Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

logo

 

Zajęcia z TIK są bardzo ciekawe i emocjonujące. Stosujemy coraz więcej atrakcyjnych narzędzi. 

Maleńki wycinek z tego co dzieje się codziennie.


Aktywna tablica - blog


 

Uczniowie kl. 3a podczas zajęć tabletowych przeszli do kodowania przy pomocy urządzeń mobilnych i wykonali kolejne zadanie w programie „Uczymy dzieci programować”. Pierwszy raz spotkali się z platformą internetową ozoblockly i najpierw poznali ogólne zasady poruszania się po platformie, a potem zaprogramowali Ozobota tak, aby dotarł on od startu do linii, nad którą umieszczony jest napis „grudzień”. Trasa przejazdu robota przebiegała w taki sposób, że przejeżdżał on pod nazwami miesięcy we właściwej kolejności. Na końcu trasy dodano wybrany efekt świetlny. Tworzenie swojego pierwszego programu, który następnie realizuje robot, bardzo podobało się uczniom i dało im dużo radości. Programując z wykorzystaniem Ozobota uczniowie są oswojeni z nowoczesną edukacją i w praktyczny sposób doświadczają powiązania pomiędzy teorią a praktyką.

IMG 20190108 091123 1 

Uczniowie klasy VIIb grupowali rzeczowniki policzalne i niepoliczalne "wkładając" je do odpowiedniego pudełka. Po wykonanym zadaniu program obliczył ilość prawidłowych odpowiedzi i wskazał popełnione błędy. Lekcję j. angielskiego z wykorzystaniem Aktywnej Tablicy prowadziła p. Magdalena Zosiuk.

  • IMG_20190108_091123_1
  • IMG_20190108_091155
  • IMG_20190108_091220

 

IMG 20190107 091857 

Uczniowie klas szóstych wykorzystujac tablicę multimedialną uczyli się podstawowywch nazw narządów wewnętrznych człowieka łącząc je z obrazkiem.
Zajęcia j. angielskiego prowadziła p. Magdalena Zosiuk.

  • IMG_20190107_091925
  • IMG_20190107_091909
  • IMG_20190107_091857

 

IMG 20190110 102351 

BabaDum to przydatne narzędzie do nauki i utrwalania słownictwa. Serwis ten oferuje 6 sposobów na naukę słówek w 21 językach i można go używać na tablicy multimedialnej, komputerze, tablecie czy telefonie. Uczniowie klasy VIc utrwalali w ten sposób poznane słownictwo na lekcjach języka angielskiego prowadzonych przez p. Magdalenę Zosiuk.

  • IMG_20190110_102457
  • IMG_20190110_102516
  • IMG_20190110_102431
  • IMG_20190110_102351

 

Uczniowie klasy VII b na zajęciach kreatywnych z języka polskiego ( n-l p. Ewa Skórzewska-Popek) poznali sylwetkę Wojciecha Zakrzewskiego. Chełmianin otrzymał Złoty Bilet – honorowy tytuł nadawany przez Stowarzyszenie Kina Polskie za wybitne zasługi w rozpowszechnianiu filmów. Na co dzień jest dziennikarzem i animatorem kultury w Młodzieżowym Domu Kultury w Chełmie, zaś w latach 2011-2015 był redaktorem naczelnym kwartalnika ,,Kultura Chełmska”.

IMG 20190111 074739

 

 

Nowy rok to doskonały czas na postanowienia, ale nie tylko .... Na zajęciach prowadzonych przez p. Berenikę Zdunek uczniowie klasy IIIb dowiedzieli się, że są nie tylko mieszkańcami Chełma, Polski, Europy i Ziemi, ale także mieszkańcami Układu Słonecznego i Galaktyki Drogi Mlecznej. Dzieci pogłębiały swoją wiedzę analizując filmy naukowe, a także grając w gry edukacyjne. Do organizacji lekcji wykorzystano interaktywny obraz, który ważne treści prezentuje w atrakcyjnej i nieszablonowej formie. Kliknij i zobacz - co nas tak zafascynowało w kosmosie...

https://view.genial.ly/5c326c9aa4eaa03097d1af23/interactive-image

IMG 20190103 112728 

Uczniowie klasy V d w dniu 3 stycznia br. podczas zajęć j. angielskiego korzystali z Aktywnej Tablicy i mieli za zadanie przyporządkować przymiotniki do podanych schematów stopniowania. Po poprawnym dopasowaniu poszczególne puzzle odkrywały się, by na koniec ukazać interaktywny obrazek.
Zajęcia prowadziła p. Magdalena Zosiuk.

  • IMG_20190103_112837
  • IMG_20190103_112755
  • IMG_20190103_113206
  • IMG_20190103_112728
  • IMG_20190103_113118

 

IMG 20190102 132133 

Uczniowie klasy Va na lekcji języka polskiego ( n-l p. Ewa Skórzewska-Popek) poznali odmienną część mowy – liczebnik. Wskazywali w zdaniu liczebniki, określali ich rodzaj oraz umiejętnie się nimi posługiwali w ćwiczeniach.

  • IMG_20190102_132150
  • IMG_20190102_132058
  • IMG_20190102_132133

 

1

Uczniowie kl. 3a w pierwszym dniu nauki w nowym roku wykonali szereg ćwiczeń interaktywnych dotyczących miesięcy. Dowiedzieli się skąd wzięły się nazwy miesięcy, poznali powiedzenia i przysłowia z nimi związane, obejrzeli bajkę pt. "Dwanaście miesięcy”, porządkowali miesiące w kolejności, zapisywali je za pomocą znaków rzymskich i rozwiązywali zagadki o dwunastu braciach. Zajęcia zakończyły się podsumowującym quizem. Lekcja bez książek i zeszytów to sposób na powitanie nowego roku.

  • 6
  • 2
  • 5
  • 8
  • 7
  • 1
  • 4
  • 3

 

IMG 20181217 093908

Uczniowie klasy VI b na lekcji języka angielskiego (nauczyciel p. Magdalena Zosiuk) poznali nazwy dolegliwości zdrowotnych, a także sposoby na poprawienie zdrowia. Z yummy.pl  mieli okazję poznać pracę stomatologa i wydając polecenia "wyleczyć" pacjenta. Poprzez zabawę z wykorzystaniem Aktywnej Tablicy szóstoklasiści poznali tryb rozkazujący i formę grzecznościową wydawanych poleceń, a także słownictwo związane ze zdrowiem.

  • IMG_20181217_093908
  • IMG_20181217_094023

 

IMG 20181220 111859

Uczniowie klasy Vd na lekcji języka angielskiego mieli za zadanie w określonym czasie ubrać przedstawione postacie według wskazówek i odpowiednio do pory roku. W ćwiczeniu wykorzystano tablicę multimedialną. Zajęcia prowadziła p. Magdalena Zosiuk.

  • IMG_20181220_111859
  • IMG_20181220_112139
  • IMG_20181220_112130
  • IMG_20181220_112334

 

IMG 20181219 102407

W ramach innowacji pedagogicznej "Znam angielskie słówka śpiewająco" uczniowie klasy VIa uczą się leksyki poprzez śpiewanie piosenek współczesnych wykonawców muzyki rozrywkowej. W tym celu wykorzystują różne narzędzia i aplikacje. Jedną z nich jest Lyricstraining, którą można zainstalować na smartphonie i uczyć się języka angielskiego w wybranym przez siebie czasie. Aplikacja pozwala wybrać określony utwór muzyczny i poziom trudności zadania. Po włączeniu utworu pojawia się tekst z lukami. Uczniowie muszą uważnie słuchać, aby wpisać poprawne słowo. Gdy to się nie udaje, program wycisza piosenkę do momentu ponownego wpisania słowa. Oczywiście jest także opcja, że narzędzie podpowiada jakie to słowo. Za każdy wyraz uczeń otrzymuje punkt, na koniec można sprawdzić ilość poprawnych i błędnych odpowiedzi oraz czas. Jest to bardzo motywujące zadanie, ponieważ każdy chce posłuchać wybranej przez siebie piosenki, ale żeby to zrobić trzeba liczyć się z czasem i poprawnością wpisanego słowa. Autorem i realizatorem innowacji jest p. Magdalena Zosiuk, nauczyciel języka angielskiego.

  • IMG_20181219_103502
  • IMG_20181219_102407
  • IMG_20181219_103405
  • IMG_20181219_103456

 

IMG 20181217 093100 

W celu utrwalenia form czasowników czasu Past Simple, uczniowie klasy VIb korzystali z aplikacji Games To Learn English. Zadanie polegało na dobraniu włąściwych form czasowników w czasie przeszłym do ich podstawowych odpowiedników. Zadanie dostarczyło dużo emocji, gdyż liczył się także czas jego wykonania. W drugiej części ćwiczenia należało dopasować czasownik do obrazka, a następnie uzupełnić zdanie odpowiednią formą czasownika. Zajęcia prowadziła p. Magdalena Zosiuk.

  • IMG_20181217_093100
  • IMG_20181217_093135
  • IMG_20181217_093403
  • IMG_20181217_093103

 

Uczniowie klasy IV c w grudniu uczestniczyli w zajęciach prowadzonych przez panią Małgorzatę Denekę-Angel, kierownika oddziału chełmskiego Zarządu Lubelskich Parków Krajobrazowych.
Czwartoklasiści uporządkowali swoją wiedzę na temat form ochrony przyrody oraz zlokalizowali obszary objęte ochroną w powiecie chełmskim, m.in.: Chełmski Park Krajobrazowy; rezerwaty „Bachus”, „Serniawy”, Chełmskie Torfowiska Węglanowe”; najważniejsze pomniki przyrody.
Poznali gatunki roślin i zwierząt chronionych w regionie, jak również ich naturalne środowisko. Prezentacja zdjęć z nazwani wybranych okazów flory i fauny sprzyjała zapamiętaniu przez uczniów licznych osobliwości otaczającej ich przyrody. Zajęcia zachęciły uczniów do bliższego poznania środowiska przyrodniczego regionu chełmskiego.
Spotkanie było elementem realizowanej w klasie innowacji pedagogicznej o tematyce regionalno-turystycznej Kraina, która się w sercu zaczyna ... Zajęcia zorganizowała autorka i realizatorka innowacji p. Marzena Stadnik.

2

 

1 

Klasa VI c (13.12.2018 r.)

Temat: Demokracja a totalitaryzm.

Uczniowie przyporządkowują cechy charakterystyczne państwa demokratycznego i państw totalitarnych (ZSRR i III Rzeszy).


2

Klasa V d (13.12.2018 r.)

Temat: Wśród bogów rzymskich.

Uczniowie sprawdzają czy zapamiętali imiona najważniejszych bogów rzymskich grając w „Milionerów”.


3 

Klasa V d (14.12.2018 r.)

Temat: Dokonania starożytnych Rzymian

W podsumowaniu lekcji uczniowie dobierają materiał ilustracyjny i opisy do największych osiągnięć rzymskich z dziedziny budownictwa.

 

IMG 20181212 132123 

Uczniowie klasy VII b podczas zajęć języka angielskiego łączyli słownictwo dotyczące obowiązków domowych ze zdjęciami, następnie uzupełniali luki w dialogach o kupowaniu i sprzedawaniu. Zajęcia prowadziła p. Magdalena Zosiuk.

  • IMG_20181212_132123
  • IMG_20181212_132521
  • IMG_20181212_132713

 

tablety 01

W klasie 1a na zajęciach realizowanych w oparciu o autorski program matematyczno-informatyczny trenowaliśmy małą motorykę ćwicząc precyzyjność w tworzeniu tras dla robota. Pracowaliśmy także na tabletach w nowej dla nas aplikacji Scratch Jr. Aplikacja ta w przystępny sposób uczy tworzyć proste gry i programować interakcje. Scratch Jr. nie wymaga pisania kodu, ponieważ aplikacja wykorzystuje proste „klocki” (bloki) imitujące fragmenty kodu, które należy przypisać do danej postaci z bajki i ułożyć w określonej kolejności. Zabawa ze Scratch Jr oswaja z tematyką projektowania i programowania aplikacji i gier mobilnych, pozwala zrozumieć, czym jest programowanie obiektowe, a także rozwija kreatywność i logiczne myślenie. Naszym pierwszakom programowanie bardzo się podobało i z niecierpliwością czekają już na kolejne zajęcia.
Zajęcia z programowania i kodowania w klasie 1a prowadzi p. Wioletta Mazur.

  • tablety_01
  • tablety_05
  • tablety_02
  • tablety_04
  • tablety_06
  • tablety_03

 

Uczniowie klasy VII a i VII b pod kierunkiem nauczyciela języka polskiego p. Ewy Skórzewskiej-Popek utrwalali cechy ballady, doskonalili umiejętność charakteryzowania bohaterów, oceniania postaw, opisywania elementów świata przedstawionego. Wysłuchali wykładu na temat ballady jako gatunku literackiego.

IMG 20181211 121722

 

IMG 20181203 103643 

Temat lekcji w klasie VI c: Opisywanie wydarzeń z przeszłości.
Data: 3.12.2018
Nauczyciel: p. Magdalena Zosiuk

Na lekcji języka angielskiego poświęconej czasownikom nieregularnym szóstoklasiści podzieleni na dwie drużyny zagrali w Jeopardy Quiz. Każda grupa mogła uzyskać odpowiednią liczbę punktów poprawnie wykonując ćwiczenie. Wykorzystanie aktywnej tablicy i forma współzawodnictwa wpłynęła na zaangażowanie uczniów w proces uczenia się.

  • IMG_20181203_103604
  • IMG_20181203_103227
  • IMG_20181203_102817
  • IMG_20181203_103643
  • IMG_20181203_103338
  • IMG_20181203_103246

 

Uczniowie klasy VII b na zajęciach z wychowawcą p. Ewa Skórzewską - Popek dyskutowali nad zmianą świadomości w rozumieniu problemu agresji. Poznali sposoby rozładowywania nagromadzonych agresji. Rozwijali umiejętność reagowania w kryzysowych sytuacjach.

IMG 20181127 130129

 

Uczniowie kl. 3a zbudowali makietę wioski Świętego Mikołaja, ułożyli trasy z puzzli zawierające odpowiednie kody, a Ozobot stał się elementem narracji. Robot został ucharakteryzowany i odgrywał rolę Mikołaja, który odwiedzał każdy dom, a sanie, renifery i prezenty czekały w gotowości przed domami. Uczniowie p. Elżbiety Dras układali także świąteczne dyktanda graficzne na podstawie współrzędnych. Tworzyli obrazki na kartach pracy i  w generatorze kodów. Na koniec rozwiązali quiz o Św. Mikołaju. Zabawa i nauka była super!

1

Klasa VI a (28.11.2018 r.)
Temat: Dwudziestolecie zmian
Uczniowie łączą nazwiska i imiona wybitnych postaci okresu międzywojennego z charakteryzującymi ich opisami.


2

Klasa VI b (30.11.2018 r.)
Temat: Odrodzenie państwa polskiego – powtórzenie wiadomości
Uczniowie łączą imiona i nazwiska wielkich Polaków okresu międzywojennego z ich wizerunkami.


3

4

Klasa VII a (27.11.2018 r.)
Temat: Zjednoczenie Włoch  Niemiec
W podsumowaniu lekcji uczniowie sprawdzają swoją wiedzę zdobytą na lekcji grając w „Milionerów”.

 

IMG 20181116 102121 

W klasach szóstych nauka gramatyki języka angielskiego nie jest nudna. Towarzyszy jej podręcznikowy bohater Rah - szczur, który objaśnia nowe zagadnienia. Uczniowie oglądają krótkie filmiki i na podstawie przykładów Rah oraz pytań nauczyciela (p. M. Zosiuk) objaśniają zasady gramatyczne języka angielskiego.

  • IMG_20181116_102121
  • IMG_20181116_102118

 

IMG 20181115 111427 

Na lekcji języka angielskiego "Stany Zjednoczone Ameryki - lekcja kulturowa" uczniowie klasy Vd zapoznali się z najważniejszymi informacjami na temat USA. Obejrzeli prezentację, następnie poznali kilka faktów i ciekawostek dotyczących tego kraju. Pomocnym narzędziem była platforma Quzilet, dzięki której uczniowe używając fiszek uczyli się słów i ich wymowy. Następnie za pomocą zadań interaktywnych sprawdzali swoją wiedzę. Lekcję prowadziła p. Magdalena Zosiuk.

  • IMG_20181115_111427
  • IMG_20181115_112328
  • IMG_20181115_112336
  • IMG_20181115_112438

 

IMG 20181127 090549

Uczniowie klasy IVc na lekcji języka polskiego pod kierunkiem nauczyciela p. Ewy Skórzewskiej-Popek wskazywali w zdaniu rzeczownik, określali jego formy gramatyczne. Przy pomocy aktywnej tablicy poznali nazwy przypadków oraz uczyli się odmieniać rzeczowniki przez przypadki.

  • IMG_20181127_090549
  • IMG_20181127_093849
  • IMG_20181127_093926
  • IMG_20181127_090212
  • IMG_20181127_093805

 

Na zajęciach z kodowania w klasie 1a wykonaliśmy kolejne zadanie w programie „Uczymy dzieci programować”. Zadanie związane było z obchodzonym 25 listopada Świętem Pluszowego Misia. Każdy z nas ma lub miał pluszaka, który był jego przyjacielem, pocieszającym w trudnych chwilach, któremu mogliśmy powierzyć nasze sekrety. Uczniowie na zajęciach tworzyli dla Ozobota Evo ciekawe trasy w kształcie pluszowego misia, na których znajdowały się wybrane komendy programistyczne, pojawiło się pojęcie „warunku”. Robot dojeżdżając do ucha miał dzięki komendom jeździć po nim dotąd, aż uczniowie wyszeptają mu wszystkie swoje marzenia. Jednak największą atrakcją spotkania była interaktywna mata do kodowania. Uczniowie chętnie pracowali na tablicy tworząc trasy do wybranych przez siebie elementów.
Zajęcia zorganizowane w oparciu o autorski program matematyczno-informatyczny prowadziła p. Wioletta Mazur.

mi 01 

Wirtualna mata do kodowania może być wykorzystywana do nauki w różnych przedmiotach i wykorzystanie jej ograniczone jest tylko naszą wyobraźnią. Uczniowie klasy 3a pod kierunkiem wychowawczyni p. Elżbiety Dras korzystali z maty na tabletach, smartfonach i na tablicy interaktywnej. Odwzorowywali kod, kodowali kolor – kształt (łączyli cechy) i bawili się symetrią. Takie zajęcia to świetna zabawa dla uczniów.

1

 1

Oprócz tradycyjnych zabaw andrzejkowych warto wprowadzać jeszcze coś nowego, bardziej przystającego do dzisiejszych czasów. Koło fortuny, otwórz pudełko - każda wróżba w kilku różnych wersjach to świetna zabawa! Nowe pomysły wdraża w klasie III a p. Elżbieta Dras.

  • 1
  • 5
  • 4
  • 2
  • 3

 

1

Klasa VI c (19.11.2018 r.)
Temat: Odrodzenie państwa polskiego - powtórzenie wiadomości.
Uczniowie przyporządkowują opisy do „ojców” polskiej niepodległości – Ignacego Jana Paderewskiego, Józefa Piłsudskiego, Romana Dmowskiego.


2

Klasa VII c (20.11.2018)
Temat: Stany Zjednoczone w XIX wieku.
W podsumowaniu lekcji uczniowie sprawdzają swoją wiedzę na temat wojny secesyjnej grając w „Milionerów”.


3

4

Klasa VI c (20.11.2018r.)
Temat: Walka o granice
W podsumowaniu lekcji uczniowie łączą region z opisem wydarzeń, w wyniku których znalazł się on w granicach II Rzeczypospolitej.

 

W ramach innowacji pedagogicznej "Znam angielskie słówka śpiewająco" autorstwa p. Magdaleny Zosiuk uczniowie kl. VIa uczą się języka angielskiego poprzez śpiewanie piosenek współczesnych wykonawców muzyki rozrywkowej. Korzystając z aplikacji LearningApps słuchali utworu "Happy" Pharell'a Williams'a i ze słuchu dobierali brakujące słownictwo. Aby utrwalić przymiotniki opisujące uczucia grupowali je na pozytywne i negatywne. Następnie łączyli wyrazy w pary z odpowiednim zdjęciem oraz wyszukiwali podane wyrazy w wykreślance. Zagrali też w grę "Milionerzy", aby powtórzyć i utrwalić poznane słownictwo.

img 20181121 102700

1

W klasie VI c na lekcji biologii prowadzonej przez p. Marlenę Wojciechowską-Przysucha uczniowie dowiedzieli się, że Słońce jest gwiazdą, dzięki której istniejemy. Wykorzystując tablicę interaktywną rysowali uproszczony schemat zaćmienia Słońca i zwrócili uwagę na umieszczenie Księżyca między Ziemią a Słońcem.

2

Uczniowie klasy VI c na lekcji biologii prowadzonej przez p. Marlenę Wojciechowską-Przysucha korzystając z aktywnej tablicy sprawdzali z czego zbudowana jest Ziemia, rozpoznawali metale i niemetale, poznawali ich symbole chemiczne i właściwości.

 

img 20181120 132542

Uczniowie klasy VII b na zajęciach kreatywnych z języka polskiego pod kierunkiem nauczyciela języka polskiego p. Ewy Skórzewskiej – Popek zdobywają wiedzę z zakresu sztuki filmowej. Poznają zawody związane z działalnością filmową oraz jej twórców. Siódmoklasiści prezentowali sylwetki polskich aktorów. Na szkolnej scenie pojawili się m.in.: Małgorzata Kożuchowska, Mikołaj Rozenek, Jerzy Stuhr, Barbara Kurdej - Szatan, Karol Strasburger, Cezary Pazura, Olga Kalicka, Tomasz Karolak, ...

  • img_20181120_133234
  • img_20181119_120057
  • img_20181120_132036
  • img_20181120_132050
  • img_20181120_132542
  • img_20181119_122351
  • img_20181119_121245
  • img_20181119_120017
  • img_20181119_120559

 

img 20181120 111132 

Na lekcji języka angielskiego w klasie Vd p. Magdalena Zosiuk wykorzystała aplikację CLASSROOM SCREEN, która łączy w sobie wiele funkcji i pomaga w procesie nauczania i uczenia się. Za pomocą tego narzędzia nauczyciel losowo wybiera uczniów, podczas wykonywania zadania na czas ma możliwość włączenia licznika, a uczniowie mogą na bieżąco kontrolować tempo swojej pracy. Sygnalizacja świetlna pokazuje, kiedy można zacząć, a kiedy trzeba zakończyć ćwiczenie. Ponadto program może sprawdzić poziom głośności w klasie, co dyscyplinuje młodzież, pokazuje symbole pracy - cisza, szept, zapytaj sąsiada i pracujcie razem. Wykorzystanie podczas zajęć aplikacji rysowania wykresów przedstawiających rzeczowniki policzalne i niepoliczalne wpłynęło na aktywność i zaangażowanie uczniów.

  • img_20181116_090256
  • img_20181120_112333
  • img_20181120_112732
  • img_20181120_111132
  • img_20181120_111143
  • img_20181120_111457

 

img 20181119 114956

Na zajęciach z wychowawcą w klasie VII b (wych. p. Ewa Skórzewska-Popek) uczennica przygotowała prezentację multimedialną „Fakty i mity o papierosach i e-papierosach” na temat wpływu palenia na nasz organizm. Celem zajęć było uświadomienie zagrożeń zdrowia człowieka, dostrzeganie skutków palenia tytoniu oraz nabywanie nawyków higienicznego trybu życia.

  • img_20181119_114956
  • img_20181119_115104

 

2

Uczniowie klasy IV e na lekcji przyrody uczyli się, jak korzystać z planów i map na tablicy interaktywnej. Orientowali plany i mapy używając kompasu i trzech charakterystycznych punktów w terenie. Orientowanie polega na ustawieniu planu i mapy tak, aby kierunki geograficzne na mapie lub planie pokrywały się z kierunkami w terenie (rzeczywistości).
Zajęcia prowadziła p. Marlena Wojciechowska- Przysucha.

 

1

W klasie VI b na lekcji przyrody (nauczyciel: p. Marlena Wojciechowska-Przysucha) uczniowie tworzyli Układ Słoneczny umieszczając planety na właściwych orbitach.

 

Kto powiedział, że na drugi koniec świata nie można udać się z tablicą? W ostatnich dniach klasa III b realizowała tematy związane z krajami azjatyckimi. Cel był prosty - przenieść się do Azji, nie wychodząc z sali. Swoją przygodę rozpoczęliśmy od zaplanowania podróży do jednej ze stolic państwa azjatyckiego - Hanoi. 

image

Następnie uczniowie obejrzeli film który przybliżył im zwyczaje, tradycje i życie codzienne w Wietnamie. Spróbowaliśmy nawet powiedzieć kilka słów dzięki lekcji wietnamskich słówek https://www.youtube.com/watch?v=1ttXXiJjyBQ&t=1s. Na koniec zajęć zagraliśmy w grę, która utrwaliła nazwy państw znajdujących się w Azji (bardzo przydatny okazał się atlas) oraz stworzyliśmy interaktywną notatkę wykorzystując zadanie https://learningapps.org/2768960.

incollage 20181118 212235454

 

IMG 20181116 100658 

W klasie V c uczniowie szybko i efektywnie uczą się języka angielskiego, wykorzystując tablicę interaktywną i metodę "Memory game". Jest to atrakcyjna i skuteczna technika nauki słownictwa języka obcego, ponieważ łączy słowo z jego obrazkowym odpowiednikiem, ćwicząc spostrzegawczość i pamięć wzrokową. W oparciu o tę metodę lekcję na temat „Określanie czasu wydarzeń z przeszłości i mówienie o katastrofach naturalnych” prowadziła 16 listopada br. p. Magdalena Zosiuk.

  • IMG_20181116_100811
  • IMG_20181116_100658
  • IMG_20181116_100725

 

1

2

LEKCJA HISTORII
Klasa IV d (14.11.2018r.)
Temat: Mieszko I i chrzest Polski
Nauczyciel prowadzący: p. Marzena Stadnik

Uczniowie po zdobyciu wiedzy na temat początków państwa polskiego, decydują które z wydarzeń z tego okresu są historyczne a które legendarne.


3

4
LEKCJA HISTORII

Klasa V a (14.11.2018r.)
Temat: Kultura starożytnej Grecji – powtórzenie wiadomości
Nauczyciel: p. Marzena Stadnik

Na aplikacji LearningApps.org uczniowie wykorzystali grę do rozpoznawania bogów i herosów greckich.


5

6

LEKCJA HISTORII
Klasa VI c (15.11.2018r.)
Temat: Kultura i sport w II Rzeczpospolitej
Nauczyciel: p. Marzena Stadnik

W podsumowaniu lekcji uczniowie rozpoznają wizerunki słynnych twórców kultury polskiej okresu międzywojennego i łączą je z opisami.


 7

LEKCJA HISTORII
Klasa VII A (16.11.2018r.)
Temat: Ziemie polskie po kongresie wiedeńskim – powtórzenie wiadomości
Nauczyciel: p. Marzena Stadnik

Uczniowie rozpoznają i łączą z opisami sylwetki Polaków z okresu powstania listopadowego, powstania krakowskiego, Wiosny Ludów, przedstawicieli Wielkiej Emigracji.

 

IMG 20181114 132429

Uczniowie klasy VII b na lekcjach języka angielskiego korzystali z tablicy medialnej do utrwalenia środków i funkcji językowych oraz kształcenia rozumienia tekstów pisanych. Rozwiązywali zadania przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty, a interaktywny program sprawdzał poprawność wykonanych ćwiczeń, przekazując informację zwrotną. Podczas takich zajęć zorganizowanych 13 listopada br. przez p. Magdalenę Zosiuk siódmoklasiści z zaangażowaniem doskonalili umiejętności językowe oraz poznawali strategie egzaminacyjne.

  • IMG_20181114_132429
  • IMG_20181114_132644
  • IMG_20181114_132717
  • IMG_20181114_132930

 

3a

9 listopada br. uczniowie kl. 3a na zajęciach z wychowawcą p. Elżbieta Dras w hołdzie dla Niepodległej oglądali filmy: animowaną "Historię Polski" https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=2DrXgj1NwN8; „Z albumu Dziadka - historię Józefa Piłsudskiego opowiedzianą dla dzieci” https://www.youtube.com/watch?v=NdcJzNZVo64; „Polskie symbole narodowe https://www.youtube.com/watch?v=DCwEJ9tHt5c oraz rozwiązywali ćwiczenia interaktywne.
Lekcja interaktywna to jedno z działań klasy w związku ze świętowaniem 100-lecia Odzyskania Niepodległości i sposób wyrażenia patriotyzmu.

  • film 2
  • sąsiedzi Polski
  • potrawy
  • wielcy Polacy (2)
  • miasta polskie
  • 3a
  • IMG_20181109_092929
  • IMG_20181109_092912
  • symbole narodowe
  • przysłowia
  • wielcy Polacy
  • film 1
  • symbole - film
  • wielcy Polacy (3)

 

Monitor dotykowy i tablica interaktywna to skuteczne narzędzia edukacyjne na każdym przedmiocie. Uczniowie naszej szkoły chętnie korzystają z możliwości, jakie daje aktywna tablica, by zdobywać i poszerzać wiadomości oraz umiejętności. Dostęp do aktywnych plansz, wielu ciekawy i kolorowych aplikacji sprawił, że uczniowie bardziej koncentrują się na omawianym temacie, chętniej współpracują między sobą oraz zdecydowanie zwiększyli swoje zaangażowanie na lekcjach.

img 20180620 103505

  • img_20180620_103751
  • img_20180620_104602
  • img_20180620_104534
  • img_20180620_104542
  • img_20180620_104731
  • img_20180620_104840
  • img_20180620_103505
  • img_20180620_104607
  • img_20180620_103515
  • img_20180620_104843
  • img_20180620_104814
  • img_20180620_104554

 

Gra, w której do wykonania jest wiele aktywności np.: odkodowanie wyrazów, układanie ich w kolejności alfabetycznej, gra z odkrywaniem obrazka, puzzle online z górskim krajobrazem, QR kody, piosenka, ciekawe pomysły na prace plastyczne i animacja poruszająca tematykę bezpieczeństwa nad wodą.

img 20180618 112025

  • img_20180618_111856
  • img_20180618_112043
  • img_20180618_110950
  • img_20180618_112025
  • img_20180618_111434
  • img_20180618_111116
  • img_20180618_110609
  • img_20180618_110706
  • img_20180618_112039

 

Kalambury to ciekawy i kreatywny sposób na aktywne spędzanie przerw. Zabawa polegała na narysowaniu przez dzieci jakiegoś obiektu podanego przez aplikację w ciągu określonego czasu. Powstawały ciekawe prace, rywalizacja była zacięta, doping - entuzjastyczny, a przerwy mijały bardzo szybko.

img 20180618 084129

  • img_20180618_084202
  • img_20180618_084305
  • img_20180618_084129
  • img_20180618_083805
  • img_20180618_084246
  • img_20180618_084136
  • img_20180618_084040
  • img_20180618_084024
  • img_20180618_084357