Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Uczniowie klasy 3a wraz z wychowawczynią p. Elżbietą Dras otrzymali czwartą w tym roku szkolnym Krajową Odznakę Jakości za międzynarodowy projekt eTwinning. W czerwcu uhonorowano naszą szkołę Odznaką za projekt “Deep Art”. To ostatnia w tym roku szkolnym Krajowa Odznaka Jakości dla tego zespołu, gdyż każdy nauczyciel w okresie dziesięciomiesięcznej nauki szkolnej może wysłać formularz aplikacyjny tylko dla czterech projektów. Krajowa Odznaka Jakości to wielkie wyróżnienie dla szkoły, nauczyciela i uczniów. Gratulujemy naszym eTwinningowym trzecioklasistom i trzymamy kciuki za zdobycie Europejskich Odznak Jakości, które przyznawane są raz w roku - jesienią. Lista Odznak, statystki z wybranego województwa i więcej informacji znajduje się na stronie: https://etwinning.pl/konkursy/odznaka-jakosci.

koj deep art

 

Uczniowie klas 3b i 3c z sukcesem zakończyli realizację II edycji Międzynarodowego projektu edukacyjnego „Z kulturą mi do twarzy”. Celem projektu było: wprowadzanie uczniów w świat wartości, w tym ofiarności, współpracy, solidarności, altruizmu, patriotyzmu i szacunku dla tradycji, wskazywanie wzorców postępowania i budowanie relacji społecznych, sprzyjających bezpiecznemu rozwojowi ucznia (rodzina, przyjaciele). A także wzmacnianie poczucia tożsamości indywidualnej, kulturowej, narodowej, regionalnej i etnicznej. Formowanie u uczniów poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób. Ukierunkowanie ucznia ku wartościom.
Projekt trwał od 4 października 2021 do 31 maja 2022 i składał się z czterech modułów: W KRAINIE MUZ, TU JEST MOJE MIEJSCE, KOCHAM, LUBIĘ, SZANUJĘ, KULTURY ŚWIATA. Podczas pracy z projektem należało wykonać przynajmniej pięć zadań z każdego modułu. Nasze działania zostały ocenione pozytywnie. Szkoła i klasy 3b i 3c otrzymały certyfikaty.

photo9

Uczniowie klasy 3b i 3c zakończyli realizację projektu edukacyjnego „Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki”. Projekt składał się z czterech modułów: I Matematyka w kuchni, II Matematyka w technice, III Matematyka w mieszkaniu i IV Matematyka w sklepie. Podczas realizacji projektu uczniowie rozwijali wiodące kompetencje kluczowe: kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne, porozumiewanie się w języku ojczystym, kompetencje informatyczne, umiejętność uczenia się, kompetencje społeczne i obywatelskie, inicjatywność i przedsiębiorczość. Oprócz poznawania przydatności matematyki w poznawanych dziedzinach, uczniowie musieli wykonać zadanie, które było podsumowaniem i sprawdzeniem zdobytych umiejętności: sałatkę zgodnie z określoną recepturą, karmnik dla ptaków, projekt funkcjonalnego pokoju oraz zaplanować zakupy produktów na zdrowe śniadanie dla swojej klasy. Uczniowie zrealizowali wszystkie zadania. A tak wyglądała realizacja ostatniego zadania.

Kolaż zdjęć z kartami pracy uzupełnionymi przez dzieci oraz grupą uczniów prezentujących swoje zaświadczenia potwierdzające ukończenie projektu.

Z radością informujemy, że kolejny międzynarodowy projekt eTwinning realizowany przez uczniów klasy 3a został wyróżniony przez Krajowe Biuro eTwinning w Warszawie. Krajowe Odznaki Jakości za matematyczny projekt “No Problem” otrzymali uczniowie wraz z wychowawczynią p. Elżbietą Dras. Gratulujemy oraz życzymy dalszych sukcesów. Informację o wyróżnieniu można znaleźć na stronie: https://etwinning.pl/konkursy/odznaka-jakosci.

Certyfikaty potwierdzające zdobycie przez klasę 3a Krajowej Odznaki Jakości na platformie eTwinning.

 

eTwinning jest niezwykle elastycznym programem. To nauczyciele decydują o datach rozpoczęcia i zakończenia projektu, jego tematyce, podejmowanych działaniach i wykorzystywanych narzędziach. Innowacyjny projekt eTwinning “Happy Kids With STEAM”, który klasa 3a zrealizowała pod kierunkiem wychowawczyni pani Elżbiety Dras, został doceniony i otrzymał Krajową Odznakę Jakości - KLIK. Na tę odznakę zapracowali także rodzice, którzy wspierali swoje dzieci we wszystkich działaniach oraz niesamowity zespół rewelacyjnych partnerów z dziesięciu krajów. Całoroczny projekt wspierał nabywanie kompetencji w dziedzinie nauk przyrodniczych, technologii, inżynierii, matematyki i sztuki (STEAM) z uwzględnieniem ich powiązania z kreatywnością i innowacyjnością.

Certyfikaty potwierdzające zdobycie przez klasę 3a Krajowej Odznaki Jakości na platformie eTwinning za międzynarodowy projekt „Happy Kids With STEAM”.

 

W bieżącym roku szkolnym klasa 8b pod opieką wychowawczyni Anety Kowalewskiej brała udział w projekcie edukacyjnym „Ja w Internecie. Jak dbać o swoje bezpieczeństwo w sieci?”. Był to projekt realizowany w ramach Programu Uniwersytet Dzieci w Klasie, który został objęty honorowym patronatem Ministra Edukacji i Nauki na rok szkolny 2021/2022. Ministerstwo doceniło najważniejsze cele przedsięwzięcia, jakimi są kształtowanie naukowego myślenia i rozwijanie umiejętności skutecznego działania u uczniów, a także rozwijanie postawy przedsiębiorczej i kompetencji emocjonalnych.
Podczas zajęć uczniowie poznali podstawowe mechanizmy odpowiedzialne za nasze zachowanie w Internecie. Nauczyli się, jak reagować, jeśli są ofiarą lub świadkiem cyberprzemocy.
Poznali różnicę pomiędzy hejtem a konstruktywną krytyką i dowiedzieli się, jak dbać o swój wizerunek w Internecie.
Uczniowie trenowali pracę zespołową, rozwinęli swoją asertywność oraz poznali ćwiczenia, które pomagają zadbać o równowagę emocjonalną.

W ramach projektu nauczyciel wraz z klasą zrealizował następujące zajęcia:

  • Jak dbać o równowagę emocjonalną?
  • Czego może mnie nauczyć krytyka?
  • Skąd moc cyberprzemocy?
  • Kto jest sprawcą cyberprzemocy?
  • Skąd się bierze agresja w sieci?
  • Co może zrobić świadek cyberprzemocy?
  • Jak sobie radzić z agresją w sieci?
  • Jak zadbać o swój wizerunek w sieci?
  • Jak reagować na cyberprzemoc?
  • Czy Internet może być źródłem wykluczenia?

Photo1

W bieżącym roku szkolnym klasa 8a pod opieką wychowawczyni Karoliny Nadolskiej - Tatys brała udział w projekcie edukacyjnym „Lekcje z emocjami. Jak dbać o swój nastrój?”. Był to projekt realizowany w ramach Programu Uniwersytet Dzieci w Klasie, który otrzymał na rok szkolny 2021/2022 honorowy patronat Ministra Edukacji Narodowej.

Dzięki projektowi uczniowie rozwinęli empatię i samoświadomość. Podczas zajęć z wychowawcą, wg specjalnie przygotowanych scenariuszy, uczniowie poznali wartość i rolę różnych emocji oraz sposoby zarządzania nimi.

W ramach projektu nauczyciel wraz z klasą zrealizował cykl 8 scenariuszy lekcji.
Jak stworzyć zespół?
Co mogę zrobić ze swoją złością?
Jak dbać o równowagę emocjonalną?
Jak radzić sobie z niepowodzeniem?
Jak dbać o dobry nastrój?
Jak okiełznać emocje przed wystąpieniem?
Jak radzić sobie ze stresem?
Czym jest empatia?

 

eTwinning to program Unii Europejskiej umożliwiający tysiącom nauczycieli sponad czterdziestu krajów nowoczesną współpracę online z wykorzystaniem najnowszych technologii. Uczniowie klasy 3a zakończyli pracę w międzynarodowych projektach eTwinning. W ramach projektu “Deep Art” trzecioklasiści, wraz z partnerami, w czasie rzeczywistym tworzyli wiosenny zakropkowany obrazek na wirtualnej tablicy, co wychowawczyni klasy udokumentowała w formie filmu - KLIK. Pracowali także nad wspólnym plakatem i przygotowali niestandardową literę do zbiorowego napisu z okazji Dnia eTwinningu przypadającego 9 maja - KLIK. Ostatnie seminarium internetowe nauczycieli i spotkanie na czacie odbyło się 5 maja, a 6 maja uczniowie po raz ostatni komunikowali się na czacie. To był super projekt. Trzecioklasiści świetnie się bawili i zdobyli wspaniałe doświadczenia.
Uczniowie klasy 3a pod opieką wychowawczyni przez trzy lata pięknie pracowali w wielu projektach eTwinning. Razem wykonali świetną robotę i osiągnęli tak wiele!

photo9

Uczniowie klasy 3a wykonali ostatnie zadania w międzynarodowym projekcie eTwinning “Haapy Kids With STEAM”. Pracowali nad projektowym akrostychem i nagrali zdanie zaproponowane przez przez wychowawczynię klasy - KLIK. Uczestniczyli w finałowym webinarze i grali w grę edukacyjną - challenge w Kahoot. Gra była dostępna przez kilka dni, więc trzecioklasiści grali podczas długiego weekendu majowego. Podejmowali wyzwania, grali po kilka razy i poprawiali swoje wyniki, gdyż w grze także czas się liczył. Gra w języku angielskim dotyczyła projektu i zdobytych wiadomości o kosmosie. Uczniowie wykonali kolejne prace do ilustrowanego słownika STEAM - KLIK. Na zakończenie projektu wypełnili ankiety ewaluacyjne, a wychowawczyni klasy przygotowała wirtualną wystawę projektową - KLIK.  Był to przydatny projekt, który zwiększył zainteresowanie uczniów nauką STEAM poprzez angażujące i zabawne zajęcia.

photo6

 Certyfikat Odznaki Jakości za projekt “Nature in Art”.

Uczniowie klasy 3a pod kierunkiem wychowawczyni p. Elżbiety Dras otrzymali Krajową Odznakę Jakości za pracę w międzynarodowym projekcie eTwinning “Nature in Art” -  Odznaczone projekty - KLIK. Od początku roku szkolnego podjęli liczne wyzwania. We współpracy z partnerami zrealizowali bardzo dużo działań projektowych i powstało wiele wspólnych produktów końcowych. Pod koniec kwietnia zakończyli pisanie i ilustrowanie grupowej, autorskiej książki elektronicznej opowiadającej o przygodach motyla, który uciekł z obrazu - KLIK. Na zakończenie projektu wypełniali ankiety ewaluacyjne przygotowane, jak wszystkie zadania, w języku angielskim. Bardzo się cieszymy, że po wysłaniu formularza aplikacyjnego Krajowe Biuro eTwinning w Warszawie dokonało szybkiej ewaluacji i doceniło naszą pracę.

Kolaż zdjęć podsumowujących udział w projekcie “Nature in Art”.

Uczniowie klasy 3b opiekun Wioletta Lewczuk biorą udział w Międzynarodowym projekcie edukacyjnym „Wirtualne podróże”. Realizowali w nim różne zadania. Jednym z nich było wykonanie mapy świata. Zdjęcie swojej pracy wysłali do organizatora p. Sabiny Piłat – Nauka w plecaku. Dzisiaj otrzymali nagrodę i list od pani Sabiny. Dziękujemy za docenienie naszej pracy!

Logo projektu „Wirtualne podróże” oraz zdjęcia dzieci z otrzymaną nagrodą.

Uczniowie klasy 3a za pomocą gier online - escape rooms sprawdzali swoje wiadomości zdobyte w międzynarodowych projektach eTwinning “Nature in Art” i “Deep Art” dotyczące sztuki, różnych nurtów artystycznych i ich przedstawicieli. Dzieci bardzo lubią taką formę utrwalania i sprawdzania wiedzy. Pokoje zagadek - KLIK powstały przy współpracy nauczycieli biorących udział w projektach. Wszystkie zadania przygotowane były w języku angielskim, co stanowiło wyzwanie dla trzecioklasistów, ale z pomocą wychowawczyni poradzili sobie z tym utrudnieniem. 

Kolaż zdjęć przedstawiających dzieci przy tablicy interaktywnej, na której znajdują się zagadki z puzzlami.

Projekty STEAM dla dzieci nie muszą być skomplikowane ani drogie. Uczniowie klasy 3a wykorzystali różne materiały nadające się do recyklingu i zbudowali modele pojazdów napędzanych magnesem. Uruchamiali je nawet bez dotykania - KLIK. Eksperymentowali z pchaniem i ciągnięciem swojego samochodu napędzanego siłami magnetycznymi. Wypróbowali różne magnesy, aby poprowadzić samochód tam, gdzie chcieli. Urządzali wyścigi samochodowe i wypełnili ankietę sprawdzającą ich wiadomości o magnetycznych i niemagnetycznych przedmiotach. Były to kreatywne i zabawne zajęcia naukowe w ramach międzynarodowego projektu eTwinning “Happy Kids With STEAM”. Dzieci bardzo lubią uczyć się poprzez eksperymentowanie i zabawę. Trzecioklasiści byli dumni ze swoich mini aut i czerpali radość z zabawy nauką. Własnoręcznie wykonana zabawka magnetyczna dała im dużo frajdy.

Kolaż zdjęć przedstawiających pojazdy na kołach wykonane z pudełek po zapałkach i kolorowego papieru.

Malowanie wiosennych obrazów przy muzyce Antonio Vivaldiego „Wiosna” to jeden ze sposobów na świętowanie nadejścia tej pięknej pory roku. Muzyka próbuje opisać niektóre z wielkich wiosennych zjawisk. „Mówi” o kwitnących kwiatach, płynących potokach, wiosennych burzach, śpiewających ptakach… Uczniowie kl. 3a, odkrywając związek muzyki z niektórymi wiosennymi wydarzeniami, stworzyli wiosenne prace plastyczne. Wychowawczyni klasy wykorzystała elementy ich prac i w ten sposób, wspólnie z partnerami projektu eTwinning “Nature in Art”, powstały obrazki z dźwiękami natury nagranymi przez uczniów. 28 lutego spotkali się na czacie opiekunowie projektu i omówili ostatnie działania projektowe, a pożegnalny czat uczniów odbył się 29 marca. Trzecioklasiści chętnie komunikowali się z partnerami w języku angielskim. W czasie rzeczywistym współpracowali w grupach i wspólnie malowali wiosnę w Colorillo - prezentacja - KLIK. Przed partnerami jeszcze ostatnie zadania w kończącym się rocznym projekcie międzynarodowym.

Kolaż zdjęć przedstawiających dzieci przy tablicy interaktywnej, na której wyświetlany jest obraz z kolorowymi kwiatami.

W marcu uczniowie kl. 3a wspólnie z partnerami rocznego projektu eTwinning “Happy Kids With STEAM” napisali książkę pt. "Mam marzenie" - KLIK. Skomponowali część opowieści o kosmicznych przygodach Alicji. Dla uczniów było to ciekawe doświadczenie i duża satysfakcja. Pracowali również nad projektowym słownikiem STEAM. Zilustrowali wybrane pojęcia oraz wykonali prace przestrzenne. 16 marca podczas spotkania online trzecioklasiści zaprezentowali doświadczenie swoim zagranicznym i krajowym kolegom. Dzieci były bardzo zadowolone przeprowadzając na żywo eksperyment z kwitnieniem kwiatów na wodzie. Było to miłe wydarzenie w ramach wspólnego świętowania Tygodnia Nauki. Projekt współtworzą nauczyciele z kilkunastu krajów, współpracują i regularnie spotykają się. 10 marca opiekunowie projektu komunikowali się na czacie, a 24 marca spotkali się online. Niebawem kolejna relacja z innych działań projektowych podjętych przez uczniów pod opieką wychowawczyni p. Elżbiety Dras.

photo7

Salvador Dali był wielkim hiszpańskim artystą, osobą ekscentryczną i obdarzoną wyobraźnią. Podarował znane na całym świecie logo "Chupa-Chups". Zajęło mu to tylko godzinę i nie pobrał za to opłaty, prosząc jedynie o przynoszenie mu codziennie pudełka cukierków. Takie i inne ciekawostki z życia artysty poznali uczniowie klasy 3a w ramach projektu eTwinning “Nature in Art”. Symbolem Daliego do dziś pozostają wąsy charakterystycznie podkręcane, które zawijał przy pozowaniu do zdjęć. Uczniowie dowolną techniką przedstawili portrety malarza. Z prac uczniów wychowawczyni klasy p. Elżbieta Dras stworzyła kolaże, a jeden z nich znajdzie się we wspólnej projektowej prezentacji. Uczniowie poznali także dzieła artysty, głównie te, w których pojawiły się motyle. Skupili się na obrazie pt. "Motyli statek" i pracując w zespołach odtworzyli go na swój sposób. Tak powstały trzy piękne i duże obrazy przedstawiające statki ze skrzydłami motyli. Opiekunowie projektu zamieścili prace dzieci we wspólnej prezentacji - KLIK. Trzecioklasiści bardzo lubią zajęcia plastyczne i chętnie podejmują interesujące wyzwania projektowe w międzynarodowym środowisku.

photo13

Uczniowie klasy 3b pod opieką Wioletty Lewczuk zrealizowali kolejne zadania z Międzynarodowego projektu edukacyjnego.

MODUŁ III – KOCHAM, LUBIĘ, SZANUJĘ

Zadanie 20 „Nie ma dzieci, są ludzie” – 20 listopada obchodzili Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka, poznali konwencję praw dziecka i przypomnieli sobie swoje obowiązki i prawa, dowiedzieli się kim był Janusz Korczak.

Zadanie 4 „Bez barier" 21 marca obchodzili Światowy Dzień Zespołu Downa, który znany jest również jako Dzień Kolorowej Skarpetki.

Zadanie 8 „Warto pomagać” – włączyli się do akcji charytatywnej mającej na celu pomoc potrzebującym ludziom Rodacy Bohaterom i Pomoc dla Ukrainy.

Kolaż zdjęć uczniów klasy 3c podczas działań związanych realizacją projektu “Z kulturą mi do twarzy”.

W ramach międzynarodowego projektu eTwinning “Deep Art” uczniowie klasy 3a pod kierunkiem wychowawczyni p. Elżbiety Dras poznali kubizm i twórczość Pabla Picassa. Wykorzystując zabawną grę rysowali twarze jak Picasso i ożywiali swoje obrazy. Świetnie się przy tym bawili. Pokolorowali także wyznaczony fragment kubistycznego obrazu. Powstanie wspólna praca, będąca efektem współpracy wszystkich partnerów projektu.

Kolaż portretów wykonanych techniką kubistyczną przez uczniów klasy 3a.

Uczniowie klasy 3a poznali sztukę abstrakcyjną, artystów tego ruchu i ich dzieła. Malowali farbami jabłka w stylu W. Kandinskiego. Każdy z partnerów wykonał inną pracę inspirowaną obrazami tego malarza i powstała wspólna książeczka z pracami dzieci - KLIK. Następnie trzecioklasiści zajęli się sztuką abstrakcyjną z wykorzystaniem komputerów i własnych urządzeń mobilnych. Aktywność ta została zobrazowana w formie filmu - KLIK. Na koniec stworzyli własną muzykę połączoną z plastyką, co wychowawczyni klasy p. Elżbieta Dras utrwaliła w postaci kolejnego filmu - KLIK. Działania projektowe są atrakcyjne dla uczniów, którzy wszelkie aktywności podejmują bardzo chętnie i doprowadzają je do końca, nawet kosztem przerw między lekcjami.

Kolaż zdjęć przedstawiających uczniów klasy 3a podczas wykonywania prac plastycznych.

Z projektami eTwinning uczniowie klasy 3a są związani od klasy pierwszej, gdyż sprawiają one, że nauka jest ciekawsza i bliska życiu. Projekty międzynarodowe i krajowe są wspaniałym sposobem na “odczarowanie” podstawy programowej. Trzecioklasiści wzorowo radzą sobie z różnymi zadaniami i współpracują z partnerami. Przykładem udanej współpracy międzynarodowej w projekcie “Deep Art” są wspólne prace. Z okazji Światowego Dnia Malarzy przypadającego 27 lutego powstał film - KLIK (nasz malarz to Gustav Klimt, głos Julii). Efektem pracy zespołowej partnerów jest film dotyczący e-bezpieczeństwa - KLIK. Trzecioklasiści zaprojektowali literę G w stylu impresjonistycznym. Inspiracją był obraz “Gwiaździsta noc” Vincenta van Gogha. W ten sposób powstaje niepowtarzalny alfabet z literami ozdobionymi wzorami w różnych poznanych stylach artystycznych. Opiekunem projektu jest wychowawczyni klasy p. Elżbieta Dras.

Uczniowie klasy 3a wykonujący błękitną wielką literę G.

Uczniowie klasy 3a zrobili teleskop Kosmiczne Oko w ramach projektu eTwinning „Happy Kids With STEM”. W projekcie zajmują się tematyką kosmosu i projektowali już np. rakiety, wykonali modele Układu Słonecznego. Zanim zrobili swoje teleskopy, obejrzeli różne filmy zaproponowane przez wychowawczynię klasy p. Elżbietę Dras. Omówili, do czego służą lunety i teleskopy oraz jak są zbudowane. Przygotowali tuby kartonowe tak, aby jedna wchodziła do drugiej i przesuwała się. Niektórzy uczniowie zdobyli po dwie soczewki o różnych ogniskowych, zamocowali je i przesuwając tuby, ustawiali ostrość obrazu. Wykonane prace dały im dużo radości i satysfakcji. Za pomocą swoich własnoręcznie zbudowanych prostych teleskopów badali najbliższe otoczenie i niebo. Każdy poczuł się prawdziwy astronom. Poznawanie świata aż do gwiazd (przez lornetki i teleskopy) rozwija dziecięcą ciekawość świata i sprawia, że nauka staje się fascynująca i przyjemna.

Grupa dzieci obserwuje niebo przez kolorowe lunety.

Kwestie eBezpieczeństwa i praw autorskich są znane uczniom klasy 3a, którzy trzeci rok realizują projekty eTwinning wykorzystując technologię i uwzględniając te zagadnienia. W wielu projektach jednym z zadań są działania dotyczące Dnia Bezpiecznego Internetu. Wystarczy świadomość najważniejszych zagrożeń i rozsądek, by uniknąć typowych problemów w cyberprzestrzeni. W tym roku podopieczni p. Elżbiety Dras stworzyli swoje awatary, świetnie poradzili sobie z zadaniami w interaktywnym pokoju zagadek i opracowali plakaty dotyczące bezpieczeństwa w internecie. Część uczniów podjęła wyzwanie i zapisała hasła w języku zrozumiałym dla wszystkich partnerów międzynarodowych projektów, czyli w języku angielskim. Było to jedno z zadań w projekcie “Nature in art”. Natomiast w ramach projektu “Happy Kids With STEAM” trzecioklasiści rozwiązali wszystkie problemy dotyczące bezpieczeństwa w sieci przechodząc przez pokój zagadek i wykonując misję - film - KLIK. Pokój zagadek to emocje, koncentracja uwagi, sprawdzenie swoich wiadomości, świetna zabawa, radość i satysfakcja.

Tematy związane z ochroną danych osobowych i ochroną prywatności są zawsze aktualne. Dużą wiedzą w tym zakresie wykazali się uczniowie klasy 3a, którzy już w pierwszej klasie tworzyli swoje pierwsze awatary Voki. Tym razem, z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu, skorzystali z kreatora awatarów. Było to jedno z wielu zadań trzecioklasistów w międzynarodowym projekcie eTwinning “Nature in art”. Stworzyli własne wizerunki, aby chronić je w wirtualnym świecie. Modelowali ich wygląd i wybrali najdoskonalsze, a wychowawczyni p. Elżbieta Dras wygenerowała kilka zdjęć klasowych na podstawie awatarów utworzonych przez klasę. Po stworzeniu awatarów niektóre dzieci zaczęły umieszczać je w swoich komiksach. Dzięki poznanemu narzędziu uczniowie mają dużą swobodę twórczą. Lubią wybierać tła, postacie i układy, a te elementy inspirują ich do kreatywności w dialogu, który wprowadzają. Nauczyciel może przeglądać postępy w komiksie dowolnego ucznia za pośrednictwem swojego portalu na koncie klasowym.To atrakcyjna forma działań z uczniami, świetne narzędzie do tworzenia narracji w zabawny i kreatywny sposób.

Rysunek komputerowy przedstawiający grupę dzieci z nauczycielką.

Uczniowie klasy 3b op. Wioletta Lewczuk przystąpili do realizacji projektu edukacyjnego „ Natalka i Antek w Świecie Wielkiej Matematyki”, którego celem głównym celem jest zwiększenie kompetencji matematycznych i rozwijanie u dzieci zainteresowania matematyką poprzez wykonywanie zadań metodą projektu. Zadaniem w Module I – Matematyka w kuchni było przygotowanie przez dzieci składników potrzebnych do przyrządzenia posiłku na podstawie dostarczonego przepisu. Uczniowie klasy trzeciej musieli wykazać się wieloma umiejętnościami matematycznymi: liczeniem, dzieleniem, ważeniem i odmierzaniem składników. Doskonalili też umiejętności kluczowe: obok kompetencji matematycznych i podstawowych kompetencji naukowo-technicznych, porozumiewanie się w języku ojczystym, kompetencje informatyczne, umiejętność uczenia się, kompetencje społeczne i obywatelskie, inicjatywność i przedsiębiorczość.

Kolaż zdjęć przedstawiających dzieci, które odmierzają i ważą produkty żywnościowe.

Plakat informujący, jakimi zasadami powinni kierować się użytkownicy Internetu. Te zasady to: rozsądek, uważność, siła, życzliwość, odwaga.

Obecnie Internet przenika wszystkie sfery życia - ułatwia zdobywanie wiedzy, inspiruje kreatywność, daje możliwości rozwoju. Kompetencje cyfrowe to nie tylko laptop, smartfon czy tablet. To przede wszystkim rozwijanie umiejętności komunikacyjnych, motywowanie do poszukiwania przez dzieci odpowiedzi na nurtujące je problemy w sposób dla nich ciekawy, angażujący do działania. Technologie cyfrowe uczą kreatywności oraz logicznego myślenia. Dzięki narzędziom i programom cyfrowym dzieci aktywnie uczestniczą we wszystkich zajęciach. Internet pozwala na bardzo efektywne przyswajanie nowych tematów oraz ich odpowiedzialne i bezpieczne wykorzystanie. Nowe technologie multimedialne  pokazują, że otwierają się nowe możliwości nauczania oraz wspierania ich rozwoju i potencjału. To bardzo ważne, szczególnie podczas nauki online.
Dla naszych uczniów komputer jest rzeczywistością. To ich teraźniejszość i przyszłość.
Nauczyciele z naszej placówki pomagają dzieciom w bezpiecznym korzystaniu z sieci, realizując wiele programów związanych z tym tematem. W bieżącym roku szkolnym, na informatyce uczniowie klas V – VIII  zdobywali umiejętności potrzebne do rozsądnego i bezpiecznego funkcjonowania w Internecie realizując program edukacyjny „Asy Internetu”. To ogólnopolski, bezpłatny program, którego celem jest wzmacnianie w dzieciach i nastolatkach wartości, które pomogą im uniknąć zagrożeń w sieci. W Polsce program realizują wspólnie Fundacja Szkoła z Klasą i Google.
Przewodnie myśli programu: Rozsądek, Uważność, Siła (Asertywność), Życzliwość i Odwaga uczą uczniów korzystania z internetu w sposób bezpieczny i odpowiedzialny.

Pod każdym z haseł przewodnich kryją się interaktywne kursy o tym jak:

  • udostępniać z głową treści i informacje o sobie,
  • nie dać się nabrać internetowym oszustom,
  • chronić swoje sekrety używając silnych haseł,
  • być życzliwym i reagować na niewłaściwe zachowania internautów,
  • rozmawiać o wątpliwościach, gdy trafimy w internecie na coś niepokojącego.

W I semestrze uczniowie doskonalili swoje umiejętności z technologii informatycznej oraz dzielili się zdobytym doświadczeniem z młodszym rodzeństwem, rodzicami czy z babcią i dziadkiem.
Jesteśmy przekonani, że udział w programie da naszym uczniom mocne fundamenty do bycia bezpiecznymi i świadomymi użytkownikami internetu przez całe życie. Koordynatorem projektu była p. Aneta Kowalewska.

Tablica z dyplomami uczniów odznaczonych mianem „As Internetu”.

Młodzi artyści z klasy 3a poznali pointylizm (lub puentylizm). To bardzo ciekawa technika malarska polegająca na komponowaniu obrazu z barwnych punktów i kresek. Owe punkty i kreski, oglądane z odpowiedniego, uzależnionego od ich wielkości oddalenia, zlewają się w jedno, tworząc obraz. Twórcą puentylizmu był Georges Seurat. Bardzo podobały się uczniom jego dzieła, a także innych mistrzów puentylizmu. Oglądali obrazy różnych twórców, także w powiększeniu. Wyraźnie było widać, jakimi drobnymi pociągnięciami i plamkami malowali obrazy ci malarze. Uczniowie obserwowali też, jak mieszanie się i przenikanie plamek daje różne wrażenia kolorystyczne. Następnie dzieci zainspirowane zdobytą wiedzą wykonały kropkowe prace. Wspaniale bawiły się kropką i kolorem. W praktyce malowanie tak małymi punktami, drobnymi plamkami okazało się nie takie proste. Jednak trzecioklasiści pracowali wytrwale i osiągnęli znakomite efekty. Wzorując się na obrazie Georgesa Seurata “Kąpiący się w Asnieres” każdy uczeń sam zapełnił pole obrazowe kropkami stawianymi blisko siebie. Trzecioklasiści pracując w grupach wykonali tą techniką wspólną klasową pracę, tym razem o tematyce zimowej. Wraz z kolegami z projektu eTwinning “Deep Art” kropkowali na tablicy interaktywnej wyznaczony fragment dzieła Georgesa Seurata „Niedzielne południe na wyspie Grande Jatte”, uznawanego za sztandarowy przykład tego kierunku w sztuce. Z bliska tylko kropka, z daleka już piękny obraz, który dopiero powstaje i będzie cieszył nasze oczy dzięki wspólnej pracy partnerów projektu, którego opiekunem jest p. Elżbieta Dras.

Kolaż zdjęć przedstawiających dzieci stawiające kropki na tablicy interaktywnej.

W związku z zakończeniem kampanii EU Code Week 2021 nasza szkoła, i w tej edycji, uzyskała Certyfikat Doskonałości w Zakresie Kodowania oraz Certyfikat Super Organizatora. Wyróżnienia te otrzymują placówki, które spełniły dodatkowe warunki uczestnictwa wykazując szczególne zaangażowanie w Code Week. Uczniowie klasy 3a pod opieką wychowawczyni p. Elżbiety Dras z sukcesem ukończyli wyzwania Code Week 4 All podjęte w ramach realizacji kilku międzynarodowych projektów eTwinning. Dzięki wspaniałej współpracy wielu partnerów z różnych krajów udało się zdobyć Certificate of Excellence in Coding Literacy, a za zorganizowanie 14 wydarzeń - Super Organiser Certificate. W 2021 r. utworzono 3600 sojuszy. 800 spełniło warunki wyzwania, a my znaleźliśmy się wśród nich. Otrzymaliśmy gratulacje i podziękowania za odegranie ważnej roli w uczynieniu zeszłorocznego Code Week najbardziej udaną edycją do tej pory.

Certyfikaty udziału w Tygodniu Kodowania uzyskane przez klasę 3a.

 

Pięciomiesięczny, matematyczny projekt eTwinning “No problem”, realizowany przez uczniów klasy 3a, zbliża się ku końcowi. 11 stycznia aktywnie uczestniczyli oni w krótkim, ostatnim spotkaniu. Następnie dzieci po raz pierwszy komunikowały się na czacie z uczniami z różnych krajów współpracujących. Bardzo chętnie czytały  wypowiedzi kolegów i zamieszczały informacje na swój temat w języku angielskim. Podekscytowani trzecioklasiści przedstawiali się, zadawali i odpowiadali na pytania dotyczące m.in. matematyki, idoli, zainteresowań, hobby, ulubionych potraw. Podczas rozmów na czacie uczniowie mogli lepiej się poznać i przećwiczyć słownictwo w języku obcym. Spotkaniu towarzyszyła radosna atmosfera, a dzieci cieszyły się możliwością wykorzystania swoich umiejętności językowych i użycia translatora podczas rozmowy z obcokrajowcami.
Jednym z ostatnich zagadnień, którym zajmowali się wszyscy partnerzy, były figury geometryczne. Nasi trzecioklasiści skupili się na prostokątach. Układali je z różnych materiałów nadających się do recyklingu, a wychowawczyni klasy p. Elżbieta Dras przygotowała prezentację figur geometrycznych - KLIK z aktywnościami poszczególnych partnerów. W grupach międzynarodowych uczniowie wspólnie tworzyli tangramy - KLIK. W ramach realizacji projektu podjętych zostało wiele wspólnych działań, które zachęcały uczniów do uczenia się od siebie i zdobywania różnych umiejętności, głównie matematycznych. 

Kolaż zdjęć, na których uczniowie klasy 3 a prezentują swoje działania.

Dzieci lubią zimę, a puszysty śnieg, który witają z wielką radością, to najwspanialszy plac zabaw. Dla uczniów klasy 3a ekscytującym sposobem wyrażania swoich artystycznych wizji okazało się rysowanie na soli jak na białym śniegu - KLIK. Trzecioklasiści robili różne obrazki opuszkami palców, pędzlem, ołówkiem lub linijką. Sztuka solna pozwoliła im stworzyć arcydzieło, a następnie po prostu potrząsnąć tacą i zacząć od nowa. Uczniowie narysowali wiele obrazków, słuchając zimowej muzyki. Wykazali się niesamowitą kreatywnością i bardzo podobała im się taka aktywność. Na urządzeniach mobilnych i na komputerze tworzyli swoje niepowtarzalne śnieżynki. Kolejną fantastyczną zabawą pod opieką wychowawczyni p. Elżbiety Dras i w ramach projektu eTwinning “Nature in Art” było wspólne kolorowanie zimowych obrazków. Partnerzy współpracowali podzieleni na zespoły, a wyniki ich pracy zespołowej znalazły się we wspólnej książeczce - KLIK.

Uczniowie klasy VIII b oraz VIII c na lekcjach historii zrealizowali ogólnopolski projekt edukacyjny pt. Powstańcy'44 - pamiętamy!, dzięki czemu wzbogacili swoją wiedzę nt. wpływu wojny na losy uczestników powstania warszawskiego, a także osób cywilnych, życia i działalności powstańców. Podczas zajęć prezentowano poezję powstańczą, którą zawdzięczamy m.in. twórcom z panteonu historii literatury. Chronologię wydarzeń oraz powstańczą rzeczywistość przybliżyły młodzieży materiały źródłowe: filmy, ilustracje, fotografie archiwalne, teksty źródłowe oraz teksty literackie.
Wykonane przez uczniów karty przedstawiające bohaterów zrywu powstańczego wraz z biogramami wykorzystano do stworzenia galerii Polaków walczących o wyzwolenie stolicy spod okupacji niemieckiej.
Koordynatorem projektu, który zachęcił młodzież do zgłębiania wiedzy historycznej jest pani Agnieszka Szczepanik.

Photo2

Uczniowie klasy 3a zdalnie zrealizowali kilka zadań z projektów eTwinning “No problem” i “Nature in Art”. W piątym miesiącu działań w projekcie matematycznym trzecioklasiści rozwiązywali zadania przygotowane przez zagranicznych partnerów, w których występowała grafika (kształt, kolumna). Wykonali rysunki, wykresy, obliczenia oraz utrwalili i poznali słownictwo w języku angielskim. Poradzili sobie także z zadaniami geometrycznymi, a wychowawczyni klasy p. Elżbieta Dras zaproponowała partnerskim klasom swoje zadanie Znajdź widok z góry - KLIK. 3 stycznia spotkali się nauczyciele z projektu “Nature in Art” i zaplanowali kolejne wspólne aktywności, np. projektowanie płatków śniegu. Tworzenie własnych śnieżynek w aplikacji było dla wszystkich świetną zabawą. 

Kolaż zdjęć przedstawiających uczniów przed ekranami komputerów w trakcie rozwiązywania zadań online.

Dzieci bardzo lubią różne eksperymenty naukowe. W grudniu uczniowie klasy 3a przeprowadzili kilka doświadczeń (np. o napięciu powierzchniowym - KLIK i KLIK), które zaproponowali partnerom projektu eTwinning “Happy Kids With STEAM”, gdyż kalendarz adwentowy STEAM to jeden ze wspólnych produktów pracy zespołowej z różnych krajów. Każdy z partnerów wybrał jeden dzień, w którym przesłał wykonane eksperymenty i w ten sposób powstaje wspólna książka metodyczna w języku angielskim. Opiekunowie projektu spotkali się online 12 grudnia i omówili podejmowane oraz planowane działania. Kolejna aktywność to kartki noworoczne z życzeniami w programie graficznym Paint. Trzecioklasiści pod kierunkiem wychowawczyni p. Elżbiety Dras wykonali je dla kolegów w Turcji i ich nauczycielki Nurcan Mandal. Z zaciekawieniem czekają na życzenia od tureckich partnerów.  Dzieciom bardzo podobały się takie aktywności ze świąteczną atmosferą.

Kolaż zdjęć przedstawiających statywy na probówki i uczniów podczas wykonywania doświadczeń.

W grudniu uczniowie klasy 3a wraz z partnerami projektu eTwinning “Nature in Art” wykonali choinki w stylu Kandińskiego. Styl tego poznanego wcześniej artysty można wykorzystać na wiele sposobów. Z prac dziecięcych przedstawiających choinki i drzewka w stylu Kandińskiego każdy partner wykonał puzzle i zamieścił je na wspólnym świątecznym drzewku - KLIK. Trzecioklasiści chętnie ułożyli wiele puzzli przygotowanych przez partnerów. 14 grudnia odbyło się świąteczne spotkanie online części partnerów. Dzieci śpiewały kolędy, pastorałki i inne okolicznościowe piosenki, grały na różnych instrumentach i składały sobie życzenia. Uczniowie wykonali także kartki noworoczne z życzeniami. Nie pisali życzeń z okazji Świąt Bożego Narodzenia, ponieważ wielu partnerów nie obchodzi tych świąt. Podopieczni p. Elżbiety Dras przygotowali kartki dla kolegów z Turcji i ich nauczycielki Sibel Kara. Zostały one przekazane im drogą mailową oraz w formie filmu - KLIK.  

Zdjęcie przedstawia tablicę z umieszczonymi na niej pracami plastycznymi o tematyce świątecznej.

Uczniowie klasy 3a bardzo lubią wykonywać różne prace plastyczne i przystąpili do projektu eTwinning “Deep Art”. Podopieczni p. Elżbiety Dras pracowali nad logo projektu, a w wyniku głosowania wybrano klasową propozycję logo. Uczniowie wykonali plakaty z hasłami dotyczącymi sztuki. Najciekawszy slogan wyłoniono również w drodze głosowania online. Trzecioklasiści zwizualizowali swoje życzenia noworoczne w programie komputerowym i wykonali prace plastyczne na temat: Jaki świat sobie wyobrażają?; W jakim świecie chcą żyć?
Dzięki temu projektowi uczniowie będą wyrażać swoje myśli i uczucia za pomocą sztuk wizualnych, zwiększą zainteresowanie sztuką, rozwiną artystyczne myślenie i umiejętności poprzez pracę indywidualną oraz zespołową.

logo2

Uczniowie klasy 3a pod opieką wychowawczyni p. Elżbiety Dras uczą się matematyki z wykorzystaniem języka angielskiego we współpracy z partnerami międzynarodowego projektu eTwinning “No problem”. W grudniu trzecioklasiści podjęli ponadprogramowe wyzwanie i poznali ułamki. Rozwiązali zadania tekstowe dotyczące obliczeń ułamkowych przygotowane przez partnerów w języku angielskim. Utrwalili też pojęcia: tuzin i dziesiątka. Układali puzzle oraz tangramy. Zaprojektowali i wykonali kartkę do kalendarza. W efekcie wspólnej pracy partnerów powstał kalendarz na styczeń 2022 r. oraz filmy o zegarach i odczytywaniu godzin - KLIK, KLIK. Przed uczniami jeszcze wiele ciekawych, matematycznych zadań projektowych.

poznajemy ułamki  2

Uczniowie klasy 3a zakończyli przygodę z holenderskim malarzem, tworząc grafikę Pieta Mondriana za pomocą Arkuszy Google. Sztuka Mondriana składa się z wielu prostokątów i kwadratów o różnych rozmiarach, więc jest to idealny styl do tworzenia za pomocą narzędzi cyfrowych. Była to wspaniała współpraca i wspólne zadanie dla wszystkich partnerów projektu eTwinning “Nature in Art”. Każda grupa miała do dyspozycji po 15 wierszy. Trzecioklasiści świetnie poradzili sobie z tym nowym i ciekawym wyzwaniem. W grudniu dowiedzieli się, czym jest mural, tworząc niesamowitą sztukę inspirowaną kolejnym poznanym malarzem - Wasilijem Kandińskim. Prace dzieci zostały połączone w jeden duży mural. W wyniku twórczej aktywności uczniów powstały prawdziwe dzieła sztuki. W projekcie dzieci także świetnie bawią się, co obrazuje wspólny filmik - KLIK. Opiekunem międzynarodowego przedsięwzięcia jest wychowawczyni klasy p. Elżbieta Dras.

Kolaż zdjęć przedstawiających prace uczniów klasy 3a.

Uczniowie klasy 3a wraz z wychowawczynią pracują w projekcie eTwinning “No problem”. W międzynarodowym środowisku rozwijają umiejętności matematyczne z wykorzystaniem języka angielskiego. Dzieci były podekscytowane, ponieważ rozwiązując różne zadania matematyczne przygotowane przez partnerów, rozumieli (przy wsparciu nauczyciela) zadania z treścią w języku angielskim. Rozwiązywane zadania dotyczyły podstawowych działań matematycznych (dodawania, odejmowania, mnożenia, dzielenia). Opiekun projektu p. Elżbieta Dras przygotowała partnerom zadanie na dzielenie w formie gry typu labirynt - KLIK. Trzecioklasiści poradzili sobie z różnymi problemami matematycznymi przygotowanymi w języku angielskim np. od partnerów z Włoch, Francji i Polski. Nie mieli trudności z zadaniami w zakresie 100 i nadal idą do przodu. Zaprojektowali zegary z materiałów nadających się do recyklingu. Projekt już okazał się nie tylko wspaniałą przygodą matematyczną i kulturową, ale także inspiracją oraz motywacją do działania dla uczniów (dwa filmiki - KLIKKLIK).

Zrzut ekranu prezentujący mapę Europy i flagi niektórych państw potwierdzający uczestnictwo w projekcie eTwinning.

Uczniowie klasy 3a uczestnicząc w projekcie eTwinning “Happy kids with STEAM” wypełnili formularze i online dokonali samooceny dotyczącej znajomości omawianego wcześniej Układu Słonecznego. Za pomocą aplikacji pisali w języku angielskim nazwy planet, na które chcieliby się udać. Wykorzystując rozszerzoną rzeczywistość ożywili namalowane obrazy fajerwerków (film - KLIK). Obserwowali ich ruch i odnosili się do startu rakiety kosmicznej (film - KLIK). Zaprojektowali i stworzyli swoje rakiety (film - KLIK). Projektowali je także w edytorze grafiki i układali z dużych klocków piankowych. Uczniowie bardzo lubią takie zadania. W wyniku dotychczasowej pracy zespołowej partnerów z różnych krajów powstały kolejne wspólne produkty: książeczka - KLIK i prezentacja - KLIK. Opiekunem projektu jest wychowawczyni klasy p. Elżbieta Dras.

Kolaż prac uczniów klasy 3a. Prace przedstawiają pojazdy kosmiczne zbudowane z figur geometrycznych.

Uczniowie klasy 3a uczestniczą w trzech matematycznych projektach eTwinning (MATH WITH FUN AND GAMES, Tajemnice zamku Królowej Matematyki, NO PROBLEM), gdyż pracują w oparciu o program własny wychowawczyni klasy “Tropiciele matematyki”. Realizują także innowację pedagogiczną “Zaprogramowani na przygodę” i z tego względu podejmują wraz z partnerami działania dotyczące kodowania. Mogą pochwalić się kolejnymi certyfikatami. W edukacji matematycznej wykorzystują aplikacje mobilne i narzędzia Web2. Nauczyciele przygotowują uczniom ciekawe zadania, np. Lustrzane odbicie. Korzystając z kształtów w przyborniku Jamboard trzecioklasiści podjęli wyzwanie opracowane przez Świetliczaków ze Szkoły Podstawowej nr 4 w Koszalinie i zaproponowali kolegom swoje zadanie. Z ogromnym zaciekawieniem obserwowali na tablicy interaktywnej poczynania rówieśników z Koźmina Wielkopolskiego Była to bardzo ciekawa współpraca w parach. Projekty sprawiają uczniom wiele satysfakcji i radości również dzięki spotkaniom online z partnerami. 29 września odbyło się międzynarodowe spotkanie uczniów, a 25 października - nauczycieli. 19 października spotkali się nauczyciele pracujący nad polskim projektem. Dzięki eTwinningowi p. Elżbieta Dras otworzyła swoją klasę na świat, aby uczniowie mogli poznawać go w nowoczesny, ciekawy i bezpieczny sposób.

Certyfikaty dla wychowawcy i uczniów klasy 3 a za udział w projekcie eTwinning.

Certyfikat dla wychowawcy za udział w projekcie eTwinning.

W Szkole Podstawowej nr 8 w im. Bolesława Zygmunta Wirskiego Chełmie realizowana była 9 edycja programu profilaktycznego „Dziel się uśmiechem”, którego ambasadorka Magdalena Różczka zachęca uczniów do dbania o piękny i zdrowy uśmiech.
W ramach współpracy z Oddziałem Rejonowym Polskiego Czerwonego Krzyża realizujemy program edukacyjny, którego celem jest budowanie świadomości prozdrowotnej wśród najmłodszych i zmniejszenie liczby dzieci z próchnicą w Polsce. Dzieci z klas I-III poznawały zasady prawidłowej higieny jamy ustnej, a także dowiedziały się, jak zapobiegać próchnicy zębów, która dotyczy ponad 80% polskich dzieci. Poprzez realizację programu dzieci utrwalały prawidłowe nawyki higieniczne.
W ramach tego projektu zostały przygotowane i przeprowadzone zajęcia, których celem było przekazanie wiedzy na temat dbania o zęby, higieny jamy ustnej, zasad mycia zębów, zwrócenie uwagi na potrzebę dbania o zęby od najmłodszych lat i regularnego przestrzegania zasad czterech kroków dbania o zęby.
W przyswojeniu nowych wiadomości i utrwalaniu prawidłowych nawyków pomogły uczniom plansze, rebusy, karty pracy, prezentacja multimedialna, krzyżówka, pogadanka.
Uczniowie otrzymali zestawy, które zawierały zeszyty edukacyjne przekazujące rzeczowe informacje o higienie jamy ustnej, zdrowym odżywianiu, znaczeniu aktywnego stylu życia oraz gumy do żucia. Dzieci chętnie uczestniczyły w grach i zabawach przygotowanych dla nich w ramach tego przedsięwzięcia.

Zdjęcie grupy dzieci z pracami plastycznymi zachęcającymi do dzielenia się uśmiechem.

Uczniowie klasy IIIc pod opieką swojej wychowawczyni p. Joanny Wichy biorą udział w międzynarodowym projekcie „Z kulturą mi do twarzy”. Projekt ma na celu wychowanie do wartości, zaangażowanie społeczne, edukację patriotyczną oraz poznawanie polskiej kultury. Uczniowie z chęcią realizują kolejne moduły projektowe aktywnie wypełniając swoje obowiązki.

Zdjęcie drużyny zuchowej z pracownikiem Nadbużańskiego Oddziału Straży Granicznej w służbowym mundurze.

Uczniowie klasy 3b zrealizowali kolejne zadania Międzynarodowego projektu z kulturą mi do twarzy. Z MODUŁU I – W KRAINIE MUZ

Zadanie 10 „Mistrzowie pędzla” – poznali dzieła wybitnych malarzy i sami tworzyli reprodukcje ich dzieł według własnego pomysłu.

Kolaż zdjęć przedstawiających dzieci wykonujące farbami prace plastyczne.

Zadanie 19 „Sztuka współczesna” – wykonali ekorzeźby z surowców wtórnych.

Kolaż zdjęć z pracami uczniów wykonanych między innymi z pudełek, butelek i nakrętek plastikowych.

MODUŁ III – KOCHAM, LUBIĘ, SZANUJĘ; Zadanie 8 „Warto pomagać” uczniowie klasy 3b włączyli się do szkolnej współpracy z Fundacją Pomocy Humanitarnej Redemptoris Missio. W ramach działania Dentysta w Afryce zebrali i przekazali szkolnemu koordynatorowi akcji pasty i szczoteczki do zębów.

Zdjęcia prezentujące pasty i szczoteczki do zębów na tle planszy „Międzynarodowy Projekt Edukacyjny - Z kulturą mi do twarzy”.

MODUŁ IV – KULTURY ŚWIATA; Zadanie 9 „Egipski szyfr” uczniowie zapoznali się z wyglądem i historią pisma egipskiego. Zapisywali informacje za pomocą hieroglifów.

Prace uczniów ze znakami pisma obrazkowego.

Uczniowie klasy 3a wraz z wychowawczynią, decydując się na międzynarodowy projekt eTwinning, muszą komunikować się z partnerami w języku obcym. I to jest jedna z korzyści płynących z eTwinningu – doskonalenie komunikowania się np. po angielsku. I to zarówno w piśmie, jak i w mowie. 30 października odbyło się spotkanie uczniów i nauczycieli. Trzecioklasiści grali w gry, układanki i łamigłówki o Układzie Słonecznym w aplikacjach edukacyjnych. Utrwalili m.in. nazwy planet w języku angielskim. 2 listopada odbyło się spotkanie nauczycieli, a 4 listopada podopieczni p. Elżbiety Dras wzięli udział w globalnym ruchu, który ma na celu uczynienie czasu spędzanego na świeżym powietrzu częścią dnia każdego dziecka (Outdoor Classroom Day). Nasza szkoła została umieszczona na mapie tego wydarzenia i otrzymaliśmy certyfikat.Trzecioklasiści spędzili jesienny czas na świeżym powietrzu. Niestety, pogoda nie zawsze temu sprzyja, ale udało się wybrać dzień słoneczny choć nieco zimny. Podczas zajęć w plenerze uczniowie korzystali m.in. z lornetek i lup. Wybrali liście i inne materiały przyrodnicze o różnych rozmiarach i kształtach, z których stworzyli różne liściaste kreacje. Dzieci bardzo lubią takie aktywności. Wszyscy partnerzy projektowi kodowali online i offline. Korzystając z generatora, znaleźliśmy zakodowane słowa. Współpracując z kolegami, zakodowaliśmy nazwę naszego projektu (zajęliśmy się literą N).
Realizacja dobrze przemyślanego i dobranego do grupy projektu zwiększa motywację uczniów do nauki, umożliwia im rozwijanie zainteresowań, poznanie nowych narzędzi cyfrowych oraz uczenie się przez działanie i zabawę.

Certyfikat za działania w projekcie „Happy kids with STEAM”.

Uczniowie klasy 3a poznali holenderskiego malarza Piet’a Mondriana. Jego obrazy zainspirowały nawet linię mody Yves Saint Laurent, projekty narciarskie i rowerowe, architekturę, linię butów, logo programów telewizyjnych oraz okładki albumów muzycznych. Trzecioklasiści stworzyli własne prace inspirowane sztuką Mondriana, która charakteryzowała się użyciem linii pionowych i poziomych. Linie nachodząc na siebie dzieliły płaszczyzny na kwadraty i prostokąty. Artysta stosował trzy barwy (żółtą, niebieską i czerwoną). Sztuka tego artysty okazała się bardzo zabawna i nieskomplikowana dla dzieci. Niektórzy uczniowie sami tworzyli siatki czarnych poziomych i pionowych linii, a wszyscy kolorowali kwadraty i prostokąty. Powstały abstrakcyjne obrazy, wizerunki zwierząt oraz zaprojektowano literę A w stylu Mondriana. Te inspirujące zadania zaplanowali nauczyciele tworzący międzynarodowy projekt eTwinnig “Nature in Art” podczas spotkania online 4 listopada.
W wyniku współpracy ponad granicami dotyczącej poznanego wcześniej malarza Vincenta van Gogha powstały m.in.: prezentacja (KLIK), film (KLIK), książeczka (KLIK) i wirtualna wystawa (KLIK). Za międzynarodowe działania projektowe podjęte w ramach Code Week uczniowie klasy 3a otrzymali certyfikat. Opiekunem projektu jest wychowawczyni klasy p. Elżbieta Dras.

Certyfikat dla uczniów klasy 3 a za udział w projekcie.

Z przyjemnością informujemy, że Centralne Biuro Programu eTwinning w Brukseli przyznało naszej szkole Europejską Odznakę Jakości za ubiegłoroczny, międzynarodowy projekt. Do certyfikatu dołączono następującą informację: "Gratulacje! Twoja szkoła otrzymała Europejską Odznakę Jakości eTwinning za wspaniałą pracę w projekcie eTwinning "Bee Happy". Oznacza to, że Twoja praca, praca Twoich uczniów i Twojej szkoły została oceniona jako reprezentująca najwyższy europejski poziom. W związku z tym, otrzymasz certyfikat, który możesz dołączyć do swojej strony internetowej (stron internetowych) lub wystawić w widocznym miejscu w swojej szkole. Ponadto, Twój projekt zostanie pokazany w specjalnym miejscu na Europejskim Portalu: www.etwinning.net
Europejskie Odznaki Jakości przyznawane są tylko raz w roku za wybitną pracę w projektach międzynarodowych i ogłaszane są na portalu eTwinning: link - KLIK (lista nagrodzonych szkół). Większość pracy projektowej uczniowie klasy 2a (obecnej klasy 3a) wykonali podczas zdalnego nauczania, więc tym bardziej jesteśmy szczęśliwi i dumni. Dziękujemy Uczniom za kreatywność i codzienną radość działania oraz ich Rodzicom za pomoc i zaangażowanie. To już drugi tak niezwykły sukces tej grupy naszych uczniów pod kierunkiem wychowawczyni p. Elżbiety Dras. Dziękujemy także wszystkim wspaniałym Partnerom za fantastyczną współpracę międzynarodową nauczycieli - pasjonatów.

european quality label 2021

 

Uczniowie klasy 3a kontynuują wizytę w zamku Królowej Matematyki. Ostatnio zwiedzili komnatę figur geometrycznych i z ochotą wykonali czekające na nich zadania. Znaleźli tam m.in. zadania opracowane przez wychowawczynię klasy p. Elżbietę Dras: tangramy - KLIK,  quiz - KLIK, sudoku - KLIK. Z figur geometrycznych zaprojektowali biżuterię dla Królowej Matematyki: pierścień, naszyjnik, bransoletkę i kolczyki. Jeden komplet klejnotów projektowali wspólnie z partnerami dokładając swoje kamienie, inne opracowali sami. Okazało się, że figury geometryczne nie mają przed nimi żadnych tajemnic.
W zamku Królowej Matematyki jest jeszcze sporo tajemniczych komnat, które odwiedzą uczniowie uczestnicząc w projekcie eTwinining “Tajemnice zamku Królowej Matematyki”.

komnata figur 1

Uczniowie klasy 3a pod opieką wychowawczyni p. Elżbiety Dras ukończyli kolejne wyzwania Code Week 4 All podjęte tym razem w ramach realizacji międzynarodowego projektu eTwinning „Nature in Art”. Korzystając z generatora zakodowywali jesienne obrazki i odkodowywali propozycje partnerów. Była to bardzo ciekawa współpraca i rozwijanie umiejętności korzystania z technologii cyfrowych w Europie.

Uczniowie klasy 3a dobrze się bawili i praktycznie uczyli dzięki kreatywnemu wyzwaniu STEAM, które podjęli, realizując międzynarodowy projekt eTwinning „Happy kids with STEAM”. Poznali elementy naszego Układu Słonecznego, utrwalili nazwy planet, porównywali ich własności i dystans od Słońca. Następnie przedstawili Układ Słoneczny w formie płaskiej i przestrzennej. Zaczęli od kolorowanki, a potem wykonali mini makiety, modele i inne prace plastyczne utrwalające ich wiedzę dotyczącą Układu Słonecznego. Uczniowie wykazali się bardzo dużą pomysłowością, wysoką techniką wykonania i zróżnicowanym doborem materiałów. Powstały prace, w których wykorzystano m.in. styropian, kartony, pudełka, plastelinę, sznurki, patyczki, bibułę, folię aluminiową. To był prawdziwy proces projektowania, począwszy od burzy mózgów, poprzez różne propozycje, plany aż do realizacji własnych pomysłów. Opiekunem projektu jest wychowawczyni klasy p. Elżbieta Dras.

 Kolaż zdjęć prezentujących dzieci z ekranami komputerów i tabletami, na których wyświetlają się ich prace.

Uczniowie klasy 3a każdego roku biorą udział w Code Week, czyli europejskim święcie programowania. Realizując w tym roku projekt eTwinning “Happy kids with STEAM”, wspólnie z kolegami z kilkunastu państw przystąpili do międzynarodowych zadań związanych z nauką programowania oraz uczą się, jak bezpiecznie wykorzystywać nowe technologie. Jednym z podjętych wspólnie wyzwań było animowanie swoich imion w programie Scratch. Trzecioklasiści dodali wybraną muzykę w tle i ich imiona tańczyły, a to tylko część ich CodeWeek’owych działań pod kierunkiem wychowawczyni p. Elżbiety Dras.

 

10 października obchodziliśmy Światowy Dzień Drzewa i z tej okazji uczniowie klasy 3a poznali różne gatunki drzew występujące w krajach partnerów projektu eTwinning “Nature in Art”. Oglądali prezentację przygotowaną przez nauczycieli. Niektórzy trzecioklasiści, podróżując po Europie, na własne oczy widzieli np. platany, drzewa oliwne i pomarańczowe. Każda klasa w projekcie prezentowała jedno drzewo. Podczas spaceru w szkolnym ogrodzie i w pobliskim parku podopieczni p. Elżbiety Dras rozpoznawali różne gatunki drzew, a do prezentacji wybrali dąb. Oprócz zdjęć i opisów we wspólnej prezentacji wychowawczyni klasy umieściła rysunki “naszego drzewa” oraz innych poznanych drzew. Wykorzystując prace dzieci sadzony jest wirtualny las dla kolegów z Turcji. Wiemy, jak ucierpiały tego lata ich lasy, jesteśmy w stałym kontakcie dzięki projektowi eTwinning. Z kolorowych papierów wykonaliśmy także drzewa w jesiennej szacie. W październiku wypełniliśmy również ankiety i głosowaliśmy na najciekawszy plakat oraz logo projektu. Przed nami jeszcze wiele atrakcji w projekcie.

Kolaż zdjęć przedstawiających grupy dzieci na tle drzew. Dzieci trzymają w rękach zebrane liście lub kasztany.

Uczniowie klasy 3a rozpoczęli działania w międzynarodowym projekcie eTwinning “Happy kids with STEAM”. Podejmując nowe wyzwanie poznali cele projektu, wypełnili ankietę wstępną, zaprezentowali symbole STEAM oraz zostali zapoznani z pierwszym zadaniem projektowym. Wychowawczyni klasy p. Elżbieta Dras opracowała logo i plakat projektu. 10 października odbyło się spotkanie nauczycieli z kilkunastu państw i dyskusja na czacie.
Trzecioklasiści znają znaczenie pojęcia STEAM i z sukcesem zrealizowali już projekt.eTwinning (“Little seekers”) oparty na tej metodologii. To interdyscyplinarne podejście do uczenia się. Jest połączeniem takich dziedzin jak nauka, technologia, inżynieria, sztuka i matematyka.

Animacyjny rysunek dwójki dzieci na tle dłoni.

Kolaż zdjęć przedstawiających prace uczniów klasy 3a powstałe z darów jesieni: kasztanów, liści, żołędzi.

Uczniowie klasy 3a wykonali jesienne mandale. Najpierw układali je w parku, jednak wiatr utrudniał działanie. Po powrocie do szkoły z radością tworzyli obrazy przy użyciu materiału przyrodniczego np. patyków, liści, szyszek, żołędzi, kasztanów, kamyków, jarzębiny itp. Opiekunowie międzynarodowego projektu eTwinning “Nature in Art” opracowali dla uczniów interaktywną propozycję i powstały mandale na tablicy interaktywnej. Jesienne mandale to dla podopiecznych p. Elżbiety Dras radość tworzenia. Trzecioklasiści chętnie pracowali także z mandalami w formie kolorowanki. Mandale ułatwiły koncentrację, wdrożyły dzieci do wytrwałości i konsekwencji w działaniu. To świetna okazja do rozwoju aktywności twórczej, kreatywności i samoekspresji dziecka. Metoda ta przynosi wiele korzyści dla rozwoju fizycznego i intelektualnego nie tylko dzieci.

W ramach międzynarodowego projektu eTwinning “Nature in Art” uczniowie klasy 3a wraz z wychowawczynią p. Elżbietą Dras celebrowali Europejski Dzień Języków, który ma za zadanie zwrócić uwagę na to, jak ważna jest nauka języków obcych nie tylko w szkole, ale i przez całe życie.Wydarzenie to podkreśla także znaczenie wszystkich języków, jakimi porozumiewamy się w Europie. Opiekunowie projektu (prezentacja partnerów - KLIK) spotkali się online 13 oraz 27 września (spotkanie - KLIK) i zaplanowali działania projektowe. 28 września odbyła się pierwsza tura spotkań online uczniów. Do projektu dołączyli kolejni partnerzy europejscy i 27 klas spotykało się w mniejszych grupach, aby ułatwić komunikację. Partnerzy wspólnie świętowali językowe bogactwa Europy. Uczniowie krótko powitali się i przedstawiali w swoim języku oraz w języku angielskim. Wspólnie zaśpiewali i pobawili się przy piosence “A ram sam sam” (filmik - KLIK). Po spotkaniu poznali nowe słowa w języku angielskim dotyczące sztuki. Sprawdzili słownictwo artystyczne grając w grę interaktywną typu labirynt opracowaną przez opiekunów.
Kontakt uczniów z rówieśnikami z innych krajów, dzielenie się poglądami i wiedzą między nauczycielami z różnych szkół, to tylko niektóre z licznych zalet projektów eTwinning opracowywanych przez samych nauczycieli.

Zrzut ekranu przedstawiający uczestników spotkania online podczas Dnia Europejskich Języków.

Logo międzynarodowego projektu “Z kulturą mi do twarzy”. Obrazek dziewczynki i chłopca w strojach galowych.

Plakat promujący udział w międzynarodowym projekcie “Z kulturą mi do twarzy”.

Uczniowie klasy 3b pod opieką pani Wioletty Lewczuk biorą udział w Międzynarodowym Projekcie Edukacyjnym „Z kulturą mi do twarzy”. Zrealizowali już zadanie 4 „Perły regionu” z MODUŁU II – TU JEST MOJE MIEJSCE. Wzięli udział w wycieczce po Starym Mieście. Zwiedzili Zabytkową Kopalnię Kredy, czyli unikatowy na skalę światową labirynt podziemnych korytarzy wykutych w skale kredowej, której złoża zalegają pod powierzchnią naszego miasta. Korytarze ciągną się pod całym Starym Miastem na kilku kondygnacjach i stanowią obecnie największą atrakcję miasta i regionu.

 

Animacyjny plakat przedstawia sowę trzymającą mapę Polski oraz napis:  Lekcja o Funduszach Europejskich VI.

Nasza szkoła przystąpiła do akcji edukacyjnej „Lekcja o Funduszach Europejskich VI” organizowanej przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej. Ten bezpłatny projekt skierowany jest do uczniów i nauczycieli ze szkół podstawowych klas 6-8 z pięciu województw Polski Wschodniej.
Jego cel to przybliżanie wiedzy o Funduszach Europejskich.
Tegoroczna „Lekcja o Funduszach Europejskich VI” jest poświęcona rozwojowi lokalnemu. Uczniowie biorący udział w zajęciach dowiedzą się, dlaczego ich miejscowości powinny rozwijać się w sposób zrównoważony oraz z poszanowaniem środowiska naturalnego. Poznają możliwości zaangażowania mieszkańców w rozwój lokalny oraz źródła finansowania zmian w swoich miejscowościach. Omówiona zostanie także rola Funduszy Europejskich w procesie rozwoju lokalnego.
Nasza szkoła otrzymała bezpłatny pakiet materiałów dydaktycznych: gotowy scenariusz lekcji, edukacyjne gry planszowe „PROJEKT: MIASTO!”, film animowany oraz broszury i gadżety dla wszystkich uczniów uczestniczących w zajęciach.
Dodatkowo nauczyciele wraz z uczniami po przeprowadzeniu zajęć będą mogli wziąć udział w konkursie „PROJEKT: SZKOŁA!” i zgłosić swój pomysł na nowe inwestycje w najbliższym otoczeniu. Autorzy najlepszych prac otrzymają wartościowe nagrody wspierające nauczanie w szkołach.
Do udziału w akcji zostało zakwalifikowanych 500 klas z pięciu województw Polski Wschodniej.
Więcej informacji o projekcie na: www.polskawschodnia.gov.pl/lekcja.

Plakat przedstawiający  uśmiechniętych uczniów i nauczycielkę podczas lekcji, na pierwszym planie startująca rakieta.

 

Uczniowie klasy III c pod opieką swojej wychowawczyni p. Joanny Wichy wzięli udział w „Międzynarodowej Akcji Jabłuszko Migamy”. Wydarzenie miało na celu ukazanie dzieciom, iż pomiędzy nimi dorastają też osoby, które nie słyszą, ale jednak porozumiewają się z nami za pomocą języka migowego. Klasa III c, aby wziąć udział w wydarzeniu, musiała nauczyć się podstaw polskiego języka miganego. Było to bardzo ciekawe doświadczenie, które wzbogaciło wiedzę i umiejętności dzieci. Akcja „Jabłuszko Migamy” powstała z inicjatywy Międzynarodowego Programu „Kraina Muzyki”, w którym klasa III c bierze udział.


Nauczyciele naszej szkoły uczestniczyli w cyklu szkoleń, podczas których dowiedzieli się, jak zmienić sposób prowadzenia swoich lekcji, by bardziej angażowały uczniów, rozwijały w nich umiejętność krytycznego i twórczego myślenia, uczyły pracy w zespole. Lekcji, które stawiają ucznia na pierwszym miejscu, pozwalając mu na zdobywanie wiedzy drogą własnych doświadczeń i poszukiwań, z pomocą ogólnodostępnych narzędzi cyfrowych, programów i aplikacji.

Zrzut ekranu potwierdzający uczestnictwo szkoły w ogólnopolskim projekcie edukacji cyfrowej ,,Lekcja:Enter’’.

 

Matematyka jest ważna. Używamy jej w prawdziwym życiu i dlatego 41 nauczycieli z 10 państw, tworząc projekt eTwinning ,,No Problem”, wspólnie dąży do tego, aby uczniowie nie bali się lekcji matematyki i polubili je. 17 września 2021. odbyło się pierwsze spotkanie opiekunów projektu. Wychowawczyni klasy 3a przygotowała wstęp do projektu, plakat i logo, a podopieczni p. Elżbiety Dras zrealizowali już pierwsze zadania projektowe. Przygotowali się do spotkania z partnerami i wspólnej gry Boom w języku angielskim. Zilustrowali wyznaczony numer 17 i napis BOOM (w języku angielskim i tureckim) oraz wybrali najciekawsze propozycje do wspólnego filmiku. Zagrali w grę (tym razem tylko w zakresie 25) utrwalając wielokrotności liczby 5. Nikt nie odpadł z gry. Gra bardzo podobała się dzieciom i są gotowi do międzynarodowej rozgrywki.

13 września bieżącego roku odbyło się spotkanie partnerów projektu ,,Nature in art”. Podczas webinaru zaplanowano działania uwzględniające Międzynarodowy Dzień Kropki. Uczniowie klasy 3a po raz trzeci świętowali Dot Day. Pracowali ze znaną i lubianą im aplikacją Quiver. Podopieczni p. Elżbiety Dras ożywiali wykonane prace plastyczne pt. ,,Szczęśliwa Ziemia”. Trzecioklasiści wiedzą, że nie należy śmiecić w naturze, gdyż niszcząc ją, niszczymy siebie.


W klasie 3a przygoda z postacią Vincenta Van Gogha trwa. Trzecioklasiści poznali najważniejsze dzieła tego wielkiego malarza. Wiedzą, co jest oryginałem, a co podróbką i znajdują różnice pomiędzy dwoma zdjęciami. Inspirowani ,,Słonecznikami” Wincentego van Gogha wykonali prace plastyczne różnymi technikami. Pomalowali dwie części dzieła tego holenderskiego malarza i dzięki współpracy partnerów powstaną cztery wspólne obrazy. Te bardzo ciekawe działania edukacyjne przełamują szkolną rutynę i niezwykle interesują oraz angażują uczniów. Opiekunem międzynarodowego projektu eTwinning ,,Nature in art” jest wychowawczyni klasy p. Elżbieta Dras.

Kolaż zdjęć przedstawiających prace uczniów- kolorowanki słoneczników oraz napis Vincent van Gogh Sunflowers.

Uczniowie klasy 3a z przyjemnością wykonali kolejne zadania zaproponowane przez opiekunów projektu eTwinning ,,Tajemnice zamku Królowej Matematyki”. Skończyli projektowanie dywanów dla królowej. Pracowali z mapą. Policzyli, ile szkół bierze udział w projekcie. Wiedzą, skąd są partnerzy, do kogo mają najdalej, a do kogo najbliżej. Weszli do zamku i w oparciu o zadania interaktywne zrobili porządki w piwnicy, policzyli oraz pogrupowali warzywa. Następnie sala lekcyjna trzecioklasistów stała się zamkową piwnicą, w której zagościły najróżniejsze warzywne zapasy. Dzieci segregowały warzywa w różny sposób: kolorami, rodzajem, pod względem kształtu, wielkości. Mierzyły długość, obwód, ważyły, liczyły, przeliczały, o ile więcej/mniej jest sztuk w zbiorach, o ile jakieś warzywo jest cięższe/lżejsze, o ile dłuższe czy krótsze. Wybierały najlżejsze i najcięższe ze wszystkich. Warzywem gigantem okazała się dynia. Dzieci pracowały w grupach i samodzielnie. Przy okazji utrwaliły budowę roślin oraz warunki potrzebne im do życia i wzrostu. Pod opieką wychowawczyni p. Elżbiety Dras uzupełniły księgę inwentarzową. Świetnie się przy tym bawiły, a i zadań matematycznych było co niemiara.

Kolaż zdjęć przedstawia uczniów, którzy stoją  przy stole pełnym warzyw i dokonują ich pomiaru,  oraz  wyciągniętych dłoni uczniów z różnymi warzywami.

Sztuka wywołuje uczucia, sprawia przyjemność i czyni człowieka lepszym. Projekt ,,Nature in Art” łączy dwa tematy: przyrodę i sztukę. Na przestrzeni dziejów artyści byli pod wpływem natury. To właśnie ona była źródłem inspiracji. Założeniem projektu jest poznanie twórców dzieł, których tematem przewodnim jest natura (Gustav Klimt, Piet Mondrian, Wassily Kandinsky, Salvador Dali, Vincent Van Gogh, Claude Monet).
Uczniowie klasy 3a stworzą własne, niepowtarzalne prace inspirowane twórczością tych artystów. Trzecioklasiści podjęli już działania projektowe. Pracowali z mapą i dowiedzieli się, z jakich krajów pochodzą partnerzy. Poznali Vincenta van Gogha, jego dzieła i różne techniki plastyczne umożliwiające stworzenie prac inspirowanych „Słonecznikami” tego słynnego malarza. Opiekun projektu P. Elżbieta Dras przygotowała m.in. plakat, logo i wstęp do projektu, a to dopiero początek rocznej pracy.

Uczniowie klasy 3a wraz z nastaniem nowego roku szkolnego rozpoczęli projekt matematyczny eTwinning, w formie gamifikacji ,,Tajemnice zamku Królowej Matematyki”. To projekt, którego głównym założeniem jest zainteresowanie “królową nauk” oraz podniesienie kompetencji matematycznych poprzez zabawę. Zadania wplecione są w baśniową fabułę. Trzecioklasiści rozpoczęli prace projektowe od wysłuchania przesłania Królowej Matematyki i po przeanalizowaniu mapy ruszyli na matematyczną wyprawę. Rozszyfrowali kod ze wskazówką jak dojść do zamku, a w drodze wykonali pierwsze zadanie - odkodowali rysunek i utrwalili kierunki geograficzne. Kiedy odkryli zagadkę, niektórym tak się spodobało, że puścili wodze fantazji i np. dorysowywali okna w zamku, kolorowali go. Na mapie wyprawy natrafili na zadanie wspólne dla wszystkich klas i sprawdzili, jakie wzory można ułożyć z podanych kafelków. Najpiękniejszy dywanik będzie prezentem dla Królowej Matematyki. Projekt niezwykle zaciekawił uczniów, toteż nie mogli oprzeć się pokusie i weszli do zamku. Niezwykle interesują się tym, co kryje się w poszczególnych pomieszczeniach i chętnie odkrywają tajemnice zamku Królowej Matematyki.

Kolaż zdjęć przedstawiających dzieci podczas interaktywnych ćwiczeń i napis: ,,Tajemnice zamku Królowej Matematyki’’.

logo

 

Zajęcia z TIK są bardzo ciekawe i emocjonujące. Stosujemy coraz więcej atrakcyjnych narzędzi. 

Maleńki wycinek z tego co dzieje się codziennie.


Aktywna tablica - blog


 

Klasa: Vc
Przedmiot: język polski
Nauczyciel: Ewa Skórzewska -Popek

Uczniowie klasy V c poznali tematykę mitów greckich. Przed sprawdzianem literackim sprawdzającym znajomość mitologii odbył się klasowy konkurs mitologiczny. Paweł uzupełnia tekst notatki o Dedalu i Ikarze.

IMG 20200306 103521

 

Przedmiot: język polski
Klasa: VI a
Nauczyciel: p. Ewa Skórzewska-Popek

Szóstoklasiści poznali ostatnią odmienną część – zaimek. Doskonalili umiejętność wyszukiwania ich w zdaniu oraz określania form fleksyjnych. Angelika wykonuje ćwiczenie gramatyczne, zaznacza kolorem zaimki w podanych zadaniach. Wykonała to zadanie bezbłędnie.

IMG 20200109 122348

 

Przedmiot: język polski
Klasa : VI a
Nauczyciel: p. Ewa Skórzewska-Popek
Uczniowie doskonalili umiejętności rozpoznawania w zdaniu przysłówków oraz ich stopniowania. Aleks bezbłędnie wykonał ćwiczenie polegające na uzupełnieniu przysłów przysłówkami oraz podaniu informacji, w jakim stopniu one wystąpiły.

IMG 20191205 120221

 

Temat lekcji: Budowa i funkcje krwi.

Uczniowie poznawali budowę erytrocytów, leukocytów, trombocytów i osocza. Zaznaczali ich funkcje. 

Prowadzący: p. Marlena Wojciechowska- Przysucha

1

 

Temat lekcji: Podsumowanie działu „Układ pokarmowy, trawienie pokarmu”.

Uczniowie zaznaczali składniki pokarmowe, które są trawione w poszczególnych odcinkach przewodu pokarmowego.

Prowadzący: p. Marlena Wojciechowska- Przysucha

2

 

Temat lekcji: Budowa komórki zwierzęcej. 

Uczeń wskazuje organella komórkowe i poznaje ich funkcje. 

Prowadzący: p. Marlena Wojciechowska- Przysucha

3

 

Temat lekcji: Komórka roślinna i bakteryjna – porównanie. 

Uczniowie wskazują elementy budowy komórki roślinnej i bakteryjnej. Poznają ich funkcje i porównują je z komórką zwierzęcą. 

Prowadzący: p. Marlena Wojciechowska- Przysucha

4

 

Temat lekcji: Podsumowanie działu „Układ pokarmowy, trawienie pokarmu”. 

Uczniowie podzieleni na grupy korzystając z tablicy interaktywnej grają w quiz, rozwiązują zadania dotyczące budowy i funkcji układu pokarmowego Swoje osiągnięcia obserwują na tablicy. 

Prowadzący: p. Marlena Wojciechowska- Przysucha

5

 

Przedmiot: język polski
Klasa: Vc
Nauczyciel: p. Ewa Skórzewska - Popek

img 20191115 121534 

Uczniowie klasy Vc utrwalali wiadomości o rzeczowniku i jego określeniu – przymiotniku.
Madzia wykonuje ćwiczenie online, wskazuje w zdaniu związki rzeczownika z przymiotnikiem

 

Temat: Nazwy zjawisk pogodowych i klęsk żywiołowych.
7.11.19
Nauczyciel: Magdalena Zosiuk

img 20191107 090407

Uczniowie wskazywali słowa, które nie pasowały do danej fotografii, łączyli zdjęcia z opisem i uzupełniali tekst na podstawie obrazka.

  • img_20191107_090407
  • img_20191107_090734
  • img_20191107_090504

 

Temat: Artykuły spożywcze - słownictwo
6.11.19
Nauczyciel: Magdalena Zosiuk

img 20191106 093942 

Uczniowie przyporządkowywali nazwy artykułów spożywczych do kategorii: nabial, owoce, warzywa.

  • img_20191106_093942
  • img_20191106_093905

 

Klasa VII a, c
24.10.19
Temat lekcji: The silver screen - rozmawiamy o kinie i filmie.
Nauczyciel: Magdalena Zosiuk

img 20191024 082759 

Na lekcji języka angielskiego uczniowie poznali gatunki filmów, następnie na pokazanych slajdach odnajdywali film, który nie pasował do pozostałych i wyjaśniali dlaczego.

  • img_20191024_082835
  • img_20191024_082759
  • img_20191024_082743

 

8.11.2019 r.
Klasa V d
Temat: Kultura starożytnej Grecji.

1

W podsumowaniu lekcji uczniowie określają, czy stwierdzenia na temat kultury starożytnej Grecji są prawdziwe czy fałszywe.


8.11.2019r.
Klasa VIII a
Temat: Społeczeństwo polskie pod okupacją.

2

Uczniowie przyporządkowują wydarzenia oraz represje stosowane wobec ludności polskiej jako charakterystyczne odpowiednio do okupacji niemieckiej lub sowieckiej.

 

Przedmiot: język polski
Klasa: VI a
Nauczyciel: p. Ewa Skórzewska – Popek

IMG 20191106 083315 

Uczniowie poznali informacje na temat Biblii. Analizowali świat przedstawiony ,,Przypowieści o talentach”. Natalia uzupełnia tekst na temat przeczytanej przypowieści biblijnej.

 

tradycje 03

Día de Muertos, All Hallows’ Eve, Awuru Odo, Alla Helgons Dag, 盂兰节 – cóż te obco brzmiące zwroty mają ze sobą wspólnego? To nic innego jak nazwy świąt, które odbywają się w różnych zakątkach świata w podobnym czasie, gdy my obchodzimy Dzień Wszystkich Świętych. Może z wyjątkiem tego ostatniego, czyli chińskiego Święta Głodnych Duchów, które odbywa się piętnastego dnia siódmego miesiąca księżycowego, czyli w kulturze zachodniej w sierpniu.
30 października uczniowie klas 2b, 5c, 8a, 8b oraz 8c mieli okazję dowiedzieć się czegoś więcej na temat tradycji obecnych w tym okresie w różnych krajach, dzięki czemu mogli rozwinąć swoje kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej. Kluczowa była otwartość wobec różnorodności kultur. Uczniowie mieli okazję zaspokoić swoją ciekawość świata z jednoczesnym poszanowaniem własnych tradycji i zwyczajów.
Na zajęciach położono nacisk na jeszcze jeden aspekt, czyli ćwiczenie kompetencji cyfrowych. Uczniowie pracowali na tablicy multimedialnej oraz z wykorzystaniem telefonów z zainstalowanymi czytnikami kodów QR, które pozwoliły im zagrać w leksykalne domino. Organizatorem zajęć był p. Piotr Mazur, którego niezmiernie ucieszył komentarz jednego z uczniów, że nie tylko od uczniów oczekuje się kreatywności, ale że nauczyciele też ją czasem wykazują. Oby jak najczęściej!

  • tradycje_04
  • tradycje_01
  • tradycje_02
  • tradycje_03
  • tradycje_05

 

Klasa V d – 25.10.2019 r.
Temat lekcji historii: Bogowie i mity.

Uczniowie rozpoznają bóstwa greckie i łączą je z odpowiednimi opisami.

1


Klasa V b – 25.10.2019 r.
Temat lekcji historii: Przygotowujemy wywiad z bogiem greckim.

2

W rekapitulacji wtórnej uczniowie identyfikują bóstwa po krótkich opisach i zaznaczają ich imiona na wykreślance.

 

16.20.2019 r.
Klasa Vb
Temat: Demokratyczne Ateny

1

18.10.2019 r.
Klasa Ve
Temat: Pierwsze cywilizacje – powtórzenie wiadomości

 

IMG 20191021 125908

Przedmiot: język polski
Nauczyciel: p. Ewa Skórzewska - Popek
Klasa: VI a

Uczniowie klasy VI a omawiają lekturę ,,Ania z Zielonego Wzgórza”. Poznali losy dziewczynki, która marzyła o sukience z bufiastymi rękawami. Agata rozwiązała test czytelniczy na podstawie znajomości treści powieści Montgomery.

  • IMG_20191021_125824
  • IMG_20191021_125908

 

9.10.2019 r.
Klasa VIII A
Temat: II wojna światowa – powtórzenie wiadomości

1

Uczniowie rozpoznają postacie z dramatycznych wydarzeń polskiego września 1939 r. i dopasowują do nich odpowiednie opisy.

2

Uczniowie rozpoznają postacie z dramatycznych wydarzeń polskiego września 1939 r. i dopasowują do nich odpowiednie opisy.

3

Uczniowie dopasowują opisy do poznanych pojęć z dziejów starożytnych cywilizacji Bliskiego Wschodu.

 

IMG 20191011 081150

Przedmiot: język polski
Klasa: V c
Nauczyciel: p. Ewa Skórzewska – Popek

Uczniowie podążają szlakiem bohaterów lektury ,,W pustyni i w puszczy”. Analizowali elementy świata przedstawionego w powieści, a Mikołaj bezbłędnie rozwiązał quiz czytelniczy.

  • IMG_20191011_081318
  • IMG_20191011_081150
  • IMG_20191011_074341

 

1

4.10.2019r. Klasa V e
Temat: W starożytnym Izraelu
Uczniowie porządkują w kolejności chronologicznej wydarzenia z dziejów starożytnego Izraela.

2

4.10.2019r. Klasa V d
Temat: Pierwsze cywilizacje – powtórzenie wiadomości
Uczniowie przyporządkowują opisy do odpowiedniej starożytnej cywilizacji.

3

4.10.2019r. Temat: Od hieroglifów do alfabetu
W podsumowaniu lekcji uczniowie przyporządkowują rodzaj pisma do starożytnego ludu, który się nim posługiwał.
Lekcję historii prowadziła p. Marzena Stadnik.

 

Przedmiot: język polski
Klasa: Vc
Nauczyciel: p. Ewa Skórzewska-Popek

Uczniowie klasy Vc powtarzali wiadomości o czasowniku. Potrafią wskazać formy osobowe i nieosobowe tej części mowy. Kacper bezbłędnie wykonał ćwiczenie polegające na wskazaniu czasowników wśród grupy różnych wyrazów.

img 20190925 101157

 

IMG 20190920 121840

Na lekcji języka angielskiego (nauczyciel p. Magdalena Zosiuk) dotyczącej utrwalenia słownictwa związanego z podróżami, uczniowie klasy VIII b zagrali w grę "Memory", polegającą na łączeniu wyrazów z ich obrazkowymi odpowiednikami.

  • IMG_20190920_122243
  • IMG_20190920_121840

 

Uczniowie klasy Vc na lekcji języka angielskiego utrwalali słownictwo dotyczące rodziny grając w grę "Family Tree" (Drzewo genealogiczne). Po wysłuchaniu poleceń w języku angielskim mieli za zadanie wskazać właściwego członka rodziny. Musieli się spieszyć,gdyż ćwiczenie było na czas. Zajęcia prowadziła p. Magdalena Zosiuk.

IMG 20190916 130549

 

Przedmiot: język polski
Klasa: VI a
Nauczyciel: p. Ewa Skórzewska-Popek
Uczniowie doskonalili umiejętność wskazywania w zdaniu czasownika oraz określania jego form fleksyjnych. Poznali tryby czasownika. Luiza przeczytała wypowiedzi pewnego piłkarza, następnie połączyła w pary jego intencje.

IMG 20190916 092851

 

IMG 20190329 084049

Na lekcji języka angielskiego, klasa Vd grała w grę dydaktyczną odgadując wyrazy związane z formami spędzania wolnego czasu. Nauczyciel prowadzący zajęcia: p. M. Zosiuk.

  • IMG_20190329_084143
  • IMG_20190329_084051
  • IMG_20190329_084049

 

 IMG 20190328 100224

Uczniowie klas szóstych odnajdowali w "wężu wyrazowym" słowa opisujące smak jedzenia. Zajęcia j. angielskiego prowadziła p. Magdalena Zosiuk.

  • IMG_20190328_100242
  • IMG_20190328_100232
  • IMG_20190328_100224

 

img 20190530 082347 

Uczniowie klasy VII a i VII b na lekcjach języka polskiego (nauczyciel p. Ewa Skórzewska – Popek) omawiali lekturę Quo vadis. Poznali sylwetkę Henryka Sienkiewicza, genezę powieści. Wykorzystali aktywną tablicę do przedstawienia prezentacji multimedialnej o starożytnym Rzymie.

  • img_20190603_101041
  • img_20190530_084026
  • img_20190530_082347
  • img_20190530_083308