Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Uczniowie kl. 3a podczas zajęć tabletowych przekonali się, że gra inspirowana książką może być jednym z przyjemniejszych sposobów na zachęcenie do lektury. Przygody detektywa Pozytywki znają wszystkie polskie dzieci. Bohater książek Grzegorza Kaspedke stał się inspiracją do stworzenia aplikacji mobilnej „Detektyw Pozytywka Ulica Tajemnic”. Aplikacja roztacza przed dziećmi fascynujący świat zagadek, tajemnic i śledztw rodem z najlepszego kryminału. Gra polega na odnajdywaniu wskazanych przedmiotów i rozwija pamięć przestrzenną, spostrzegawczość, umiejętność koncentracji uwagi oraz umiejętności analityczne. Daje użytkownikom możliwość zbierania dowodów, analizowania ich w laboratorium oraz przesłuchiwania podejrzanych. Mocną stroną gry jest nie tylko jej walor edukacyjny, wymiar estetyczny i nawiązanie do popularnego wśród dzieci bohatera, ale też opcja „Family Friendly”, dzięki której w odpowiednim momencie rozgrywka zatrzymuje się i za pomocą wyświetlanego na ekranie komunikatu zachęca użytkownika do przerwania zabawy i podjęcia innych aktywności takich jak spacer czy plenerowe gry z rówieśnikami. Dzięki temu, dziecko uczy się zarządzać swoim czasem, odnajdując balans pomiędzy zabawą w rzeczywistości wirtualnej a tą z rówieśnikami i rodziną. Detektyw Pozytywka w interaktywnej odsłonie bardzo podobał się podopiecznym p. Elżbiety Dras. Można też sprawdzić jak G. Kasdpeke ocenia grę https://www.youtube.com/watch?v=pvrn28HkqSE, bo kto, jak kto, ale autor książek o przygodach Detektywa Pozytywki powinien być najsurowszym recenzentem aplikacji.

  • 11
  • 10
  • 1
  • 3
  • 5
  • 2
  • 4
  • 9
  • 8
  • 7
  • 6
  • 12