy na zakup sprzętu do prowadzenia zajęć z biologii, techniki, robotyki, zajęć kulinarnych, dziennikarskich oraz na zakup sprzętu audio-video.

Informacje na temat realizacji tego projektu będą umieszczane na stronie internetowej naszej szkoły.

Zachęcamy do obejrzenia promocyjnych filmików o Laboratoriach Przyszłości: https://youtu.be/bY7JTuDc6D0

Więcej informacji na temat tego projektu znajduje się na stroniehttps://www.gov.pl/web/laboratoria/

Plakat dotyczący wyposażenia laboratoriów przyszłości oraz cech i umiejętności w nich kształtowanych, które są przydatne na rynku pracy.

 

Uczniowie klasy 1a w wyjątkowy sposób uczcili 40. urodziny naszej Szkoły. Wykorzystali sprzęt z pracowni kulinarnej pozyskany z funduszy programu “Laboratoria Przyszłości”. Pierwszoklasiści przygotowali koktajle z ekologicznych owoców. Każde dziecko według swoich upodobań dobierało składniki do wykonania napoju. Taki orzeźwiający toast uczniowie wznieśli z wielką radością, a pyszny, zdrowy i kolorowy poranek, dodał wszystkim energii na cały dzień.
Wszystkiego najlepszego nasza Szkoło!


Wiosna to piękny czas. Czas radości i zabawy. Klasa 1d pod opieką swoje wychowawczyni wybrała się świętować początek wiosny do Chełmskiego Parku Wodnego. Dzieci dojechały tam autobusem miejskim, co było dla nich nowym, ciekawym wydarzeniem. Po dotarciu na miejsce uczniowie poznali zasady gry w kręgle. Zwieńczeniem wyprawy były warsztaty kulinarne w restauracji Champion. To był wspaniały dzień!

Zdjęcie prezentuje grupę uczniów znajdujących się w kręgielni z okazji Pierwszego Dnia Wiosny.

Czasu nie da się zatrzymać,
ale warto wracać do chwil,
które pozostają w naszej pamięci na zawsze.

 

Jubileusz 40 – lecia naszej szkoły jest okazją do wspomnień, które choć już minione, pozostają w pamięci i dostarczają nam wielu wzruszeń. W dniu 22 marca 2023 roku nauczyciele i pracownicy szkoły, którzy w minionych latach tworzyli historię tego miejsca, zaszczycili nas swoją obecnością. Spotkanie, na którym byli też aktualnie pracujący nauczyciele wraz z uczniami, pracownicy administracji i obsługi, było pretekstem do rozmowy po latach o historii placówki oraz pracy osób, które kształciły i wychowywały kolejne pokolenia dzieci i młodzieży. Uczestnicy wysłuchali i obejrzeli część artystyczną w wykonaniu uczniów naszej szkoły. Był to koncert życzeń, przez który można było wyrazić naszą ogromną wdzięczność dla zaproszonych gości za wkład włożony w codzienną pracę, dzięki której obecne pokolenie zdobywa wiedzę i rozwija swoje pasje. Goście podzielili się swoimi wspomnieniami z okresu pracy w „Ósemce”. Oto kilka z nich:
Pani Regina Kowalewska tak wspomina pracę w szkole: „Kiedy dyrektor Stadnicka stawała na apelu przed uczniami i nauczycielami szkoły, nic nie musiała mówić. Stojąc przodem do wszystkich, w kilka sekund zapadała idealna cisza (...) Do dzisiaj wspominam, jakim szacunkiem darzyli mnie rodzice moich uczniów. Uczyłam w klasach nauczania początkowego. Kiedy ojcowie przychodzili na spotkania ze mną dowiedzieć się o postępy w nauce swoich dzieci, zakładali garnitur, zawsze byli odświętnie ubrani i przynosili kwiaty. Do dziś spotykając na ulicy rodziców z tamtych lat, swoich uczniów (...) zawsze chętnie rozmawiają, uśmiechają się, a ja czuję wielki szacunek, którym mnie obdarzają. Zawód nauczyciela był czymś wyjątkowym, miał prestiż. Ja czułam się kimś wyjątkowym na tym osiedlu.(...) Dodam, że wszyscy nauczyciele i pracownicy szkoły, wiedząc o tzw. „czynach społecznych”, czy zadaniu do wykonania, stawiali się bezwarunkowo i pracowali na rzecz dobra szkoły. Takie były początki mojej pracy, które wspominam z łezką w oku do dziś.” 

Pani Alina Miszczuk pamięta do dziś tekst hymnu szkoły: „Już Ósemki dzwonek woła. Spieszy mały, spieszy duży. Do nauki wzywa szkoła, By ojczyźnie wiernie służyć. W naszej szkole chłopcy i dziewczęta. Dają w darze, tworząc bratnie koło. Swoje serca i myśli i czyny. Wszystko Tobie Ojczyzno i szkoło!”

Wspomnienie Pani Teresy Gruszki, nauczyciela matematyki: „Gdy rozpoczęłam pracę w Ósemce, lekcje zaczynały się o godzinie 8.00, a kończyły o 18.15. Odbywały się na dwie, a nawet trzy zmiany. W czasie przerw uczniowie chodzili w koło w parach po korytarzach. Obowiązywały tarcze szkolne, a nawet mundurki szkolne. Zajęcia odbywały się również w salach w piwnicach. Klasy były od a do j, a nawet w jednym roku do n. Rady Pedagogiczne trwały bardzo długo, czasem nawet do 23 w nocy”. Nie wszyscy nauczyciele się znali, bo było nas bardzo dużo - ponad 100 osób. Układanie planu lekcji na kołkach było bardzo trudne i trwało długo”.

Podczas uroczystości nastąpiło również zapalenie znicza, poświęconego nauczycielom i pracownikom szkoły, którzy odeszli do wieczności. Płonący ogień to symboliczny znak naszej pamięci o nich.
Po części oficjalnej wszyscy uczestnicy uroczystości udali się do „kawiarenki szkolnej”, gdzie rozmowom i wspomnieniom nie było końca (...).

Zdjęcie przedstawia Panią Dyrektor oraz dwie nauczycielki podczas uroczystości dla byłych pracowników szkoły z okazji jubileuszu szkoły.

Uczniowie klasy IIC realizowali klasowy projekt dotyczący rozwoju i hodowli roślin. Podczas zajęć dowiedzieli się, jakie nasiona warto hodować na kiełki? Do jakich potraw dodaje się szczypiorek i natkę pietruszki oraz jakie rośliny przydatne w kuchni można hodować na parapecie? W grupach zadaniowych ustalali, co jest potrzebne roślinom, aby mogły rosnąć. Uczniowie zostali podzieleni na zespoły tak, by każdemu przydzielić zasadzenie innej rośliny. Obecnie prowadzimy obserwacje kolejnych etapów kiełkowania i wzrostu roślin. Konsultujemy zmiany w hodowli. Wiemy, że roślinom do życia potrzebna jest odpowiednia gleba, woda i światło. Efekty są już widoczne.

Zdjęcie przedstawia dzieci znajdujące się w klasie. Uczennice siedzą w ławce i sieją do doniczek rośliny.

Tradycyjne wielkanocne śniadanie smakuje wyjątkowo dzięki obecności najbliższych, jak i również dzięki pięknej oprawie. 24 marca br. w naszej szkole odbyły się wielkanocne warsztaty artystyczne. W tym dniu uczniowie klasy Va mieli niepowtarzalną okazję, by nauczyć się ozdabiać wielkanocne pisanki. Gościem spotkania była P. Bożena Koszuk, która aktywnie działa w Kole Gospodyń Wiejskich w Brzeźnie. Piątoklasiści poznali różnorodne sposoby ozdabiania pisanek.
Warsztaty artystyczne dały niepowtarzalną możliwość twórczego przygotowania się do Świąt Wielkiej Nocy i stworzenia dekoracji idealnej do wielkanocnego koszyczka. Podczas takiej formy zajęć uczniowie rozwijali zdolności plastyczne i manualne, za pomocą różnorodnych materiałów plastycznych, co wspaniale pobudza wyobraźnię i angażuje do wspólnej aktywności. 
Organizatorem spotkania była p. Ewa Skórzewska-Popek, wychowawczyni tego zespołu klasowego.

Zdjęcie przedstawia grupę uczniów w klasie wraz z nauczycielem. Uczniowie trzymają w ręku jajka wielkanocne wykonane podczas warsztatów artystycznych.

Włoski artysta Giuseppe Arcimboldo lubił malować twarze skomponowane z warzyw, owoców, kwiatów. Uczniowie klasy 1a zainspirowani oryginalnością tych obrazów tworzyli podobne portrety w ramach realizacji projektu eTwinning “Math is Art, Art is Math”. Stosując technikę kolażu, w swoich pracach wykorzystywali zdjęcia z gazetek reklamowych: https://youtu.be/pCbeaVj4-Yo. Powstały oryginalne, zaskakujące i zabawne kompozycje.

Zdjęcie przedstawia kolaż zdjęć przedstawiających uczniów i ich prace plastyczne wykonane z elementów wyciętych z gazet.

Uczniowie klasy 1a postanowili uczcić przyjście wiosny wyjściem do kina na film pt. „Szczęście Mikołajka”. To opowieść o Mikołajku oraz o historii pewnej przyjaźni, bez której nic by się nie wydarzyło. Przygody głównego bohatera połączone z wątkami biograficznymi oraz pokazujące piękno Paryża stworzyły wspaniałe dzieło dla miłośników filmów animowanych.
Pobyt w kinie był udany! Humory dopisywały! Witaj Wiosno!

Kolaż zdjęć przedstawiających uczniów podczas wyjścia do kina. Dzieci znajdują się w Ssali kinowej i oczekują na emisję filmu.

 

Uczniowie klasy 3c dowiedzieli się, jak woda krąży w przyrodzie i poznawali zjawisko powstawania chmur, obejrzeli film edukacyjny oraz makietę dydaktyczną. Podczas lekcji wykonali doświadczenie przedstawiające obieg wody w przyrodzie. W grupach przeprowadzili eksperyment „deszczowa chmura”, do którego wykorzystali: piankę do golenia, słoiki, barwniki oraz pipety. Do około 2/3 wysokości słoika uczniowie nalewali wodę. Resztę słoika zapełnili pianką do golenia, w ten sposób powstała chmurka. Przy pomocy pipety zakraplali barwniki na piankę do golenia, czynność powtarzali kilka razy. Po kilku chwilach obserwowali, co się działo w słoikach, w jaki sposób barwniki mieszały się z wodą. Aby lepiej zapamiętać podstawowe rodzaje chmur, wykonali pracę plastyczną, następnie podczas wycieczki z okienkiem rozpoznawali chmury, które pojawiły się na niebie. Dzieci lubią eksperymenty, dlatego warto to wykorzystać i je przeprowadzać. Dzięki tej zabawie każdy zapamięta, jak woda krąży w przyrodzie i stworzy swoją własną chmurkę, z której będzie padał deszcz.

Zdjęcie przedstawia kolaż zdjęć uczniów klasy 3c oraz ich doświadczenia przyrodnicze.

 

Uczniowie klasy 3a w tym roku postanowili powitać wiosnę przygotowując smakowite przekąski. Zaopatrzeni w zdrowe i pyszne produkty, wśród których było dużo świeżych warzyw, przystąpili do pracy w nowoczesnej pracowni kulinarnej. Dzieci ochoczo pracowały, pamiętając o higienie i bezpieczeństwie oraz zasadach zdrowego odżywiania. Powstały kolorowe i zdrowe wiosenne przekąski, które zostały ze smakiem zjedzone po zakończeniu zajęć. Takie wiosenne śniadanka zrobione samodzielnie są najpyszniejsze!

Zdjęcie przedstawia uczniów  w pracowni kulinarnej, siedzących przy stolikach wraz z przygotowanymi  przez siebie kanapkami.

Zdjęcie przedstawia grafiki owadów.

21 marca br. w imieniu Samorządu Uczniowskiego społeczność szkolna została serdecznie powitana na wiosennej zabawie. Przedstawiono uczestników konkurencji oraz szanowne jury, które oceniło zawodników. Drużyny, reprezentujące zespoły klasowe, wzięły udział w zabawach, a pozostali uczniowie kibicowali swoim kolegom. Oprócz przygotowanych konkurencji, odbył się konkurs na najlepsze wiosenne przebranie. Za zajęcie pierwszego miejsca w zabawie - nagrodą jest Dzień bez pytania dla całej klasy. Jury wyłoniło zwycięzców konkursu na najlepsze wiosenne przebranie: 1 miejsce zajęła Hanna Buda z klasy 5a, 2 miejsce Nina Manaj z klasy 4b i 3 miejsce Martyna Wolanin z klasy 5b. W konkurencjach międzyklasowych 1 miejsca zajęły ex aequo klasy 5a i 4b oraz 2 miejsce klasa 4c.

Zdjęcie przedstawia uczniów w czasie zmagań quizowych z okazji Pierwszego Dnia Wiosny.

Żeby rozmiłować dziecko w sztuce, nauczyć patrzeć na obrazy i zachęcić do rysowania, trzeba pokazywać mu dzieła i mobilizować do odtwarzania, do inspirowania się techniką danego artysty. Każde dziecko, które podejmuje wyzwanie, jest artystą. Uczniowie klasy 1a zmierzyli się z twórczością P. Picassa. Nie używali szablonów, tworzyli. Efekt? Nie spodziewaliśmy się tak dobrych obrazów wykonanych kredkami przez siedmiolatków. 
Pablo Picasso był wielkim twórcą, który dał początek kubizmowi. Kubizm sprawił, że przedmioty czy postacie stawały się zgeometryzowane, czyli wpisane w kształt sześcianu (kostki, kwadratu), a następnie rozbite na mniejsze elementy. W pracach korzystano z przeróżnych figur geometrycznych. Obraz był wręcz nafaszerowany matematyką ubraną w kształty i kolory zaprezentowane w jednej płaszczyźnie. Realizując projekt eTwinning “Math is Art, Art is Math”, uczniowie oderwali się od rzeczywistych kształtów twarzy i wykonali kubistyczne portrety godne P. Picasso. 

Zdjęcie przedstawia prace uczniów w ramach zajęć pt. „Projektanci matematyki w sztuce”.

15.03.2023 r. uczniowie klasy I b wybrali się na warsztaty do Młodzieżowego Domu Kultury w Chełmie. Zajęcia zaczęły się od zabawy z balonami i szukania hasła. Kolejnym zadaniem było wykonanie tulipana z papieru, później dzieci zrobiły zabawkę z kubeczka ,którą mogły się pobawić. Na zakończenie pierwszaki miały okazję poznać zabawę ,,Kolorowe kąty” oraz wziąć udział w zabawie z chustą animacyjną. To był udany dzień dla I b.


 16 i 17 marca br. sala 13b zamieniła się w Olimp. Uczniowie klasy Va i Vb (nauczyciel języka polskiego - p. Ewa Skórzewska-Popek ) uczestniczyli w niecodziennej lekcji języka polskiego. Zeus urządził bal… Wśród zaproszonych gości byli m. in. Atena, Afrodyta, Demeter, Kora, Hestia, Eris, Demeter, Apollo, Hades, Hermes, Posejdon, Syzyf, Dedal, Prometeusz, a także Ares. Każdy uczestnik spotkania przedstawił się, zaprezentował swój strój oraz atrybuty. Piątoklasiści wcielili się w dowolną postać mityczną i w narracji pierwszoosobowej przedstawiali greckiego bohatera.
Przed nami klasowy konkurs literacki, który wyłoni znawcę mitologii. Kreatywność piątoklasistów możemy ocenić sami, podziwiając zdjęcia.

Zdjęcie przedstawia grupę uczniów przebranych w starożytne togi w ramach zajęć Bal u Zeusa.

16.03.2023 r. uczniów klas pierwszych odwiedziła p. Joanna Sobańska, która jest pracownikiem Biblioteki Pedagogicznej w Chełmie. Pani Asia przeniosła dzieci w świat kodowania. Kodowanie kształtuje nie tylko umiejętności zakodowania obrazka, ale również rozwija spostrzegawczość wzrokową i orientację przestrzenną. Dzieci chętnie kodowały według instrukcji nauczyciela oraz obrazków. Na początku miały za zadanie zakodować obrazek, później kodowały na podstawie ilustracji, a na koniec, co wzbudziło najwięcej emocji, miały za zadanie ułożyć jak najwyższą wieżę. Finalizacja zadań zależna była od współpracy w grupie. Dzieci miały zatem nie lada wyzwanie, ale ostatecznie wszyscy poradzili sobie wspaniale. To na pewno była dla nich lekcja nie tylko kodowania, ale również kształtowania umiejętności współpracy w zespole. Dziękujemy Pani Joannie za interesującą lekcję.


Interaktywne użycie urządzeń multimedialnych polega na fizycznym kontakcie z wyświetlanymi na tablicy treściami – na wykonywaniu tam praktycznych ćwiczeń, rozwiązywaniu zadań, przesuwaniu, powiększaniu – dokładnym oglądaniu elementów. Uczniowie klasy 1 c mają możliwość każdego dnia zdobywać wiedzę, utrwalać zdobyte wiadomości w sposób nowoczesny, przy użyciu programów, aplikacji, gier i zabaw interaktywnych. Wykorzystanie w procesie nauczania kolorów oraz dźwięków, które przyciągają uwagę, dzięki czemu omawiane zagadnienia są lepiej zapamiętywane. Działania prowadzone w atmosferze zabawy zachęcają do nauki, jak również budzą pozytywne skojarzenia oraz emocje. Pozwalają czynnie poznawać zagadnienia, a także zdobywać nowe doświadczenia. Stosowanie na lekcjach tablicy interaktywnej powoduje zwiększenie motywacji uczniów do nauki, a co za tym idzie przyrost ich osiągnięć. Wpływa pozytywnie na koncentrację i współpracę uczniów, zwiększa ich zaangażowanie, pozwala lepiej skupić uwagę na trudniejszych zagadnieniach. Tablica interaktywna ułatwia powtarzanie wiadomości i umiejętności już zdobytych, sprawia, że uczniowie chętniej uczestniczą w zajęciach, lepiej rozumieją omawiany materiał. Nauka przez zabawę!


Uczniowie klasy 1a zainspirowani kierunkiem sztuki Op-art, którego zadaniem jest oddziaływanie na oko widza, mieli za zadanie narysować na kartce przedmiot lub rękę w taki sposób, aby powstało wrażenie iluzji. Stosując abstrakcyjne kombinacje linii, starali się uzyskać geometryczne złudzenia optyczne. Mózg człowieka można oszukać. Była to bardzo fajna, kreatywna zabawa. Dzieci były zachwycone pracą. Nie było to dla nich najłatwiejsze zadanie w projekcie eTwinning “Math is Art, Art is Math”, ale świetnie sobie poradzili, a efekty często zaskoczyły nawet samych twórców. Koordynatorem projektu jest wychowawczyni klasy - p. Elżbieta Dras.

Zdjęcie przedstawia prace graficzne uczniów klasy 1a.

15 marca br. w obiektach sportowych Szkoły Podstawowej nr 8 w Chełmie odbył się turniej piłki ręcznej dla chłopców z klas 5-6 z okazji 40-lecia szkoły. Do zawodów przystąpiły cztery drużyny, które grały systemem ,,każdy z każdym’’.

Wyniki turnieju:

  1. miejsce Szkoła Podstawowa nr 8 opiekun Anna Chochół
  2. miejsce Szkoła Podstawowa nr 7 opiekun Kaja Kiermacz
  3. miejsce Szkoła Podstawowa nr 6 opiekun Grzegorz Gaj
  4. miejsce Szkoła Podstawowa nr 1 opiekun Monika Wawryniuk

Zawody przygotował i przeprowadził Piotr Sadura.
Wszystkim uczestnikom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów sportowych.

Zdjęcie drużyny chłopców. Zawodnicy w sportowych strojach prezentują puchar oraz dyplom.

13 marca 2023 r. uczniowie klasy 2a i 2c uczestniczyli w zajęciach edukacyjno-przyrodniczych poświęconych tematyce ptaków i zwierząt dziko żyjących. Spotkanie  odbyło się w ramach współpracy z dziećmi i młodzieżą dotyczącej czynnej ochrony przyrody realizowanej z projektu „Pomoc lęgowa dla dziuplaków”. Podczas zajęć uczniowie zdobyli rozległą wiedzę na temat zwierząt zamieszkujących nasze lasy. Dużą atrakcję stanowiło układania puzzli ze zwierzętami oraz koło fortuny sprawdzające wiedzę przyrodniczo-ekologiczną uczestników zajęć. Ciekawym etapem warsztatów było samodzielne wykonanie przez dzieci budek lęgowych dla ptaków. Zostaną one umieszczone na drzewach w okolicy szkoły. Wszyscy uczestniczy otrzymali drobne upominki i kolorowanki ze zwierzętami leśnymi.
Zajęcia prowadzone były przez Panią Agnieszkę Prus oraz Pana Mirosława Sawickiego-Łowczego Okręgowego Zarządu w Chełmie PZŁ.

Zdjęcie przedstawia uczniów klas młodszych zgromadzonych wokół eksponatów przyrodniczych. Kobieta prezentuje uczniom poroże. W tle plakaty z wizerunkiem dzikich zwierząt.

8 marca Dzień Kobiet jest ważnym świętem dla wszystkich kobiet i dziewczynek. Każda z nich mogła w tym dniu poczuć się wyjątkowo. Z tej okazji chłopcy z klasy I b składali życzenia koleżankom z klasy, wręczali dyplomy ,,Wspaniałej Dziewczynki” oraz bransoletki z imieniem. Nie tylko o koleżankach chłopcy pamiętali, ale również o wychowawczyni oraz innych paniach, które pracują w szkole. Stanęli na wysokości zadania, ponieważ złożyli życzenia i wręczyli Paniom Dyrektor samodzielnie wykonany bukiet w środku ze słodkim upominkiem. Ten dzień był pełen radości dla wszystkich kobiet, dziewczynek i nie tylko……..


W dniach 07-10.03.2023 r. Samorząd Uczniowski wraz z Małym Samorządem zorganizował zbiórkę pieniędzy w ramach akcji UNICEF-u „Na ratunek dzieciom w Rogu Afryki”. Zebrane środki zostały przekazane Stowarzyszeniu UNICEF Polska.
Serdecznie dziękujemy uczniom, rodzicom, wychowawcom i nauczycielom za okazanie empatii i udzielenie wsparcia dzieciom z Półwyspu Somalijskiego.

Zdjęcie przedstawia dwie uczennice prezentujące słoik z pieniędzmi. W tle tablica z napisem “UNICEF” oraz zdjęcia ludzi w różnym wieku.

 

Podczas godziny wychowawczej 7 marca 2023 r. uczniowie klasy 4 b uczestniczyli w zajęciach edukacyjnych „Programowanie z robotami”, prowadzonych przez p. Magdalenę Machowicz, pracownika Biblioteki Pedagogicznej w Chełmie. Nauczyciel bibliotekarz skorzystał z zaproszenia wychowawcy klasy p. Agnieszki Szczepanik, aby podzielić się wiedzą na temat działania robotów Dash, które można zaprogramować na wiele sposobów. Uczniowie przekonali się, że robotem można sterować wykorzystując aplikacje obsługiwane przez tablet. Czwartoklasiści byli pod wrażeniem Dasha, który potrafi przemieszczać się, reagować na głos, śpiewać, tańczyć i odnajdywać przedmioty.
Uczniowie bardzo pożytecznie i przyjemnie spędzili czas.
Serdecznie dziękujemy Pani Magdalenie Machowicz za cenną lekcję w naszej Szkole.

Kolaż zdjęć  uczniów zgromadzonych w sali lekcyjnej. Pomiędzy nimi znajdują się małe roboty na kołach. Niektóre dzieci trzymają panele sterujące robotami.

 

W dniu 8 marca uczniowie klasy 2a wybrali się na zajęcia do Młodzieżowego Domu Kultury w Chełmie poświęcone Świętu Kobiet. Już na wstępie dużo emocji dostarczyło szukanie hasła ukrytego w balonach. Następnie przystąpili do wykonania papierowego tulipana, prezentu dla mamy. Kolejne ciekawe zadanie stanowiło wykonanie gry sprawnościowej z papierowego kubeczka. Odbył się również konkurs z zastosowaniem wykonanej gry. Główną nagrodą za I i II miejsce był smaczny cukierek. Ostatnim etapem zajęć były ulubione zabawy z chustą animacyjną, które dostarczyły niezapomnianych wrażeń.
To był ciekawie spędzony dzień.

Zdjęcie przedstawia uczniów wykonujących papierowe kwiatki podczas zajęć warsztatowych.

Najlepszym sposobem zaspokojenia naturalnej ciekawości dziecka są zabawy badawcze i eksperymenty. Zabawy te stanowią podstawę wielokierunkowego rozwoju, a ich głównych celem jest rozbudzenie ciekawości otaczającego świata, uczenie dzieci prowadzenia obserwacji i samodzielnego wyciągania wniosków. Działalność badawcza wywiera korzystny wpływ na różne sfery rozwoju dziecka, m.in. sferę aktywności twórczej. Dziecko, podejmując zabawę badawczą, staje przed określonym problemem, którego rozwiązanie jest bezpośrednim celem samej zabawy.
W ubiegłym tygodniu, realizując temat: „Mydlane eksperymenty”, uczniowie mieli okazję przeprowadzenia doświadczeń z mydłem i wodą. Poznali historię mydła, a podczas zajęć na świeżym powietrzu puszczali mydlane bańki. W domu mieli okazję przeprowadzić eksperyment bańka w bańce. Doping rodziców, dobra zabawa wraz z rodzeństwem pozwoliły wyzwolić w umyśle dziecka nowe operacje umysłowe, takie jak: analiza, synteza, porównywanie i uogólnianie. Przy okazji dzieci rozwijały wytrwałość, koncentrację uwagi i spostrzegawczość. Dają one im okazję do odkrywania i zgłębiania fascynującego świata przyrody i techniki, niosą ze sobą ładunek pozytywnych emocji, co wspiera proces uczenia się. Uczniowie odkryli, że powietrze istnieje, chociaż nie można go zobaczyć, powietrze można zamknąć w określonej przestrzeni, czyli bańce mydlanej.


Uczniowie klasy 2c podczas zajęć lekcyjnych poznawali historię i rodzaje teatru. Zapoznali się z różnymi rodzajami lalek teatralnych i etapami ich powstawania. Następnie samodzielnie wykonali kukiełki z drewnianych łyżek. Dużą atrakcją było ułożenie dialogu między kukiełkami i występ przed klasą. Udało się, mali aktorzy byli z siebie dumni. Może wprzyszłości ktoś zostanie aktorem...

Zdjęcie przedstawia niewielką grupę uczniów w kąciku teatralnym. Chłopcy prezentują kukiełki wykonane z drewnianych łyżek.

W dniu 10 marca przedstawiciele naszej Szkoły wzięli udział w uroczystościach upamiętniających ofiary egzekucji na Targowicy, do której doszło 10 marca 1944 roku.
Niemcy rozstrzelali tam 36 Polaków, którzy w większości należeli do oddziału dyspozycyjnego Kierownictwa Dywersji Inspektoratu Rejonowego Armii Krajowej „Chełm”. Egzekucja ta była jedną z wielu, jakie hitlerowcy przeprowadzili na terenie naszego miasta. Stanowiła ona niemiecki odwet za zabicie wysokiej rangi oficera SS i jego adiutanta oraz ciężkie zranienie kierowcy niemieckiego samochodu w zasadzce zorganizowanej 7 marca 1944 r. przez polskich partyznatów w Maryninie koło Siedliszcza.
W imieniu chełmskich placówek oświatowych wieniec w miejscu straceń złożyła Dyrektor naszej Szkoły - p. Beata Tomaszczuk.

Zdjęcie przedstawia delegacje żołnierzy, nauczycieli i uczniów podczas uroczystości na cmentarzu. Żołnierze składają wieniec. W tle biało-czerwone flagi.

Uczniowie klasy IV b ( nauczyciel języka polskiego – p. Ewa Skórzewska-Popek) uczestniczyli w niecodziennej lekcji języka polskiego. Czwartoklasiści przygotowali w narracji pierwszoosobowej opowiadanie swoich ulubionych baśni. Na klasowej scenie zaprezentowali się: Czerwony Kapturek, Królewna Śnieżka, Dziewczynka z zapałkami, Kopciuszek, Księżniczka na ziarnku grochu, Calineczka, Szewczyk Dratewka, Rybak i złota rybka, Kot w butach. Dzieci wykazały się inwencją twórczą, zaangażowaniem i kreatywnością. Zajęcia miały na celu uwrażliwienie na piękno słowa mówionego, bogacenie czynnego słownictwa uczniów, pobudzanie ich do działań artystycznych, dostarczanie przeżyć emocjonalnych,estetycznych i umożliwienie prezentacji własnych dokonań.

Zdjęcie przedstawia grupę uczniów w baśniowych strojach zgromadzonych w sali lekcyjnej.

9 marca 2023 r. uczennice klasy 8e w ramach realizacji podstawy programowej, która obejmuje m. in. temat żywienia i przygotowywania posiłków, zamieniły w tym dniu klasę języka angielskiego na pracownię techniczną. Dziewczęta przyniosły składniki, z których w grupach dwuosobowych  przygotowały potrawy. Pod nadzorem nauczyciela języka angielskiego - p. Ewy Praduń, skorzystały z zaplecza technicznego pracowni, ponieważ niezbędne okazały się miksery, garnki, patelnie, gofrownice, sztućce i wiele innych akcesoriów kuchennych. Finalnie powstały, takie potrawy jak: naleśniki, spaghetti, mufinki czy też nadziewane jajka. Uczennice w języku angielskim zrelacjonowały poszczególne etapy przygotowania potraw odpowiednim słownictwem adekwatnym do danego posiłku, czym utrwaliły wcześniej poznany zasób leksykalny, a następnie skonsumowały swoje przysmaki.

Zdjęcie przedstawia uczennicę w zielonym fartuchu podczas zajęć kulinarnych.

W tym roku obchody Dnia Kobiet w szkolnej świetlicy miały niezwykły charakter.
Świetliczaki, miały okazję uczestniczyć w zajęciach plastycznych, projektując ciekawe fryzury i stylizacje na 8 marca. Uczniowie, lubiący łamigłówki, rozkodowali zagadkę nawiązującą do tematyki tygodnia. Zorganizowano również Salon Beauty, który cieszył się ogromnym zainteresowaniem wszystkich świetliczaków. Kolejka do salonu nie miała końca. Możliwość stworzenia dowolnej stylizacji przysporzyła dzieciom wiele radości. Pomysłów na fryzury było wiele, jednak najchętniej wybierano warkoczyki i kolorowe pasemka. Dopełnieniem działań była fotobudka dedykowana wszystkim młodym damom.
Oj, działo się, działo!

Zdjęcie przedstawia trzy uczennice pozujące do zdjęcia w foto budce z okazji Dnia Kobiet.

8 marca to niezwykłe święto. W tym dniu obchodzimy Międzynarodowy Dzień Kobiet. 
Z tej okazji nasza biblioteka zorganizowała akcję „Książka i kwiatek”. Na czytelników czekała wystawka książek z dziewczęcymi bohaterkami - „Z dziewczynami nie ma nudy!”. I nic dziwnego, nie może być nudy tam, gdzie półki zamieszkuje rzesza fascynujących kobiecych bohaterek. Tego dnia na dziewczęta odwiedzające naszą bibliotekę czekała niespodzianka. Miłym zaskoczeniem była możliwość wyboru kwiatków wykonanych ze starych książek wycofanych z księgozbioru biblioteki. Tym samym książki te zyskały drugie życie. Uczniowie również pamiętali o nas, dziękujemy im za piękne życzenia i laurki!

Kolaż zdjęć przedstawia grupę dziewcząt  stojących w bibliotece. Trzymają w rękach papierowe kwiaty i książki. W tle regały z książkami.

,,Kobieta jest jak otwarta książka. Wprawdzie o fizyce kwantowej i po chińsku, ale otwarta.’’ 
Natasza Socha

Samorząd Uczniowski pamięta o ważnych datach. 8 marca to wyjątkowy dzień dla wszystkich kobiet, zarówno dla tych starszych, jak i młodszych. Z tej okazji chłopcy z zarządu SU złożyli życzenia wszystkim koleżankom oraz Paniom pracującym w naszej szkole. Vincent, Grzegorz i Aleksander w imieniu wszystkich uczniów wręczyli przygotowane wcześniej laurki oraz słodkie upominki.

Zdjęcie przedstawia uczniów klas starszych stojących z koszykami wypełnionymi papierowymi kwiatami oraz cukierkami. W tle tablica SU z dekoracją okolicznościową z okazji  Dzień Kobiet.

Podczas lutowych zajęć uczniowie ze szkolnej świetlicy zrealizowali kolejne zadania w ramach Projektu Edukacyjnego "Gramy w zielone". Dzięki funkcjonariuszom Chełmskiego Parku Krajobrazowego, dzieci dowiedziały się jak prawidłowo i samodzielnie wykonać pokarm dla ptaków zimujących w Polsce. Świetliczaki wykazały się dużą empatia i zaangażowaniem podczas zajęć, dzięki czemu pomoc ptakom zimą wpisze się na długo w harmonogram naszych działań.

Uczniowie podczas zajęć przyrodniczych. W tle ekran wyświetlający zdjęcie ptaka wraz z tekstem.

W dniu 14 lutego odbył się w naszej szkole  "Walentynkowy Kiermasz" dla uczniów klas I-III. Stoisko z upominkami przy szkolnej świetlicy cieszyło się dużym zainteresowaniem. Uczniowie mogli zakupić m.in. kartki walentynkowe, piernikowe serca, mufiny, glicerynowe mydełka, wyjątkowe świece i róże z wosku. Całej akcji towarzyszyło wiele pozytywnych emocji. Najmłodsi uczniowie mieli okazję doświadczyć, że obdarowywanie innych upominkami jest równie przyjemne, co ich dostawanie.

Zdjęcie przedstawia  stoisko z upominkami walentynkowymi. W tle tablica z okolicznościową dekoracją oraz  napis “Walentynki”.

W naszej szkole odbyło się niecodzienne spotkanie „Zajęcia z mistrzem”. Na lekcje wychowania fizycznego dołączyli wybitni siatkarze ChKS Arki Chełm - Patryk Szwaradzki, Jakub Sadkowski oraz Jakub Peszko. Uczniowie klas 4 a oraz 4 b mieli okazję, aby zapytać zawodników o ich codzienne życie jako zawodowych sportowców, jak i od czego zaczęła się ich przygoda ze sportem, w jakich zespołach grali oraz jakie mają największe osiągnięcia sportowe. Po rozmowie z siatkarzami przyszedł czas na zajęcia sportowe. Panowie poprowadzili profesjonalną rozgrzewkę, doskonalili odbicia sposobem górnym oraz dolnym dzieci, nie zapominając o dobrej zabawie. Na koniec spotkania był czas na autografy oraz zdjęcia. Klub przygotował też niespodziankę dla uczniów naszej szkoły - bilety na najbliższy mecz zespołu, aby mogli oni zobaczyć chełmską drużynę oraz swoich idoli w akcji.

Zdjęcie przedstawia zawodnika klubu “Arka Chełm”, który podpisuje uczennicom klubową koszulkę w kolorze zielonym.

Nasza szkoła uczy wrażliwości i zachęca do niesienia pomocy potrzebującym. Od listopada 2022 r. do marca 2023 r. „Ósemka” realizowała projekt „Na ratunek dzieciom w Rogu Afryki”, którego głównym celem było zapoznanie uczniów z kryzysem humanitarnym oraz pokazanie jak wygląda sytuacja w krajach rozwijających się, które leżą na terenie Półwyspu Somalijskiego. 
W klasach I-VIII przeprowadzono zajęcia edukacyjne, podczas których uczniowie dowiedzieli się, na czym polega pomoc humanitarna niesiona przez UNICEF. Dzieci i młodzież obejrzeli film edukacyjny, który przedstawiał trudne warunki życia na kontynencie afrykańskim. Realizatorzy projektu odnaleźli na mapie  Róg Afryki i państwa leżące w jego obrębie. Zostali zapoznani z warunkami klimatycznymi tych terenów oraz problemami, z którymi borykają się ich mieszkańcy. Najmłodsi uczniowie klas I-III z dużym zaangażowaniem wykonali „Talerze zdrowia” uwzględniające bogate w witaminy i kalorie produkty spożywcze. Uczniowie klas IV-VIII zastanawiali się, w jaki sposób można pomóc cierpiącej ludności, po czym z twórczą inwencją wykonali plakaty zachęcające do niesienia wsparcia.
https://sway.office.com/vN5GMAqc8viFvDOV?ref=Link

Pracę projektową udokumentowały klasy:
I a – wychowawca Elżbieta Dras
I b – wychowawca Justyna Prystupa
II a – wychowawca Iwona Molin
II c – wychowawca Marianna Niemczuk
III a – wychowawca Jolanta Rozwód
III b – wychowawca Alicja Wojcieszuk
III c – wychowawca Wioletta Lewczuk
IV b – wychowawca Agnieszka Szczepanik
V a – wychowawca Ewa Skórzewska-Popek
V b – wychowawca Magdalena Zosiuk
VIII b – wychowawca Anna Gieleta
VIII e – wychowawca Monika Lenart

Kolaż zdjęć przedstawia uczniów uczestniczących w zajęciach projektowych “Na ratunek dzieciom z Rogu Afryki”.

 

Uczniowie klasy 1a poznali Giuseppe Arcimboldo - mistrza dziwnych portretów. Martwa natura w malarstwie to temat powszedni. Podobnie rzecz ma się w przypadku portretów. Ale jak połączyć te dwa tematy? Arcimboldo miał na to receptę. Słynął ze swojego niezwykłego podejścia do przedstawiania postaci. Malował twarze skomponowane z roślin. Pierwszaki wraz z partnerami projektu eTwinning “Math is Art, Art is Math” pozazdrościły artyście sławy i spróbowały sił w naśladowaniu Mistrza https://youtu.be/F-xb8kxeciY. Wkrótce spróbują uzyskać podobny efekt używając do tego celu ilustracji wyciętych z kolorowych czasopism.

Portrety wykonane przez dzieci  z wykorzystaniem owoców i warzyw.

Pamiętając o 160. rocznicy wybuchu powstania styczniowego uczniowie kl. 6 c wraz z nauczycielem historii p. Agnieszką Szczepanik uczestniczyli w zajęciach edukacyjnych prowadzonych przez pracownika Muzeum Ziemi Chełmskiej im. W. Ambroziewicza - p. Magdalenę Mąkę. Spotkanie miało miejsce w Chełmskiej Bibliotece Publicznej im. Marii Pauliny Orsetti w Chełmie. Szóstoklasiści poznali ogólnopolskie aspekty zrywu powstańczego w kontekście historycznym i społecznym oraz wydarzenia na terenie ziemi chełmskiej: walki powstańcze, miejsca pamięci, przywódców powstania.
Młodzież została oprowadzona po wystawie pochodzącej ze zbiorów Muzeum Ziemi Chełmskiej, która jest efektem projektu dofinansowanego przez Muzeum Historii Polski w Warszawie, w ramach programu „Patriotyzm Jutra”.

Zdjęcia uczniów na lekcji historii w Chełmskiej Bibliotece Publicznej.

 

Zachowując pamięć o Żołnierzach Wyklętych 1 marca 2023 r. uczniowie kl. 6 c oraz 8 d wraz z nauczycielkami: p. Agnieszką Szczepanik i p. Marzeną Boćwińską wzięli udział w spotkaniu z regionalistą Jerzym Masłowskim pt. „Chełmscy Żołnierze Niezłomni 1944-1959”, zorganizowanym w Chełmskiej Bibliotece Publicznej im. Marii Pauliny Orsetti. Młodzież naszej szkoły mogła poszerzyć wiedzę historyczną o związanych z ziemią chełmską postaciach, walczących z ustrojem komunistycznym po II wojnie światowej. Byli to: Edward Woll „Gruby”, Henryk Lewczuk „Młot”, Wacław Witnicki „Kos”, Wanda Wolanin „Morwa”, Tadeusz Hawryluk.
Prelekcja odbyła się w ramach cyklu „Poznaj historię swojego miasta”, pod patronatem Prezydenta Miasta Chełm Jakuba Banaszka.

Zdjęcia uczniów biorących udział w spotkaniu z regionalistą w Chełmskiej Bibliotece Publicznej.

 

W dniach 28 lutego i 1 marca 2023 r. uczniowie klas VIII a i VIII b zwiedzili wystawę „Znani nieznani. Polacy światu”. Wystawa dostępna była w Zespole Szkół Rolniczych Centrum Kształcenia Rolniczego w Okszowie.
Prezentowała ona sylwetki wielu Polaków działających na rzecz rozwoju szerko rozumianej kultury, nauki i techniki na świecie. Swoją aktywność prowadzili na różnych kontynentach w latach, kiedy państwa polskiego nie było na mapie Europy. Niektórzy z nich w są teraz w Polsce zupełnie nieznani lub zapomniani, ale pamięć o nich jest wciąż żywa w odległych od nas częściach świata.

Trzy zdjęcia przedstawiające  grupy uczniów oglądających wystawę.

W dniu 28 lutego 2023 r. w naszej szkole odbyło się spotkanie uczniów klas VIII z Jerzym Masłowskim - politykiem, senatorem IV kadencji, a przede wszystkim historykiem z pasją i regionalistą.
Jerzy Masłowski zaprezentowantował młodzieży wybrane sylweteki chełmskich żołnierzy niezłomnych działających w latach 1944-1959. Wśród nich znaleźli się Edward Woll „Gruby”, Henryk Lewczuk „Młot” i Tadeusz Hawryluk.

Ciekawy wykład, bogato ilustrowany materiałem zdjęciowym, dał ósmoklasistom wyobrażenie o trudnym okresie powojennej walki podziemia niepodległościowego z komunistami na ziemi chełmskiej.

Spotkanie było dla uczniów lekcją ważną lekcją patriotyzmu i refleksji nad przeszłością regionu.

Wydarzenie było również elementem działań zaplanowanych w ramach innowacji pedagogicznej „Przepis na patriotyzm” realizowanej w szkole przez nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie.

Zdjęcie przedstawiające regionalistę w czasie wykładu o chełmskich żołnierzach niezłomnych.

W godzinach porannych delegacja Samorządu Uczniowskiego Szkoły Podstawowej nr 8 na czele z jego przewodniczącym Grzegorzem Łagowskim oraz opiekunem Adamem Ogrodnikiem odwiedziła groby żołnierzy AK i WiN, gdzie zapaliła znicze i uczciła pamięć bohaterów: Jerzego Śliwińskiego ps. „Śliwa”. WiN. Zginął w PUBP 1946. A/I/474, Jana Wiry (kw.C/VIII/546) i Bolesława Suchonia (F/XIV/322), żołnierzy AK i uczestników powstania warszawskiego.
O godzinie 9.30 uczniowie naszej szkoły wzięli udział w XI edycji Biegu Pamięci Żołnierzy Wyklętych - Tropem Wilczym. Organizatorami Biegu byli p. Arkadiusz Borowiec oraz p. Piotr Sadura. Wydarzenie było również elementem działań zaplanowanych w ramach innowacji pedagogicznej PRZEPIS NA PATRIOTYZM realizowanej w naszej placówce przez nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie.
Następnie o godz.11.30 na terenie placówki odbyła się gra „terenowa” z wykorzystaniem kodów QR. Uczniowie klas V-VIII mieli za zadanie wykazać się wiedzą dotyczącą Żołnierzy Wyklętych, ich życiorysów i faktów dotyczących działalności po 1945 r. Młodzież zdobyła wiedzę na godzinach wychowawczych, wiedzy i społeczeństwie oraz historii. Organizatorzy gry p. Monika Szlagowska (nauczyciel j. polskiego i drużynowa 12 SDH 8WIR) oraz p. Joanna Sobańska (bibliotekarz Biblioteki Pedagogicznej w Chełmie) przygotowały, przeprowadziły i podsumowały rywalizację trzyosobowych drużyn. Dużym wsparciem w organizacji gry, jej przebiegu i logistyki wykazali się harcerze z 8 DH Niewidzialne Dłonie: Maja, Karolina, Gabrysia, David i Aleksander.
Uczniowie wykazali się dużą wiedzą, umiejętnościami strategicznymi oraz szybkością w wykonywaniu kolejnych zadań. Wyniki rywalizacji przedstawiają się następująco:
I miejsce - klasa 8 C w składzie: Mikołaj Kurpiel, Zofia Kozorys, Gabriela Makowska
II miejsce - klasa 6 A w składzie: Mikołaj Mazurek, Marek Konik, Michał Górnicki
III miejsce - klasa 8 B w składzie: Michał Sapiaszko, Michał Kaniewski, Dawid Zarychta
IV miejsce - klasa 5 C w składzie: Milena Nowosadzka, Amelia Dowalewska, Amelia Nowosad
Zwycięskie drużyny nagrodziła p. Beata Tomaszczuk - Dyrektor Szkoły, która wraz z wicedyrektor Ewą Karpiuk - Koleniec podsumowała szkolne obchody „Dnia Żołnierzy Wyklętych”. Dla wszystkich uczestników Samorząd Uczniowski przygotował słodkie pierniczki.
Obchody doniosłego i historycznego święta w takiej formie udowodniły, że najlepiej uczymy się bawiąc! Dodatkowo pierwiastek rywalizacji staje się motywujący w zdobywaniu wiedzy.

Kolaż zdjęć przedstawiających sposób uczczenia  w szkole Dnia Żołnierzy Niezłomnych.

Miło nam poinformować, że biblioteka szkolna wzbogaciła się o książki dla naszych uczniów z Ukrainy. Nawiązaliśmy kontakt z Fundacją Powszechnego Czytania i w ramach akcji „Książka chroni” otrzymaliśmy bezpłatnie książki w języku ukraińskim i angielskim.
Kilka minut wspólnego czytania daje dzieciom namiastkę normalności, ciepła, bliskości i spokoju tak potrzebnego szczególnie tym, które przybyły do nas z Ukrainy.
Nasi najmłodsi przyjaciele będą mogli czytać bajki, a starsi opowiadania. Jedną z ciekawszych książek, po którą mogą sięgnąć również uczniowie z Polski to „Bal u Lamorożca. Polsko - ukraińskie bajki o przyjaźni.” Wszystkie książki są pięknie wydane oraz bogato ilustrowane. Zapraszamy do wypożyczania!
Można wspomóc Fundację wpłacając dowolną kwotę na jej konto, każde wsparcie dla Fundacji to kolejna książka, którą mogą przekazać potrzebującym.
Link do wpłaty: https://zrzutka.pl/razemdlaukrainy/s/chwilawytchnienia

Okładki dwóch książek wydanych w języku ukraińskim.

Uczennica klasy VIII c – Kamila Poliwczak (nauczyciel języka polskiego - Ewa Skórzewska-Popek) zajęła III miejsce w VI Powiatowym Konkursie Z tej Ziemi się wywodzę, ta Ziemia sercu memu bliska – kategoria recytacja.
Życzymy dalszych sukcesów!

Zdjęcie dziewczynki w czasie konkursu recytatorskiego.

 

Krajowe Biuro eTwinning w Warszawie ogłosiło wyniki ogólnopolskiego konkursu eTwinning. Z przyjemnością informujemy, że projekt “Nature in Art” realizowany w ubiegłym roku szkolnym przez uczniów obecnych klas IV pod opieką p. Elżbiety Dras znalazł się na liście laureatów konkursu “Nasz projekt eTwinning 2023” https://etwinning.pl/aktualnosci/laureaci-konkursu-nasz-projekt-etwinning-2023. Ogólnopolski konkurs „Nasz projekt eTwinning”, organizowany co roku przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji, jest skierowany do nauczycieli wszystkich przedmiotów, dyrektorów, bibliotekarzy oraz innych pracowników pedagogicznych przedszkoli i szkół. Jego celem jest upowszechnienie najlepszych międzynarodowych projektów eTwinning, zrealizowanych z udziałem polskich nauczycieli – przedsięwzięć, które pomagają pozytywnie zmieniać polską (i europejską) edukację. Opisy nagrodzonych projektów będą sukcesywnie publikowane w galerii Ciekawe projekty. Ceremonia rozdania nagród odbędzie się w czerwcu, w Warszawie i będzie transmitowana na żywo na kanale YouTube eTwinning Polska oraz Facebook eTwinning.

Na zdjęciu przedstawiona jest statuetka za konkurs „Nasz projekt eTwinning 2023”.

 

W dniu 1 marca uczniowie naszej Szkoły wzięli udział w XI edycji Biegu Pamięci Żołnierzy Wyklętych - Tropem Wilczym. Uczestnicy Biegu upamiętnili żołnierzy polskiego podziemia antykomunistycznego i antysowieckiego działającego w latach 1944 – 1963 w obrębie przedwojennych granic RP.
Propaganda PRL określała Żołnierzy Wyklętych mianem faszystów i pospolitych bandytów. Byli oni pozbawieni wszelkich praw, tropieni po lasach, więzieni, mordowani w katowniach Urzędu Bezpieczeństwa oraz Informacji Wojskowej. W latach 1944-1956, według ciągle niepełnych danych, z rąk polskich i sowieckich komunistów zginęło prawie 9 tysięcy żołnierzy podziemia niepodległościowego, wykonano ponad 4 tysiące wyroków śmierci na polskich patriotach. Ostatni Żołnierz Wyklęty – Józef Franczak ps. „Lalek” zginął w walce, zastrzelony podczas obławy w Majdanie Kozic Górnych pod Piaskami 21 października 1963 roku.
Organizatorami Biegu w naszej Szkole byli p. Arkadiusz Borowiec oraz p. Piotr Sadura. Wydarzenie było również elementem działań zaplanowanych w ramach innowacji pedagogicznej PRZEPIS NA PATRIOTYZM realizowanej w naszej placówce przez nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie.

Grupa uczniów z dyplomami i nagrodami za udział w biegu Tropem Wilczym.

„Zaprogramowani na naukę, zakodowani na przygodę” to tytuł innowacji realizowanej przez p. Joannę Wichę w klasie 1d. W ramach innowacji uczniowie poznają elementy kodowania, programowania oraz korzystają z metody STEAM, która łączy wiele dziedzin nauki w jedną aktywność. W praktyce wykorzystywane są na zajęciach roboty, mata do kodowania, eksperymenty oraz od niedawna wspaniała tablica interaktywna.


10 lutego klasy 1c i 1d wybrały się na swoją pierwszą szkolną wycieczkę. Destynacją podróży była stolica naszego województwa, czyli piękny Lublin. Dzieci, zwiedzając najstarszą część Lublina, poznały legendy związane z tym miastem. Dużym przeżyciem był udział w spektaklu „O żyrafie, która szukała wody” w Teatrze im. H. Ch. Andersena. Gdy zgłodnieliśmy, udaliśmy się do Muzeum Cebularza Lubelskiego, gdzie samodzielnie wykonaliśmy ten lubelski przysmak. Zwieńczeniem wyjazdu był pokaz zimowych iluminacji w Ogrodzie Botanicznym.


21 lutego obchodzimy Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. Uczniowie klasy V a i V b pod kierunkiem P. Ewa Skórzewskiej - Popek przygotowali plakaty o najwybitniejszych polskich twórcach, zasadach ortograficznych, poprawności językowej.
W klasach III p. Ewa Skórzewska-Popek przeprowadziła test ortograficzny. Wyniki zmagań konkursowych przedstawiają się następująco:
I miejsce - Laura Kruk (P. Jolanta Rozwód)
II miejsce -Laura Wilkołaska (P. Alicja Wojcieszuk)
III miejsce – Paulina Pawełkiewicz (P. Wioletta Lewczuk)
Dyrektor - Beata Tomaszczuk pogratulowała uczniom znającym zasady ortograficzne i wręczyła dyplomy oraz nagrody książkowe.
Dziękujemy Radzie Rodziców i zespołowi promocji szkoły za pomoc w organizacji tego przedsięwzięcia.

Laureaci konkursu z Panią Dyrektor na korytarzu przed tablicą patrona szkoły.

Uczniowie klasy 3A już trzeci rok realizują Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Lekturki spod chmurki”. Obecnie jest to edycja IV projektu – Podróżowanie przez czytanie. Aktualnie klasa pod opieką pani Jolanty Rozwód realizuje moduł II tegorocznej edycji  - Podróże po Europie. Do tego modułu uczniowie wybrali lekturę pt. „Dzieci z Bullerbyn”. Przeczytana książka wzbudziła w czytelnikach wiele emocji, skłoniła do działania i pobudziła wyobraźnię. Uczniowie wykonali wiele zadań związanych z przeczytaną lekturą i realizowanym projektem. Odbyli wirtualną podróż w okularach VR do ojczyzny Astrid Lindgren. Wykonali wspaniałe prace plastyczne, z których powstała wystawa „Lekturka na sznurkach”. Zapraszamy do oglądania. 

Potwierdzenie realizacji modułu „ Podróże po Europie” w ramach projektu „Czytam z klasą lekturki spod chmurki”.

„..bo każdy mistrz kuchni zaczynał od kanapki proszę pani”
uczeń z kl. 2b

Po długich rozmowach, debatach, twórczej pracy nad plakatami o zdrowym  żywieniu, czas na praktykę i „smakowanie wiedzy”. Tego dnia uczniowie z klasy 2b przekonali się, że "Kiełki nie są takie złe", "Szczypior nie gryzie" i "Zamiast masła dobry jest też twarożek”.

Zdjęcie przedstawia dzieci w trakcie przygotowywania kanapek.

W naszej szkole mamy wiele wspaniałych miejsc, w których uczniowie zdobywają i utrwalają swoją wiedzę. Uczniowie kasy 3A pod opieką pani Jolanty Rozwód i pana Pawła Kudyby odbyli wspaniałą podróż z wykorzystaniem okularów VR. Odwiedzili miejsca znane nam wszystkim, ale tak odległe, że nie zawsze możemy je zobaczyć osobiście. Dzięki nowoczesnej technologii VR dostępnej w naszej placówce, każdy może spełnić swoje marzenia o niezwykłych podróżach i nie tylko.

Grupa uczniów w pracowni informatycznej w czasie lekcji z okularami VR.

Korzyści płynących z czytania nie sposób przecenić − to możliwość zdobywania wiedzy, wszechstronny rozwój ucznia, a także fantastyczna podróż w świat wyobraźni. Warto więc już od najmłodszych lat zaszczepić w dziecku miłość do książek. Ważne jest, żeby proponowana dziecku lektura była dla niego atrakcyjna. Warto też pamiętać, że czytanie to nie tylko wprowadzenie dziecka w świat literacki, wzbogacanie słownictwa i rozwój kompetencji językowych, ale także okazja do budowania więzi emocjonalnej. Wspólna lektura to czas, dzięki któremu uczeń nabiera pewności siebie, a my budujemy w nim poczucie własnej wartości.
Uczniowie klasy 1 c jako pierwszą lekturę wybrali „Cukierku, Ty łobuzie”, którą czytali w okresie ferii wspólnie z rodzicami. Fabuła książki sprawiła, że nikt nie marudził, z zaciekawieniem przechodził przez kolejne strony przygód uroczego kota. Po omówieniu lektury wszyscy uczniowie stworzyli „Album swojej pierwszej lektury”, który zostanie z nimi jako pamiątka na wiele lat szkolnych. Omówienie lektury zbiegło się z Dniem Kota, dlatego na uczniów czekała miła niespodzianka – gość specjalny - czarny kot Maciek. Mama Nikoli, uczennicy klasy I c opowiedziała o ciekawostkach z życia kota, każdy mógł zadać pytanie i pogłaskać naszego gościa. Spotkanie zakończono wspólnym zdjęciem.


Uczniowie klasy 1a od października biorą udział w międzynarodowym projekcie eTwinning „Mart is Art, Art is Math”. W lutym, w zimowej scenerii, zostali wprowadzeni do symetrii i nauczyli się dostrzegać ją w otaczającym nas świecie. Dowiedzieli się, że każdy płatek śniegu ma sześć ramion i malowali wieloramienne śnieżynki. Ze swoich prac utworzyli śniegowy dywan. 7 lutego, wspólne z kolegami z Europy, świętowali Dzień Bezpiecznego Internetu w celu zwrócenia uwagi na kwestię bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych. W wyniku współpracy partnerów powstał film KLIK, w którym znajduje się nasze hasło. Pierwszoklasiści uczyli się nowych wyrazów w języku angielskim i zaprezentowali swoje wybrane słowo KLIK. Grali w grę interaktywną, przygotowaną przez opiekuna projektu p. Elżbietę Dras KLIK. Zadanie polega na odnalezieniu z liter hasła, które otwiera kłódkę. Przystępując do kolejnych aktywności projektowych dzieci poznały twórczość Jaspera Johnsa. Zainspirowane obrazami tego artysty, stworzyły prace plastyczne z przypadającą nam cyfrą 2. Jeden z powstałych numerów zostanie użyty do oznaczania kolejności wyrazów w słowniku projektu. Uczniowie, widząc wyświetlane na tablicy konkretne obrazy, przekonali się, że w dziełach sztuki można znaleźć matematykę – cyfry, linie, punkty, kąty, figury, symetrię, itd. Matematyka nie zamyka się tylko w obliczeniach i liczbach, a w marcu, przed uczniami, kolejna porcja ciekawych zadań projektowych.

Kolaż zdjęć przestawiających dzieci w trakcie malowania śnieżynek.

Jak co roku uczniowie klas I-III mogli wziąć udział w ogólnopolskim przedmiotowym konkursie matematycznym i zintegrowanym Leon. Uczniowie naszej szkoły wykazali się wiedzą i osiągnęli bardzo wysokie wyniki. Nagrody i dyplomy wręczyła Dyrektor Szkoły Pani Beata Tomaszczuk.

W V konkursie przedmiotowym matematycznym Leon tytuł laureata otrzymali : 

Klasa I :

  1. Antoni Skobieś  kl. I d - 5 miejsce
  2. Dariusz Orłowski kl. I b – 6 miejsce 
  3. Artur Rymar  kl. I b – 7 miejsce 
  4. Marcin Gieleta kl. I a – 7 miejsce
  5. Aniela Grzywna – kl. I d – 7 miejsce 
  6. Julia Charczuk – kl. I a – 9 miejsce
  7. Franciszek Dobrowolski – kl. d – 9 miejsce
  8. Michał Panasiuk – kl. I a – 9 miejsce 

Klasa II : 

  1. Mikołaj Mroczek   kl. II b – 2 miejsce
  2. Franciszek Litwin  kl.  II a – 2 miejsce
  3. Antek Robak   kl. II c – 3 miejsce 
  4. Marcel Wdowiak   kl.  II b – 5 miejsce
  5. Szymon Kogut   kl. II b – 6 miejsce
  6. Antoni Oliwiak   kl.  II a – 7 miejsce
  7. Aleksandra Prus   kl. II a – 7 miejsce
  8. Jan Kozorys  kl. II a – 10 miejsce

Klasa III :

  1. Igor Orłowski kl. III b – 1 miejsce
  2. Juliusz Kołodziej kl. III b   – 9 miejsce

Laureaci  zintegrowanego konkursu Leon:

Klasa I :

  1. Lena Szmul kl. I c – 8 miejsce
  2. Karol Korzeniewski kl. I d – 9 miejsce
  3. Artur Rymar kl. I b – 10 miejsc

Wszystkim serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!!!

Pani Dyrektor wraz z grupą laureatów ogólnopolskiego konkursu przedmiotowego Leon. Uczniowie trzymają przed sobą dyplomy.

Kto posiada kota,
nie musi się obawiać samotności”
(D. Defoe)

17 lutego obchodzony jest Światowy Dzień Kota. Ma on podkreślić znaczenie tych zwierząt w życiu człowieka, uświadomić potrzebę niesienia pomocy kotom bezdomnym i dziko żyjącym, a także uwrażliwić na często niełatwy koci los.
Z okazji tego święta dzieci ze świetlicy uczestniczyły w zajęciach bibliotecznych poświęconych naszym domowym pupilom. Uczniowie poznali ciekawostki o kotach domowych i ich dzikich kuzynach, rozmawiały na temat kocich zwyczajów oraz zasad właściwego żywienia i pielęgnacji. Można było obejrzeć wystawę albumów z fotografiami kotów różnych ras. W bibliotece nie mogło zabraknąć tego dnia czytania - zaprezentowana została książeczka z serii Zaopiekuj się mną. Na małych czytelników czekał również krótki quiz wiedzy o kotach oraz rozrywka w postaci labiryntów i kolorowanek z tymi puchatymi stworzeniami. Dzień ten stał się również okazją do dzielenia się osobistymi przeżyciami związanymi z kotkami. Uczniowie klas 1-3 mieli z kolei okazję „zabrać kotka do domu”, bowiem czekały na nich książki z kocimi bohaterami.
Niektórzy twierdzą, że kot powinien być zapisywany przez lekarza jako cudowne lekarstwo, gdyż puchate stworzenia są lekiem na każde zmartwienie. Może warto sprawdzić…

Zdjęcia dzieci czytających i rysujących w bibliotece szkolnej.

15.02.2023 r. o godzinie 16.00 odbyły się w naszej szkole Dni Otwarte, podczas których odwiedzający nas przyszli Uczniowie i ich Rodzice mieli możliwość poznania naszej placówki. Zaplanowane na ten dzień działania i atrakcje rozpoczęło spotkanie z P. Dyrektor - Beatą Tomaszczuk, która zaprosiła wszystkie dzieci do wspólnej zabawy. Przedszkolaki chętnie uczestniczyły we wszystkich zadaniach, podczas których wykazywały się niesamowitą kreatywnością i pomysłowością. Tego dnia, każdy z nich mógł choć na chwilę stać się muzykiem, który gra na Bum Bum Rurkach, cukiernikiem, który piecze walentynkowe ciasteczka, sportowcem, który pokonuje przeszkody na profesjonalnym torze przeszkód, naukowcem, który przeprowadza eksperymenty, lingwistą, a także artystą tworzącym długopisami 3D oraz pogromcą rekinów …

I jak tu się nie zakochać w Ósemce?

Dziękujemy za wspólnie spędzony czas.

Czekamy na Was już we wrześniu. Do zobaczenia!

Dwie dziewczynki wykonujące eksperyment.

13 lutego 2023 r., w przededniu 81. rocznicy utworzenia Armii Krajowej, uczniowie Szkoły Podstawowej nr8 pod opieką p. Artura Rutkowskiego w ramach działalności Samorządu Uczniowskiego odwiedzili groby żołnierzy Armii Krajowej - Jana Wira i Bolesława Suchonia. W ciszy i spokoju uprzątnęli groby oraz zapalili znicze. Oddali cześć Polakom, którzy walczyli o naszą wolność,a których nie ma już wśród nas. Uczniowie podczas pobytu na cmentarzu zachowali właściwą do sytuacji powagę i szacunek.

Czterech chłopców stojących przy grobie.

Potwierdzenie przekazania przez szkołę 3697,95 zł w czasie 31 Finału WOŚP.

 

W 81. rocznicę tego wydarzenia przedstawiciele chełmskiego samorządu, Wiceprezydent -  Dorota Cieślik oraz Przewodniczący Rady Miasta Chełm - Longin Bożeński złożyli wieniec pod pomnikiem poświęconym 27 Wołyńskiej Dywizji AK, który znajduje się w Parku Miejskim.

W uroczystości wzięły udział również poczty sztandarowe z chełmskich placówek oświatowych.

Poczty Sztandarowe na cmentarzu przy pomniku.

Uczennica klasy I b Ania Pudło, wzięła udział aukcji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy organizowanej w szkole. Udało jej się pozyskać fant, którym były zajęcia plastyczne. Dziewczynka podczas zajęć miała okazję nauczyć się rysować nietypowym przyborem - węglem. Wykonywana praca sprawiła jej wiele satysfakcji i radości. Ania wykonała przepiękną pracę, poniżej możecie zobaczyć sami.

Dziewczynka prezentuje swoją nagrodzoną pracę.

 

 

14 lutego 2023 r. Samorząd Uczniowski we współpracy z Radą Rodziców zorganizował dyskotekę karnawałową dla uczniów klas IV- VIII. Wspaniałą muzykę do zabawy zapewnili uczniowie klasy VIII b. Podczas dyskoteki odbył się kiermasz ciastek oraz konkurs na najlepsze przebranie. Jury miało bardzo trudne zadanie, aby wyłonić zwycięzców. Ostatecznie pierwsze miejsce zajęła uczennica klasy VIII c, Laura Litwin, a jej koleżanka z klasy Natalia Prus - drugie. Trzecie miejsce przypadło Mikołajowi Rondoś z klasy IVa. Największą jednak atrakcją na dyskotece okazała się loteria fantowa. Uczniowie cierpliwie czekali w długiej kolejce, aby zdobyć jedną z 230 nagród. Dziękujemy wszystkim za fantastyczną zabawę.

Troje uczniów nagrodzonych za najciekawsze przebranie w czasie dyskoteki karnawałowej.

Walentynki to nie tylko czas miłości, ale także radości, życzliwości i przyjaźni. To również czas, kiedy robimy swoim najbliższym miłe i urocze niespodzianki. Tak też było i u nas.
Dzień ten przebiegał w naszej bibliotece pod hasłem „Zakochaj się w książce”.
Biblioteka przygotowała wiele atrakcji. Zorganizowano zajęcia dla dzieci ze świetlicy, na których uczniowie honorowali symbolicznym serduszkiem swoje ulubione książki. Wybraną literaturę wyeksponowano na wystawce. Dzieci mogły również sprawdzić swoją znajomość baśni i bajek w zabawie „Połącz w pary”. Uczniowie bardzo dobrze radzili sobie z łączeniem w pary bohaterów literackich ze znanych baśni i bajek. 
Na każdego czytelnika odwiedzającego bibliotekę w tym dniu czekała niespodzianka – walentynkowa zakładka do książki.
Walentynki w bibliotece służyły promocji czytelnictwa oraz propagowaniu życzliwości i uprzejmości.


Z okazji święta zakochanych Samorząd Uczniowski zorganizował pocztę walentynkową. Dzień wcześniej uczniowie wrzucali zakupione lub samodzielnie przygotowane przez siebie kartki do specjalnego pudełka. 14 lutego rozdano aż 84 kartki z życzeniami, w większości dla uczniów, ale również nauczycieli i pracowników szkoły. Był to również dzień bez pytania dla uczniów ubranych na czerwono. Dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział we wspólnej zabawie i zapraszamy do udziału w kolejnych akcjach.

Dwie uczennice prezentują skrzynkę poczty walentynkowej.

Uczniowie klasy 1 c podczas analizy tekstu z podręcznika „Cudowna chusta” stwierdziły, że są wśród nas dzieci, które bywają smutne z różnych powodów. Wymieniły m.in. dzieci z domu dziecka, przebywające w szpitalu, czy dzieci z Ukrainy. Wpadli na pomysł, aby podzielić się swoimi zabawkami, które często leżą na półce zapomniane. 11 lutego obchodziliśmy Światowy Dzień Chorego i z tej okazji postanowili sprawić, że na buziach dzieci zagości uśmiech. Przez kilka dni uczniowie przynosili do swojej sali zabawki, książki, gry i puzzle, które przekazaliśmy na oddział dziecięcy szpitala oraz do punktu pomocy doraźnej uchodźcom - Blue Dot.


Dyktando (nie tylko) dla Mistrzów to ogólnopolskie zawody ogłoszone przez Instytut Rozwoju Oświaty. Dyktando przeznaczone było dla uczniów szkół podstawowych, a jego celem  praktyczne wykorzystanie zasad ortograficznych i interpunkcyjnych w formie zabawy edukacyjnej. Uczestnicy tegorocznej edycji wykazali się dużą wiedzą, uzyskując wysokie wyniki.                 

Tytuł laureata otrzymali:

- Maja Kuśniewska, Laura Kruk klasa III a n-l Jolanta Rozwód

- Miłosz Niemiec, Wanessa Kasperek, Igor Orłowski, Mateusz Manowiec, Inka Kozieł, Inga Tracichleb klasa III b n-l Alicja Wojcieszuk

Wyróżnieni uczniowie:

- Jan Koper, Aleksandra Prus  klasa II a  n-l Iwona Molin

- Gabriel Zieliński klasa II c n-l Marianna Niemczuk

- Aleksandra Nowakowska, Laura Wilkołaska klasa III b n-l Alicja Wojcieszuk

Pani Dyrektor Beata Tomaszczuk wręczyła uczniom dyplomy wraz z gratulacjami i życzeniami kolejnych sukcesów!

Zdjęcie przedstawia uczestników Ogólnopolskiego Konkursu „ Dyktando (nie tylko) dla Mistrzów”. Uczniowie wraz z Panią dyrektor pozują do zdjęcia ze swoimi dyplomami.

Podczas wprowadzania w klasie 1 c nowego dwuznaku „CZ” uczniowie poznali przepis na czekoladowe ciasto. Lista składników oraz sposób przyrządzenia, według dzieci, nie był zbyt trudny. Zdecydowali, że spróbują swoich sił w kuchni razem z rodzicami. Śmiałkowie - Amelka, Zosia, Zuzia, Nikola, Nina, Marysia, Ania, Marcin, Piotruś, Adam, Błażej i Nikodem przystąpili do zadania. Poprosili swoich rodziców, aby wspólnie upiec czekoladowe ciasto według przepisu z podręcznika. Jak się okazało,to wyjątkowo uzdolnieni uczniowie i w kuchni sprawili się wzorowo. Rodzice byli dumni ze swoich pociech. A dlaczego warto eksperymentować w kuchni wraz z dzieckiem?
Wspólne pieczenie pozwala rozładować napięcie, poprawia koncentrację i doskonali zdolności manualne. Wspomaga rozwój pociech, stanowiąc dla nas zarazem okazję do zabawy z dzieckiem. Ale to tylko kilka z zalet. Dla dzieci wspaniałym przeżyciem jest współuczestniczenie w kulinarnych przygotowaniach, atmosfera oczekiwania, a następnie próbowanie gotowego smakołyku. Wspólne pieczenie to świetna okazja, by nauczyć dziecko wielu prostych czynności w kuchni, a także umacniać więzi czy budować relacje. 


9 lutego obchodziliśmy Dzień Pizzy. Święto pizzy celebruje się w różnych krajach świata w różnym czasie. W klasie 1 c uczniowie poznali historię tego święta. Jak się okazało, to już Grecy w czasach starożytnych jadali placki z ziołami i serem. Pracowali również w zespole nad ułożeniem dużego plakatu składającego się z małych kawałków. Poprzez zabawę rozwijali umiejętność współdziałania w zespole, ćwiczyli swoją spostrzegawczość oraz kreatywność. Wspólnie ustalali kolorystykę, dopasowywali elementy oraz dbali, aby wspólna praca była jednorodna. Po wykonaniu pojedynczych elementów złożyli je w całość i okazało się, że mimo, iż każdy rysuje inaczej, to praca w całości wygląda bardzo urokliwie. Refleksją było stwierdzenie, że każdy z nas jest inny, ale działając wspólnie, możemy osiągnąć wyznaczone cele. Na zakończenie rodzice zafundowali swoim pociechom ulubioną pizzę. To był fantastyczny dzień spędzony w szkole.


31 Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy za nami. Znamy już kwotę, jaką udało się uzbierać w naszej stacjonarnej szkolnej puszce. Ogromne podziękowania uczniom, rodzicom, nauczycielom za wspólne granie, dzięki któremu możemy być dumni z tegorocznego wyniku. Jesteście WIELCY!

Zdjęcie przedstawia podziękowania dla Wszystkich, którzy przyłączyli się do zbiórki oraz kwotę zebrana podczas Wielkiej Orkiestry Świątecznej pomocy.

 

7 lutego Samorząd Uczniowski przygotował apel podsumowujący osiągnięcia naszych uczniów w pierwszym semestrze bieżącego roku szkolnego. Cała społeczność ,,Ósemki’’ zebrała się w holu szkoły, aby poznać wyróżniających się uczniów. Podczas apelu wyczytano wszystkich, którzy uzyskali wysoką średnią ocen z przedmiotów oraz 100 % frekwencję na zajęciach lekcyjnych. W pierwszym semestrze nasi uczniowie brali również udział w wielu konkursach i zawodach zdobywając wysokie lokaty. Rozwiązano szkolne konkursy, ich laureaci otrzymali dyplomy i nagrody, a pani wicedyrektor, Ewa Karpiuk-Koleniec pogratulowała uczniom sukcesów. Ogromnym zainteresowaniem cieszyła się także tablica SU, na której wywieszono szczegółowe informacje na temat osiągnięć poszczególnych klas.

Za nami pierwszy semestr, wiele działań i przedsięwzięć, podczas realizacji których mogliśmy na Was liczyć. SU składa serdeczne podziękowania wszystkim uczniom, rodzicom, wychowawcom i nauczycielom aktywnie włączającym się w różnorodne akcje. Mamy nadzieję, że w drugim semestrze będzie podobnie.

Zdjęcie przedstawia szkolny apel oraz uczniów, którym Pani dyrektor wręcza dyplomy.

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy od 31 lat prowadzi zbiórkę pieniędzy i niesie pomoc potrzebującym, ale również sprawia radość oraz spełnia marzenia. W naszej szkole została przeprowadzona aukcja, podczas której uczniowie mogli wylicytować fanty, o których marzyli. Były różne możliwości - zajęcia plastyczne, z nauki pływania i wiele innych, ale największe zainteresowanie wzbudził podwieczorek z Panią Dyrektor Szkoły.

Jedna z uczennic naszej szkoły marzyła o tym, w związku z tym wzięła udział w aukcji. Podczas licytacji przebiła innych uczniów i wygrała upragnionego fanta. Pani Dyrektor zaprosiła na spotkanie Polę Kozieł - uczennicę klasy I b do swojego gabinetu 1.02.2023 r. i zorganizowała poczęstunek. Na stole znalazły się między innymi ciasteczka, herbatka i inne słodkości, które przecież tak wszystkie dzieci uwielbiają. Pola miała okazję uczestniczyć, wspólnie z Panią Dyrektor, w spotkaniu z przedstawicielami Nowej Ery oraz zasiąść w fotelu Pani Dyrektor, gdzie poczuła się ważna i dorosła. Dziewczynka była zafascynowana spotkaniem z Panią Dyrektor i stwierdziła ,,że to jej najlepszy dzień w życiu”. Jak niewiele trzeba, aby spełnić marzenia i sprawić komuś wiele radości. Dziękujemy zatem Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy.

Zdjęcie przedstawia Panią Dyrektor oraz uczennicę klasy 1b podczas wspólnego podwieczorku wylicytowanego w zbiórce na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy.

Warto mieć przyjaciół! Takim przyjacielem jest niewątpliwie dla naszej szkoły Przedszkole Miejskie nr 13. Dyrektor, nauczyciele oraz pracownicy przedszkola przekazali naszym pierwszoklasistom miłe upominki, które wywołały radość wśród dzieci. Za prezenty serdecznie dziękujemy! Upominki przekazały uczniom panie dyrektor Beata Tomaszczuk i Ewa Karpiuk - Koleniec.

Dyrekcja z grupą pierwszoklasistów. Jeden uczeń trzyma otwarty kufer.

Uczeń klasy 5b, Mikołaj Kołodziej zajął III miejsce w wojewódzkim konkursie plastycznym “Co zawdzięczamy pszczołom?”, a jego praca została zamieszczona w kalendarzu na rok 2023. Patronami konkursu byli: Urząd Marszałkowski, Lubelskie Wspólnie dla Pszczół oraz lubelskie pl. Zwycięzcy gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

Uczeń wraz z Panią Dyrektor prezentują nagrody chłopca za konkurs o pszczołach.

11 stycznia Samorząd Uczniowski zorganizował kiermasz ciasteczek, aby wspomóc Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Wszystkim zaangażowanym w akcję, tj. uczniom, rodzicom i nauczycielom serdecznie dziękujemy za szczodrość i dobre serce.

Uczniowie i dyrekcja szkoły przy stoisku na kiermaszu  dla WOŚP.

Plakat informujący o szkolnym „Dniu w Piżamie”.

Piątek, 13 stycznia 2023 r., był w naszej szkole Dniem w Piżamie zorganizowanym przez Samorząd Uczniowski. Dzieci spędziły ten czas w przemiłej atmosferze, w wygodnych i szalenie atrakcyjnych piżamach. W tym niecodziennym stroju pojawili się i starsi, i młodsi uczniowie, prezentując najróżniejsze motywy oraz kolory znajdujące się na ich ubiorach. Wieczorna garderoba była jak najbardziej zgodna z regulaminowym strojem ucznia (wg Statutu Szkoły).

Grupa uczniów na holu w najciekawszych piżamach.

 

Styczniowa działalność klasy 1a w projekcie eTwinning “Math is Art, Art is Math” dotyczyła mozaiki i teselacji w matematyce. To matematyka i sztuka razem. Temat bardzo ciekawy, bo pokazuje matematykę w prawdziwym świecie. Uczniowie wirtualnie manipulowali i tworzyli kolorowe mozaiki z figur geometrycznych. Projektowali i układali unikatowe wzory. Komponując mozaiki, kształcili wyobraźnię przestrzenną, kreatywność, trenowali koncentrację i ćwiczyli myślenie matematyczne. Odkrywali, w jaki sposób można łączyć ze sobą poszczególne kształty geometryczne. Przy odrobinie samozaparcia i inwencji twórczej uczniowie opracowali ciekawe kompozycje: https://youtu.be/2-zzI4a0kyw. Układanie wzoru wymagało dużego skupienia i koncentracji na zadaniu, dzięki czemu ukończone dzieło dało dzieciom ogrom satysfakcji. Pierwszoklasiści wykonali także pracę zespołową. Każda klasa wybrała planszę z kafelkami. Partner ułożył swoją mozaikę, zapisał jej kod i przesłał go do innego partnera. Partner układał mozaikę zgodnie z otrzymanym kodem, następnie tworzył własną mozaikę, kodował i podawał kod kolejnemu partnerowi. Nasi uczniowie ułożyli mozaikę z płytek według kodu partnerów z Bolesławca i przygotowali kod do układanki dla uczniów pani Teony z Gruzji. Uczniowie p. Elżbiety Dras robili również mozaiki z papieru. Powstały ciekawe prace plastyczne. Pierwszoklasiści poznali i kolorowali tesselacje matematyczne. Proste wzory zamienili w dzieła sztuki. Tesselacja (parkietaż, kafelkowanie) oznacza regularny podział płaszczyzny na "komórki". To niekończący się wzór, np. w plastrach miodu, w puzzlach. 9 stycznia odbyło się spotkanie online zespołu projektowego, podczas którego omówiono i zaplanowano zadania na styczeń i luty. Po feriach czekają na uczniów kolejne ciekawe aktywności. 

Kolaż zdjęć przedstawiający uczestników projektu eTwinning “Math is Art, Art is Math” ze spotkania on-line nauczycieli i wybrane slajdy z prezentacji.

WOŚP zagrała w naszej szkole. Wspaniała zabawa i gorące serca uczniów, rodziców i nauczycieli zapełniły puszkę orkiestry!!! Fanty z licytacji znajdowały nabywców, a kwoty szybko rosły. Zabawę prowadził Szkolny Sztab WOŚP pod kierunkiem Elżbieta Rybak i Moniki Szlagowskiej. Gościem specjalnym był prezes głównego sztabu WOŚP w Chełmie.
Wielkie podziękowania wszystkim, którzy wsparli naszą akcję „Gramy dla WOŚP”: uczniom, rodzicom i nauczycielom. Szczególne podziękowania dla firm, które wsparły nasze licytacje swoimi bonami i voucherami: MOSIR, Park Wodny, stajnia.podlasem, Niebieskie Migdały, Radia Bon Ton , Mattstudio photo&video, FOLUmed Rehabilitacja oraz bardzo wielu osobom prywatnym.

SIEMA!!!

Zdjęcie przedstawia prowadzących licytację oraz uczniów biorących udział w licytacji dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej pomocy. W tle widać różnokolorowe plakaty WOŚP.