Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

W ramach realizowanego w klasie III a programu innowacyjnego "Z książką w świat wartości i uczuć" odbyły się zajęcia edukacyjne przeprowazdone przez p. Martę Lubaś psychologa z Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej nr 1 w Chełmie.
Dotyczyły one takich zagadnień jak: tolerancja, empatia, życzliwość i szacunek.
Celem zajęć było ksztaltowanie postawy tolerancji i szacunku wobec innych, rozwijanie zachowań empatycznych, wzmacnianie więzi emocjonalnych, wzajemnego zrozumienia i życzliwości. 
Zajęcia rozpoczęły się od rozmowy z uczniami na temat "Co Ciebie wyróżnia wśród innych w klasie?". Uczniowie doszli do wniosku, że każdy z nich jest inny, kazdy ma jakieś cechy, które go wyróżniają wśród innych, ale każdy jest wartością, a wartość człowieka nie zależy od żadnych cech zewnętrznych więc każdy zsługuje na szacunek. "Wszyscy jesteśmy tacy sami, choć każdy z nas jest inny". W ten sposób poznali pojęcie "toleracji". Następnie wysłuchali treści wiersza mówiącego o tolerancji i empatii wobec rówieśników, na podstawie którego wypowiadali się o swoich zachowaniach wobec innych, podawali przykłady zachowań tolerancyjnych i nietolerancyjnych, próbowali wczuwać się w stany emocjonalne i sytuacje innych.
Na zakończenie zajęć pracowali indywidualnie, wypisując cechy, które łatwo jest im tolerować u kolegów oraz te, które trudno jest zaakceptować. 
Uczniowie aktywnie brali udział w zajęciach, chętnie odpowiadali, byli bardzo zainteresowani tematem. Poznali pojęcie tolerancji i zrozumieli jego znaczenie, potrafili wymienić przyczyny nietolerancji oraz krytycznie analizować zachowania swoje i innych, dokonując właściwego wyboru postawy. Wpłynęło to na wzmocnienie więzi emocjonalnych w grupie, wzajemne zrozumienie, życzliwość wobec siebie, integrację klasy.

  • IMG_0225
  • IMG_0224
  • DSC_2903
  • DSC_2911
  • DSC_2909
  • DSC_2916
  • DSC_2913
  • DSC_2902
  • IMG_0223
  • DSC_2908
  • DSC_2914
  • DSC_2904