Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Jak wyglądałoby życie na Ziemi bez drzew? Jak w prosty sposób sprawdzić, czy powietrze, którym oddychamy, jest czyste? Dlaczego powstają silne wiatry i jakie skutki mogą wywołać? Uczniowie klasy IIb pod opieką wychowawczyni p. Jolanty Rozwód rozpoczęli realizację projektu „Klimatyczna Klasa”. Organizatorem projektu jest Fundacja Uniwersytet Dzieci, która od 11 lat działa na rzecz rozwoju edukacji i popularyzacji nauki. W ramach projektu zostanie zrealizowany cykl wartościowych lekcji przyrodniczych, dzięki któremu uczniowie poszerzą wiedzę przyrodniczą w praktyczny sposób, zgłębią problem zmian klimatycznych oraz rozwiną kompetencje społeczne. Scenariusze lekcji objęte projektem, zostały opracowane przez naukowców, na bazie wypracowanej przez Fundację Metody Pytań i Doświadczeń. Metoda została pozytywnie zwalidowana przez Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego. Do realizacji projektu klasa otrzymała zestaw badawczy do prowadzenia obserwacji przyrodniczych. Każdy uczeń otrzymał indeks. Uczniowie, uczestnicząc w cyklu lekcji, będą prowadzić obserwacje przyrodnicze, dowiedzą się, jak chronić środowisko i czym jest klimat. Na ostatniej lekcji będą pracować kreatywnie. Ze zgromadzonych odpadów stworzą zupełnie nowe przedmioty. Dzięki wyobraźni dzieci zużyte przedmioty zyskają "nowe życie". Do przygotowanych prac uczniowie dołączą propozycje działań sprzyjające ochronie klimatu i przekażą je dorosłym (np. dyrekcji szkoły, prezydentowi miasta, przedstawicielom różnych instytucji i organizacji w lokalnych środowiskach). W ten sposób rozpowszechnią ważne postulaty w swoim najbliższym otoczeniu. Zdjęcia wykonanych prac wraz z postulatami i fotorelacją ze spotkań z dorosłymi stanowić będą pracę konkursową. Klasa zrealizowała już I etap projektu „Na dobry początek” wykonując zadania ze scenariusza „Jak rozpoznawać emocje?”. Podczas lekcji uczniowie nauczyli się nazywać swoje emocje oraz odczytywać je na podstawie reakcji innych ludzi. Stworzyli drużyny emocji i wykonali ćwiczenia, dzięki którym rozpoznawanie emocji stało się dla nich jeszcze łatwiejsze. Uczestnicząc w zabawach ruchowych dowiedzieli się również, jak radzić sobie ze złością, jak wygląda wstręt oraz jak sprawić radość innym ludziom.

Patronat honorowy projektu Klimatyczna Klasa Ministra Środowiska:

klasa 2b rozpoczeła realizacje projektu klimatyczna klasa 1

Program Scenariusze Lekcji jest objęty patronatem honorowym Ministra Edukacji Narodowej

klasa 2b rozpoczeła realizacje projektu klimatyczna klasa 2

  • 20181022_151558
  • 20181009_095821
  • 20181024_144153
  • 20181009_095818
  • 20181009_095801
  • 20181009_095909
  • 20181009_095841
  • 20181009_095749
  • 20181024_144116