Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Miesiąc kwiecień upłynął nam na realizacji zadań z obszaru kompetencji dotyczących Ekonomicznych aspektów działania mediów. Podczas zajęć w świetlicy z grupą dzieci zaangażowanych w program MegaMisji udało nam zrealizować zadanie w którym zdefiniowaliśmy słowo „KOMUNIKAT”. Dzieci znakomicie potrafiły przyjąć rolę „NADAWCY”„ODBIORCY”. Na tym etapie przygód Julki, Kuby i Psotnika nasze „Świetliki” odkryły w jakich mediach komunikaty są nadawane i wskazały te, które dają możliwość wielokrotnego odtworzenia nadawanego komunikatu oraz te, w których pojawi się on w podanej formie jedynie raz. Misja wykonana – pomogliśmy Julce, Kubie i Psotnikowi wytropić tajemniczego nadawcę.
W następnym etapie przygód bliźniaków uczniowie zagrali w grę pokazująca finansowe aspekty korzystania z mediów. Gra miała na celu otworzyć rozmowę o pieniądzach w szeroko rozumianych mediach. Drużyny dzielnych graczy zdobywały punkty, udzielając odpowiedzi na pytanie za które usługi i produkty powiązane z mediami płacimy, a za które nie. Drużyny porozmawiały także o różnych sytuacjach, w których trzeba zachować szczególną rozwagę w użytkowaniu mediów.
W kolejnej misji – zadaniu dzieci dowiedziały się, które komunikaty zostały stworzone po to by przekazać wiedzę lub dostarczyć rozrywki a które są reklamą produktów lub usług. Podczas zajęcia udało się udzielić pomocy Julce i Kubie w reklamie wielkiego pikniku naukowego w Cyfrowym Laboratorium, na który bliźniaki zaprosili inne dzieci lubiące naukę. Rozpoczęliśmy zajęcia od „Burzy mózgów”: Co to jest reklama?, Jakie są jej rodzaje? Gdy już ustaliliśmy jak działa reklama i co o niej wiedzieć powinniśmy, podzieliliśmy się na grupy. Każda z grup wykonała inny własny plakat reklamowy. Wszyscy starali się by ich plakaty były kolorowe i czytelne. Potem kolejno zostały zaprezentowane przez twórców. W dyskusji uczniowie ustalili, że niekiedy na plakacie – reklamie pojawiają się sprzeczne i nieprawdziwe informacje. Dlatego powinniśmy stosować zasadę ograniczonego zaufania i ostrożnie, z rozwagą przyjmować to co pokazują nam reklamy. Po takim zajęciu nikt z nas nie będzie wierzył bezgranicznie reklamie. Potrafimy rozróżnić reklamę od przekazu informacyjnego. Umiemy wymienić reklamy takie jak: telewizyjne, prasowe, uliczne, internetowe. Stajemy się bystrymi obserwatorami przekazów medialnych.
Do tej pory za wykonywanie zadań w programie MegaMisji otrzymaliśmy dla naszej świetlicy następujące nagrody: dwa tablety – dzięki którym dzieci uczą się jak mądrze i kreatywnie korzystać z nowych technologii. Zestawy książek i gier jak również pakiety kreatywne pozwalają nam na realizację ciekawych, twórczych pomysłów, takich jak zaprojektowanie stroju dla Psotnika – ulubionego bohatera dzieci w MegaMisji. Nagrody są elementem grywalizacji. W jej ramach świetlice szkolne uczestniczące w programie zdobywają odznaki, punkty i mogą śledzić swoje postępy w poznawaniu cyfrowego świata.
Zachęcamy do obejrzenia naszych dokonań w MegaMisji na stronie głównej platformy pod adresem:https://platforma.megamisja.pl/glowna wyszukując świetlicę naszej szkoły. Można również dotrzeć ze strony www.zso8chelm.pl/index.php klikając bezpośrednio grafikę #MegaMisja znajdującą się po prawej stronie. Wszystkie nagrody bardzo nas cieszą. Można to zobaczyć na zdjęciach. ZAPRASZAMY!!!

  • zdjecie0181
  • zdjecie0165
  • 5
  • wp_20170406_14_39_19_pro
  • zdjecie0172
  • wp_20170411_14_38_48_pro
  • zdjecie0180
  • wp_20170411_15_00_27_pro
  • wp_20170406_14_44_45_pro
  • wp_20170406_14_24_05_pro
  • zdjecie0227