Obraz Vincenta van Gogha „Gwiaździsta noc” to jedno z najsłynniejszych dzieł sztuki, które w połączeniu z edukacją STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka, matematyka) stało się dla uczniów inspirującym doświadczeniem. Na zajęciach eTwinning uczniowie klasy 3a – Klasy Patronackiej eTwinning – połączyli temat „Gwiaździstej nocy” z różnorodnymi dyscyplinami STEAM.
W ramach projektu eTwinning „THE MAGIC OF STEAM” uczniowie poznawali „Gwiaździstą noc” w kontekście technologicznym, korzystając z narzędzi Web2.0. Dzięki prezentacji poznali postać i dorobek artystyczny Vincenta van Gogha, w aplikacji LearningApps dopasowywali obrazki do tytułów jego dzieł, a dzięki interaktywnym zadaniom w Genially utrwalali i sprawdzali swoją wiedzę o twórczości artysty. Obraz stał się inspiracją do pracy przy komputerze, a uczniowie, pracując w edytorze grafiki i generatorze, stworzyli własne interpretacje „Gwiaździstej nocy”.
Kolejnym etapem było wykorzystanie obrazu van Gogha w kontekście inżynieryjnym – co okazało się świetnym wprowadzeniem dla młodszych uczniów do świata projektowania, budowania i analizowania konstrukcji inspirowanych sztuką. Korzystając z klocków Lego, stworzyli własną wersję „Gwiaździstej nocy”, a dzięki klockom Korbo powstała także ruchoma wizja tego dzieła.
Obecnie uczniowie łączą kolejne elementy STEAM z obszarów nauki, sztuki i matematyki, odkrywając, jak „Gwiaździsta noc” Vincenta van Gogha może rozwijać kreatywność, myślenie analityczne oraz umiejętność współpracy. Wkrótce zaprezentujemy szczegóły kolejnych etapów projektu oraz nowych, twórczych wyzwań, które podejmą trzecioklasiści.