Po zintegrowaniu technologii i inżynierii z dziełem van Gogha, uczniowie Klasy Patronackiej eTwinning poszli o krok dalej, podejmując wyzwania z zakresu nauki, sztuki i matematyki. Kolejne etapy projektu eTwinning „THE MAGIC OF STEAM” pozwoliły im rozwijać swoje pomysły, wciąż czerpiąc inspirację z „Gwiaździstej nocy”.
Rozpoczęli od rozmowy o prawdziwych konstelacjach i rozmieszczeniu gwiazd na nocnym niebie, co pozwoliło im połączyć obraz van Gogha z nauką o kosmosie. Dyskutowali także o tym, jak wiry widoczne na obrazie przypominają zjawiska naturalne, takie jak prądy powietrza czy turbulencje w atmosferze. Następnie, aby pobudzić wyobraźnię i kreatywność, uczniowie eksperymentowali z kolorowymi cukierkami Skittles, tworząc swoje własne interpretacje „Gwiaździstej nocy”.
Kolejnym krokiem było wykonanie tzw. kolorowania megapikselowego – w formie kwadratów, co wprowadziło uczniów w świat pikseli i cyfrowych obrazów. Powstały również prace plastyczne inspirowane charakterystycznym stylem van Gogha. Korzystając z różnych materiałów plastycznych, trzecioklasiści tworzyli obrazy pełne intensywnych kolorów i dynamicznych pociągnięć, oddając charakter twórczości artysty.
W ramach integracji matematyki uczniowie analizowali geometryczne kształty i symetrie obecne na obrazie, rozwijając swoje umiejętności obserwacji i analizy. Zwieńczeniem zajęć było wykonanie gwiazdek origami, które stały się ozdobą klasowej galerii – pełnej prac inspirowanych „Gwiaździstą nocą”.
Projekt pokazał, że jedno dzieło sztuki może być początkiem wielu edukacyjnych przygód, rozwijających kreatywność i nowe umiejętności. Uczniowie klasy 3a udowodnili, że nauka, technologia, inżynieria, sztuka i matematyka mogą harmonijnie współgrać, tworząc inspirującą całość.