Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

W trakcie lekcji uczniowie klasy 3c sprawdzali, jak praktyczne umiejętności nabywane podczas zabawy łączą się z matematyką. Zajęcia prowadzone w formie rozgrywek planszowych były doskonałą okazją do odkrycia obecności matematyki w grach i zabawach dzieci. Zajęcia były doskonałą okazją do rozwijania umiejętności i kompetencji społecznych
Uczniowie poszukiwali matematyki w grach planszowych. W zespołach rozegrali partię w różnych grach planszowych. Ta część zajęć przygotowana była jako stacje. Uczniowie grali w jedną z dostępnych gier, a po upływie określonego czasu zamieniali się z innym zespołem miejscami. W trakcie grania nauczycielka czuwała czy uczniowie rozumieją zasady, w razie potrzeby pomagała i wyjaśniała. Ważnym elementem grania była rywalizacja i umiejętność przegrywania. W grach planszowych ważna jest umiejętność opracowania strategii, planowanie, ale też szczęście. Jeśli do gry używamy kostki, to nie mamy większego wpływu na to, co wypadnie. Wygrana i przegrana zależą też od szczęścia. Są to gry losowe.
To była wartościowa lekcja dydaktyczno – wychowawcza.